Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
@ vanesto взе ми думата от устата. магазина е на ул Ал.Дякович с/у автомивката на паркинга на "Транс Триумф" Познвам и у-ля .Рециклето е като чисто нов, няма петънце ръжда, всичко свети.
Колегата са го прекарали - от морга 2 ра младост без ревизя направо са го монтирали.
само гадаем - или няма четки, или включвателя е нагорял, може и колектора да е нагорял и т.н.
Ако се затруднява утре може да питам Гошо от "Изкупа" колко струва стартера за да не се набутва с разговори .
Колегата са го прекарали - от морга 2 ра младост без ревизя направо са го монтирали.
само гадаем - или няма четки, или включвателя е нагорял, може и колектора да е нагорял и т.н.
Ако се затруднява утре може да питам Гошо от "Изкупа" колко струва стартера за да не се набутва с разговори .
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Жоро Баров и аз го познавам, и мога да гарантирам, че наистина всичко е ново, с изключение на ротора, и статора. Четкодържател, втулки, бендикс, редуктор, а включвателя се рециклира. Но автора е от Бургас. Там имат магазин и може на място да провери, и да го пратят в доверен сервиз. Предполагам, че ще може да се ремонтира неговия стартер и няма смисъл да взема цял. Трябвало е да го направи първия път.
гр. Бургас, к-с Славейков бл.84, тел. 056 584-239.
гр. Бургас, к-с Славейков бл.84, тел. 056 584-239.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
vanesto написа:Някой сериозно те е натоварил с цени. ...Стар от морга, какъвто са ти продали струва 50, максимум 60лв. Сега като си ремонтираш и "новия" стартер, все едно си си купил два рециклирани.
Разбрах впоследствие. А иначе ще ходя да си довършат това, което са почнали. Нямам намерение да ремонтирам с пари "новият" стартер.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Днеска измерих. Динамото ми държи около 14.4-14.5V на празен ход, при включване на консуматори пада до 14.2V.
При първи опит за палене(днес се повтори това със стартера) същият събаря акумулатора до 6.5V. Ако запаля няколко пъти, без да оставям колата да загрее, оставя я малко - пали, без акумулаторът да пада под 10.8V.
Началното напрежение на акумулатора преди теста е 12.68V.
При първи опит за палене(днес се повтори това със стартера) същият събаря акумулатора до 6.5V. Ако запаля няколко пъти, без да оставям колата да загрее, оставя я малко - пали, без акумулаторът да пада под 10.8V.
Началното напрежение на акумулатора преди теста е 12.68V.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Бавно ли върти първия път, и колко време въртя, че да падне толкова?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Или прескача(хрът-спира-хрът-спира, както бях писал по-рано) или върти действително по-мудно от последващите пъти. По правило не правя по-продължителни опити от 10 секунди за палене. Ако не става - спирам. Напрежението пада много бързо, случва се да се нулират и уредите по таблото(часовник, радио, TRIP метъра). Преди много време имах проблем - когато карам на задна и спирам или по-резки маневри назад, колата се опитваше да гасне и понякога като я изпусна - пак се нулираха уредите. Мислех, че със смяна на доста кабели проблемът съм го оправил.
Забелязвам също така, че първият 1-2 пъти изисква доста повече време да запали, след това като пипна ключа и пали, видимо стартерът върти по-бързо и свободно. Общо взето стартерът изглежда, че черпи първите 1-2 запалвания значително повече ток, само така си обяснявам падането на напрежението за сметка на всички последвали пъти.
п.п Когато опитвам да паля първият един-два пъти и се случват аномалиите, акумулаторът пада, но се вдига напрежението щом спра опита за запалване и се връща в нормалните граници - 12.55-12.6V.
Забелязвам също така, че първият 1-2 пъти изисква доста повече време да запали, след това като пипна ключа и пали, видимо стартерът върти по-бързо и свободно. Общо взето стартерът изглежда, че черпи първите 1-2 запалвания значително повече ток, само така си обяснявам падането на напрежението за сметка на всички последвали пъти.
п.п Когато опитвам да паля първият един-два пъти и се случват аномалиите, акумулаторът пада, но се вдига напрежението щом спра опита за запалване и се връща в нормалните граници - 12.55-12.6V.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Отиди някъде да ти проверят акумулатора с товарна вилка за всеки случай, за да си сигурен в него. Не трябва да пада под 10V под товар. Във всеки един сервиз имат вилка. Другото, което можеш да направиш сам е да вземеш с един по-дебел кабел плюс директно от акумулатора да дадеш на клемата на стартера, която идва от конт. ключ, за да елиминираш проблем с клемореда. Ако е същата работа, вече стартера - втулки със сигурност, ако няма друго. И тази предната, която е в кожуха на скоростната кутия, ако не е сменяна, задължително трябва да се смени. Ако тези майстори ти откажат, сменяш майсторите, иначе нищо не си направил.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
най- вероятно предната не е сменяна - защо да си играят ? Оттам затяга, но явно и акумулатора е взел дал за да пода до 6,5в.
Недей мери със цифров пшри въртене на стартер , а намери или си купи 1 аналогов /със стрелка/Ако имаш някоя система 50-100 микроампера можеш да си направиш волтметър, ако ти се игаре с някой ценер и резистори може да направиш с обхват 9-15В пр.
Недей мери със цифров пшри въртене на стартер , а намери или си купи 1 аналогов /със стрелка/Ако имаш някоя система 50-100 микроампера можеш да си направиш волтметър, ако ти се игаре с някой ценер и резистори може да направиш с обхват 9-15В пр.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
В този случай едни амперклещи за прав ток би трябвало да покажат колко е тока и дали проблема е в стартера. Но според мен акумулатора също не е много наред, той ако беше наред при това падане на напрежението до 6.5V някъде нещо трябваше да изпуши.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Така е, аз затова се зачудих, толкова много да пада. Товарната вилка ще покаже. Но това за предната втулка, почти съм сигурен, че не са я сменили, от там, от луфта и се е разбил и редуктора на стария стартер, и ще разбие и този.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
transform написа:...той ако беше наред при това падане на напрежението до 6.5V някъде нещо трябваше да изпуши.
Акумулатора пада до 6.5-7 само когато стартерът затяга и не пали както трябва. После не мърда по-надолу от 10. Явно консумираният ток е много висок. Консумацията на ток е обратно пропорционална на напрежението, колкото по-голям ток се тегли, повече пада напрежението. След няколко опита уж пали. Забелязах още, че се случи веднъж колата да е запалила, оборотите да са много ниски, да тресе и работи страшно нестабилно, докато лампата на таблото за акумулатора да свети, което го свързвам отново със стартера, ако правилно го мисля. Защото динамото зарежда. Иначе акумулаторът покрива долу-горе стандарта - около 7V при 10сек натоварване и после да си връща напрежението. Явно понеже е ограничаващият фактор, проблемът не може да се покаже в мащаб и може и нещо да издумка с по-голям акумулатор.
Питах на няколко места и според тях се случвало да се чупят редуктори, които били пластмасови от износване. Стартерът беше оригиналният, с който е произведена колата сигурно. Едва ли и на него някога му е правена ревизия.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
С какво масло си и на колко км е?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
15W40 трябва да е и е вече за смяна, което ще направя скоро. Иначе маслото още не е почерняло, просто нещата едно по едно ги изчиствам, да не ми идва нанагорно на бюджета. Иначе масло си има доволно, не е като да му е ниско нивото, не го духа.
И като беше топло - на по 15градуса пак ги правеше подобни проблеми.
п.п Сменил съм свещи(с 3 полюсни шампионки съм), дистрибуторна капачка, палче(от тия двете малко се пооправи вървенето), маслен сепаратор, агренаж, антифриз, някои маркучета, доливал съм хидравлична течност, един топ кабели и смазване на бравичките. И парното...
И като беше топло - на по 15градуса пак ги правеше подобни проблеми.
п.п Сменил съм свещи(с 3 полюсни шампионки съм), дистрибуторна капачка, палче(от тия двете малко се пооправи вървенето), маслен сепаратор, агренаж, антифриз, някои маркучета, доливал съм хидравлична течност, един топ кабели и смазване на бравичките. И парното...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Стартер с неизвестно състояние на втулките, малък акумулатор, гъсто масло, неправилна центровка - ето ти факторите, които ти тровят живота. Ако има и някое късо в ротора - хептен омазана работата. Причините в повечето случаи са комплексни и искат добър диагностик.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 94 - стартер върти на пресекулки
Защо да е гъсто маслото? На тоя дарак ако му сложа тънко, сигурно ще почне да трака. Центровката и втулките ще ходя да я гледат. Само да няма късо в ротора, за да прекъсва така и да хълца. Сериозно се съмнявах в някакъв такъв проблем.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта