Golf MK3 1.6 75hp Как изглежда "главата" след шлайф?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vw38670
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 28 ное 2013 14:50
Автомобил: vw golf 3
Двигател: AEE 1997
Местоположение: гр.Варна

Golf MK3 1.6 75hp Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот vw38670 » Сря 11 мар 2015 21:46


Здравейте,наскоро ми се наложи да правя този шлайф.заради скъсан ангр. ремък /голф 3 ,1,6/75/ и дадох колата ма един "майстор" познат,който ме обърса доста парички за шлайф - 80лв , и измиване на главата - 5лв ,имало 5 криви клапана,което ми е доста странно защото поради някаква причина ангренажа се скъса на теглене/угаснах и не успя да запали,ангренажа беше здрав,сменен преди месец/,въпроса ми е как трябва да изглежда главата след шлайф и има ли някава промяна дори минимална във вървенето на колата,щото аз имам някаква чувство че съм доста прецакан откъм шлайф.Един приятел ми каза че в повечето случаи когато шлайфат се почиства отвсякъде,а моята не изглежда така,вижда се само че гарнитурата на главата е сменена и гарнитура на изпуск. колектори,не съм присъствал на смяната на доста части което също ми е странно ,но общо ремонта с труд и части се спря на 348лв. , което май е доста!!!




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот radotom » Чет 12 мар 2015 9:37


Шлайфа се само повърхността, която ляга на гарнитурата. Ако не си присъствал на монтажа - няма как да видиш дали е шлайфана или не.
Почиства се всичко, просто защото трябва да е чисто, като работиш. Почиства се с обезмаслител и измиване с вода Ако не си почистил - значи си мърляч и имаш право само да закачаш ауспух на Москвич 412Д и верига на мотопед Балкан.
80лв само за шлайф наистина ми се струва множко, но ако включва и препасване на клапани - тогава е доста близо до споменатата сума
При положение, че са сменяни и клапани (поне 5 според твоите думи) и водачите им (щото няма как да искривиш клапан и водача му да оцелее) и 'гумичките' (защото така или иначе за сменените водачи вземаш гумички - при положение, че имаш комплекта вече купен - ще си вържеш гащите за да не гори масло след твоята интервенция)...
... И при положение, че си сменил и комплект гарнитури , само те които са поне 80 лв...
Ами прави сметка дали е много крайната сума или човека е работил 'за мерси'

Врътни едни 500-600км с колата и ако няма проблеми с мотора, взми 2 кафета и иди му кажи 'Благодаря' на майстора. :icon_lol
Като се извадят цените на частите и външните услуги, ще се получи такава нищожна сума за труд, че аз лично не бих се хванал да го правя.
Ама пък аз и не работя такава работа, де! Занимавам се с жици по машини.

И последно - ако се надяваш, че без наливането на едни 1500-2000 лв в мотор само ще усетиш "някава промяна дори минимална във вървенето на колата" от 75коня моторченце... дълбоко се заблуждаваш! :no

Съвсем последно, щото забравих:
"поради някаква причина ангренажа се скъса на теглене"
Аз лично не си представям да има такава причина
Е! Всъщност представям си една де! Изкривени и блокирали в отворено положение клапани, които срещат челото на буталото и... или трябва едно от двете неща да се счупи, или да се скъса ремъка, за да може да превърти мотора в крайна сметка.

Та пак да напомня за кафетата, ако всичко е наред с мотора. :c020


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот vucata » Чет 12 мар 2015 14:15


Както каза radotom покарай колата, и ако всичко е наред занеси 2 кафенца.
Сумата която си дал е напълно нормална за този ремонт, има доста теми във форума за сравняване на цени.
Аз дори ако бях на негово място, щях да ти сменя маслото с филтрите и антифриза за да бъде абсолютно всичко ток и жица :th_up
От вън главата няма какво да я гледаш от към чистота, нормално е да се понацапа при монтажа. Важно е отвътре да е чиста и да се измие след шлайфа и другите интервенции.
Отиди в някой магазин за авточасти и питай за цена на клапани, гумички за кпаланите, гарнитура на главата, на капака на клапаните, гарнитура на колектора и ще ти стане ясно, че не си толкова прецакан


Потребителски аватар
vw38670
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 28 ное 2013 14:50
Автомобил: vw golf 3
Двигател: AEE 1997
Местоположение: гр.Варна

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот vw38670 » Чет 12 мар 2015 18:54


ами всъщност частите аз ги купувах,и бяха около 120-130 лв,/болтове на главата,5 броя клапани,семеринг на разпределител вал,ангренаж,вложки,гарнитура на изпуск.колектор,гарнитура на главата/всичко останало е труд,незнам какво е правил на главата,каза ми само шлайф и измиване....,а това дали е почистена предполагам само отвътре или там където е шлайфано-това няма как да го видя ,но външно си е пак като преди с окиса от алуминия или квото е там ,някакви течности и разни говна,дори от единия край се вижда много малко от лицето на главата където също има окис и говненици...и затова се съмнявам,а искам да питам още нещо...колата като я купих работеше доста тихо,след това мое зверско каране започна да "хвърля земелки" от ауспуха ,когато е на скорост или по енерция,смених мека връзка,тръби задно гърне общо взето всичко след изпуск. колектори. Питах го този майстор защо се получава така,той каза че има нещо по мотора :rolleyes ,и след като стана тази простотия ,го извиках на място да огледа и той каза че заради гарнитурата на главата гърми,/махна свещите ,нещо проверява... и пъхна един маркуч във гнездото на 3та свещ,духна и от 4та излязаха някакви неща,и каза че гарнитурата била скъсана между 3ти и 4ти цилиндър/а след подмяната на същата разликата е нулева,ускорение няма,/натискам газта и имам чувството че тръгвам назад/ а според мен би трябвало да има някаква разлика?


Потребителски аватар
vw38670
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 28 ное 2013 14:50
Автомобил: vw golf 3
Двигател: AEE 1997
Местоположение: гр.Варна

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот vw38670 » Чет 12 мар 2015 18:59


radotom отностно скъсването на ангренажа е много дълга и широка история,от единия проблем уж решен от същия майстор, се оказа съвсем друго..но предполагам че двигателя ако е на скорост тогава може да се скъса,


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот stefan4o » Чет 12 мар 2015 20:00


Колегата май бърка шлайфането на глава с измиването на двигател. Закарай си колата на автомивка. :mhihi


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот kris11 » Чет 12 мар 2015 20:42


Закарай си колата на автомивка. Да бе - после нова тема не ще да запали ПОМОЩЩЩТТТ :biggrin .

Опа тази кола гори на градско под 8 л според притежателя и :screwy


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот ivel » Пет 13 мар 2015 6:46


по принцип собственика е прав-главата се мие,не можеш да отидеш на доктор мръсен.сега относно проблема.при такъв случай,аз нося главата на ремонт,където я измиват(навсякъде влиза в цената),раиберят и леглата на клапаните,променят ъгъла на старите клапани,монтират новите,пасват ги,набиват гумичките,шлайфат главата и няма проблеми.при теб обаче майстора е решил да се прави на майстор на глави(дори не е измил главата,типично за много мразените от мен мърлячи),райберил е леглата,занесъл еклапаните за промяна на ъгъла или даже не ги е пипал старите и хайде дай пари.аз пък питам какво става ако клапана остане вкопан в леглото и не знае колко да ги отнеме отгоре,въобще тънки работи,ще стои клапана напънат от хидроповдигача,а тище чакаш да върви,поне една компресия трябваше да и мернете.все пак ако имаш някакви проблеми на лични ще ти обясня,че виждам си от варна.с една дума главата ти не е ходила на ремонт.


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот amigovn » Пет 13 мар 2015 9:31


прав е колегата че се мие всичко много добре.моята е шлайфана и като я взех беше лъсната като нова.и понеже е много малко отнето не бих казал че има някаква разлика в мощността.


Потребителски аватар
vw38670
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 28 ное 2013 14:50
Автомобил: vw golf 3
Двигател: AEE 1997
Местоположение: гр.Варна

Re: Голф 3 1.6 75 к.с. Как изглежда "главата" след шлайф?

Мнениеот vw38670 » Пет 13 мар 2015 19:00


значи според тоя майстор съм платил на някой друг частите :eek освен клапаните ,защото тях ми донесе и от тях видимо само 1 беше крив,дори ангренажа незнам дали е тоя който купих-не искам да пипам капака му ..че от един разбирко станаха тея говна...
Какво се получава ако ангренажния ремък прескочи зъб/много питам ама като не ми е ясно,разни хора ми казват че е така ,а то всъщност не е/имам съмнения че от това започна всичко..и още нещо -може ли от висока скорост да прескочи зъб около 150-160км/ч,защото след като стигна до тази скорост изведнъж започна да пада мощноста,натискам педала на газта,но колата си намалява и се чуваше едно странно сякаш има вода в ауспуха,отбих в аварийната лента,угасна и повече не запали



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта