Здравейте,
Бих искал да ви споделя за моя проблем и да прочета вашите мнения, защото е доста странен и не открих нищо подобно във форума до момента. Значи преди 2 дни пътувах Варна - Бургас и през целия път стрелката за температурата стоеше най-долу. Помислих си, че имам проблем с термостата и ще трябва да го сменя. На връащане обаче стрелката се качи малко, може би на 1/4, но все още доста далеч от 90-те градуса. Тогава ми дойде на ум, че може би температурния датчик е прецакан. След като пристигнах във Варна, спрях на 1 място да хапна за 10мин. и след като запалих колата да се прибирам, стрелката скочи на 90 градуса. Направо ми се струва като някаква магия... :D Отделно нямам проблем с парното, не съм имал такъв. Студените дни загрява по-бавно, но това е нормално. Лятото си работеше перфектно климатроника и компресора. Ако някой може да ме ориентира къде е проблемът и дали трябва да отида на майстор ще съм много благодарен.
Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или табло?
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или табло?
Последна промяна от Ditrih на Чет 12 мар 2015 14:56, променено общо 2 пъти.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?
Провери ли кога включва перката за охлаждане?
Каква е колата?
Каква е колата?
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?
А кагато тръгна след като е била на 90*,падна ли пак температурата или си остана на 90* ?
- shadou2
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?
Ако Ви светне ЕСП-то занчи е термостат и моята така правеше, ту и работеше стрелката ту не. Вкарвам я за ремонт, сменят датчик всичко е ОК, парно има вдига градусите вярно бавно но ги вдигаше до 90, след 5-10км. светваше ЕСПто включваше 2те перки на първа степен и така чистят грешката всичко ок и след 5-10 км отново. Ако се появи същото термостат + настройки на компютъра.
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с термостата, температурен датчик или табло?
vucata написа:Провери ли кога включва перката за охлаждане?
Каква е колата?
Не съм проверявал за перката. Колата е тази от профила ми и сега я добавих в заглавието - Golf MK4, 1,6 AKL, 100 к.с., 2000 г.
4i4o-dido написа:А кагато тръгна след като е била на 90*,падна ли пак температурата или си остана на 90* ?
След 5мин. пак падна стрелката надолу и после паркирах и изгасих. Нормално не мога да следя това поведение, защото карам от вкъщи до работа около 4км разстояние и не е достатъчно за да забележа проблеми.
shadou2 написа:Ако Ви светне ЕСП-то занчи е термостат и моята така правеше, ту и работеше стрелката ту не. Вкарвам я за ремонт, сменят датчик всичко е ОК, парно има вдига градусите вярно бавно но ги вдигаше до 90, след 5-10км. светваше ЕСПто включваше 2те перки на първа степен и така чистят грешката всичко ок и след 5-10 км отново. Ако се появи същото термостат + настройки на компютъра.
Мисля, че нямам ЕСП. Но нищо не е светвало, не знам.
IvanMan написа:Коригирай заглавието според шаблона:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508
Готово, коригирано е.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
Запали колата и я остави да работи на място докато пусне перката. Когато това стане влез в колата и виж каква температура показва на таблото
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
след като тръгне и от 90* почне да пада, термостата е заминал.
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
vucata написа:Запали колата и я остави да работи на място докато пусне перката. Когато това стане влез в колата и виж каква температура показва на таблото
Човече, 15 минути я чаках ама не тръгна перката, просто нямах повече време днес. Обаче пък забелязах, че стрелката се качи на 90 градуса. Като тръгнах и пуснах парното, стрелката започна да пада. Възможно ли е понеже използвам от топлината на двигателя за отопление и затова да пада стрелката и дали е фатално, че пада почти до края?
4i4o-dido написа:след като тръгне и от 90* почне да пада, термостата е заминал.
Започва да пада като пусна парното, явно бая тегли. Сега се сещам, че климатроника ме замерва с донапренчета и те са за смяна. Бяха ми казали, че на Голф 4-ките около 15-тата година се случва това. Възможно ли е и в това да е проблемът?
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
Ditrih написа:vucata написа:Запали колата и я остави да работи на място докато пусне перката. Когато това стане влез в колата и виж каква температура показва на таблото
Човече, 15 минути я чаках ама не тръгна перката, просто нямах повече време днес. Обаче пък забелязах, че стрелката се качи на 90 градуса. Като тръгнах и пуснах парното, стрелката започна да пада. Възможно ли е понеже използвам от топлината на двигателя за отопление и затова да пада стрелката и дали е фатално, че пада почти до края?4i4o-dido написа:след като тръгне и от 90* почне да пада, термостата е заминал.
Започва да пада като пусна парното, явно бая тегли. Сега се сещам, че климатроника ме замерва с донапренчета и те са за смяна. Бяха ми казали, че на Голф 4-ките около 15-тата година се случва това. Възможно ли е и в това да е проблемът?
Е как да тръгне перката,като постоянно ти циркулира антифриза в цялата система.
Температурата стигне ли 90,не трябва да мърда от там/при изправен термостат/.
А дунапрените са от клапите на парното/сигурно е слабо/.
Не споменаваш нищо за разхода на гориво-гаранция че е завишен.
И най-добре иди при някой който знае да я погледне.
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
4i4o-dido написа:Е как да тръгне перката,като постоянно ти циркулира антифриза в цялата система.
Температурата стигне ли 90,не трябва да мърда от там/при изправен термостат/.
А дунапрените са от клапите на парното/сигурно е слабо/.
Не споменаваш нищо за разхода на гориво-гаранция че е завишен.
И най-добре иди при някой който знае да я погледне.
Разходът ми е завишен от лятото откакто я взех - 12/100 градско и 9-10/100 извънградско, на газ.
- shadou2
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: Добрич
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
Разхода е прекалено голям особено извънградско, моята харчеше с развален термостат в града 12- 13на 100км., а извън града от 5,90 до 6,80 на 100км. Аз съм с 102кс. автоматик пак 1,6, но все пак бората е доста по-тежка от голфа и автомата гълта поне литър. Сега след ремонта 10 - 11 в града извън градско не съм я пробвала, но едва ли ще е повече от 6- 6,5.Карам само на бензин.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
Смени термостата!
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
pas1.8mi написа:Смени термостата!
Дали това ще помогне, че всеки има различно мнение по въпроса? :)
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK4,1.6 AKL - Проблем термостат, темп датчик или та
Разхода извън града много зависи от скоростта. И с по-тежък крак спокойно може да стане по-голям от градския.
Явно стрелката не показва вярно заради електрически проблем.
Термостатът е писано 1000 пъти как се проверява както си е монтиран на колата само с пипане на маркучите, ама някой трябва да напише "термостат" в търсачката. Може и той да е за смяна, а може и да си е наред.
Явно стрелката не показва вярно заради електрически проблем.
Термостатът е писано 1000 пъти как се проверява както си е монтиран на колата само с пипане на маркучите, ама някой трябва да напише "термостат" в търсачката. Може и той да е за смяна, а може и да си е наред.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта