След основен ремонт на двигателя и главата, колата гори по 1л масло на 1000 км. Няма пушене, няма течове. Просто това масло изчезва. Сменяни са бутала, сегменти, лагери, шлайф на цилиндрите, клапани, масло-обирачи и какво ли още не.
Каква може да е причината за толкова голям разход на масло?
Golf МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
На какъв пробег е от ремонта? Може ли да има връзка с разработването?
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
На 3000 км. До момента са доливани 3.5 л масло.
След ремонта съм го карал до 3000 оборота, като до достигане на 70-75 гр температура колата е работила на място. Няма рязко загряване.
Забравих да отбележа, че компресията е 9.
След ремонта съм го карал до 3000 оборота, като до достигане на 70-75 гр температура колата е работила на място. Няма рязко загряване.
Забравих да отбележа, че компресията е 9.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Колега, ако я разработваш на място до 75гр. то след още 3-4 хиляди километра спокойно ще си похарчил пари за нов двигател на цената на разходеното гориво.
Според Аутодата 7.5-13 атмосфери е в нормата. Но при все, че е правен ремонт и е на 9, което е на долната граница... май е несполучлив ремонтът или частите, които си напазарил от моргата са били като твоите, които си сменил с тях.
Според Аутодата 7.5-13 атмосфери е в нормата. Но при все, че е правен ремонт и е на 9, което е на долната граница... май е несполучлив ремонтът или частите, които си напазарил от моргата са били като твоите, които си сменил с тях.
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Да съм писал, че частите са от моргата?
Ясно е, че нещо е несполучливо. Въпросът е какво?
Ясно е, че нещо е несполучливо. Въпросът е какво?
-
- Мнения: 613
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Първите въпроси, който бих задал са: Дали хората, на които си поверил този ремонт са си свършили работата както трябва, дали всички операции са били коректни, дали вложените части са читави....
Относно големия разход на масло:
1/ Проверка за теч от преден и заден семеринг или от картера
2/ Възможно е да са повредени гумичките при техния монтаж или да не са монтирани правилно.На тези гумички има едни пружинки, които се махат преди монтаж и се поставят след това.Ами ако са забравили да ги сложат?
3/ Дали цилиндрите са шлайфани коректно на правилния размер?
4/ Дали бутала и сегменти са за този размер?
5/ Дали сегментите са монтирани правилно?
Дали, дали, дали вали или не, отивай при тези хора и прави рекламация.Колкото и да е изписано по форума, за мен 1 литър масло на 1000км си е убийствен разход и за този разход са виновни тези на които си платил за всичко това.
Относно големия разход на масло:
1/ Проверка за теч от преден и заден семеринг или от картера
2/ Възможно е да са повредени гумичките при техния монтаж или да не са монтирани правилно.На тези гумички има едни пружинки, които се махат преди монтаж и се поставят след това.Ами ако са забравили да ги сложат?
3/ Дали цилиндрите са шлайфани коректно на правилния размер?
4/ Дали бутала и сегменти са за този размер?
5/ Дали сегментите са монтирани правилно?
Дали, дали, дали вали или не, отивай при тези хора и прави рекламация.Колкото и да е изписано по форума, за мен 1 литър масло на 1000км си е убийствен разход и за този разход са виновни тези на които си платил за всичко това.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
И аз съм за рекламацията.Кола след основен ремонт да харчи масло?Въздушния филтър сменен ли е?Ако това масло го харчи ауспуха ще е в масло направо,свещите и те трябва да са черни. Огледай ги тея работи
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
stefan4o написа:...Според Аутодата 7.5-13 атмосфери е в нормата. Но при все, че е правен ремонт и е на 9, което е на долната граница... май е несполучлив ремонтът ...
Защо си мисля, че като се разработи напълно, този показател ще се покачи.
Според мен тече от някъде. Както е казал колегата по-горе, ако го гори, всичко ще е в масло. И отделно, това няма как да не бъде забелязано от кюнеца.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Няма какво да се чудите. Блока е "еднодневка" Алуминиев блок с повърхностна обработка на работната повърхост на цилиндрите. След шлайф това "твърдо" покритие пада и . Има много писано .
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Май е ясно къде е проблема. Свалихме главата и се вижда, че буталото хлопа в цилиндъра. Свалихме едното бутало, вкарахме сегмента и се оказа, че не затваря с 1 мм. Шлайфиста явно се е престарал. Днес ще идва да замерва и ще му се направи рекламация.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Дали е възможно да си имал голямо износване на тоя цилиндър и затова да се е получило така? Работата може да е за ремонтен комплект бутала.
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Буталата бяха нормални. Минахме директно на 2ри ремонт, тъй като не намерихме първи ремонтен комплект.
Не само на този цилиндър е така. На всички...
Не само на този цилиндър е така. На всички...
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
Сега и тук му е мястото да кажеш къде и при кого е правен ремонта... за да няма други опарени!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: МК4 AKL - висок разход на масло след основен ремонт
В случая явно става дума за грешно зададен размер при шлайфането на цилиндрите, но има и една основна концептуална грешка - тези блокове не се ремонтират така, само с шлайф до дадения ремонтен размер и би трябвало и майсторите и шлайфиста да ти го кажат. Това е силикатен блок от алуминиева сплав и понеже сегмента е доста по-твърд от сплавта, в областта на цилиндрите се нанася специално покритие , което да осъществява контакт между сегментите и буталото, спрямо блока, за да не го износват твърде бързо от триенето. При шлайф на цилиндъра, това покритие отива на ма*ната си и след това дори с ремонтни бутала и сегменти и всичко като по книга, до 20-30 000км блока пак е на елипса и то доста по-голяма от сегашната. Причината е точно това - сегмента и буталото рендосват директно сплавта, защото липсва покритието и ефекта е изключително бързо износване на цилиндъра. Такова покритие нанасят само на едно място в България (или поне аз знам само за едно) и това е в гр. Казанлък, но там се работи с покритие от хром, което пак не е като заводското, но определено е по-добре от никакво. Процедурата е достатъчно скъпа, за да е по-евтино да си купиш друг двигател. В случая най-добрия вариант за ремонт на такъв двигател е въобще да не се пипа блока, а да се сменят само сегментите и да си се сглоби така. Да, ще харчи по литър масло за 10 000км след ремонта заради елипсите на буталата и цилиндрите, ама ресурса на двигателя в това му състояние, ще е в пъти по-дълъг от колкото ако му се изшлайфа покритието и се пуснат сегментите и новите бутала направо в сплавта, без да се нанесе ново покритие, защото след 20-30 000км, резултата ще е плачевен. Общо взето замисъла на тези блокове е да не подлежат на ремонт или поне да не е особено евтин, за да те мотивират да си купиш нова кола, нов блок или нещо подобно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 214 госта