Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 27 фев 2015 20:26


Имам малко досаден проблем, който се изразява в невъзможността да "пъпля" с колата. Много е трудно да я карам бавно и да я държа в по-ниски обороти - между 1500 до 2000, най-вече под 1600 някъде. Над 2300 проблеми няма.. Ако я изпъна, колата върви, че чак върти гуми. Сменях маслен сепаратор и маркучето, което идва с него, но тръбата която излиза долу от двигателя е леш. Възможно ли е от там да прави проблем, осезаем най-вече при работа на газ, където се опитва да загасва, ако подам газ до под 2000оборота и рязко пусна педала на газта, също както и ако плавно и много бавно подавам газ има място, на което стрелката застава и не се вдига съобразно в такт с подаването на газ в определен диапазон. Ако колата се изреже, върви и вдига обороти нормално, но очевидно нещо има и ми е интересно дали ще е дебитомер или долната тръба, която излиза от двигателя и влиза в сепаратора.
Бях се опитал да махна сепаратора, маркуча му и да запуша дупката в гофрата до дебитомера. Не видях практически никаква промяна. Иначе върви и понякога проблемът като че ли по не се усеща и ми изглежда, все едно има проблем с дебитомер.
Колата е с ГИ, та не мисля че е "гърмяла", за да прецака дебитомер. Не съм пробвал да откачам дебитомера. Двигателя е 2Е 115hp.




Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот Lifeguard » Пет 27 фев 2015 21:03


Почти съм сигурен,че е от дебитомера.Махни черната капачка на дебитомера и виж потенциометъра движи ли се свободно и контактува ли с чената писта на платклата.Виж и самата платка с износени писти ли е.Има доста теми по този въпрос. :)


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 27 фев 2015 21:22


Има, проблемът е че там проблемите са доста по-сериозни. Моите се изразяват в това, че като подам газ до 1500 оборота примерно и пусна газта, колата се опитва да гасне на газ(пропан-бутан), стрелката за оборотите пада под нормалното за празен ход. На бензин просто пада и се вдига, без да се усети нещо съществено и като цяло е малко по-друго поведението. С изключение на това и че на ниски обороти, най-вече на газ придърпва по същата причина, други проблеми няма. Като я натиснеш върви.
Под черната капачка да разбирам тая с надписи Бош, мош, нали? Бях чел из темите, че се изтърквали пистите около празният ход. Има ли решение на проблема, ако е това? Дали не може да е от клапан за празен ход? Или да я пращам на диагностика, въпреки че бях пробвал някъде и твърдят, че не можели, защото била стара, което е абсурдно.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот kris11 » Нед 01 мар 2015 19:10


"На бензин просто пада и се вдига, без да се усети нещо съществено и като цяло е малко по-друго поведението."
Щом на бензин всичко е наред ,както казваш - копай в посока ГИ.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 06 мар 2015 17:20


KRIS, благодаря за отговора, но посоченото го прави и на бензин. Мощност на бензин има, гуми пили направо, но имам усещането че двигателят на празен ход на бензин съвсем леко се усеща как не е равмонерен. Всичко на газ разбира се - десетократно повече се усеща. И на бензин като давам плавно до 1400оборота да речем, стрелката забива, ако подам малко газ над тия обороти веднага всичко се оправя. Ако пусна педала рязко в тоя момент, гледам по оборотомер стрелката как пада рязко и после се вдига до нормални обороти. Всичко на бензин се усеща много по-малко, отколкото на газ.
Ако на газ състоянието беше като на бензин - ОК. Малко се усеща и не ми е проблем. Обаче там като пусна педала и оборотите така падат, че на моменти практически изгасва, ако не я форсирам.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот kris11 » Пет 06 мар 2015 17:39


Дебитомера е капризен. Особено след гърмеж на газ криви остта. Бошовско изчадие е.
Същия е и на 155 2l/8V TS и ги имах подобни проблеми.

На мен ми е гърмял на бензин от калпава свещ /ходи разбери коя от 8 те е.Бяха Голден Лопдж, смених ги с Дензо. Сцепи и гумен преходник към интейка.

Последна промяна от kris11 на Нед 08 мар 2015 16:40, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 06 мар 2015 17:43


Значи в крайна сметка може да е от дебитомера? Разбрах, че не е много харесван, ама тва е. Стара технология е целият двигател. Някакви опции за ремонт и рециклиране? Иначе не вярвам газово да е гърмяло, дойде с Газов Инжекцион при мен.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 апр 2015 20:07


Значи, тия дни забелязах как като паля се налага не рядко да подавам газ. Паля, колата тресе на празен ход(нещо съмнително подобно на един път като пробвах да видя какво ще стане, ако й откача дебиломера, но не съвсем) и ако подам газ и не е рязко, така че да вдигне обороти, изгасва. Това само понякога, друг път пали от четвърт оборот и е пушка. Това ще е износена писта да дебиломера, нали? В други случаи що-годе се държи ОК. С моливче мога ли да я излекувам или от друго е това? Да знам дали да се насочвам към темата в ауди форума, където се рециклират дебиломери, като платката вътре се сменя с друга. Другото е - на диагностика ще се види ли? Какъв кабел ми трябва, да си го купя и да си го имам? Някой някаква тема като за начинаещи за диагностиките? Че разбрах кабела около 40лв, пък за 3-4 диагностики ще ми вземат толкова, дори и по-малко. Пък и искам да имам някакъв ориентир, ако нещо трябва да се сменя, че като е по-сложна колата и е с компютрито...
А, да - и друго забелязвам, Паля, давам газ и пускам, на празен ход колата оборотите й са по-скоро към 1000 и после падат на 850-900.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?

Мнениеот Lifeguard » Вто 07 апр 2015 11:11


Платката на дебитомера може да се измести с около 1мм ,за да застане потенциометъра на здрава писта.Това става чрез леко разпробиване и разширяване на дупките на болтчетата,с която се държи.Другото е заигравка със зъбното черно колело на пружината.Има теми много търси и чети.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 205 госта