Golf МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 09 мар 2015 20:03


zfa159 написа: :beer


Обяснено по отличен начин!

:beer




georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот georgi_dob » Пон 09 мар 2015 23:57


Ходи при майсторите да набият ризи по тези бутала и сегменти и я засилвай друг да му мисли по натам :beer


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот agumba » Вто 10 мар 2015 4:56


Няма място за ризи, направо да търси друг блок или двигател!


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот lz2aii » Вто 10 мар 2015 7:11


Zdravko Zankov написа:
zfa159 написа: :beer


Обяснено по отличен начин!

:beer

:bowdown
В този ред на мисли, докато карах японска кола, бях чул, че при тях е точно обратното - цилиндровия блок е изработен от по-твърд материал и на практика почти няма износване. За това пък сегментите им били по-меки, износвали се по-бързо, но със смяната им мотора става като нов.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Barboukov » Вто 10 мар 2015 9:01


След фини замервания и прецизен оглед се оказа, че цилиндрите горе и долу е точно на ремонтен размер 2 (81.51мм), а в работната площ на буталата са износени с 0.4. Личи си надиране и леко потъмняване, което говори за прегряване на блока. Какво обаче се е случило, за да прегрее блока не се знае. Най-вероятно е съчетание от много фактори. Колата преди да се кара работи 5-10 мин на място за да загрее плавно, а не рязко, повече от 3000 оборота не са минавани. Кофти масло, запушени магистрали, рязко натоварване, за което не съм обърнал внимание... Минавам на вариант друг блок.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот lz2aii » Вто 10 мар 2015 9:18


А сегментите защо и те не могат да уплътнят? Говориш за просвет от 1 мм. Нещо има там, което не е както трябва. Буталата хубаво, ама сегментите :gruebel .


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот agumba » Вто 10 мар 2015 23:05


lz2aii написа:А сегментите защо и те не могат да уплътнят? Говориш за просвет от 1 мм. Нещо има там, което не е както трябва. Буталата хубаво, ама сегментите :gruebel .


Хайде стига сте писали небивалици, как ще има "просвет" от 1 мм? Имате ли си и най-малка представа, колко е това? Сигурно на каруците дървените колелета нямат чак такъв луфт, вие го сложихте на двигател! Та буталото няма да стои в цилиндъра при този допуск, пък камо ли да пали и върви!

Няма какво да му мислиш толкова, явно са го изтървали тоя блок, търси на старо, поне можеш да видиш и пипнеш, преди да го платиш. Преди година и аз минах ремонт, на същия двигател, засега е много добре, въпрос на добри части и кадърен майстор!


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот georgi_dob » Сря 11 мар 2015 0:03


Мини на вариант за цяло долнище, а не само за блок.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот zfa159 » Чет 12 мар 2015 21:39


Barboukov написа:След фини замервания и прецизен оглед се оказа, че цилиндрите горе и долу е точно на ремонтен размер 2 (81.51мм), а в работната площ на буталата са износени с 0.4. Личи си надиране и леко потъмняване, което говори за прегряване на блока.

Ето точно това се случва при опит за ремонт на такъв блок - ясно е, че шлайфиста не го е направил горе и долу да е точен на 2-ри ремонт, а по средата да е с 0.4 повече...Това са го направили сегментите, след като сте сглобили двигателя и сте го покарали въпросните няколко хиляди км. Сам виждаш за какво зверско износване става дума - 0.4 за 3000км...ами за 20 000 какво ще стане? Това е защото няма покритие и сегментите си шлайфат директно по блока, като резултата е именно това - локално прегряване и съответно потъмняване на материала, деруги и яко износване. Накрая свършва със счупен сегмент или пукнат блок или и двете. Наистина най-добре за теб е да си намериш друг блок и дори да има някаква елипса, не се лъжи да го стържеш и него - събирай така, стига да не е много голямо износването. Ест. търси ткаъв, който е на стандартния размер, защото ако е шлайфан преди теб, ще е като твоя, а ти такъв си имаш... Също така не слагай нови бутала - сложи си буталата, които са си от блока + нови сегменти. Пробвал съм с нови бутала - гори повече масло, от колкото събран със старите бутала. Просто са си износени според блока и не знам по каква логика, но с неговите си, резултата е по-сполучлив. Сегменти си сложи Geotze - по-готини са от Kolbenschmidt (заводските) за този двигател в момента.
По въпроса с ризите - дори да има място, при силикатните блокове това е доста сложен вариант, защото ризите са стоманени в общия случай и имат различно температурно разширение от блока. Специално този блок на 1.6 101к.с. е доста тънък и трябва да се стърже доста или да се сложи много тънка риза. И в двата случая резултата е сцепване или на блока или на ризата и при този мотор, опция за успешно и дълготрайно решение с ризи, няма. Успешно се слагат ризи на DCI двигателите на Renault, ама там блока е по-дебел, защото все пак е дизел и има вариант да се стърже достатъчно, за да няма риск за блока и същвеременно да има достатъчна дебелина за ризата. Но като цяло пак е кърпежки вариант...
По въпроса с износването - този мотор не е мислен да се кара половим милион км и в общия случай без да му се сменя маслото. Блока, когато е със здраво покритие, също е по-здрав от сегментите и трябва да ги надживее (ресурса на тези е около 300 000км, след което сегмента става мек като тел), ама като се прегрее 50 пъти или се изстърже заради лошо или никакво смазване, след това блока е фира за нула време. Пък и VAG все пак продават блокове, нали някой трябва да ги купува (цифрата за един блок, никак не е приятна между другото).
:beer


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот vucata » Чет 12 мар 2015 21:48


Майкооо....то златен стана тоз мотор... Минавай към проект и слагай нещо с охлюв :surprised


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот stypkata » Чет 12 мар 2015 22:25


И това с несъвместимостта на ризите с алуминиевите блокове предполагам важи за всички съвременни автомобили ,тъй като чугунен блок е голяма рядкост за колите след 2000г.Всичко е направено да изкара определен брой километри след което щеш-нещеш да си бръкнеш в джоба и да ги спонсорираш отново с една торба пари.


Потребителски аватар
Pirogov
Мнения: 671
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 20:40
Автомобил:
Двигател:

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот Pirogov » Чет 12 мар 2015 22:27


1.8T с код AGU :th_up Слагаш го в коша, твоя го засилваш :death да го подариш на някого и така..


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот al3xbg » Пет 13 мар 2015 21:21


zfa159 написа:Сегменти си сложи Geotze - по-готини са от Kolbenschmidt (заводските) за този двигател в момента.


Понеже и аз наскоро си ремонтирах мотора, не намерих в целия масивен текст обосновка на това твърдение, та ми стана интересно, ако е удобно да се обоснове някак :)
Иначе моята кола след покупката се оказа със спукан блок вътре в цилиндъра и го сменихме с друго цяло долнище, което от своя страна харчеше зверски масло поради запекли маслени сегменти. Та както са казали колегите, най-добре друг блок или друг мотор.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот zfa159 » Нед 15 мар 2015 13:01


Завдоските сегменти Kolbenschmidt от няколко определени години, имат голям проблем и съкратен живот. Причината за това е, че сплавта нещо им куца и средно след 150-200 000км пробег, започва огромен разход на масло и като свалиш сегмента, той се гъне като тел и въобще не е закален. Kolbenschmidt около 2000 година, се слагат заводски и на D4D двигателите на Тойота и там проблема лъсва още в гаранция, заради което гаранционно сменят сегменетите именно с Goetze и решават проблема. Следващия D4D излиза директно с Goetze и нямат такъв проблем дори след 300-400 000км пробег.
Предивд, че в БГ се продават яко залежали части, не е добра идея сегментите за този мотор да са KS,понеже не е ясно от коя партида са.
По-кратко не мога да се обоснова :)
:beer


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт

Мнениеот al3xbg » Нед 15 мар 2015 15:56


zfa159 написа:Завдоските сегменти Kolbenschmidt от няколко определени години, имат голям проблем и съкратен живот. Причината за това е, че сплавта нещо им куца и средно след 150-200 000км пробег, започва огромен разход на масло и като свалиш сегмента, той се гъне като тел и въобще не е закален. Kolbenschmidt около 2000 година, се слагат заводски и на D4D двигателите на Тойота и там проблема лъсва още в гаранция, заради което гаранционно сменят сегменетите именно с Goetze и решават проблема. Следващия D4D излиза директно с Goetze и нямат такъв проблем дори след 300-400 000км пробег.
Предивд, че в БГ се продават яко залежали части, не е добра идея сегментите за този мотор да са KS,понеже не е ясно от коя партида са.
По-кратко не мога да се обоснова :)
:beer


Еми аз съм сложил КС от А+ и ако ме изкарат 150 000 км ще си ударя нещо в тавана, така че няма проблем. Мерси все пак :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта