Golf MK4 1.4 16V AHW - спад на оборотите при загрял двигател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
encode12
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 20:48
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател:
Местоположение: София

Golf MK4 1.4 16V AHW - спад на оборотите при загрял двигател

Мнениеот encode12 » Нед 08 фев 2015 16:39


Здравейте колеги! Имам питане относно упоменатата в заглавието тема. След прочитане на няколко сходни по проблем теми стигам до заключението, че проблемът е в дроселовата клапа. Но тъй като прочетеното беше за случай на все още незагрял двигател не съм сигурен правилно ли се насочвам. Проблемът, е че когато запаля колата няма никакъв проблем, след известно време, в което карам (около километър-два градско) колата започва да гасне при натоварване от волана. Тоест ако тръгна да паркирам или да правя бавна маневра, шансовете за изгасване се покачват на 90%. Така, но това не е всичко, дори при праволинейно движение, ако реша да изключа от скорост отново колата се оказва на около 450-500 оборота и в най-добрия случай ги удържа, но обикновено гасне. Сега питането ми е такова, ако е дроселова клапа подмяна ли е единственото решение или има и нещо по-бюджетно? И къде бихте ми препоръчали да извършат ремонтните дейности по колата? Благодаря предварително на отзовалите се. :smile:




fighter-interceptor
Мнения: 317
Регистриран на: Пон 09 дек 2013 20:57
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHW 2000
Местоположение: София

Re: Golf IV 1.4 16V AHW - спад на оборотите при загрял двига

Мнениеот fighter-interceptor » Нед 08 фев 2015 16:48


Може би трябва да се започне със почистването на въпросната дроселна клапа.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 1.4 16V AHW - спад на оборотите при загрял двиг

Мнениеот freelancer » Пон 09 фев 2015 7:56


Колега, аз имах и все още по някой път ми се появява подобен проблем, но при мен винаги е било на студен двигател. Вече почти изчезна проблема и дано не се появи пак. Доста неща съм сменил, защото отдавна се занимавам с този проблем. Почисти си дросел клапата, но едва ли проблема, ще е в нея, защото щеше да имаш повече проблеми на студен двигател, но все пак е възможно да имаш изтрити пътечки на потенциометъра точно на оборотите на загрял двигател, трябва да направиш диагностика и адаптиране на клапата. Ако се адаптира без проблеми, означава, че не е проблема в клапата. За падането на оборотите си виж температурния датчик, колко показва на загрял двигател. Другото, което може да огледаш е спукан или прегънат вакуум, най вече на маркучите от картерната вентилация. Виж как е бобината (бобините), мисля, че си с една обща, огледай за пукнатини. Придърпва ли колата, претриса ли? Играят ли ти оборотите или ги държи стабилно?
Като изгасне какви лампи ти светят? Тази на маслото да ти е светвала?
Примери си налягането на бензиновата помпа, 2,5 с вакуум, 3 без вакуум. Когато е загряла и смачкаш газта, как е? Има ли замисляне, да придърпва случайно? Почисти си и мап сензора със спрей за сензори, това също не е лошо, сигурно е целият в масло.


encode12
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 20:48
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.4 16V AHW - спад на оборотите при загрял двиг

Мнениеот encode12 » Пон 09 фев 2015 17:34


Ами като цяло днес даде фира доста. Няколко пъти ми изгасна и я закарах при познат майстор да я лекува. Придърпване няма, но и температурния датчик не работи. Oбщo взетo по парнoтo я познавам кога е загряла. Ще видим къде и е проблема... Надявам се на най-дoбрoтo.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 1.4 16V AHW - спад на оборотите при загрял двиг

Мнениеот freelancer » Вто 10 фев 2015 8:04


Примери си и компресията колега, че тия двигателчета много обичат да си ядат валовете, да изгарят клапани. Спичат повдигачи и маркучите на картерната вентилация се разпадат след дългите години през, които прекарват газовете от картера.
Дано излезе нещо дребно! :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта