Golf MK3 ABF проблем с температурата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ShoGo_GTI » Нед 15 фев 2015 12:59


да разкажа на кратко за ситуацията, преди няколко дни ми текна фланеца за водата от страни на главата, след смяната му започнаха проблемите, в движение колата си държи 90 градуса, но когато спра на място започва да вдига температурата. направи ми впечатление, че не включва перката на радиатора. смених датчика, който отговаря за нея (след проверката на самата перка) и тя тръгна, но тръгва на 1ва степен и по показание на таблото от 100 градуса. при потегляне температурата пак си отива на 90 градуса и не мърда, термостата си отваря и долния маркуч се затопля и е еднакво твърд с горния на радиатора, водната помпа я смених октомври миналата година и нямам повече от 3 4 хиляди км. а забелязах, че когато работи на място почти не връща антифриз през компенсатора, само когато подам газ. парно има идва чак след 70 градуса и то след като съм карал на обороти и пак не е достатъчно топло ( преди да сложа abf -а бях със 115ка и парно си имаше дори и на място още при 30тина градуса)
започвам да си мисля, че водната помпа не прави достатъчно дебит в ниските обороти и не го отдаван на самата помпа а на износването на корпуса около турбината.

та въпроса е водна помпа (корпус) или евентуално датчика за таблото ?

пп: небеше много кратко, но гледам да съм максимално подробен за ситуацията :)




Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот cloud » Нед 15 фев 2015 14:54


Ако има възможност замерете температурата на антифриза в разширителния съд и ще се разбере дали лъже таблото, по-принцип датчика на радиатора включва първа степен на 92-93 градуса, на самия датчик си пише стойностите за включване и изключване на перката. Проверете първо това, после по-тежките варианти.


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот alex_7656 » Нед 15 фев 2015 15:16


Има ли шанс да не е объзвъздушен ?
Ако няма парно както трябва или както е било преди,
има такава възможност.


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ShoGo_GTI » Нед 15 фев 2015 19:47


мисля, че за сега реших проблема. свалих си от стария двигател водната помпа с тялото и термостата и ги сложих, после последва упражнение номер 31 за идиоти да сложа пак термостата с който бях до сега( оказа се че от стоенето въпреки наличието на антифриз в блока е задържал) и обезвъздуших и я покарах малко из града и за сега всичко е наред, държи 90 градуса и перката си се включва и парното се засили

ще покарам сега няколко дни така и ако всичко е наред ще пиша, ако не ще последват нов термостат и датчик за таблото :)


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот Водния дух1 » Нед 15 фев 2015 20:04


Много фалшиви части се продават,направо е страшно.Уж сменяш за по добро ,пък то се оказва че стария чарк е по добър.


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ShoGo_GTI » Нед 15 фев 2015 23:23


помпата я сменях когато работих в магазин за авточасти и не съм се стискал за качествени такива.. както и да е

казах че проблема е не в самата помпа а в корпуса на който тя и термостата се монтират :)

утре продължаваме с тестовете :)


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 20 фев 2015 19:37


айде да продължа с развитето по темата и проблема ми описан по дни и какво правих и как ми побеля половината окосмяване тази седмица :Mr Green Fun

уж всичко беше наред но понеделника пак се появиха същите проблеми и реших да мина на кардинални... действия и смени

Вторник: нов термостат - промяна никаква общо взето с изключение на това, че от работа където го смених до нас (около 6 7км) долния маркуч не затопли и перката не се пускаше съответно, но затова пък парното се засили сответно и малко повече време си държеше на 90, викам си пак не е наред.

Сряда: преди да отида на работа отидох в един сервиз на мои познати и взех лазерния термометър, температурата по табло 90 градуса, температура на входящия маркуч на парното 57,8 градуса при работещ двигател :eek викам си тука вече минаваме на отчитането, на връщане спрях в магазина и си закупих нов датчик за показанието на таблото (преди това през обедната почивка седнах да почета малко и след някоя друга консултация разбрах че съм направил грешка като съм запоил скъсания кабел за този датчик, колкото и малко да е спойката оказвала някакво съпротиление). прибрах колата в гаража, но не я изгасих. вдигнах капака и за мое учудване перката работеше при показание на таблото на 100градуса, изгасих двигателя и антифриза кипна през казанчето :horror поразходих се пеша до магазина (добре че е на 5 мин от нас) и взех нова капачка(викам си старата явно е предала богу дух). по късно след като се навечерях и вече двигателя беше изстинал се метнах пак в гаража и последва смяна на капачката, датчика и подмняната на спойките с кабелни обувки и на 2та датчика включително и на тпс-а че и той беше с два запоявани кабела. резултата: колата загря и закова на 90 градуса и не мърдаше от там, обаче долния маркуч така и не стопли след около 30 мин работа на място а парното - сауна, покарах я пак така си се държи, горня горещ и малко повече от нормално твърд, долния студен.

Четвъртък: до работа и обратно и след това из града с очите на стрелката която не мърдаше от 90 градуса по табло и долния няма и помен да затопли :eek , вечерта както всяка вечер от събота насам чета теми на колеги с подобни или частично засягащи моите проблеми (изчетох поне по 20 25 теми на вечер) и почвам с размислите и страстите. - що като бях със старата капачка и датчик хвърляше водата, а перката се беше включила съответно термостата отворил и стрелктата на температурата обикаляше цялата скала, а със новите температурата заковаваше на 90 а термостата затворен и нито перката се беше включила нито хвърляше водата? и започнах да си мисля утре сутринта да изляза ли на околовръстното да и бия сопите в гърба и да видя дали ще се отвори термостата и да си върна ли старата капачка?

Петък - днес: сутринта преди работа отивам в гаража и паля колата и вдигам пакака (викам си слагам старата капачка). взех я и се загледах и видях, че уплътнителя се разтеглил като изпразнен х*й, прехвърлих уплътнителя от новата на старата и си я сложих и потеглих. отидох на работа и спрях и пак вдигам капака на работещ двигател - маркуча пак студен дейба... :gruebel пихме по кафе с колегата и си говорим и му споделям решението си да пробия дупка 1мм в периферията на термостата и да видя кво ще стане и той ми вика :"така и така ще сваляш пак термостат я преди това извади един от някой мотор тука и го пробвай дали ще отвори в едно джезве и ако си е наред пробвай с него да видиш как ще е положението", речено сторено хванах едно RP (понеже в момента се изживявам в една автоморга и има 2 3 VAG-чета на фона на всичко френско и умразно) и му извадих теморстата и кво да видя - Made in Germany , метнах го в едно канче и на газовото котлонче и взе че си отвори пича като по часовник, викам "тва е моя човек". преди това се наложи да изляза из града и за 20км градско при 5 градуса на околната темпратура долния маркуч едва топъл, но не както трябва. след като колата изстина метнах пак упражнение номер 31 за идиоти да сменям термостат слжих този стария налях си антифриза и запалих и затворих разширителния съд и оооо чудо колата загря на 90 градуса по табло и след има няма 3 4 мин долния маркуч се затоли прилично и след още 2 3 минути перката се включи поработи и спря, след млако пак така :11 дойде време да си ходя палнах колата и потеглих, прибрах се вкарах я в гаража и докато работеше вдигнах капака и всичко си е наред за сега перката си включва и изключва, не изхвърля водата при гасене и т.н. направи ми впечатление само, че парното пак се върна в начално позиция т.е. духа си топло и колкото повече карам толкова по топло започва да духа при 90 градуса на табло (разбира се не е както преди да става сауна но е доволно топло имайки предвид, че колата е и кабриолет) и другото което забелязах е че, при включена перка горния маркуч е една по горещ и една идея по твърд от долния, но това "твърд" го приемам допустино.

не изключвам възможността да съм прегрял двигателя и да изкривил глава, но имайки предвид че освен случаите в които е хвърляла вода в казанчето не ми е губила антифриз нито отзад е пушила повече от нормалното за сега си мисля, че несъм успял

следващата седмица ще премине в тестове дай боже и само каране и стриктно следене на: показанията на таблото, нивото на антифриза - топъл/студен, дали долния маркуч е топъл и дали перката включва и ще пиша отново дали проблема е решен или не :))))


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ktamen » Пет 20 фев 2015 19:44


И къв беше проблема, че аз забравих вече?
Доколкото разбрах смяташ студения долен маркуч за проблем :gruebel


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 20 фев 2015 20:14


както и значително твърдия и горещ горен маркуч и невключването на перките, и други неща...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ktamen » Пет 20 фев 2015 20:58


Моята перка не се е включвала от 3 месеца, а е имало периоди без да се включва и по година. Ако не карам в София или да изкачвам баири вентилаторът ми е излишен. Всъщност миналата зима я изкарах без вентилатор, сменях радиатора и ме домързя да го слагам в студа. - Това значи ли, че съм имал проблем :gruebel Като е по-хладничко в София (под -10гр) и радиаторът ми е излишен.
Проблем е, ако колата ти прегрява, ако двигателят е 90 градуса проблем няма.
Подозирам, че си решил "проблема" щото днес беше по-топло и като се застуди "проблемът" пак ще се появи.
Другия път мери температурите не само на входящия маркуч на парното, а и на самия двигател. Ако разликата е значителна - имаш проблем или с помпа (или самия и охлюв) или с лошо обезвъздушаване.


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 20 фев 2015 23:20


а как да го обясним това "явление" при което до преди 10тина дни преди да си сменя фланеца на главата (след смяната му започна) до преди това на -15 пак всичко си беше наред и двата маркуча се загряваха и перката си се включваше а след това започна на място да загрява, да не пуска перка и т.н.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ktamen » Съб 21 фев 2015 0:00


ShoGo_GTI написа: на -15 пак всичко си беше наред

Кое е било наред, при -15 с кротичко каране в града ти се е включвала перката ли? Или ти на всеки 2км спираш и проверяваш маркуча дали е топъл и затова знаеш, че преди е загрявал, а сега не?
Не се филмирай, другия път като не ти загрява долният маркуч излез извън града и понатисни газта за поне десетина минути и маркуча ще се стопли.
Моля те не ме карай да продължавам да доказвам, че водата е мокра. Изчакай да застуди, покарай кротичко в града с пуснато парно и ще видиш, че долният маркуч пак се е "развалил".


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот ShoGo_GTI » Съб 21 фев 2015 0:10


не е нужно да ми доказваш, несъм чак толкова.. смея да твърдя че си познавам колата добре и това което се случи небеше нормално според мен, другото което е, че стила ми на каране е малко по особен почти всеки път без значение от сезона почти всеки път като сляза от колата чувам перката. и да случвало се е и посред зима да вдигам капака и да проверявам какво става в двигателния отсек :)


neron_ss
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 30 юли 2015 1:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 ABF проблем с температурата

Мнениеот neron_ss » Чет 30 юли 2015 2:13


Това, което не отбелязваш колега каква е нормалната работната температура на ABF - мотора и какво си долял след отстранения теч на антифриз. Всички проблеми може да са ти от това, че не обръщаш внимание на работната температура и по точно дали не ти кипва охладителната течност малко преди да се достигне нужната - мога да се поровя да намеря колко е точно, но давам идея която се пренебрегва и за да не губя времето в което пия бира и да ви давам данни които няма как да не знаете щом карате ABF. Та водата кипи на 100 градуса по С - имам няколко случая с прегрети ДВГ от това, че работната температура естествено нормална е около 102 - 105 градуса по С, та разредената охладителна течност кипва това определено не е желания флуид за който са проектирани охладителните системи - следствие въздушна тапа някъде по системата - последствия много избити маркучи, прегрени ДВГ и то при показания на датчиците в нормални стойности - ама перката не се вкл. въобще, да то е като ролетка или по точно а да видим де ще застане тапата и кой ще изгори. Има и отваряни здрави ДВГ за гарнитура на глава минимум еи така за това че не се обръща внимание на очевадното, че приблизително за син антифриз дай Боже да случите на добър концентрат на -72С разреден по схема изглеждат така нещата -60 С кипи на около 130С
-30 С кипи на около 115С
което ако не е записано на опаковката Ви, съветвам да не купувате, защото това е конкретно за всеки различен производител.

голям смях частите които купуваме нямат 100% гаранция но за да е по гадно и консумативите. Финала за крайния потребител - я да видим от къде ще излезе топчето.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikmar и 69 госта