Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Здравейте, проблема се състои в това, че волана е изключително тежък, дори и със зимни гуми 195/65/15. И като казвам изключително тежък имам предвид точно това - с една ръка няма шанс да се завърти на място. Така купих автомобила, но реших, че се дължи на старите и не добре напомпани гуми с размер 205/55/16, но уви - очевидно не е от тях. Тропане, луфтове и виене в рейката и помпата няма никакви, т.е. няма обичайните симптоми за рейка/помпа, което ми е чудното. Единственото друго притеснително е че в студовете е избило малко масло от преливника (колкото да го нацапа - 10-20 гр.) и от маркуч в близост до преливника (пак толкова малко). В казанчето не се вижда да има промяна в количеството масло - все си седи на МАХ. Течове от и около рейката няма никакви като маншоните също са здрави.
Като евентуални проблеми/решения, виждам следните:
1. Мисля да пробвам да сменя худравличната течност с оригинална такава - да не би да е сменяна и да е налята неподходяща, с различен вискозитет и съответно като по-плътна да не може да преминава през разните дюзи/съединения/канали и т.н., а оттам и да прави свръхналягане.
2. Рейката да е имала луфт/тропане/теч и да е пренатегната за временно решаване на проблема - тук май вече нямам друг избор освен рециклиране.
Видях, че доста хора са доволни от сервиза, който се намира зад McDonald's на Орион и мисля да ги посетя за диагностика и евентуален ремонт, но бих бил благодарен, ако някой може да ме насочи за някакъв друг евентуален проблем/решение, на който може да се дължи гореспоменатата симптоматика или направо проверен майстор/сервиз
Като евентуални проблеми/решения, виждам следните:
1. Мисля да пробвам да сменя худравличната течност с оригинална такава - да не би да е сменяна и да е налята неподходяща, с различен вискозитет и съответно като по-плътна да не може да преминава през разните дюзи/съединения/канали и т.н., а оттам и да прави свръхналягане.
2. Рейката да е имала луфт/тропане/теч и да е пренатегната за временно решаване на проблема - тук май вече нямам друг избор освен рециклиране.
Видях, че доста хора са доволни от сервиза, който се намира зад McDonald's на Орион и мисля да ги посетя за диагностика и евентуален ремонт, но бих бил благодарен, ако някой може да ме насочи за някакъв друг евентуален проблем/решение, на който може да се дължи гореспоменатата симптоматика или направо проверен майстор/сервиз
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Аз залагам на помпа :) Това, че не вие, не значи, че работи
Ако натегнеш толкова много рейката, помпата ще вие винаги при опит да завиеш, защото ще се претоварва от стегнатата рейка. Също така това пък най-лесно можеш да го провериш - вдигаш колата на 2 крика за да виснат предните гуми и гледаш дали волана се върти леко при изгасена кола. Ако да - рейката си е добре и ти липсва налягането от помпата.
С каквото и масло да е системата, хидравлика ще има т.е. волана ще е по-лек от колкото при изгасена кола. Да, може да е по-твърд от стандартното положение, но определено ще има осезаема разлика.
Ако натегнеш толкова много рейката, помпата ще вие винаги при опит да завиеш, защото ще се претоварва от стегнатата рейка. Също така това пък най-лесно можеш да го провериш - вдигаш колата на 2 крика за да виснат предните гуми и гледаш дали волана се върти леко при изгасена кола. Ако да - рейката си е добре и ти липсва налягането от помпата.
С каквото и масло да е системата, хидравлика ще има т.е. волана ще е по-лек от колкото при изгасена кола. Да, може да е по-твърд от стандартното положение, но определено ще има осезаема разлика.
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Е то хидравлика има, но ефекта й е доста слаб. На изгасен двигател и автомобила в покой, волана се върти поне два пъти по-трудно. На запален и волана завъртян до край със задържане, помпата започва да се тормози (променя звука, но не вие). Възможно ли е поради проблем в помпата да не може да вдигне работно налягане? И ако да, то трябва нова или и тя подлежи на рециклиране?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Данеби някой да е барникал преди теб нещо.Мисля ,че имаше някакъв клапан там,той правеше някога въртели.По добре иди на сервиза.По кормилната уредба трябва всичко да е 6.
- alex_7656
- Мнения: 359
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Нека да споделя моето виждане.
BCB мотор трябва да държи 680 оборота при загрял мотор.
При мен когато въртя волана на място също е осезаемо тежък, спрямо това, ако например съм с включен
климатик и оборотите са около 900-1000.
Става дума,че има доста разлика спрамо оборотите на вдигателя, ено е при 680 на място , съвсем по-леко се
върти волана на 1000 об. пак на място.
Така вече 3- та година го карам и нямам проблеми.
Не казвам, че това е правилно, а че просто така е при мен.
BCB мотор трябва да държи 680 оборота при загрял мотор.
При мен когато въртя волана на място също е осезаемо тежък, спрямо това, ако например съм с включен
климатик и оборотите са около 900-1000.
Става дума,че има доста разлика спрамо оборотите на вдигателя, ено е при 680 на място , съвсем по-леко се
върти волана на 1000 об. пак на място.
Така вече 3- та година го карам и нямам проблеми.
Не казвам, че това е правилно, а че просто така е при мен.
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Ами аз така го карам от юни, защото нямаше никакви други симптоми освен тежкият волан. Но по студовете като изби и малко хидравлично масло, вече се попритесних, та след малко ще ходя до сервиза, който споменах да видя дали работят днес и какво ще кажат.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Така, както го описваш, си или за смяна на маслото на хидравликата (първото ти предположение с неправилното масло) или имаш проблем със самата помпа и не може да направи налягане. В много редки случаи, такъв проблем може да се появи и от рейката - къса се вътре едно уплътнение и оттам губи налягането, без да изтича навън, защото го връща към ниското.
Дали помпата може да се ремонтира, зависи от това какво и е. Ако е износена, няма оправия така, че да работи като нова. Може да се закърпи да прави някакво налягане, ама не и нормалното. Ако и е блокирал клапана за регулиране на налягането примерно ,може да се ремонтира, да. Щом си се разбрал да я видят, момчетата със сигурност ще ти кажат какво и е и ще ти я направят (аз работя само с тях за хидравлични неща и са ок).
Дали помпата може да се ремонтира, зависи от това какво и е. Ако е износена, няма оправия така, че да работи като нова. Може да се закърпи да прави някакво налягане, ама не и нормалното. Ако и е блокирал клапана за регулиране на налягането примерно ,може да се ремонтира, да. Щом си се разбрал да я видят, момчетата със сигурност ще ти кажат какво и е и ще ти я направят (аз работя само с тях за хидравлични неща и са ок).
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Разбрахме се да им я оставя във вторник за цялостна диагностика. Като имам диагноза ще споделя горчив опит
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Диагнозата е възможно най-доброто - опорни лагери на макферсона. По хидравликата всичко е ток и жица Сега дилемата е какви лагери да взема:
1. Lemforder (17636 02) - 13.98 лв.
2. Sachs (801 016) - 13.98 лв.
3. Boge (87-398-L) - 19.98 лв.
С тях мисля да сменя и тампоните на макферсоните, защото единия леко потропва и отново в дилема кои:
1. KYB (SM1708) - 19.98 лв.
2. Sachs (802 270) - 24.98 лв.
3. Boge (87-393-R) - 27.98 лв.
4. Monroe (MK077) - 26.98 лв.
Ще мина и през тресачка, за да видя амортесьорите в какво състояние са, но там не очаквам някакви драми, надали ще се наложи смяната им.
Ще съм благодарен за мнения и препоръки
1. Lemforder (17636 02) - 13.98 лв.
2. Sachs (801 016) - 13.98 лв.
3. Boge (87-398-L) - 19.98 лв.
С тях мисля да сменя и тампоните на макферсоните, защото единия леко потропва и отново в дилема кои:
1. KYB (SM1708) - 19.98 лв.
2. Sachs (802 270) - 24.98 лв.
3. Boge (87-393-R) - 27.98 лв.
4. Monroe (MK077) - 26.98 лв.
Ще мина и през тресачка, за да видя амортесьорите в какво състояние са, но там не очаквам някакви драми, надали ще се наложи смяната им.
Ще съм благодарен за мнения и препоръки
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Ползвам темата да попитам ,каква е ролята на гайката и отворът по средата в нея.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
С тази гайка регулираш "хлабината" на рейката. Вътре в рейката имаш един гребен със зъби и едно зъбно колело, което върти гребена на ляво и на дясно според посоката, на която го въртиш от кормилния прът. Луфта на зъбната предавка между гребена и колелото се определя от една тефлонова втулка, която посредством една пружина натиска гребена към колелото с различна сила. Тази пружина я натягаш в различна степен с тази гайка т.е. посредством тази гайка можеш да "охлабваш" или "затягаш" рейката. Ако я охлабиш прекалено много, започва да тропа гребена в колелото и да изяжда зъбите на гребена. Ако пък я стегнеш много, волана спира да се изправя сам и става по-тежък за въртене, като износваш по-бързо тефлоновата втулка заради триенето на гребена в нея, както и зъбните колела. Има някакво оптимално положение на тази гайка, при която всичко е ок - волана се върти леко, без рейката да тропа, върща си се сам и всичко е ок. Останалите положения амортизират рейката по-бързо и не са комфортни за управление.
Често се случва гребена на рейката да е износен в средата, при което се получава така, че в средата има луфт и когато го обереш с тази гайка, в средата е супер, ама в краищата затяга доста и волана не се изправя сам при завиване. Това се оправя с нова (друга) рейка.
С две думи - ако нямаш някакви конкретни проблеми, за които е сигурно, че са от рейката, тази гайка не я пипай.
Често се случва гребена на рейката да е износен в средата, при което се получава така, че в средата има луфт и когато го обереш с тази гайка, в средата е супер, ама в краищата затяга доста и волана не се изправя сам при завиване. Това се оправя с нова (друга) рейка.
С две думи - ако нямаш някакви конкретни проблеми, за които е сигурно, че са от рейката, тази гайка не я пипай.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 16:48
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: asz 2002
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
И аз имам същите симптоми , но как мога да се убедя че и при мен проблема е от лагерите на макферсона , да не се окаже че при мен е от друго
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Моите познания стигат до там, че да те насоча към сервиз :D
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Здравейте колеги. Искам да използвам темата, защото проблемът и моторът са почти еднакви. Говоря за Бора 1.6 16v AUS мотор. Реших да си сменя хидравличната течност- първо,че беше червена, а и второ, че не е барана въобще. Колата имаше много добра хидравлика. Вчера си купих оригинално масло за WV и днес започнах. Източих резервоарчето, откачих маркуча му с помпата и започнах да навъртам волана в двете посоки на изгасен мотор. След това само завъртях стартера веднъж, за да се източи всичко. Излезна около 700 мл. Продухах я до колкото можах. Започнах да наливам новото и пак въртене. След 10 пъти в двете посоки, запалих двигателя и започнах да наливам с лека струйка, за да компенсирам запълването на системата. След това последва въртене отново в двете посоки до край, но при работещ двигател. Излезна доста въздух. Спрях, когато спря да излиза и той. Оставих колата за 2 часа и ми се наложи да пътувам малко из града. Установих обаче, че волана стана доста по-труден за въртене от преди. Налятата течност е колкото изпразнената, обезвъздушена много добре, с ново оригинално хидравлично масло, а доста по-зле като управление. Някакви идеи?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата
Не е трябвало да я палиш без течност.Може да е задрала помпата
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта