Bora 4x4 повдигане
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 21:23
- Автомобил: vw Bora 2.0 4motion
- Двигател:
- Местоположение: София
Bora 4x4 повдигане
Имам желанието да повдигна vw BORA комби 2002г 4x4. За тази цел изчетох много форуми и купих втулки за повдигане на предницата (лоши пътища). Искам да попитам дали се продават по-дълги предни амортисьори? Къде в София могат да се закупят по-високите амортисьори?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 21:23
- Автомобил: vw Bora 2.0 4motion
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бора 4 x 4 повдигане
Не намерих по-високи амортисьори и затова монтирах втулките. Ефекта е голям и колата е с 3см по-висока отпред. За един ден става процедурата като не се бърза. Колата се чувства по-стегната няма проблем при 120км/ч пак си е стабилна.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 21:23
- Автомобил: vw Bora 2.0 4motion
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Bora 4x4 повдигане
Някой знае ли? Дали лагерите на задните колела са съчмени както отпред или ролкови? Бора комби 4х4 2.0 бензин 2002г.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Bora 4x4 повдигане
Извинявам се на колегата,изтървах че е 4х4.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 21:23
- Автомобил: vw Bora 2.0 4motion
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Bora 4x4 повдигане
Започнах повдигането и на задните колела. Проблема стана при изваждане на полуоската от диференциала. Външното каре което е на диференциала просто се изкриви и се разглоби. Пробвах да сваля полуоската но е много ръждясала и за момента не мога да я отделя от главината.
Тая полуоска няма вадене. Някой хитър начин за вадене на полуоската.
Някой може ли да ми напише как се сглобява външно каре ?
Тая полуоска няма вадене. Някой хитър начин за вадене на полуоската.
Някой може ли да ми напише как се сглобява външно каре ?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 21:23
- Автомобил: vw Bora 2.0 4motion
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Bora 4x4 повдигане
Бората вече е повдигната. За да се повдигне задното окачване използвах тампони за пружини който монтирах в горната част на пружините. Необходими са и скоби за пружини . Откачва се всичко: полуоска , две напречни щанги , амортисйор , целия носач хванат с 4 болта за купето , сваля се пружината. Единствено не се разкача спирачната тръбичка и жилото на ръчната. Кабела може да се отдели от носача без да се разкача. Това всичко е за задното окачване. Много работа и 3 крика. Мерих я точно е висока като Шкода ОктавияII 4х4 дизел. Гумите в момента са 205 55 R16.
Купих и монтирах 205 65 16 гуми. Зимни с голям грайфер. Колата вече е добре повдигната. На снимките колата е със малкия размер гуми.
Купих и монтирах 205 65 16 гуми. Зимни с голям грайфер. Колата вече е добре повдигната. На снимките колата е със малкия размер гуми.
Последна промяна от zelen4uka на Нед 03 яну 2021 13:38, променено общо 1 път.
- fedoracore
- Мнения: 113
- Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
- Автомобил: V5
- Двигател: 2.3
- Местоположение: София
Re: Bora 4x4 повдигане
не се ли люшка в завоите
Re: Bora 4x4 повдигане
zelen4uka написа:Някой монтирал ли е 215 60 R16?
Доста ще излъжеш километража с тези гуми.... друг проблем при толкоз повдигната кола, едва ли ще имаш
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 4x4 повдигане
Колега, може ли малко повече инфо за повдигането отзад.
Снимка или скица на тампоните?
Снимка или скица на тампоните?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 21:23
- Автомобил: vw Bora 2.0 4motion
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Bora 4x4 повдигане
Не съм правил снимки по време на повдигането защото нареждах каре под колата и бях целия в грес.
Подложките който използвах са стандартни гумени който подлагат на опел. Паснаха идиално. Изглеждат по този начин http://avtopolis.net/bg/podlozhki-pruzh ... rrency=EUR . Поставих ги отгоре на пружината. Работата е много и са необходими 3 крика ако го правиш пред блока като мен. Проблем ми беше връщането на предната част от носача към купето. има една пластмаса в дупката където влиза закрепващия тампон на носача. Там се държи с 4 болта към купето. Като се постави тампона е необходимо пружината да е свита достатъчно за да може носача да се закрепи към купето. При мен тампона е 22мм дебелина и ако се полакумих за повече просто не е възможно. Много яко ще удря амортисйора при попадане в дупка защото пружината ще е натегната яко. При мен и полуоските бяха залепнали и тях отделих само от едната страна.
В момента колата е минала над 1000км просто уникалко усещане. Няма и усещане на нестабилност защото я караме с 120км/ч не я жалим :)
Подложките който използвах са стандартни гумени който подлагат на опел. Паснаха идиално. Изглеждат по този начин http://avtopolis.net/bg/podlozhki-pruzh ... rrency=EUR . Поставих ги отгоре на пружината. Работата е много и са необходими 3 крика ако го правиш пред блока като мен. Проблем ми беше връщането на предната част от носача към купето. има една пластмаса в дупката където влиза закрепващия тампон на носача. Там се държи с 4 болта към купето. Като се постави тампона е необходимо пружината да е свита достатъчно за да може носача да се закрепи към купето. При мен тампона е 22мм дебелина и ако се полакумих за повече просто не е възможно. Много яко ще удря амортисйора при попадане в дупка защото пружината ще е натегната яко. При мен и полуоските бяха залепнали и тях отделих само от едната страна.
В момента колата е минала над 1000км просто уникалко усещане. Няма и усещане на нестабилност защото я караме с 120км/ч не я жалим :)
Последна промяна от zelen4uka на Нед 03 яну 2021 13:40, променено общо 1 път.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 4x4 повдигане
Благодаря за изчерпателния отговор!
При задното окачване на 4х4, заради положението на пружината, при подложка 1см. колата се повдига 2см.
Излиза, че ти си я вдигнал близо 4см., ако навивките на пружината са много близо една до друга, може да имаш проблем. Пружината е много натоварена и при пълен багажник може да се счупи.
Аз мисля да изрежа подложки от транспортна лента 1см. --> колата да се вдигне 2см.
Толкова съм я вдигнал и отпред с втулки от Шкода.
На подемник пружината се сваля за 5мин.
1. Махаш болта на амортисьора (долния).
2, Разкачаш кабела на АБС датчика, че идва къс.
3. Подлагаш в задната дупка на носача хидравлична стойка.
4. Развиваш 4-те болта които държат лапата на носача към купето.
5. Отпускаш полекичка хидравличната стойка докато можеш вече да извадиш пружината.
Задължително се минава реглаж след това!
При задното окачване на 4х4, заради положението на пружината, при подложка 1см. колата се повдига 2см.
Излиза, че ти си я вдигнал близо 4см., ако навивките на пружината са много близо една до друга, може да имаш проблем. Пружината е много натоварена и при пълен багажник може да се счупи.
Аз мисля да изрежа подложки от транспортна лента 1см. --> колата да се вдигне 2см.
Толкова съм я вдигнал и отпред с втулки от Шкода.
На подемник пружината се сваля за 5мин.
1. Махаш болта на амортисьора (долния).
2, Разкачаш кабела на АБС датчика, че идва къс.
3. Подлагаш в задната дупка на носача хидравлична стойка.
4. Развиваш 4-те болта които държат лапата на носача към купето.
5. Отпускаш полекичка хидравличната стойка докато можеш вече да извадиш пружината.
Задължително се минава реглаж след това!
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 21:23
- Автомобил: vw Bora 2.0 4motion
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Bora 4x4 повдигане
Аз си мисля, че грешиш като си мислиш, че пружината ще се натегне при подлагане на задните пружини. Просто се слага подложка и тежеста на колата е същата и по идентичен начин пружината ще противодейства на тази тежест. Тежеста е една и съща. Амортисйора просто ограничава да не слиза прекалено много носача надолу когато попадне в дупка. Пружината просто нищо не и повлиява.Говорим за задната част на колата.
И аз така си мислех, че ще стане. По лесния начин за 5 минути да ама не. Просто тази дебелина от 22мм не ти разрешава да откачих само отпред 4 болта и амортисйора. Това направих и аз и полуоската не ми позволи да сложа тампона. Вкарах се в много голямо приключение защото вътрешното каре се разпиля и го нареждах под колата 4 пъти грешно защото можело да се реди по два начина. Ужас.И един път правилно. Нареждах го под колата защото шлиците на полуоската бяха много раждясали. Задължително трябва да се разкачи полуоската от едната страна. За да се извади е необходимо двете напречни щанги да се откачат.
Много мислих дали да я карам на реглаж. Аз лично не видях някакви ексцентрични шайби или нещо което да ми поскаже, че нещо служи за реглаж. Карам я с 90 , 100 , 120 км/ч и много добре държи пътя. На никъде не дърпа.
Имам и много по-стара кола със задно предаване Форд и като го гледам как се е разкрачил просто видимо е разкрачен и гумите се износват равномерно. Ще проуча от къде се регулира ъгъла.
И аз така си мислех, че ще стане. По лесния начин за 5 минути да ама не. Просто тази дебелина от 22мм не ти разрешава да откачих само отпред 4 болта и амортисйора. Това направих и аз и полуоската не ми позволи да сложа тампона. Вкарах се в много голямо приключение защото вътрешното каре се разпиля и го нареждах под колата 4 пъти грешно защото можело да се реди по два начина. Ужас.И един път правилно. Нареждах го под колата защото шлиците на полуоската бяха много раждясали. Задължително трябва да се разкачи полуоската от едната страна. За да се извади е необходимо двете напречни щанги да се откачат.
Много мислих дали да я карам на реглаж. Аз лично не видях някакви ексцентрични шайби или нещо което да ми поскаже, че нещо служи за реглаж. Карам я с 90 , 100 , 120 км/ч и много добре държи пътя. На никъде не дърпа.
Имам и много по-стара кола със задно предаване Форд и като го гледам как се е разкрачил просто видимо е разкрачен и гумите се износват равномерно. Ще проуча от къде се регулира ъгъла.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Bora 4x4 повдигане
Отзад се регулира само сходимост от 4-те болта на носача към купето.
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
Re: Бора 4 x 4 повдигане
zelen4uka написа:Не намерих по-високи амортисьори и затова монтирах втулките. Ефекта е голям и колата е с 3см по-висока отпред. За един ден става процедурата като не се бърза. Колата се чувства по-стегната няма проблем при 120км/ч пак си е стабилна.
- passat4o cl
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 16:58
- Автомобил: VW BORA 1J6
- Двигател: 1 9 TDI 115hp AJM 2002
- Местоположение: Сливен
Re: Бора 4 x 4 повдигане
zelen4uka написа:Не намерих по-високи амортисьори и затова монтирах втулките. Ефекта е голям и колата е с 3см по-висока отпред. За един ден става процедурата като не се бърза. Колата се чувства по-стегната няма проблем при 120км/ч пак си е стабилна.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта