Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот agumba » Нед 01 мар 2015 13:25


Наскоро ми се появи нов проблем, който го нямаше досега, поне не и по този начин. Колата е с газов инжекцион, винаги пали на бензин, и прехвърля, когато загрее на 38 градуса ако е студена, или пък, работи 25 секунди на бензин, ако е загряла.

Проблемът е, че понякога, засега рядко, гасне, след като вече е прехвърлила на газ, без значение от температурата, до която е загряла. Гасне най-вече, когато изключа от скорост, на светофар или стоп. След това, като завъртя да запаля, се усеща като задавена, доста трудно запалва, при все, че досега е вървяла. След това запалване, при тръгването, набира, сякаш някой ме бута отзад, а аз съм набил спирачките, сякаш нещо я е "спънало"! При превключване на по-големи предавки, спъването се запазва, и така, докато паркирам някъде, и я загася. Като престои известно време, може и цяла нощ, на следващия ден си пали и тръгва нормално, и така, до следващото гаснене! Забелязах също така, че ако ми угасне, докато се пускам по инерция, и я запаля на предавка, това спъване го няма! Което отново ме навежда на мисълта, че се дави при повторното палене на стартер! Имам си своя теория, кое причинява това безпричинно гаснене, и последващо трудно палене и вървеж, но бих искал да чуя и други мнения, все пак, не съм специалист в тази област!




kas10
Мнения: 134
Регистриран на: Чет 11 юли 2013 21:02
Автомобил: GOLF 4 1.6
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот kas10 » Пон 02 мар 2015 11:52


Здравейте колеги. Ще използвам темата на колегата за да не пускам и аз тема тъй като моя проблем е много сходен и ще споделя ако намеря решение. При мен е същата работа, в движение когато освободя от скорост или свалям предавка колата изгасва но след като запаля пак си е всичко нормално не е спъната както колегата казва че е при него. Колата ми е със същия мотоя 1.6ср AKL. Днес ходих на диагностика (ако може да се нарече така) Първо показа един куп грешки. Датчик на хидравликата, регулатор на празен ход, ламбда сонда и още нещо имаше ама...След пръскане с контактен спрей по разни букси остана грешката само на регулатора на празен ход. Майсторите казаха че трябва да се смени а аз съм чел във форума че не е нужно да се сменя а след почистване и адаптиране нещата си идват на мястото. Но майстора ми обясни че можело да има някакви износени писти и за това може да се наложи смяна. Моля някой който разбира да сподели дали наистина е нужна смяна защтото съм чувал от колеги във форума че този дросел е направен не да се сменя а да се почиства.


Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот wargod » Сря 04 мар 2015 9:34


Колеги, аз имах същия проблем и след смяна ба Датчик на Хол (датчик на коляновия вал), всичко се оправи. Цената е от 50 до 150 (в зависимост от марката. Мисля, че Боша беше около 120-150).

Успех.


kas10
Мнения: 134
Регистриран на: Чет 11 юли 2013 21:02
Автомобил: GOLF 4 1.6
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот kas10 » Сря 04 мар 2015 17:22


Колега на диангностика показа ли ти датчика като грешка или не ?


Потребителски аватар
wargod
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 12 яну 2013 16:29
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL - 2000
Местоположение: Бургас <-> София

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот wargod » Чет 05 мар 2015 7:16


Да, излизаше. Ако не греша мисля, че беше G40.


kas10
Мнения: 134
Регистриран на: Чет 11 юли 2013 21:02
Автомобил: GOLF 4 1.6
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот kas10 » Чет 05 мар 2015 8:52


Да но при мен не излиза. Само регулатор на свободен ход


///Mechov
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 14 авг 2014 14:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот ///Mechov » Чет 05 мар 2015 9:58


Въпроса ми е към автора , само на газ ли имаш тоя проблем или и на бензин и каква ти е уредбата?


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот agumba » Чет 05 мар 2015 12:09


///Mechov написа:Въпроса ми е към автора , само на газ ли имаш тоя проблем или и на бензин и каква ти е уредбата?


Малко предистория на проблема. Купих колата с качен газов инжекцион Тартарини, и още от първите дни имаше проблем със свободния ход. Студена не го правеше, само като загрееше, и се почваше едно - врън-врън, оборотите играеха, падаха до 600, веднага скачаха до 1200-1300, и пак и пак, понякога, доста често даже, не се вдигаха, и си гаснеше. Едни пишман майстори ми казаха, че е от газовата, понеже това ставаше, след като вече беше прехвърлила на газ, и не е от тяхната компетентност. Известно време карах така, нямах възможност да оставя колата за по-дълго за ремонт. Но тъй като пък ми харчеше масло доволно, най-накрая я оставих направо за основен ремонт. След ремонта я карах към два месеца така, това "врънкане" беше изчезнало, появяваше се изключително рядко, но тъй като и разходът на газ не ми падаше под 10 на 100, накрая отидох в газов сервиз, поддържащ марката Тартарини, в Пловдив. Смяна на разбитите инжектори, филтри, калибровка, софтуерни настройки, и стана като нова, разхода падна с около 30%, вървежа се подобри. Там разбрах и нещо много важно - това често гаснене отпреди ремонта, всъщност е ставало на бензин, при все, че индикатора ми е показвал, че е прехвърлила и работи на газ! Била е сложена настройка, непонятно защо, при падане на оборотите на 1000, а това е вече свободния ход, автоматично да минава на бензин, и тогава е гаснела! Както и да е, оправиха ми и това, като е на газ, работи само на газ.


Сега в момента, тоя проблем го прави само на газ, на практика работи много малко на бензин, не съм я пробвал да работи по-продължително, за да я видя, но мисля, че няма да го направи. Но пък "спъването" е еднакво и за двете горива, ако е от значение. И тъй като и аз си помислих, че причината може да е в газовата, наскоро, при едно ходене до Пловдив, пак се отбих в сервиза за преглед, но нищо не показа, настройките и показателите и си бяха в норма, а и аз го усещах, по вървежа и, върви си нормално! Лошото на тоя проблем е, че не знам кога, и къде ще го направи, прави го, когато си поиска, не дава никакви предварителни симптоми, та да ида в сервиз, и да го хванат на място! Моите съмнения са за дросела, ще го сменям, въпросът е, как да разбера, по външни признаци, че другия дросел ще е читав? Има ли изобщо такива признаци? Какви други дросели, освен за АКЛ, стават за тоя мотор? Четох, че и за код АЕХ също ставали, дали е така?

Ако е от значение, от месеци карам само с блуфорс газ на Петрол, какво е мнението за нея?


///Mechov
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 14 авг 2014 14:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот ///Mechov » Чет 05 мар 2015 18:47


Това Тартарини май е без ОБД комуникация? За газта иди да типогледнат инжекторнийте врвмена и Мапа. Газта на Пестрол не е лоша като вървеж , но лично на мен на ОМВ ми по-харесва как е , за дроселите не мога да ти кажа дали става от АЕХ , но не е зле да се пробва с друг , за да се види как ще е.


sherco
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 01 сеп 2012 13:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот sherco » Чет 05 мар 2015 21:18


Колега agumba, написал си, че си правил основен ремонт. Интересува ме какво смени и колко ти излезе основния ремонт? След ремонта продължи ли да ти гори масло, дори минимално?


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот agumba » Чет 05 мар 2015 23:09


sherco написа:Колега agumba, написал си, че си правил основен ремонт. Интересува ме какво смени и колко ти излезе основния ремонт? След ремонта продължи ли да ти гори масло, дори минимално?


Основният ремонт се състоеше в смяна на сегменти, лагери, и други, по-дребни части и консумативи. Шлайфане не се наложи, коляновия вал си беше добре. Преди ремонта ми гореше към 0.5 литра на 1000 км, в зависимост от маршрута ми - на дълъг път гореше повече, на къси дестинации, по-малко. Оказа се, спечен сегмент. След ремонта не ми гори изобщо, поне аз не можах да го хвана, вече сменях маслото, с 10-40 Фукс съм! Общо с труда, и някои други, непредвидени първоначално части, като термостат, излезе грубо, към 800 лв.

Това Тартарини май е без ОБД комуникация? За газта иди да типогледнат инжекторнийте врвмена и Мапа. Газта на Пестрол не е лоша като вървеж , но лично на мен на ОМВ ми по-харесва как е , за дроселите не мога да ти кажа дали става от АЕХ , но не е зле да се пробва с друг , за да се види как ще е.


Ако ми кажеш, какво е ОБД комуникация, може и да ти кажа, дали има? Хората в Пловдив ми правиха настройките, не вярвам, да са пропуснали инжекторните времена, и то, след смяна и калибровка на самите инжектори! И как да пробвам с друг дросел, едва ли някой ще ми даде назаем, а и, както казах, тоя проблем не е постоянен, по-скоро го прави рядко, и най-неочаквано!


Потребителски аватар
valentin.nikolov
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 20:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4, AKL, проблем при гаснене на пътя

Мнениеот valentin.nikolov » Сря 03 авг 2016 21:02


Здравейте колеги нов съм,и имам едно запитване относно Датчика на хол.Преди около 6 месеца си го смених със хвалената марка Бош,колата си беше ок но наскоро проблема който имах колата да прекъсва от време на време и завишен разход на гориво,на диагностика излиза датчик хол, закарах го при един познат който се занимава с голфове каза че е вазможно датчика да работи но някой кабел да не дава информация на компютъра или кабела към датчика да не подава ток и той да не работи.Проверихме нещата разпитахме и други познати със голфове и те казаха че марката бош често имали дефекти и горят,искам да питам какъв датчик да си взема който да не дава дефекти и да мога да си карам спокойно.Двигатела на голфа е 1,6 АКЛ.Благодаря предварително!!! :c020 :c020



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 98 госта