Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот Golf_Gogo » Чет 15 яну 2015 17:38


Здравейте, проблема се състои в това, че волана е изключително тежък, дори и със зимни гуми 195/65/15. И като казвам изключително тежък имам предвид точно това - с една ръка няма шанс да се завърти на място. Така купих автомобила, но реших, че се дължи на старите и не добре напомпани гуми с размер 205/55/16, но уви - очевидно не е от тях. Тропане, луфтове и виене в рейката и помпата няма никакви, т.е. няма обичайните симптоми за рейка/помпа, което ми е чудното. Единственото друго притеснително е че в студовете е избило малко масло от преливника (колкото да го нацапа - 10-20 гр.) и от маркуч в близост до преливника (пак толкова малко). В казанчето не се вижда да има промяна в количеството масло - все си седи на МАХ. Течове от и около рейката няма никакви като маншоните също са здрави.

Като евентуални проблеми/решения, виждам следните:
1. Мисля да пробвам да сменя худравличната течност с оригинална такава - да не би да е сменяна и да е налята неподходяща, с различен вискозитет и съответно като по-плътна да не може да преминава през разните дюзи/съединения/канали и т.н., а оттам и да прави свръхналягане.
2. Рейката да е имала луфт/тропане/теч и да е пренатегната за временно решаване на проблема - тук май вече нямам друг избор освен рециклиране.

Видях, че доста хора са доволни от сервиза, който се намира зад McDonald's на Орион и мисля да ги посетя за диагностика и евентуален ремонт, но бих бил благодарен, ако някой може да ме насочи за някакъв друг евентуален проблем/решение, на който може да се дължи гореспоменатата симптоматика или направо проверен майстор/сервиз :beer




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот zfa159 » Чет 15 яну 2015 18:17


Аз залагам на помпа :) Това, че не вие, не значи, че работи :mhihi
Ако натегнеш толкова много рейката, помпата ще вие винаги при опит да завиеш, защото ще се претоварва от стегнатата рейка. Също така това пък най-лесно можеш да го провериш - вдигаш колата на 2 крика за да виснат предните гуми и гледаш дали волана се върти леко при изгасена кола. Ако да - рейката си е добре и ти липсва налягането от помпата.
С каквото и масло да е системата, хидравлика ще има т.е. волана ще е по-лек от колкото при изгасена кола. Да, може да е по-твърд от стандартното положение, но определено ще има осезаема разлика.
:beer


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот Golf_Gogo » Чет 15 яну 2015 18:44


Е то хидравлика има, но ефекта й е доста слаб. На изгасен двигател и автомобила в покой, волана се върти поне два пъти по-трудно. На запален и волана завъртян до край със задържане, помпата започва да се тормози (променя звука, но не вие). Възможно ли е поради проблем в помпата да не може да вдигне работно налягане? И ако да, то трябва нова или и тя подлежи на рециклиране?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот Водния дух1 » Чет 15 яну 2015 21:12


Данеби някой да е барникал преди теб нещо.Мисля ,че имаше някакъв клапан там,той правеше някога въртели.По добре иди на сервиза.По кормилната уредба трябва всичко да е 6.


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот alex_7656 » Пет 16 яну 2015 22:45


Нека да споделя моето виждане.
BCB мотор трябва да държи 680 оборота при загрял мотор.
При мен когато въртя волана на място също е осезаемо тежък, спрямо това, ако например съм с включен
климатик и оборотите са около 900-1000.
Става дума,че има доста разлика спрамо оборотите на вдигателя, ено е при 680 на място , съвсем по-леко се
върти волана на 1000 об. пак на място.
Така вече 3- та година го карам и нямам проблеми.
Не казвам, че това е правилно, а че просто така е при мен.


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот Golf_Gogo » Съб 17 яну 2015 8:53


Ами аз така го карам от юни, защото нямаше никакви други симптоми освен тежкият волан. Но по студовете като изби и малко хидравлично масло, вече се попритесних, та след малко ще ходя до сервиза, който споменах да видя дали работят днес и какво ще кажат.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот zfa159 » Съб 17 яну 2015 16:58


Така, както го описваш, си или за смяна на маслото на хидравликата (първото ти предположение с неправилното масло) или имаш проблем със самата помпа и не може да направи налягане. В много редки случаи, такъв проблем може да се появи и от рейката - къса се вътре едно уплътнение и оттам губи налягането, без да изтича навън, защото го връща към ниското.
Дали помпата може да се ремонтира, зависи от това какво и е. Ако е износена, няма оправия така, че да работи като нова. Може да се закърпи да прави някакво налягане, ама не и нормалното. Ако и е блокирал клапана за регулиране на налягането примерно ,може да се ремонтира, да. Щом си се разбрал да я видят, момчетата със сигурност ще ти кажат какво и е и ще ти я направят (аз работя само с тях за хидравлични неща и са ок).
:beer


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот Golf_Gogo » Пон 19 яну 2015 9:28


Разбрахме се да им я оставя във вторник за цялостна диагностика. Като имам диагноза ще споделя горчив опит :cry


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот Golf_Gogo » Вто 20 яну 2015 17:54


Диагнозата е възможно най-доброто - опорни лагери на макферсона. По хидравликата всичко е ток и жица :mhihi Сега дилемата е какви лагери да взема:
1. Lemforder (17636 02) - 13.98 лв.
2. Sachs (801 016) - 13.98 лв.
3. Boge (87-398-L) - 19.98 лв.
С тях мисля да сменя и тампоните на макферсоните, защото единия леко потропва и отново в дилема кои:
1. KYB (SM1708) - 19.98 лв.
2. Sachs (802 270) - 24.98 лв.
3. Boge (87-393-R) - 27.98 лв.
4. Monroe (MK077) - 26.98 лв.
Ще мина и през тресачка, за да видя амортесьорите в какво състояние са, но там не очаквам някакви драми, надали ще се наложи смяната им.
Ще съм благодарен за мнения и препоръки :beer


rostislav1998
Мнения: 233
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот rostislav1998 » Чет 26 ное 2015 7:16


Ползвам темата да попитам ,каква е ролята на гайката и отворът по средата в нея.
Прикачени файлове
hidr.jpg


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот zfa159 » Съб 28 ное 2015 18:29


С тази гайка регулираш "хлабината" на рейката. Вътре в рейката имаш един гребен със зъби и едно зъбно колело, което върти гребена на ляво и на дясно според посоката, на която го въртиш от кормилния прът. Луфта на зъбната предавка между гребена и колелото се определя от една тефлонова втулка, която посредством една пружина натиска гребена към колелото с различна сила. Тази пружина я натягаш в различна степен с тази гайка т.е. посредством тази гайка можеш да "охлабваш" или "затягаш" рейката. Ако я охлабиш прекалено много, започва да тропа гребена в колелото и да изяжда зъбите на гребена. Ако пък я стегнеш много, волана спира да се изправя сам и става по-тежък за въртене, като износваш по-бързо тефлоновата втулка заради триенето на гребена в нея, както и зъбните колела. Има някакво оптимално положение на тази гайка, при която всичко е ок - волана се върти леко, без рейката да тропа, върща си се сам и всичко е ок. Останалите положения амортизират рейката по-бързо и не са комфортни за управление.
Често се случва гребена на рейката да е износен в средата, при което се получава така, че в средата има луфт и когато го обереш с тази гайка, в средата е супер, ама в краищата затяга доста и волана не се изправя сам при завиване. Това се оправя с нова (друга) рейка.
С две думи - ако нямаш някакви конкретни проблеми, за които е сигурно, че са от рейката, тази гайка не я пипай.
:beer


nofearbg
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 16:48
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: asz 2002
Местоположение: Stara Zagora

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот nofearbg » Пон 22 фев 2016 22:14


И аз имам същите симптоми , но как мога да се убедя че и при мен проблема е от лагерите на макферсона , да не се окаже че при мен е от друго :biggrin :biggrin :biggrin


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот Golf_Gogo » Пон 14 мар 2016 13:43


Моите познания стигат до там, че да те насоча към сервиз :D


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот barutchiev » Сря 06 сеп 2017 17:36


Здравейте колеги. Искам да използвам темата, защото проблемът и моторът са почти еднакви. Говоря за Бора 1.6 16v AUS мотор. Реших да си сменя хидравличната течност- първо,че беше червена, а и второ, че не е барана въобще. Колата имаше много добра хидравлика. Вчера си купих оригинално масло за WV и днес започнах. Източих резервоарчето, откачих маркуча му с помпата и започнах да навъртам волана в двете посоки на изгасен мотор. След това само завъртях стартера веднъж, за да се източи всичко. Излезна около 700 мл. Продухах я до колкото можах. Започнах да наливам новото и пак въртене. След 10 пъти в двете посоки, запалих двигателя и започнах да наливам с лека струйка, за да компенсирам запълването на системата. След това последва въртене отново в двете посоки до край, но при работещ двигател. Излезна доста въздух. Спрях, когато спря да излиза и той. Оставих колата за 2 часа и ми се наложи да пътувам малко из града. Установих обаче, че волана стана доста по-труден за въртене от преди. Налятата течност е колкото изпразнената, обезвъздушена много добре, с ново оригинално хидравлично масло, а доста по-зле като управление. Някакви идеи?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.6 16V BCB - проблем с хидравликата

Мнениеот vlado_tonev » Сря 06 сеп 2017 17:58


Не е трябвало да я палиш без течност.Може да е задрала помпата :no



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта