Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в покой

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ferdok9
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 ное 2014 16:54
Автомобил:
Двигател:

Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в покой

Мнениеот ferdok9 » Вто 27 яну 2015 19:35


Задавейте колеги за пръв път пиша във форума, поправете ме ако допускам някакви грешки.

Чудя се, проблем ли е, че когато паркирам колата(с включен двигател),
парното започва да духа осезаемо по хладно?
Форсирам двигателя до около 2000 +-500 оборота температурата се вдига, но за кратко.
Един колега сподели, че е възможно да е затлачен радиятора на купето,
пък той се сменял като се дигне цялото табло.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот Vlad777 » Вто 27 яну 2015 20:54


А стрелката за температурата на таблото какво показва?

нормалното е да стигне 90 градуса и да не мърда от там, докато работи колата.


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот alex_7656 » Вто 27 яну 2015 21:22


КОлата има ли газ ?


pavkaz
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 20 фев 2014 1:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот pavkaz » Вто 27 яну 2015 23:13


Колега имат си го тоя проблем голфовете. При мен беше същата работа. Има вариант да е водната помпа или термостата. На един приятел голфа беше така сумати време няма парно и това е. Накрая се ядоса и сложи т. нар допълнителна водна помпа -----> http://www.dn-bg.com/bg/truck-parts/products/663433-%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%BD%D0%BE-%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0.html?modifications_id=8769 има и по евтини разбира се. Колкото до ремостата, номера с тенджара го знаем........ пробвай варианти и пиши.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот zfa159 » Вто 27 яну 2015 23:22


Метни 1 термометър вътре и виж какво духа като за начало. На място при около 0 градуса околна температура (или по-топло, ама с вкл. компресор на климатика), трябва да успява да докара поне 45 градуса на п.х. при загрял двигател на 90 градуса и максимална степен на вентилатора (задаваш му да вее на двете централни духалки, затваряш страничните и мериш там). При 2000 об. трябва да си на поне 52-55 градуса след минута-две (оптимално са 60 и нагоре). Ако това е така - имаш нормално парно. Ако не е така - ред причини - клапите под таблото (пада им дунапрена), задръстен радиатор (пробваш с промивка преди да сменяш), водна помпа или друга причина за лоша циркулация, ако темп. на таблото пада с течение на времето - термостат и т.н.
По въпроса с падането на темп. на таблото - при Голф 4 таблото е бавно и опреснява бавно температурата. Т.е. ако на място колата изстива заради термостат, ще го видиш поне след 3-4 минути работа на п.х. на място.
:beer


ferdok9
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 ное 2014 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот ferdok9 » Сря 28 яну 2015 10:28


Първо, благодаря за бързите отговори.
Vlad777 ->
Да, колата е карана и загряла.
Стрелката показва 90 градуса.
Не съм виждал стрелката да се мести от 90 градуса никога.
Стига до там и не мърда от 90.

alex_7656 ->
Да, колата е с газово уредба Фобус (2 ако не се лъжа).

pavkaz ->
Ха, от теб разбирам че има такива помпи. Готин вариянт е, но дано не се стига до там.

zfa159->
Почти съм сигурен, че постига 50-60 градуса на 2000 оборота.
Въпроса е по-скоро на 800 об. нормално ли е да почва да изстива?
По причини от сорта на не достъчно количество отделена енергия под формата на топлина в двигателя.
Ще напрая измерванията по методиката която сподели.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот zfa159 » Сря 28 яну 2015 21:28


1.8Т отделя доста повече топлина от средностатистическия дизел, а радиатора за парното е същия и на двата агрегата ;) . Искам да кажа, че точно 1.8Т няма начин да не отделя достатъчно енергия под формата на топлина, че да имаш фрапантна разлика между п.х. и 2000 об. Варианта да е така, е да няма добра циркулация на антифриза - водна помпа, задръстен радиатор и т.н. Пробвай да го попромиеш твоя радиатор, да видиш какво ще стане. Може и да няма ефект, ама пък нищо няма да загубиш :)
:beer


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2163
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот buller » Сря 28 яну 2015 21:36


А някога имал ли си добро парно?
Ако да, и това някога е било отдавна - аз залагам на водна помпа.


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот feniksgod » Съб 31 яну 2015 13:26


Ако мога да използвам темата за да попитам @zfa159, при мене откакто притежавам колата(1.8T). Като я загася и дам на контакт за да ми върти само парното и да се топля, след около 3 минути почва да духа доста хладно. Докато при V5 да не кажа голяма дума сигурно 15-20 минути може да духа топло след като мотора не работи.
Това нормално ли е след толкова малко време колата да почне да духа хладно ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот zfa159 » Съб 31 яну 2015 13:59


Логично е :) 2.3 V5 има ел. помпа, която работи на контакт и осигурява циркулацията на антифриза през радиаторчето, дори колата да е само на контакт. При 1.8Т няма такава помпа и съответно когато двигателя не работи, няма циркулация на антифриза. Вентилатора издухва жегата от радиатора, после той изстива, защото не постъпва нов горещ антифриз и съответно започва да духа хладно.
П.п. ел. помпата е чест проблем - често горят или протичат. При 2.3 V5 се налага да я има, защото охл. с-ма е доста голяма плетеница и дебита през радиатора не е достатъчен без нея.
:beer


ferdok9
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 ное 2014 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 1.8T AGU Парното изстива когато колата е в поко

Мнениеот ferdok9 » Чет 05 фев 2015 14:14


Направих измерванията. При 2к обр. след карана и загряла до 90 градуса кола вдигна до 72 градуса и продължаваше да покачва
Условия при които беше направено измврването:
1. карана и загряла до 90 градуса кола
2. 2000 оборота
3. вкл. компресор на климатика
4. Максимална температура на климатроника
5. Вентилатора на максимални обороти
6. Само средната духалка работи, на другите две клапите затворени
7. Климатроника настроен да духа само през отворите на таблото

Резултати:
1. Дигна 72 градуса и продължаваше да качва.

Там спрях защото се попритесних, да не земе да си изплюе антифриза.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта