Имам малко досаден проблем, който се изразява в невъзможността да "пъпля" с колата. Много е трудно да я карам бавно и да я държа в по-ниски обороти - между 1500 до 2000, най-вече под 1600 някъде. Над 2300 проблеми няма.. Ако я изпъна, колата върви, че чак върти гуми. Сменях маслен сепаратор и маркучето, което идва с него, но тръбата която излиза долу от двигателя е леш. Възможно ли е от там да прави проблем, осезаем най-вече при работа на газ, където се опитва да загасва, ако подам газ до под 2000оборота и рязко пусна педала на газта, също както и ако плавно и много бавно подавам газ има място, на което стрелката застава и не се вдига съобразно в такт с подаването на газ в определен диапазон. Ако колата се изреже, върви и вдига обороти нормално, но очевидно нещо има и ми е интересно дали ще е дебитомер или долната тръба, която излиза от двигателя и влиза в сепаратора.
Бях се опитал да махна сепаратора, маркуча му и да запуша дупката в гофрата до дебитомера. Не видях практически никаква промяна. Иначе върви и понякога проблемът като че ли по не се усеща и ми изглежда, все едно има проблем с дебитомер.
Колата е с ГИ, та не мисля че е "гърмяла", за да прецака дебитомер. Не съм пробвал да откачам дебитомера. Двигателя е 2Е 115hp.
Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
Почти съм сигурен,че е от дебитомера.Махни черната капачка на дебитомера и виж потенциометъра движи ли се свободно и контактува ли с чената писта на платклата.Виж и самата платка с износени писти ли е.Има доста теми по този въпрос. :)
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
Има, проблемът е че там проблемите са доста по-сериозни. Моите се изразяват в това, че като подам газ до 1500 оборота примерно и пусна газта, колата се опитва да гасне на газ(пропан-бутан), стрелката за оборотите пада под нормалното за празен ход. На бензин просто пада и се вдига, без да се усети нещо съществено и като цяло е малко по-друго поведението. С изключение на това и че на ниски обороти, най-вече на газ придърпва по същата причина, други проблеми няма. Като я натиснеш върви.
Под черната капачка да разбирам тая с надписи Бош, мош, нали? Бях чел из темите, че се изтърквали пистите около празният ход. Има ли решение на проблема, ако е това? Дали не може да е от клапан за празен ход? Или да я пращам на диагностика, въпреки че бях пробвал някъде и твърдят, че не можели, защото била стара, което е абсурдно.
Под черната капачка да разбирам тая с надписи Бош, мош, нали? Бях чел из темите, че се изтърквали пистите около празният ход. Има ли решение на проблема, ако е това? Дали не може да е от клапан за празен ход? Или да я пращам на диагностика, въпреки че бях пробвал някъде и твърдят, че не можели, защото била стара, което е абсурдно.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
"На бензин просто пада и се вдига, без да се усети нещо съществено и като цяло е малко по-друго поведението."
Щом на бензин всичко е наред ,както казваш - копай в посока ГИ.
Щом на бензин всичко е наред ,както казваш - копай в посока ГИ.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
KRIS, благодаря за отговора, но посоченото го прави и на бензин. Мощност на бензин има, гуми пили направо, но имам усещането че двигателят на празен ход на бензин съвсем леко се усеща как не е равмонерен. Всичко на газ разбира се - десетократно повече се усеща. И на бензин като давам плавно до 1400оборота да речем, стрелката забива, ако подам малко газ над тия обороти веднага всичко се оправя. Ако пусна педала рязко в тоя момент, гледам по оборотомер стрелката как пада рязко и после се вдига до нормални обороти. Всичко на бензин се усеща много по-малко, отколкото на газ.
Ако на газ състоянието беше като на бензин - ОК. Малко се усеща и не ми е проблем. Обаче там като пусна педала и оборотите така падат, че на моменти практически изгасва, ако не я форсирам.
Ако на газ състоянието беше като на бензин - ОК. Малко се усеща и не ми е проблем. Обаче там като пусна педала и оборотите така падат, че на моменти практически изгасва, ако не я форсирам.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
Дебитомера е капризен. Особено след гърмеж на газ криви остта. Бошовско изчадие е.
Същия е и на 155 2l/8V TS и ги имах подобни проблеми.
На мен ми е гърмял на бензин от калпава свещ /ходи разбери коя от 8 те е.Бяха Голден Лопдж, смених ги с Дензо. Сцепи и гумен преходник към интейка.
Същия е и на 155 2l/8V TS и ги имах подобни проблеми.
На мен ми е гърмял на бензин от калпава свещ /ходи разбери коя от 8 те е.Бяха Голден Лопдж, смених ги с Дензо. Сцепи и гумен преходник към интейка.
Последна промяна от kris11 на Нед 08 мар 2015 16:40, променено общо 2 пъти.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
Значи в крайна сметка може да е от дебитомера? Разбрах, че не е много харесван, ама тва е. Стара технология е целият двигател. Някакви опции за ремонт и рециклиране? Иначе не вярвам газово да е гърмяло, дойде с Газов Инжекцион при мен.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
Значи, тия дни забелязах как като паля се налага не рядко да подавам газ. Паля, колата тресе на празен ход(нещо съмнително подобно на един път като пробвах да видя какво ще стане, ако й откача дебиломера, но не съвсем) и ако подам газ и не е рязко, така че да вдигне обороти, изгасва. Това само понякога, друг път пали от четвърт оборот и е пушка. Това ще е износена писта да дебиломера, нали? В други случаи що-годе се държи ОК. С моливче мога ли да я излекувам или от друго е това? Да знам дали да се насочвам към темата в ауди форума, където се рециклират дебиломери, като платката вътре се сменя с друга. Другото е - на диагностика ще се види ли? Какъв кабел ми трябва, да си го купя и да си го имам? Някой някаква тема като за начинаещи за диагностиките? Че разбрах кабела около 40лв, пък за 3-4 диагностики ще ми вземат толкова, дори и по-малко. Пък и искам да имам някакъв ориентир, ако нещо трябва да се сменя, че като е по-сложна колата и е с компютрито...
А, да - и друго забелязвам, Паля, давам газ и пускам, на празен ход колата оборотите й са по-скоро към 1000 и после падат на 850-900.
А, да - и друго забелязвам, Паля, давам газ и пускам, на празен ход колата оборотите й са по-скоро към 1000 и после падат на 850-900.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Vento 2.0i 2Е 94г - проблем с дебитомер или?
Платката на дебитомера може да се измести с около 1мм ,за да застане потенциометъра на здрава писта.Това става чрез леко разпробиване и разширяване на дупките на болтчетата,с която се държи.Другото е заигравка със зъбното черно колело на пружината.Има теми много търси и чети.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 205 госта