Golf МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Golf МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Barboukov » Пет 06 мар 2015 11:27


След основен ремонт на двигателя и главата, колата гори по 1л масло на 1000 км. Няма пушене, няма течове. Просто това масло изчезва. Сменяни са бутала, сегменти, лагери, шлайф на цилиндрите, клапани, масло-обирачи и какво ли още не.

Каква може да е причината за толкова голям разход на масло?




Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот lz2aii » Пет 06 мар 2015 12:33


На какъв пробег е от ремонта? Може ли да има връзка с разработването?


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Barboukov » Пет 06 мар 2015 13:18


На 3000 км. До момента са доливани 3.5 л масло.

След ремонта съм го карал до 3000 оборота, като до достигане на 70-75 гр температура колата е работила на място. Няма рязко загряване.

Забравих да отбележа, че компресията е 9.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот stefan4o » Пет 06 мар 2015 14:04


Колега, ако я разработваш на място до 75гр. то след още 3-4 хиляди километра спокойно ще си похарчил пари за нов двигател на цената на разходеното гориво.
Според Аутодата 7.5-13 атмосфери е в нормата. Но при все, че е правен ремонт и е на 9, което е на долната граница... май е несполучлив ремонтът или частите, които си напазарил от моргата са били като твоите, които си сменил с тях.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Barboukov » Пет 06 мар 2015 14:06


Да съм писал, че частите са от моргата?

Ясно е, че нещо е несполучливо. Въпросът е какво?


Volkswangel
Мнения: 613
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Volkswangel » Пет 06 мар 2015 16:14


Първите въпроси, който бих задал са: Дали хората, на които си поверил този ремонт са си свършили работата както трябва, дали всички операции са били коректни, дали вложените части са читави....
Относно големия разход на масло:
1/ Проверка за теч от преден и заден семеринг или от картера
2/ Възможно е да са повредени гумичките при техния монтаж или да не са монтирани правилно.На тези гумички има едни пружинки, които се махат преди монтаж и се поставят след това.Ами ако са забравили да ги сложат?
3/ Дали цилиндрите са шлайфани коректно на правилния размер?
4/ Дали бутала и сегменти са за този размер?
5/ Дали сегментите са монтирани правилно?
Дали, дали, дали вали или не, отивай при тези хора и прави рекламация.Колкото и да е изписано по форума, за мен 1 литър масло на 1000км си е убийствен разход и за този разход са виновни тези на които си платил за всичко това.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот phantom_ » Пет 06 мар 2015 17:19


И аз съм за рекламацията.Кола след основен ремонт да харчи масло?Въздушния филтър сменен ли е?Ако това масло го харчи ауспуха ще е в масло направо,свещите и те трябва да са черни. :rolleyes Огледай ги тея работи :th_up


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот lz2aii » Пет 06 мар 2015 17:25


stefan4o написа:...Според Аутодата 7.5-13 атмосфери е в нормата. Но при все, че е правен ремонт и е на 9, което е на долната граница... май е несполучлив ремонтът ...

Защо си мисля, че като се разработи напълно, този показател ще се покачи.
Според мен тече от някъде. Както е казал колегата по-горе, ако го гори, всичко ще е в масло. И отделно, това няма как да не бъде забелязано от кюнеца.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот kris11 » Пет 06 мар 2015 17:33


Няма какво да се чудите. Блока е "еднодневка" Алуминиев блок с повърхностна обработка на работната повърхост на цилиндрите. След шлайф това "твърдо" покритие пада и :horror . Има много писано .


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Barboukov » Пон 09 мар 2015 13:09


Май е ясно къде е проблема. Свалихме главата и се вижда, че буталото хлопа в цилиндъра. Свалихме едното бутало, вкарахме сегмента и се оказа, че не затваря с 1 мм. :banghead Шлайфиста явно се е престарал. Днес ще идва да замерва и ще му се направи рекламация.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот lz2aii » Пон 09 мар 2015 13:21


:horror :newsm66 Ужассссссс


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот stefan4o » Пон 09 мар 2015 13:26


Дали е възможно да си имал голямо износване на тоя цилиндър и затова да се е получило така? Работата може да е за ремонтен комплект бутала.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Barboukov » Пон 09 мар 2015 13:31


Буталата бяха нормални. Минахме директно на 2ри ремонт, тъй като не намерихме първи ремонтен комплект.

Не само на този цилиндър е така. На всички...


Потребителски аватар
Pirogov
Мнения: 671
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 20:40
Автомобил:
Двигател:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Pirogov » Пон 09 мар 2015 14:03


Сега и тук му е мястото да кажеш къде и при кого е правен ремонта... за да няма други опарени!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот zfa159 » Пон 09 мар 2015 15:11


В случая явно става дума за грешно зададен размер при шлайфането на цилиндрите, но има и една основна концептуална грешка - тези блокове не се ремонтират така, само с шлайф до дадения ремонтен размер и би трябвало и майсторите и шлайфиста да ти го кажат. Това е силикатен блок от алуминиева сплав и понеже сегмента е доста по-твърд от сплавта, в областта на цилиндрите се нанася специално покритие , което да осъществява контакт между сегментите и буталото, спрямо блока, за да не го износват твърде бързо от триенето. При шлайф на цилиндъра, това покритие отива на ма*ната си и след това дори с ремонтни бутала и сегменти и всичко като по книга, до 20-30 000км блока пак е на елипса и то доста по-голяма от сегашната. Причината е точно това - сегмента и буталото рендосват директно сплавта, защото липсва покритието и ефекта е изключително бързо износване на цилиндъра. Такова покритие нанасят само на едно място в България (или поне аз знам само за едно) и това е в гр. Казанлък, но там се работи с покритие от хром, което пак не е като заводското, но определено е по-добре от никакво. Процедурата е достатъчно скъпа, за да е по-евтино да си купиш друг двигател. В случая най-добрия вариант за ремонт на такъв двигател е въобще да не се пипа блока, а да се сменят само сегментите и да си се сглоби така. Да, ще харчи по литър масло за 10 000км след ремонта заради елипсите на буталата и цилиндрите, ама ресурса на двигателя в това му състояние, ще е в пъти по-дълъг от колкото ако му се изшлайфа покритието и се пуснат сегментите и новите бутала направо в сплавта, без да се нанесе ново покритие, защото след 20-30 000км, резултата ще е плачевен. Общо взето замисъла на тези блокове е да не подлежат на ремонт или поне да не е особено евтин, за да те мотивират да си купиш нова кола, нов блок или нещо подобно.
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Ивайло Димов и 170 госта