Имам Vw Golf 4 SR 1.6i 101к.с. (с код на двигателя AKL) от 1998г. Преди около 4000км. ми е сменен съединителя с чисто нов комплект Закс (маховик не е сменян). До момента не бях забелязал проблем, но от скоро на първа и на втора скорост, когато оборотите достигнат диапазона 2500-3000 започва боксуване. Това не го прави винаги, а само по някога. Също така само два пъти ми се е случвало при по-рязко тръгване на светофар колата да започне да боксува, но и купето да се тресе.
Малко предистория.
Иначе старият съединител също е бил Закс, но е имал някакъв проблем и са го напаснали миналите собстввеници колкото да продат колата. Аз знаех, че нещо не е в ред, защот преди смяната имаше шум при отпускането на сединителя и точно се канех да го сменям, когато той взе че се счупи.Затова и си смених съединителя с нов комплект Закс. Сега няма никакви проблеми. Съединителят отделя ниско, няма шумове и всичко е точно с изключение на появилото се отскоро боксуване. Иначе колата си я пазя и не я изрязвам, че съединителя толкова бързо да се е износил. Пък и за него се ръсих добра сума пари...
Дайте някъкви идеи. Мое предположение е, че може от някъде да се е появил теч, който омаслява феродото и затова само понякога се появява боксуването, описано по-горе...
П. С. П.
Мисля, че това не е от значение в случея, но ще споделя, че на скоростната кутия понякогаа трудо се вкарват предавките, но това смятам, че се дължи на синхронизатор на кутята. Иначе от скоростите не се чуват шумове и всичко е точно. Много колеги от форума имат същия проблем и от изчетеното съм установил, че по-добре нещо, което работи, то не се пипа.
Golf MK4 1.6i 101к.с. SR Проблем със съединител
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
Тва си е баш съединител както го описваш! Аз до колкото знам предпоръчват смяната на съединителя заедно с маховика! Тва с омасляването на феродото нема как да се получи според мен! Аз също съм за смяна на съединител, но при мен маховика е демпферен и си ебало мамата... тааа си поръчах всичко от UK, всички части са ми на лице и само чака да го оставя при майсторите, за сведение частите от UK ми излизат с 500лв по-евтино. Та мисълта ми беше, че и при мен си приплъзва от време на време, но до колкото и хора да се допитах ми обясниха, че си е съединител, такива филми с омасляване и приплъзване нямало, ами просто си е затръгвал и съвсем скоро ще се предаде, за момента вече близо 500км не се е предал още, но ще видим до кога ще издържи. При теб предполагам е същата работа, лошото е че скоро си го правил тоя съединител, но явно пак е той, а бтв щом ти тресе колата, може и от маховика да е!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
1.6 е с плътен маховик, не с двумасов и няма причина да се сменя, ако не е надран огледалния диск. Може да си попаднал на менте съединител или да не е направено нещо добре при монтажа. Закс имат доста ментета и тези на примамливите цени обикновено не стават. Теч отгоре може да има само на антифриз от фланеца или на масло от г-та на капака на клапаните. Феродото накисне ли се един път, вече никога не е същото и винаги ще имаш проблеми, а не само понякога.
А какво имаш предвид под боксуване на 1-ва и 2-ра - скоростта си седи статична, а оборотите се увеличават доста? Принципно ако има проблем със съединителя, ще е най-зле на 5-та предавка, защото там е най-натоварен.
А какво имаш предвид под боксуване на 1-ва и 2-ра - скоростта си седи статична, а оборотите се увеличават доста? Принципно ако има проблем със съединителя, ще е най-зле на 5-та предавка, защото там е най-натоварен.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
В интерес на истината при мен се усеща най-много на 3та и 5та, на 6та качили няма или може би не го усещам, защото на 6та само поддържам скорост, а при 5та ускорявам.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
Направи си експеримент както казва колегата zfa159, извън града при 100км/ч трябва да си на 3 хил. оборота. Ако има проблем, ще ги подминава доста а скоростта ще е малка. Ще усетиш мотора да се мъчи и да бучи, но няма да има вървеж.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Съб 21 яну 2012 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
zfa159 написа:А какво имаш предвид под боксуване на 1-ва и 2-ра - скоростта си седи статична, а оборотите се увеличават доста? Принципно ако има проблем със съединителя, ще е най-зле на 5-та предавка, защото там е най-натоварен.
Проблемът се появява понякога и не винаги. Най-често мисля, че се е случвало на Панорамен път в София.Това става, когато ускорявам рязко на първа и втора предавка. Колата ускорява до към 2500-3000 оборота, а след това започва да се форсира.
Пак повтарям проблемът не се появява винаги. Примерно току що въртях 40мин. из града и нито един път не се появи проблем. Иначе онзи ден я тествах и при скорост от 180км/ч. - пак няма проблеми. Правих и други тестове - като я качвам на бордюр пак няма боксуване. Когато съм спрял и включа 5-та и пусна съединителя колата гасне веднага, а не се мъчи. Съединителят отделя ниско долу като нов...
Според вас струва ли си разглобяването на колата и отделянето на средства, и време, за да се гледа по-подробно или за момента да карам така и при евентуални усложнения да се кара на сервиз?
Последна промяна от Pingvino на Вто 20 яну 2015 20:20, променено общо 1 път.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
При мен е същото и за момента си карам така, въпреки че си поръчах и вече са ми тук частите, още не съм решил кога ще се прави смяната.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
Съединителя също е феродо и му трябва време за напасване. В твоя случай 4000км са доста, ама ако в първите 500-600 си го прегрял поради някаква причина, сега ще имаш проблеми.
Принципно дали да караш така, преценяваш ти, защото ако има механичен проблем със съединителя, може да те остави навсякъде, във всеки един момент. Може би е по-добре да се разглоби и да се види какво става и ако е проблем от съединителя, да предявиш рекламация към доставчика. Ако пък е друг проблем (помпата или предаването от помпата до съединителя, да се оправи преди да прецакаш новия съединител, защото това боксуване, макар и не винаги, му разказва играта.
Принципно дали да караш така, преценяваш ти, защото ако има механичен проблем със съединителя, може да те остави навсякъде, във всеки един момент. Може би е по-добре да се разглоби и да се види какво става и ако е проблем от съединителя, да предявиш рекламация към доставчика. Ако пък е друг проблем (помпата или предаването от помпата до съединителя, да се оправи преди да прецакаш новия съединител, защото това боксуване, макар и не винаги, му разказва играта.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
Ами ако семерингът е изтървал и пуска по малко масълце към съединителя
- piter_96
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
- Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
- Двигател: AFT 1997 AAM 1994
- Местоположение: Сопот
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
Няма ли да мирише ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
Адаш, семеринга е зад маховика. Ако от там тече, маховика го разплисква по камбаната на кутията и от там то си се стича по камбаната до долу и доста преди да стигне до феродовия диск, ще е покапало на земята достатъчно, за да се види. Също така да, ако диска е достатъчно мазен за да превърта, маслото ще се запалва от триенето на диска и ще пуши и ще мирише. Ако пък протече семеринга на първичния вал на ск. кутия пак ще протече долу доста преди да омаже феродовия диск.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем със съединител VW Golf 4 SR
Колега и аз го смених със Закс - словенски. Много зле, още не бях минал и 1000 км и се запали, мноого трудно да превърти гуми при рязко тръгване дори невъзможно. Минах 30000км и педала се вдигна все едно е на 130000км. Явно феродото е менте. Стрият го пазя и ще го накова, че като гледам новия ще изкара най-много още 30000. Ако буксува най-добре се усеща на баир на 5-та с 50-60км/ч натискаш газта до ламарината и ще си покаже.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK4 SR Проблем със съединител
Данеби ,някой преди теб да е побългарявал нещо и сега да не съвпадат разстоянията нещо.Примерно толкова много,да е стърган маховика ,че и минимално износване на феродото да му е достатъчно за да пребоксува.Или да е сменен с друг модел.нещо.Хм,тъмна индия.За съжаление ще тр.да отваряш.Всъщност ако си със жило ,може да задържа нещо.Ако си със помпа може там да е проблема ,да не връща.Преди имах едно рено еспейс и имах същия проблем.Оказа се вилката където лагерува за да натисне ,толкова се беше спекла и ръждясала ,че не се връщаше достатъчно и съединителя пребуксуваше.Мазахме ,разхождахме,мазахме и така докато започна да се движи лесно и спря да буксува.Започни от по лесното все пак.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 260 госта