Vento 2.0i 94 2E - смяна антифриз

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Vento 2.0i 94 2E - смяна антифриз

Мнениеот инжектопляктор » Чет 15 яну 2015 1:52


Искам да попитам дали от четенето тук съм разбрал правилното - откачам маркуча на радиатора, оставям да изтече, сипвам вода да промия, оставам да изтече, след това си наливам антифриза, паля с отворено разширително казанче, чакам колата да загрее и това е?
Антифриз имам син, от този който го продават на Лукойл-ските бензиностанции. Става ли за тая кола, все пак е стара?
Разбрах, че имало някъде и пробка, но не можах да се ориентирам по форума.
Ако иска нещо ровичкане и дори намек за канал, да знам какво да правя, защото канал нямам.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vento 2.0i 94 2E - смяна антифриз

Мнениеот stefan4o » Чет 15 яну 2015 7:26


Пробка няма. Виж какво пише на казанчето за вида антифриз. Вероятно си със син.
За обезвъздушаването - като запалиш колата размачкай хубаво по-дебелите маркучи да излязат по-големите мехури с въздух от системата.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94 2E - смяна антифриз

Мнениеот инжектопляктор » Чет 15 яну 2015 14:40


Трябва ли преди това да паля колата, за да загрее и отвори термостата? Разбрах, че ако не го направя, ще излезе около половината антифриз. Някакви други особености и усеща ли се(как), ако има останал въздух в системата, за да няма неприятни изненади?
Исках да я карам в сервиз, но там развиват само долният маркуч на радиатора и това е. Искам да я промия и особено радиатора на парното.


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Vento 2.0i 94 2E - смяна антифриз

Мнениеот megatone » Пет 16 яну 2015 8:35


Доколкото знам, за да източиш всичкия антифриз трябва да свалиш термостата. От радиатора ще изтекат 2-3л. Разглобяването на загряла кола с отворил термостат не ми се вижда добра идея. Радиаторчето на парното можеш да го промиеш като му извадиш маркучите и му пуснеш един от чешмата и един да отвежда някъде излизащата вода. Не виждам смисъл да го промиваш, защото тръбичките му са достатъчно широки и много трудно би се запушило.
Двигателя се самообезвъздушава, няма да имаш проблеми с това.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Vento 2.0i 94 2E - смяна антифриз

Мнениеот emo-gar » Пет 16 яну 2015 10:21


Правил съм опит да изкарам всичко,без да свалям термостат:след като изтече (колкото-толкова) от съединението (тип "бърза връзка) намиращо се на пластмасовия фланец на термостата(там си е мястото за източване)-надувам през освободения маркуч.Целта е по обратен път да изкарам и от блока,досега ми се е получавало,но явно поне литър остава,защото като зареждам,не мога да вкарам повече от 4,5-5 литра,обемът е към 6литра.
Иначе,най-точно се получава,ако се демонтира генераторът,след това конзолата му и самата помпа заедно с термостата-в комплект.Това става само за "външни" помпи(мотори1.8,2.0) и подобни.Опитът ми е с мотори ABS и 1Y.Приготвя се резервен "О" ринг 50х4(блок/помпа),същият пръстен е и на фланец-термостат.На съединението "бърза връзка" не помня размера на пръстена,има го в ЕТКА.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94 2E - смяна антифриз

Мнениеот инжектопляктор » Пет 16 яну 2015 16:35


На загряла кола с отворил термостат и събра 3 литра концентрат и 2.5 литра дестилирана вода.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта