Моторът ти явно е 1.8.
Щом не отговаряш от къде си на 2 запитвания, няма какво повече да пишем. Искаме да ти помогнем, но не ни улесняваш. Успех в битката със стартера.
Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Напиши откъде си, и се надявай да ти препоръчат читав майстор.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Моторът ми е 2.0, не 1.8. Виждам как оста на делкото влиза в железата на двигателя. И преди съм казвал - общо взето Бургас.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
амивключ1и си града в профила - толкова ли е трудно?
И недей плачи -купил си стар автомобил, явно недобре поддържан. за всеки случай си измери и всички спадове по + и маса от аскумулатор към стартер, към купе, ск.кутия. Ссъщо и на самите бкабелни обувки. Може да имаш лоша връзка в някоя обувка.
Бърз начин за проверка дали е от стартера или акумулатора - с 1 хубави кабели се закачаш към друг автомобил и пробваш как върти стартера.
Най- вероятно си сасипал акумулатора от много въртене или вече му е дошло времето.
@muns61 Само ,ако знаеш колко трудно беше да си укаже кода на двигателя
@ Акумулаторът е на не повече от година, не знам как ще му дойде времето
От много продължително въртене на стартер или често при опити за палене , без изчакване. Или плочи се кривят или изпада масата или пък лоша връзка м/у плочи или клема. Това,че го зареждаш нищо не означава .Какъв ток поема ,какво е напрежението на което спираш заряда, след откачане от зарядно и 20-30 мин каков е напрежението на акумулатора?
И недей плачи -купил си стар автомобил, явно недобре поддържан. за всеки случай си измери и всички спадове по + и маса от аскумулатор към стартер, към купе, ск.кутия. Ссъщо и на самите бкабелни обувки. Може да имаш лоша връзка в някоя обувка.
Бърз начин за проверка дали е от стартера или акумулатора - с 1 хубави кабели се закачаш към друг автомобил и пробваш как върти стартера.
Най- вероятно си сасипал акумулатора от много въртене или вече му е дошло времето.
@muns61 Само ,ако знаеш колко трудно беше да си укаже кода на двигателя
@ Акумулаторът е на не повече от година, не знам как ще му дойде времето
От много продължително въртене на стартер или често при опити за палене , без изчакване. Или плочи се кривят или изпада масата или пък лоша връзка м/у плочи или клема. Това,че го зареждаш нищо не означава .Какъв ток поема ,какво е напрежението на което спираш заряда, след откачане от зарядно и 20-30 мин каков е напрежението на акумулатора?
Последна промяна от kris11 на Сря 18 фев 2015 14:06, променено общо 2 пъти.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Крис, акумулатора си го зареждам - и на зарядно допълнително. Не го държа празен, да го съсипвам. Имам електронно зарядно с 1 милион функции. Не виждам къде плача, а питам. Акумулаторът е на не повече от година, не знам как ще му дойде времето, не че не е невъзможно.
Както в началото казах, питам за да съм наясно, защото не знам. Да не ми изкарат 1 милион несъществуващи болести.
п.п Кодът на двигателя ми го има в профила - 2Е, 2.0i, 115к.с.
п.п2 Акумулаторът зареден ми държи над 12.8V, колко точно - трябва да го измеря пак. Зарежда динамото на колата на 14.2V. Напрежението, при което зарядното спира заряда е към 13.1V. Имам едно зарядно, подобно на тия лидълските - сините. Аз нищо не спирам, включвам го вечерта и го зарязвам. То само си гаси, като го зареди, светва зелената лампа, сутринта ставам, слагам акумулатора и така. Изчаквам 4-5 секунди между въртенето на стартер обикновено. Ако смяташ, че при нормална употреба и при напрежението посочено акумулаторът е с изкривени плочи или има шанс да стане - ок.
Както в началото казах, питам за да съм наясно, защото не знам. Да не ми изкарат 1 милион несъществуващи болести.
п.п Кодът на двигателя ми го има в профила - 2Е, 2.0i, 115к.с.
п.п2 Акумулаторът зареден ми държи над 12.8V, колко точно - трябва да го измеря пак. Зарежда динамото на колата на 14.2V. Напрежението, при което зарядното спира заряда е към 13.1V. Имам едно зарядно, подобно на тия лидълските - сините. Аз нищо не спирам, включвам го вечерта и го зарязвам. То само си гаси, като го зареди, светва зелената лампа, сутринта ставам, слагам акумулатора и така. Изчаквам 4-5 секунди между въртенето на стартер обикновено. Ако смяташ, че при нормална употреба и при напрежението посочено акумулаторът е с изкривени плочи или има шанс да стане - ок.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Имаш изключително погрешна представа за това как се поддържа акумулатор в добро състояние.
Напиши си в профила откъде си, така шанса някой да те прати при читав майстор е по-голям.
Напиши си в профила откъде си, така шанса някой да те прати при читав майстор е по-голям.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
ktamen написа:Имаш изключително погрешна представа за това как се поддържа акумулатор в добро състояние.
Акумулаторът трябва да се поддържа зареден и електролитът да е на определеното заводски ниво. Какво друго се иска? Аз го зареждам, защото на кратки разстояния като карам и се изтощава. Какво повече да му се иска? А иначе - благодаря, но не съм попитал, за да ме пратят директно към сервиза, а попитах за да получа малко яснота преди да отида там. Т.е отговори "директно да ти препоръчаме сервиз" малко са ми не полезни. Извинявам се, просто съм се парил вече от сервизи. Ако някой допълнително препоръча добър сервиз за бъдеще, който да има изгодни цени, да вършат работата относително бързо, защото колата ми е основен транспорт - ок. В случая трябва да го закарам на същото място, за да поискам рекламация и съм го написал в първото мнение още(или не съм). Та препоръките за сервиз в конкретният случай са излишни - трябва да отида в старият, да поискам да го направят и да знам за какво става въпрос, за да го направят като хората. Не ми се дават пак същите пари за същият ремонт.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
инжектопляктор написа:Какво повече да му се иска?
Най-важното е да не се тегли прекалено голям ток от акумулатора, това го скапва изключително бързо. Сигурно има гаранционна карта с препоръки, направи ли си труда да я прочетеш?
Трябва да се провери акумулатора, ама ти не можеш сам и не искаш да идеш да ти го проверят.
Трябва да се провери и центровката, ама ти не можеш сам и не искаш да идеш в сервиз да ти я проверят.
Е какво очакваш да ти напишем
Още веднъж - трябва ти читав майстор, ама ти упорито отказваш да потърсиш такъв. В предишния сервиз вече си ходил и са ти отказали, вероятно с право са ти отказали. Трябва ти друг майстор да потвърди или отхвърли тяхната диагноза за скапан акумулатор.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
ktamen написа:Най-важното е да не се тегли прекалено голям ток от акумулатора, това го скапва изключително бързо.
Не, казвам че центровката я правиха в сервиз, като сменях ремъците преди няколко месеца. И със стартера, който се счупи нямах такива премеждия. Също така казвам, че нямам товарна вилка, за да проверя акумулатора. Другото, което казвам е, че ще се ходи да се прави рекламация, защото нещо не функционира както трябва. Не знам какво и защо с "право" са ми отказали - не те разбрах.
Гаранционна карта имам и съм я чел. Абсолютно си осъзнавам положението с акумулатора и разчитам на презумпцията, че стартерът не би трябвало да консумира повече от 450A при палене.
Какво очаквам да ми се напише? Всъщност търся съвет от хора, които са имали опит с такива проблеми. Търся просто някой да ми каже "не е сигурно, трябва да се види, но проблемът може да бъде това, това, това или това" Просто да съм подготвен.
Иначе се вижда, че се случва да не изхвърля бендикса понякога и това със сигурност не е проблем с акумулатора. Защото като повторя опита за запалване - зацепва и пали.
Няма логика зареден акумулатор да сложа в колата, цяла седмица да пали нормално и да й стига тока, а в един момент отново зареден акумулатор - стартерът да прекъсва на пресекулки, когато завъртя ключа.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Като си купи нов стар стартер, отвориха ли го да видят в какво състояние е - четки, втулки, почистване. Откъде си сигурен, че всичко с него е наред? Аз бих измерил акумулатора и алтернатора, и ако е наред и и няма загуби на напрежение, бих ревизирал стартера. Да не говорим, че никога няма да си купя стартер втора употреба, това си е мое мнение.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Не съм го купувал аз, а от сервиза. Бих могъл да ги попитам, когато отида и после да кажа. Мислех да купувам амперклещи, да меря стартовият ток, но достатъчно "големи", които да мерят постоянен ток са си на цената на още един стартер и освен само за 1-2 измервания, ще ги хвърля някъде в ъгъла. Алтернатора зарежда. Имам едно 14 и нагоре волта при запалена кола. Нещо между 14 и 14.2 беше. Мерих го преди месец. И акумулатора си държи нормалните напрежения.
Стартер втора ръка ОК няма да си вземеш, но тогава бях информиран, че нови нямало от къде, а само имало рецикле, които били на двойна цена. После видях в нета, че има по 150-170лв уж нови. Също така, тия стартери са около 1.1kW или тока им трябва да е от порядъка на 100А. Аку-то ми го дават 450А.
Стартер втора ръка ОК няма да си вземеш, но тогава бях информиран, че нови нямало от къде, а само имало рецикле, които били на двойна цена. После видях в нета, че има по 150-170лв уж нови. Също така, тия стартери са около 1.1kW или тока им трябва да е от порядъка на 100А. Аку-то ми го дават 450А.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Продължаваш да пишеш бисери Малко ми е странно защото току що ти прочетох едно мнение в друга тема за жици, което си беше съвсем грамотно.
Имаш изключително грешна представа какво означават тези 450А дето са написани на акумулатора. 450 ампера е токът, който трябва да се тегли от нов и напълно зареден акумулатор за да спадне напрежението между двете му клеми до 6 волта. Въпросното число го пишат на кутиите само да впечатляват такива като теб. На практика, колкото това число е по-малко, толкова животът на акумулатора е по-дълъг.
Тези напрежения дето ги мериш нищо не значат.
Имаш изключително грешна представа какво означават тези 450А дето са написани на акумулатора. 450 ампера е токът, който трябва да се тегли от нов и напълно зареден акумулатор за да спадне напрежението между двете му клеми до 6 волта. Въпросното число го пишат на кутиите само да впечатляват такива като теб. На практика, колкото това число е по-малко, толкова животът на акумулатора е по-дълъг.
Тези напрежения дето ги мериш нищо не значат.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Как се ремонтира стартер на клиент - сменяш четки, втулки, бендикс, шалтер и външната втулка. Ако е редукторен - и касетата. Зачистваш всички кабелни връзки и стягаш добре. Това е гаранцията, че няма да се сваля пак след месец. Ако на клиента е скъпо, пращаш го да търси друг сервиз.
Редукторният е за предпочитане. Баси темата...
Редукторният е за предпочитане. Баси темата...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
ktamen написа:Имаш изключително грешна представа какво означават тези 450А дето са написани на акумулатора.
Защо си мислиш, че нямам представа какво означават тези 450А? Това е максимален ток, който трябва да може да отдаде акумулатора за 10сек, без напрежението да пада под 7.5V. За другият тест параметрите са различни, дефиницията е същата. Стартерът е постояннотоков двигател с пикова консумация в пусковият му момент и не може да се очаква през цялото време пикова консумация. Нормално за 10 секунди колата ще запали, акумулаторът ще почне да се зарежда от алтернатора. На теория 450А би трябвало да стигат. На практика колко е по-малко числото, по-дълъг е живота - ок, но тук си говорим за свършен факт. Това имам - това карам. През по-голямата част от живота си тоя акумулатор е бил в кола 60коня, не е като да е зорен през цялото време на макс. Ако идеята ти е да дам 200лв за акумулатор, за да проверя стартер за 100лв дали работи и дали пък просто стартера не е проблем, а акумулаторът да е ок, т.е 200лв навътре - ами...какво да ти кажа...
muns61 написа:Как се ремонтира стартер на клиент
Не знам как се ремонтира стартер като за клиент, не съм го правил. Пластмасовият планарен редуктор ми стана любим, след като беше пластмасов, натроши се и заради него целият стартер се смля. А за пращането на клиента другаде - не го разбирам в тоя контекст.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Някой сериозно те е натоварил с цени. Ето това е фирмата, която рециклира стартери и алтернатори, и твоят стартер:
http://fransizkup.bg/starteri/3439-314/
Можеш да направиш запитване за твоя колко струва, според мен някъде около 100лв. Стар от морга, какъвто са ти продали струва 50, максимум 60лв. Сега като си ремонтираш и "новия" стартер, все едно си си купил два рециклирани. Между другото редуктора е планетарен, не планарен.
http://fransizkup.bg/starteri/3439-314/
Можеш да направиш запитване за твоя колко струва, според мен някъде около 100лв. Стар от морга, какъвто са ти продали струва 50, максимум 60лв. Сега като си ремонтираш и "новия" стартер, все едно си си купил два рециклирани. Между другото редуктора е планетарен, не планарен.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Georgi_G и 233 госта