Задавейте колеги за пръв път пиша във форума, поправете ме ако допускам някакви грешки.
Чудя се, проблем ли е, че когато паркирам колата(с включен двигател),
парното започва да духа осезаемо по хладно?
Форсирам двигателя до около 2000 +-500 оборота температурата се вдига, но за кратко.
Един колега сподели, че е възможно да е затлачен радиятора на купето,
пък той се сменял като се дигне цялото табло.
Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в покой
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
А стрелката за температурата на таблото какво показва?
нормалното е да стигне 90 градуса и да не мърда от там, докато работи колата.
нормалното е да стигне 90 градуса и да не мърда от там, докато работи колата.
- alex_7656
- Мнения: 359
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
КОлата има ли газ ?
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
Колега имат си го тоя проблем голфовете. При мен беше същата работа. Има вариант да е водната помпа или термостата. На един приятел голфа беше така сумати време няма парно и това е. Накрая се ядоса и сложи т. нар допълнителна водна помпа -----> http://www.dn-bg.com/bg/truck-parts/products/663433-%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%BD%D0%BE-%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0.html?modifications_id=8769 има и по евтини разбира се. Колкото до ремостата, номера с тенджара го знаем........ пробвай варианти и пиши.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
Метни 1 термометър вътре и виж какво духа като за начало. На място при около 0 градуса околна температура (или по-топло, ама с вкл. компресор на климатика), трябва да успява да докара поне 45 градуса на п.х. при загрял двигател на 90 градуса и максимална степен на вентилатора (задаваш му да вее на двете централни духалки, затваряш страничните и мериш там). При 2000 об. трябва да си на поне 52-55 градуса след минута-две (оптимално са 60 и нагоре). Ако това е така - имаш нормално парно. Ако не е така - ред причини - клапите под таблото (пада им дунапрена), задръстен радиатор (пробваш с промивка преди да сменяш), водна помпа или друга причина за лоша циркулация, ако темп. на таблото пада с течение на времето - термостат и т.н.
По въпроса с падането на темп. на таблото - при Голф 4 таблото е бавно и опреснява бавно температурата. Т.е. ако на място колата изстива заради термостат, ще го видиш поне след 3-4 минути работа на п.х. на място.
По въпроса с падането на темп. на таблото - при Голф 4 таблото е бавно и опреснява бавно температурата. Т.е. ако на място колата изстива заради термостат, ще го видиш поне след 3-4 минути работа на п.х. на място.
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
Първо, благодаря за бързите отговори.
Vlad777 ->
Да, колата е карана и загряла.
Стрелката показва 90 градуса.
Не съм виждал стрелката да се мести от 90 градуса никога.
Стига до там и не мърда от 90.
alex_7656 ->
Да, колата е с газово уредба Фобус (2 ако не се лъжа).
pavkaz ->
Ха, от теб разбирам че има такива помпи. Готин вариянт е, но дано не се стига до там.
zfa159->
Почти съм сигурен, че постига 50-60 градуса на 2000 оборота.
Въпроса е по-скоро на 800 об. нормално ли е да почва да изстива?
По причини от сорта на не достъчно количество отделена енергия под формата на топлина в двигателя.
Ще напрая измерванията по методиката която сподели.
Vlad777 ->
Да, колата е карана и загряла.
Стрелката показва 90 градуса.
Не съм виждал стрелката да се мести от 90 градуса никога.
Стига до там и не мърда от 90.
alex_7656 ->
Да, колата е с газово уредба Фобус (2 ако не се лъжа).
pavkaz ->
Ха, от теб разбирам че има такива помпи. Готин вариянт е, но дано не се стига до там.
zfa159->
Почти съм сигурен, че постига 50-60 градуса на 2000 оборота.
Въпроса е по-скоро на 800 об. нормално ли е да почва да изстива?
По причини от сорта на не достъчно количество отделена енергия под формата на топлина в двигателя.
Ще напрая измерванията по методиката която сподели.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
1.8Т отделя доста повече топлина от средностатистическия дизел, а радиатора за парното е същия и на двата агрегата ;) . Искам да кажа, че точно 1.8Т няма начин да не отделя достатъчно енергия под формата на топлина, че да имаш фрапантна разлика между п.х. и 2000 об. Варианта да е така, е да няма добра циркулация на антифриза - водна помпа, задръстен радиатор и т.н. Пробвай да го попромиеш твоя радиатор, да видиш какво ще стане. Може и да няма ефект, ама пък нищо няма да загубиш :)
- buller
- Мнения: 2163
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
А някога имал ли си добро парно?
Ако да, и това някога е било отдавна - аз залагам на водна помпа.
Ако да, и това някога е било отдавна - аз залагам на водна помпа.
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
Ако мога да използвам темата за да попитам @zfa159, при мене откакто притежавам колата(1.8T). Като я загася и дам на контакт за да ми върти само парното и да се топля, след около 3 минути почва да духа доста хладно. Докато при V5 да не кажа голяма дума сигурно 15-20 минути може да духа топло след като мотора не работи.
Това нормално ли е след толкова малко време колата да почне да духа хладно ?
Това нормално ли е след толкова малко време колата да почне да духа хладно ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
Логично е :) 2.3 V5 има ел. помпа, която работи на контакт и осигурява циркулацията на антифриза през радиаторчето, дори колата да е само на контакт. При 1.8Т няма такава помпа и съответно когато двигателя не работи, няма циркулация на антифриза. Вентилатора издухва жегата от радиатора, после той изстива, защото не постъпва нов горещ антифриз и съответно започва да духа хладно.
П.п. ел. помпата е чест проблем - често горят или протичат. При 2.3 V5 се налага да я има, защото охл. с-ма е доста голяма плетеница и дебита през радиатора не е достатъчен без нея.
П.п. ел. помпата е чест проблем - често горят или протичат. При 2.3 V5 се налага да я има, защото охл. с-ма е доста голяма плетеница и дебита през радиатора не е достатъчен без нея.
Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко
Направих измерванията. При 2к обр. след карана и загряла до 90 градуса кола вдигна до 72 градуса и продължаваше да покачва
Условия при които беше направено измврването:
1. карана и загряла до 90 градуса кола
2. 2000 оборота
3. вкл. компресор на климатика
4. Максимална температура на климатроника
5. Вентилатора на максимални обороти
6. Само средната духалка работи, на другите две клапите затворени
7. Климатроника настроен да духа само през отворите на таблото
Резултати:
1. Дигна 72 градуса и продължаваше да качва.
Там спрях защото се попритесних, да не земе да си изплюе антифриза.
Условия при които беше направено измврването:
1. карана и загряла до 90 градуса кола
2. 2000 оборота
3. вкл. компресор на климатика
4. Максимална температура на климатроника
5. Вентилатора на максимални обороти
6. Само средната духалка работи, на другите две клапите затворени
7. Климатроника настроен да духа само през отворите на таблото
Резултати:
1. Дигна 72 градуса и продължаваше да качва.
Там спрях защото се попритесних, да не земе да си изплюе антифриза.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта