Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термостата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lucifer_666
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:41
Автомобил: Golf 4 1.6 SR 100 hp
Двигател: AKL442471 1998

Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термостата

Мнениеот lucifer_666 » Нед 22 фев 2015 20:07


Здравейте, Колеги! Както винаги, по моята тема има доста изписано във форума, но така и не намерих точно решение на проблема. Пробвах различни мнения и варианти и резултатът беше плачевен.
Става въпрос за моя Golf 4, 1.6, 101коня, AKL двигател. Нямах парно, духаше студено, стрелката за температурата рядко мърдаше от 0, и реших да сменя термостата. Махнах двата болта М10, махнах фланеца(между фланеца и частта, която той притиска от двигателя, изпадна нещо черно, като силикон или уплътнение,което вече за нищо не ставаше) и отделно вече падна старият термостат със старото уплътнение. Взех нов термостат с ново уплътнение, като разликата между стария термостат и новия, беше че старият беше нещо като щампован в горната част, където ляга уплътнението, а новият повърхността му беше почти гладка. И така сложих новия термостат,новото уплътнение, сложих фланеца(не изглежда да има някакви пукнатини по него), налях антифриза и запалих... докато загряваше колата, нямаше теч, след като стигна 90 градуса, отдолу протече като водопад... свалих всичко наново, по съвет на приятел отново направих същата процедура, но със старото уплътнение - отново водопад... в крайна сметка се разчетох още по-подробно и този път - сложих термостата, намазан с червен силикон, сложих уплътнението и намазах целия фланец със силикон. затворих цялата система и напълних с вода, не с антифриз. Направих един тест драйв, във високи обороти, нямаше теч. Източих водата, сложих антифриза, отново тест драйв - с максимално натоварване, така че при високото налягане ако има нещо да поддаде и да протече - нямаше теч(накратко описвам, иначе съм спазил процедурите, обезвъздушил съм системата). Тръгнах си на другия ден за София, и при изкачване на 3 и 4 предавка по Предел - спрях колата, и се наведох да видя какво е положението - капеше отново(на работещ двигател), не силно, но достатъчно много, така че за пътя Банско-София да налея около литър антифриз... след слагането на силикона, ми споделиха,че където има налягане ,не се слага тоя силикон, тъй като все някога щяло да протече...уви след дъжд качулка... Сега въпросът ми е, за да не си играя пак на свали-наглоби , какво да правя? Съветите бяха да си взема нов фланец(при това не пластмасов, а алуминиев), с ново уплътнение, да намажа с грес и да затворя системата(без никакви силикони и т.н.)?
Също така искам да добавя, че от като го има тоя теч, ми се замърсява предното стъкло, става нещо като мазно. Идеята ми е, възможно ли е да е станал някакъв фал, тъй като до колкото разбарх, стъклото става мазно, ако е спукан радиаторът(който се намирал някъде пред таблото и свалянето му било мама мия)

Благодаря Ви предварително за Вашите изпитани мнения и съвети ! :beer


P.S. Иначе с новия термостат се държи температурата и вътре в купето - не се живее от жега
P.S. По принцип, когато изкачвам стръмни пътища на 2-ра до 4-ра предавка, тогава протича(под притича, разбирайте едно много така интензивно капене)... След като намаля напрежението върху двигателя, почва да спира... когато колата е студена, до колкото виждам, има съвсем малки капки под нея(фактически май почти не тече)
P.S. Ако трябва да взимам такъв алуминиев оригинален фланец, бих искал да ме насочите към конкретно лице, което може да ме сдобие
Прикачени файлове
5ac802a41354.jpg
ето така изглежда фланецът
7e1e9998a41d.jpg
ето така изглеждаше старият термостат. Червените стрелки показват изпъкналата част, която изпъкнала част липсва при новия термостат

Последна промяна от lucifer_666 на Нед 22 фев 2015 22:45, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 AKL Теч от фланец след смяна на термостата

Мнениеот ivostefanov » Нед 22 фев 2015 21:00


Редактирах заглавието.
Прочети тази тема:

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!


Jack Krauser
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термос

Мнениеот Jack Krauser » Пон 23 фев 2015 8:18


Може би новия термостат като няма фаска(щампованото) не може да притисне хубаво уплътнението и затова тече. Отиди в някой магазин, където продават уплътнения и си вземи най-обикновено кръгло уплътнение. Те са по-дебели от оригиналните и уплътняват както трябва. Ето такова:
Изображение
Изображение
-----
На такива места не се маже със силикон, защото от налягането изплюва. Освен това, ако силикона попадне в охладителната система може да запуши парно, радиатор и ще имаш проблеми.


Потребителски аватар
lucifer_666
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:41
Автомобил: Golf 4 1.6 SR 100 hp
Двигател: AKL442471 1998

Re: Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термос

Мнениеот lucifer_666 » Пон 23 фев 2015 17:21


Jack Krauser написа:Може би новия термостат като няма фаска(щампованото) не може да притисне хубаво уплътнението и затова тече. Отиди в някой магазин, където продават уплътнения и си вземи най-обикновено кръгло уплътнение. Те са по-дебели от оригиналните и уплътняват както трябва. Ето такова:
Изображение
Изображение
-----
На такива места не се маже със силикон, защото от налягането изплюва. Освен това, ако силикона попадне в охладителната система може да запуши парно, радиатор и ще имаш проблеми.


Колега съгласявам се с тебе. Но сега възникна и друг проблем! Днеска обстойно проверих течовете и установих,че имам теч от тройника(този от дясно на двигателя, който влиза в главата). И то доста силен теч... Самият тройник се е като разсъхнал, и е отворил леко(течът идва точно между тройника и главата). Течът се проявява най-вече, когато вкарвам колата здраво в обороти.Идеята ми е следната, от това което прочетох. Ще опиша стъпките и бих искал да получа съвет.

1. Относно фланеца на термостата - ще го сваля. Ще взема по-дебел о-пръстен(като диаметър), който да компенсира щампованата част, която липсва от стария термостат. Само не разбрах - силикон няма да ползвам, но да намажа ли с грес фланеца, преди да прилепя и стегна към главата на двигателя?

2. Ще сваля маркучите от тройника и ще го сваля самия него. До колкото разбрах, с времето тези пластмасови тройници поддават от високата температура. Поради това ще си взема нов(Ако може някой да ми сподели, от къде да си взема някой оригинален, а не менте, за да не протече на 5-я ден). До колкото разбрах също, към тройника има 2 уплътнения, едно за главата и едно за датчика - взимам нови и тях. Ще мина с фина шкурка дупката на главата, така че да загладя добре повърхността(не трябва да има така наречените "язвички" по самия отвор на двигателя, така че ако ги има тези "язвички", мога ли да сложа малко силикон(умерено), за да ги запълня? Ако да- какъв?). Трябва ли да слагам някаква грес или нещо друго, преди да сложа тройника на главата и преди да сложа самите маркучи на тройника? Затягането на болтовете, трябвало да бъде равномерно, за да не се напука пластмасата.

Това е, което се сещам в момента. Ще съм благодарен, ако някой помогне с отговори в най-кратък период. Също така, очаквам, ако има и нещо за допълване!

Благодаря отново предварително, Колеги!
P.S. дали има някаква връзка между слагането на силикона при термостата и поддаването сега на тройника?


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термос

Мнениеот megatone » Пон 23 фев 2015 22:01


Фланци и тройници - оригинални от порше, ще карат много. Няма нужда от силикон или грес,изчисти язвичките със шкурка преди да монтираш пластмасовия фланец.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термос

Мнениеот mitko85 » Пон 23 фев 2015 22:43


Ако охлаждащата система е наред и ментетата фланци си карат. Термостата по принцип трябва да си има фаската за гумения о-пръстен, дали са ти термостат, който "става" за голфа ти, омазал си го със силикон и затова е спрял да тече. За да протече от горния фланец има причина, провери капачката на разширителния съд, често клапана й се прецаква, надува системата и търси откъде да избие. Алуминиева капачка на термостата за тая кола няма къде да намериш.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термос

Мнениеот vanesto » Вто 24 фев 2015 9:51


Смени и фланеца на термостата и тройника, сложи нови уплътнения, и не мажи с нищо. За моята кола тройника беше 10-тина лв, фланеца няма да е кой знае колко по-скъп. Няма връзка между силикона на термостата и тройника, просто му е дошло времето.


Потребителски аватар
lucifer_666
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:41
Автомобил: Golf 4 1.6 SR 100 hp
Двигател: AKL442471 1998

Re: Golf MK4 1.6 98г. AKL Теч от фланец след смяна на термос

Мнениеот lucifer_666 » Вто 24 фев 2015 10:14


vanesto написа:Смени и фланеца на термостата и тройника, сложи нови уплътнения, и не мажи с нищо. За моята кола тройника беше 10-тина лв, фланеца няма да е кой знае колко по-скъп. Няма връзка между силикона на термостата и тройника, просто му е дошло времето.



А бе колега малко съмнително... колата я карам от 1 година и половина и не съм имал никакви проблеми с охладителната система - никакви течове, нищо! сега смених термостата, с некъв по-различен, и вежднъж,че ми тече от фланеца, веднъж, че протече от тройника и изведнъж започна да се омазнява и замъглява предният прозорец... ще сменя въпросните неща, ще сменя и капачката на казанчето, да не би и тя да се е прецакала и да "издува" системата(както ми препоръча един колега) и ще пиша дали има развитие :beer

P.S. единственото, което ме притеснява,е че получавам различни мнения за това дали да ползвам или да не ползвам силикон/грес :confused

P.S. за да не пиша нов пост, ще опиша резултата тук, може би на някой ще е полезно

Значи взех нов фланец, нов термостат с ново уплътнение, нов тройник с 2 нови уплътнения(едното за мястото, където тройника ляга на главата, и едно за температурния датчик), като и трите компонента не са оригинални. Източих антифриза/водата(вече и аз не си спомням с кво беше пълна :D) и свалих всичко - тройник, фланец, термостат. По обратния ред наглобих нещата. Преди да сложа тройника, намазах с малко масълце от щеката уплътнението му, след което го вързах с умерена сила с двата болта м10. Сложих маркучите към него, сложих и температурния датчик(само че не ползвах новото уплътнение, а старото си, тъй като ми изглеждаше в добро състояние). След което започнах с фланеца и термостата. Сложих термостата в дупката на главата, намазах уплътнението пак с масло от щеката и притиснах добре фланеца върху самото уплътнение, което легна перфектно върху термостата. Затегнах умерено с болтовете м10. Налях вода до макс на казанчето, и запалих на отворена капачка. В началото колата загря, стигна 90 градуса, парното не се пипаше. Обезвъздуших до колкото можах и затворих капачката. Направих един кръг, след което спрях и долях вода, тъй като термостата беше отворил вече. Дотук никакъв теч, след което след 10 минути каране , спрях и погледнах - отново гьол. Този път не течеше нито от термостат, нито от тройник, а мисля,че се бе пукнала питата на радиатора, тъй като течеше точно вдясно отпред под колата. След като направих основен оглед, и не видях да тече от маркуч или някъде другаде , отидох при майстор - и той потвърди - спукан радиатор, тече от питата... идва интересната част - взех stop leak, алуминиеви стружки, които да спрат евентуално теча(с риск, като знам какви са отзивите за този род добавки и какви може да са последствията). Обаче точно преди да сложа стружките, радиаторът спря. :D карах колата 50 км, така че буталата да ударят в капака, отново нямаше никакъв теч... С риск да не загубя антифриза отново, я карах още 200 км на вода - никакъв теч. Вчера смених водата с антифриз, обезвъздуших, и за момента мога да се похваля, че колата се държи мъжки, течовете спряха. :scare3

P.S. Тъй като споменах, че ми се замазнява предното стъкло, и видях, че ми е мокро под стелката, мисля че ми е спукан радиаторът на парното. Вчера като смених водата с антифриза, сипах половин шишенце от това "stop leak"
Процедурата беше следната:
1.смених водата с антифриза
2.Запалих колата и обезвъздуших
3.Същевременно колата загря оптималните 90 градуса, термостатът отвори
4.Нивото на антифриза спадна и долях
5.Изключих двигателя
6.Сипах от добавката и затворих капачката
6.Запалих двигателя и ставих 20-25 минути колата да поработи на свободен ход, така че добавката да се разнесе по системата

Резултат: Вчера 04.03 беше много слънчев ден. Днес 05.03 зимата се върна и колата беше отрупана със сняг. Мисля че след като сипах тая добавка, колата стига 90-те градуса по-трудно и това се отразява съответно на парното. Днес я запалих и стоя около 30 минути на свободен ход, и още не беше стигнала 90те градуса... надявам се това да се дължи на уникално студеното време. Ако може някой да изкаже някакво мнение, за това което съм направил :mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen7667, S.Stefanov и 86 госта