Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или табло?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ditrih
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Варна
Контакти:

Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или табло?

Мнениеот Ditrih » Чет 12 мар 2015 14:17


Здравейте,

Бих искал да ви споделя за моя проблем и да прочета вашите мнения, защото е доста странен и не открих нищо подобно във форума до момента. Значи преди 2 дни пътувах Варна - Бургас и през целия път стрелката за температурата стоеше най-долу. Помислих си, че имам проблем с термостата и ще трябва да го сменя. На връащане обаче стрелката се качи малко, може би на 1/4, но все още доста далеч от 90-те градуса. Тогава ми дойде на ум, че може би температурния датчик е прецакан. След като пристигнах във Варна, спрях на 1 място да хапна за 10мин. и след като запалих колата да се прибирам, стрелката скочи на 90 градуса. Направо ми се струва като някаква магия... :D Отделно нямам проблем с парното, не съм имал такъв. Студените дни загрява по-бавно, но това е нормално. Лятото си работеше перфектно климатроника и компресора. Ако някой може да ме ориентира къде е проблемът и дали трябва да отида на майстор ще съм много благодарен.

Последна промяна от Ditrih на Чет 12 мар 2015 14:56, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?

Мнениеот vucata » Чет 12 мар 2015 14:19


Провери ли кога включва перката за охлаждане?
Каква е колата?


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?

Мнениеот 4i4o-dido » Чет 12 мар 2015 14:26


А кагато тръгна след като е била на 90*,падна ли пак температурата или си остана на 90* ?


Потребителски аватар
shadou2
Мнения: 174
Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
Автомобил: VW Bora
Двигател: 1.6 SR
Местоположение: Добрич

Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?

Мнениеот shadou2 » Чет 12 мар 2015 14:28


Ако Ви светне ЕСП-то занчи е термостат и моята така правеше, ту и работеше стрелката ту не. Вкарвам я за ремонт, сменят датчик всичко е ОК, парно има вдига градусите вярно бавно но ги вдигаше до 90, след 5-10км. светваше ЕСПто включваше 2те перки на първа степен и така чистят грешката всичко ок и след 5-10 км отново. Ако се появи същото термостат + настройки на компютъра.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?

Мнениеот IvanMan » Чет 12 мар 2015 14:49


Коригирай заглавието според шаблона:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508


Потребителски аватар
Ditrih
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?

Мнениеот Ditrih » Чет 12 мар 2015 15:03


vucata написа:Провери ли кога включва перката за охлаждане?
Каква е колата?

Не съм проверявал за перката. Колата е тази от профила ми и сега я добавих в заглавието - Golf MK4, 1,6 AKL, 100 к.с., 2000 г.

4i4o-dido написа:А кагато тръгна след като е била на 90*,падна ли пак температурата или си остана на 90* ?

След 5мин. пак падна стрелката надолу и после паркирах и изгасих. Нормално не мога да следя това поведение, защото карам от вкъщи до работа около 4км разстояние и не е достатъчно за да забележа проблеми.

shadou2 написа:Ако Ви светне ЕСП-то занчи е термостат и моята така правеше, ту и работеше стрелката ту не. Вкарвам я за ремонт, сменят датчик всичко е ОК, парно има вдига градусите вярно бавно но ги вдигаше до 90, след 5-10км. светваше ЕСПто включваше 2те перки на първа степен и така чистят грешката всичко ок и след 5-10 км отново. Ако се появи същото термостат + настройки на компютъра.

Мисля, че нямам ЕСП. Но нищо не е светвало, не знам.

IvanMan написа:Коригирай заглавието според шаблона:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508

Готово, коригирано е.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот vucata » Чет 12 мар 2015 15:04


Запали колата и я остави да работи на място докато пусне перката. Когато това стане влез в колата и виж каква температура показва на таблото :th_up


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот 4i4o-dido » Чет 12 мар 2015 15:26


след като тръгне и от 90* почне да пада, термостата е заминал.


Потребителски аватар
Ditrih
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот Ditrih » Пет 13 мар 2015 0:28


vucata написа:Запали колата и я остави да работи на място докато пусне перката. Когато това стане влез в колата и виж каква температура показва на таблото :th_up


Човече, 15 минути я чаках ама не тръгна перката, просто нямах повече време днес. Обаче пък забелязах, че стрелката се качи на 90 градуса. Като тръгнах и пуснах парното, стрелката започна да пада. Възможно ли е понеже използвам от топлината на двигателя за отопление и затова да пада стрелката и дали е фатално, че пада почти до края?

4i4o-dido написа:след като тръгне и от 90* почне да пада, термостата е заминал.


Започва да пада като пусна парното, явно бая тегли. Сега се сещам, че климатроника ме замерва с донапренчета и те са за смяна. Бяха ми казали, че на Голф 4-ките около 15-тата година се случва това. Възможно ли е и в това да е проблемът?


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот 4i4o-dido » Пет 13 мар 2015 7:20


Ditrih написа:
vucata написа:Запали колата и я остави да работи на място докато пусне перката. Когато това стане влез в колата и виж каква температура показва на таблото :th_up


Човече, 15 минути я чаках ама не тръгна перката, просто нямах повече време днес. Обаче пък забелязах, че стрелката се качи на 90 градуса. Като тръгнах и пуснах парното, стрелката започна да пада. Възможно ли е понеже използвам от топлината на двигателя за отопление и затова да пада стрелката и дали е фатално, че пада почти до края?

4i4o-dido написа:след като тръгне и от 90* почне да пада, термостата е заминал.


Започва да пада като пусна парното, явно бая тегли. Сега се сещам, че климатроника ме замерва с донапренчета и те са за смяна. Бяха ми казали, че на Голф 4-ките около 15-тата година се случва това. Възможно ли е и в това да е проблемът?

Е как да тръгне перката,като постоянно ти циркулира антифриза в цялата система.
Температурата стигне ли 90,не трябва да мърда от там/при изправен термостат/.
А дунапрените са от клапите на парното/сигурно е слабо/.
Не споменаваш нищо за разхода на гориво-гаранция че е завишен.
И най-добре иди при някой който знае да я погледне.


Потребителски аватар
Ditrih
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот Ditrih » Пет 13 мар 2015 8:49


4i4o-dido написа:Е как да тръгне перката,като постоянно ти циркулира антифриза в цялата система.
Температурата стигне ли 90,не трябва да мърда от там/при изправен термостат/.
А дунапрените са от клапите на парното/сигурно е слабо/.
Не споменаваш нищо за разхода на гориво-гаранция че е завишен.
И най-добре иди при някой който знае да я погледне.


Разходът ми е завишен от лятото откакто я взех - 12/100 градско и 9-10/100 извънградско, на газ.


Потребителски аватар
shadou2
Мнения: 174
Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
Автомобил: VW Bora
Двигател: 1.6 SR
Местоположение: Добрич

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот shadou2 » Пет 13 мар 2015 8:59


Разхода е прекалено голям особено извънградско, моята харчеше с развален термостат в града 12- 13на 100км., а извън града от 5,90 до 6,80 на 100км. Аз съм с 102кс. автоматик пак 1,6, но все пак бората е доста по-тежка от голфа и автомата гълта поне литър. Сега след ремонта 10 - 11 в града извън градско не съм я пробвала, но едва ли ще е повече от 6- 6,5.Карам само на бензин.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот pas1.8mi » Пет 13 мар 2015 11:07


Смени термостата! :th_up


Потребителски аватар
Ditrih
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот Ditrih » Съб 14 мар 2015 13:40


pas1.8mi написа:Смени термостата! :th_up


Дали това ще помогне, че всеки има различно мнение по въпроса? :)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та

Мнениеот ktamen » Съб 14 мар 2015 14:30


Разхода извън града много зависи от скоростта. И с по-тежък крак спокойно може да стане по-голям от градския.
Явно стрелката не показва вярно заради електрически проблем.
Термостатът е писано 1000 пъти как се проверява както си е монтиран на колата само с пипане на маркучите, ама някой трябва да напише "термостат" в търсачката. Може и той да е за смяна, а може и да си е наред.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта