Golf МК3 AEK питане за термостат и датчик на входящ въздух

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
val4ana
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 18:45
Автомобил: Бора
Двигател: AUM
Местоположение: София

Golf МК3 AEK питане за термостат и датчик на входящ въздух

Мнениеот val4ana » Пон 12 яну 2015 22:41


Въпроса ми е по време на движение реалните данни си ги следя на ваг ком и сега зимата наблюдавам че в софия по време на движение температурата пада до 73 градуса рядко достига до 80, на място си прави 97 и се включват перките. Това нормално ли е, дали термостата е заминал??
Другото ми питане за датчика за входящ въздух на колектора на загрял мотор какви стойности трябва да показва??

Последна промяна от val4ana на Вто 13 яну 2015 12:51, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот ktamen » Пон 12 яну 2015 22:57


Термостатът ти вероятно е наред.
Дори да не е наред компютърчето няма да ти помогне да го диагностицираш.
Трябва да пипаш маркучите колко и кога загряват и да мериш температура (пак без компютърче).


val4ana
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 18:45
Автомобил: Бора
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот val4ana » Пон 12 яну 2015 23:05


Ясно, просто се опававам на това че като достигне 97 градуса се включва перката за това мисля че може да се вярва на тази темп. Целия въпрос възникна на по слабото парно и така


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот ktamen » Пон 12 яну 2015 23:14


Дори двигателя да не достига 90гр причината може да е включеното парно и малкото натоварване на двигателя в задръстванията, а не непременно неизправен термостат.
Запали я на място и виж кога започва да загрява долния маркуч към радиатора.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот Bai Sando » Пон 12 яну 2015 23:16


Сменяй термостата.Не е нормално в движение да пада до 70 градуса.Това са точно симптомите на недобре затварящ такъв.
Малко е на кофти място и трябва да разкачиш ремъците и хидравличната помпа обаче.


val4ana
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 18:45
Автомобил: Бора
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот val4ana » Пон 12 яну 2015 23:26


И според мен съм за термостат, този е на около 100 000 хиляди мисля че му е дошло времето но все пак, а за другия датчик нещо да кажете ?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот Bai Sando » Пон 12 яну 2015 23:31


За другия датчик не знам.Би трябвало да показва входящата температура на въздуха влизащ в двигателя.Според зависи дали ти работи клапата за студен/топъл въздух.
Иначе когато преди 3 год.купувах моя АЕК,беше пролетта и на дълъг път имах същите симптоми.След смяна на термостата всичко се оправи и от 90 гр.не пада.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот ktamen » Пон 12 яну 2015 23:35


Bai Sando написа: на дълъг път имах същите симптоми

Като е студено в София може да минеш 1000км без да достигнеш такава температура, че да ти отвори термостата. Просто пърпоренето в задръстванията не действа особено загряващо и включеното парно е предостатъчно да охлажда двигателя.
Термостатът може да е за смяна, но може и да не е.
Проверката е елементарна.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот Bai Sando » Пон 12 яну 2015 23:52


Това с маркучите и пипането въобще не е гаранция.Това не е дизел та да изстива на място.
Почне ли да изстива в движение(бензинова кола),ясна е работата :wink
А в задръстване при изправен термостат за да я накараш да изстине,сигурно трябва да си пуснал вентилатора на парното на 4 :mhihi


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот stypkata » Вто 13 яну 2015 0:01


Съгласен съм с Bai Sando .Не е нормално на място да пада температурата заради 1 включено парно освен ако външната температура не е -80гр. :th_up


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот ktamen » Вто 13 яну 2015 0:20


За разлика и от двама ви аз съм много пъти съм минавал по 15км през центъра на София с включено парно без термостата да отвори, стрелката се движи между 70 и 80гр - голф 2 1,6 на газ или метан. С оригинално радиаторче съм.
Следващия път като стане -10 си запалете колите на място и пуснете парното на мах. И чакайте да загрее :mhihi


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Голф 3 Аек запитване за термостат и датчик на входящ въз

Мнениеот stypkata » Вто 13 яну 2015 9:36


ktamen написа:За разлика и от двама ви аз съм много пъти съм минавал по 15км през центъра на София с включено парно без термостата да отвори, стрелката се движи между 70 и 80гр - голф 2 1,6 на газ или метан. С оригинално радиаторче съм.
Следващия път като стане -10 си запалете колите на място и пуснете парното на мах. И чакайте да загрее :mhihi

Колега чети по-внимателно за да не повтаряме по 5 пъти едно и също.Тук говорим за загряла до 90гр кола ,която изстива в задръстванията заради включено парно.А ,че с включено парно студен д-л ще достигне по-трудно до нормалната си температура е повече от ясно.И на -16гр съм стоял в колата с усилено парно температурата ми не е мърдала от 90гр.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 87 госта