Golf MK4 1.6 SR 99г. Прегрях колата и изби маслото.
Golf MK4 1.6 SR 99г. Прегрях колата и изби маслото.
Преди няколко дни по грешка сипах течността за чистачки в антифриза. На следващия ден, докато карах колата температурата на водата започна да се покачва, при което веднага пуснах парното, за да охладя двигателя. Чудех се доста време защо колата е започнала така да загрява и се сетих, че може би е от течността, която съм изсипал. Градусите не минаха повече от 110. На следващия ден, сутринта, беше рекордно студено с температура -22 и маслото на двигателя изби и започна да тече, но не знам от къде. Въпросът ми е дали съм скапал двигателя при сипването на течността или е просто съвпадение, заради ниските температури ? Предварително благодаря за съветите :)
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Прегрях колата и изби маслото.
Може би нещата не са чак толкова зле. Дано от температурата не си изкривил глава, но веднага смени охладителната течност и налей единствено и само АНТИФРИЗ . Относно избилото масло, прочети тази тема : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=433768
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Прегрях колата и изби маслото.
Колко течност сипа?
Щото ако си сипал една туба от 5л, смятам че в системата почти не е имало антифриз.
И каква е колата?
Щото ако си сипал една туба от 5л, смятам че в системата почти не е имало антифриз.
И каква е колата?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Прегрях колата и изби маслото.
Вероятно течността за чистачки е довела до прегряването. Каквато и да е колата, сигурно е щяла да прегрее, но все пак да - за какъв автомобил става въпрос. Иначе, поне според мен, прегряването с изхвърлянето на масло нямат връзка.
Едит:...Освен ако първо не е изхвърлила маслото и е останала да работи на сухо - доста кофти сюжет. Това обаче вероятно ще е съпроводено и със звуков ефект, който нямаше да ти убегне.
Едит:...Освен ако първо не е изхвърлила маслото и е останала да работи на сухо - доста кофти сюжет. Това обаче вероятно ще е съпроводено и със звуков ефект, който нямаше да ти убегне.
Re: Прегрях колата и изби маслото.
сипах около 20 / 30 мл течност в казанчето имаше пяна колата е голф 4 1.6 не оставих колата да дигне повече от 110 градуса
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Прегрях колата и изби маслото.
не знам от къв зор ще загрее заради половин кило течност за чистачки...дефакто вода и спирт....то едва ли и повече си сипал...от друга страна 110гр. въобще не е прегряване още повече пък и да избие масло...най вероятно всичко това са съвпадения ...относно маслото виж дали не е избило от масления филтър...при тези минусови температури блокирал клапан на маслената помпа отваря филтъра като овчарски нож консерва копърка и за нула време малслото е навън....
Re: Прегрях колата и изби маслото.
Като отворих казанчето от горе беше само пяна това ме притеснява пяната да не е направила ,някаде въздушен джоб и да е нагревало някаде.Попринцип водата за охлаждането циркулира предполагам :)
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Прегрях колата и изби маслото.
Няма да е зле да дадеш информация за модел и вид двигател, за да може темата да бъде преместена в правилния технически раздел.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Golf 4 1.6 SR 1999 Прегрях колата и изби маслото.
Някакво развитие? Огледа ли около главата на мотора? Дано не е хвърляло от там. Най - често маслото го изхвърля по две причини - изкривена глава или картерно налягане. В единия случай го изхвърля покрай гарнитурата, в другия - през семерингите на коляновия вал и/или щеката. В първия случай може да се омеси и с охладителната течност и това се вижда в казанчето. Така си мисля поне аз де. Смени си охладителната течност. Прочете ли темата, която ти изпратих? При тебе нещо подобно ли е? И от къде взе тия -22? Да не си от Кнежа ?
Re: Golf 4 1.6 SR 1999 Прегрях колата и изби маслото.
Огледах я но аз не разбирам и с тия кори нищо не можеш да се види . Аз сам от Перник и наистина температурите бяха около -22 градуса и се надявам от студа да е избило това масло . Посъветвах се и други хора , и ми казаха че е възможно да се случи наистина . Въпросът ми е възможно ли е стрелка за температурата да ми е показва 90 градуса а всъщност колата да е загрявала много повече ?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Прегрях колата и изби маслото.
На практика си сипал някакъв вид спирт в охладителната система, където работната температура е 90-100 градуса. Какво очакваш да се случи.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 SR 1999 Прегрях колата и изби маслото.
Това е тема на друг момент - всички VAG след 98-ма, както и повечето други марки, имат вроден недъг на таблото. То реагира след доста време на реалната промяна на температурата. Примерно ако колата ти прегрява, тя прегрява от 90 до 120 градуса за под 10 минути, а толкова отнема на таблото да покаже едва 110... Това е направено така с идеята да не се мести постоянно стрелката от 80 до 100, според отварянето и затварянето на термостата и работата на ел. перките за охлаждане при стандартното ползване на колата и нормалния и температурен режим. Затова таблото още на 80-83 градуса, вече показва 90 по стрелка, като при почти 100, пак си показва 90. Ако показанието на датчика се задържи на 100 над 2-3 минути, започва да мести стрелката, защото вече знае, че има проблем. Само че докато тя стигне 100, реално вече си на 110 и т.н. Говорим при сериозен проблем с охлаждането, защото и при нормални условия темп. може да стигне 100 градуса и ако се държи на 100, таблото ще я отчете, ама след кратко време. При сериозно прегряване, таблото е твърде бавно и не рядко при такова прегряване, от 90 отива директно на 120 в рамките на няма 2 минути.
В твоят случай неминуемо има спирт в течността, поне 20% ако не е силно концентрирана. За тях се ползва основно етилов, само че той кипи при около 75 градуса, а отделно от него, в повечето течности има и неща като веро или друг миещ препарат, който малко или много се разпенва. Колкото е по-топло, толкова повече се разпенва. Може да си попаднал и на по-евтин вид течност, с метилов спирт, ама тогава още по-зле, той кипи при 65 градуса. Представи си какво мазало е станало в охл. ти система :)
Изхвърлянето на маслото според мен няма общо с прегряването, пък и 110 не е толкова голям проблем, а и си съобразил да пуснеш парното на време. Щом не е изплюла антифриза, значи не е толкова хубаво прегрята. Този двигател е с алуминиев блок и алуминиева глава, както и изцяло метална г-ра между тях (не е със стария тип г-ри), така че там да възникне проблем, е по-трудно. Трябва да го прегрееш много, за да изкриви главата до толкова, че да излее маслото, а при такова прегряване, щеше веднага да изхвърли антифриза и да излее маслото веднага. Сутринта на -22 има много причини да излее маслото и трябва да видиш точно откъде. Ако е замръзнала картерната вентилация, вдига налягане в картера и го изплюва. Също така редовен проблем е О-пръстена на масления охладител, който е гумен и ако е имал наченка на проблем, -22 е една добра причина да избие. Там маслото е с много голям дебит и високо налягане и ще го изхвърли за 0 време. Същото важи и за О-пръстена на масления ф-р ако не е качествен, както и блокирал клапан на помпата, както каза колегата.
П.п. промий охл. с-ма и сипи читав антифриз, ама преди това прегледай дали нещо не тече от някъде по охл. с-ма. Когато установиш откъде тече маслото (започни с това преди да наливаш антифриза), пиши, за да ти кажем какво да правиш :)
В твоят случай неминуемо има спирт в течността, поне 20% ако не е силно концентрирана. За тях се ползва основно етилов, само че той кипи при около 75 градуса, а отделно от него, в повечето течности има и неща като веро или друг миещ препарат, който малко или много се разпенва. Колкото е по-топло, толкова повече се разпенва. Може да си попаднал и на по-евтин вид течност, с метилов спирт, ама тогава още по-зле, той кипи при 65 градуса. Представи си какво мазало е станало в охл. ти система :)
Изхвърлянето на маслото според мен няма общо с прегряването, пък и 110 не е толкова голям проблем, а и си съобразил да пуснеш парното на време. Щом не е изплюла антифриза, значи не е толкова хубаво прегрята. Този двигател е с алуминиев блок и алуминиева глава, както и изцяло метална г-ра между тях (не е със стария тип г-ри), така че там да възникне проблем, е по-трудно. Трябва да го прегрееш много, за да изкриви главата до толкова, че да излее маслото, а при такова прегряване, щеше веднага да изхвърли антифриза и да излее маслото веднага. Сутринта на -22 има много причини да излее маслото и трябва да видиш точно откъде. Ако е замръзнала картерната вентилация, вдига налягане в картера и го изплюва. Също така редовен проблем е О-пръстена на масления охладител, който е гумен и ако е имал наченка на проблем, -22 е една добра причина да избие. Там маслото е с много голям дебит и високо налягане и ще го изхвърли за 0 време. Същото важи и за О-пръстена на масления ф-р ако не е качествен, както и блокирал клапан на помпата, както каза колегата.
П.п. промий охл. с-ма и сипи читав антифриз, ама преди това прегледай дали нещо не тече от някъде по охл. с-ма. Когато установиш откъде тече маслото (започни с това преди да наливаш антифриза), пиши, за да ти кажем какво да правиш :)
- Golf4V6
- Мнения: 143
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 13:11
- Автомобил: VW Golf mk4 V6 4motion 2000
- Двигател: 3.2 BFH 2003
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 1.6 SR 99г. Прегрях колата и изби маслото.
първата скорост на перките включва на 97градуса. втората на 102 градуса. нормалната работна температура е 80-100 градуса . има един особен 1.6 BFQ с електрически термостат който отваря на 105 градуса когато е на празен ход, когато колата е в движение отваря малко по рано . то ест при температури 80-110 градуса километража показва 90.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Golf MK4 1.6 SR 99г. Прегрях колата и изби маслото.
Е заради всичките тия причини, които е изписал Стефчо с таблото и разликите между действителната температура и показанията на таблото, на пасата B5 съм му замислил да му сложа отделен уред, който да ми показва реалната температура. Е така както е примерно на голф 3 там си отчита точно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта