VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот siso_k » Нед 15 мар 2015 18:58


Има един вакуум регулатор на всмукателния колектор - функцията му е движи някаква клапа вътре в колектора. Доколкото ми каза един колега, трябва да сработва при подаване на газ. При мен май не работи. Свалих го и го пробвах с уста - работи и държи вакуум. Но при форсиране на двигателя не се движи.

Въпроси:

1. Каква роля играе тоя вакуум регулатор?
2. Кога сработва?
3. Ако той е здрав, къде може да е проблема?
4. От къде дърпа вакуум?
5. Под него има някаква букса, в която влизат едни ммаркучи - някой знае ли за какво е тя?

Ето снимки на въпросната джаджа:

1. Изображение

2. Изображение




Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот joromnt » Нед 15 мар 2015 19:25


1.6 SR is to do with the engine, its German - Saugen Rohres, i think, literally translates to 'sucking pipe', basically a tuned intake manifold or some shoot.

Най общо казано, в смукателния колектор има клапа, която трябва да се движи при подаването на газ. Идеята е изменение на геометрията на колектора при по-високите обороти.
По моему, предполагам за смесообразуването играе някаква роля тая клапа...
Имаше тема по тоя въпрос преди доста време, но не я намирам сега като ми трябва...
Опитва ли да откачиш лоста на тоя клапан, да видиш дали изобщо се случва нещо? Ако това вътре е блокирало, тоя клапан и да работи, все тая...


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот nebeto » Нед 15 мар 2015 19:35


този клапан трябва да се отваря при голямо натоварване на мотора за да влиза по-голямо количество въздух и да върви по-вече.Клапаните са затворени при кротко каране за да е икономична и за правилно смесообразуване.Това е много опростения и по-прост вариянт на системата "ванус".При вануса шайбата(зъбното колело) на смукателния разпределителен вал (може и на изпускателните да има) се управлява с масло под налягане и по този начин се регулира притока на въздух.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот siso_k » Нед 15 мар 2015 19:40


А при какви оботороти на двигателя би следвало да се задейства този вакуум?


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот nebeto » Нед 15 мар 2015 19:43


при натоварване на мотора,а не при определени обороти.Не е едно и също един мотор да го форсирваш на място и по време на движение.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот siso_k » Нед 15 мар 2015 20:54


ясно, значи вероятно си работи, но когато колата е в движение, тогава отваря :th_up


Потребителски аватар
Petkovski
Мнения: 120
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 19:28
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот Petkovski » Пон 16 мар 2015 7:59


Колега трябва да отваря при рязко подаване на газ. Щом е здрав вакума провери ел. клапана.
https://www.drive2.ru/l/4176735/


Потребителски аватар
lexone
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 15 май 2008 9:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот lexone » Пон 16 мар 2015 16:00


Petkovski написа:Колега трябва да отваря при рязко подаване на газ. Щом е здрав вакума провери ел. клапана.
https://www.drive2.ru/l/4176735/


Този регулатор явно и при мен не работи защото никога не съм го виждал да се движи. Според руснаците трябва нормално да работи като на второто клипче.
Казват, че и колата набирала по-добре след ремонта, което ме амбицира и аз да го накарам да се движи.

P.S. Ако не ви се занимава с ремонти нов струва около 80лв.

http://www.drive2.ru/l/4144777/

Последна промяна от lexone на Чет 19 мар 2015 15:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот siso_k » Пон 16 мар 2015 17:03


При мен вакуума работи - когато всмукна с уста през дупката, буталцето се прибира и се задържа в прибрано положение докато не го освободя.

Както се вижда от снимките от руския сайт, този регулатор взема вакуум от клапана който е под него - така че дори и при здрав регулатор, геометрията в колектора не се движи - поне аз така си го обяснявам на база писаното от колегите по-горе. Затова следващото което мисля да проверя е именно този клапан, от който идва маркучето за вакуума.

Изображение


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот pedalchobaba » Вто 17 мар 2015 0:37


Те за това този двигател се именува SR или казано просто - всмукателен колектор с променлива геометрия.
Принципа му на действие е точно обратно, на това което са ти обяснили по-горе.
При рязко подаване на газ, клапата в колектора механично се притваря и намалява притока на въздух, което от своя страна прави сместа малко по-богата за по-бързо достигане на желаните обороти. Управлението се подава от ECU-то на електромагнитния клапан, като той отваря пътя на вакуума, който издърпва механично клапата вътре. Целият пиниз, разбира се, няма никаква връзка с това колко е натоварен двигателя.
Същата щуротия я има и при Голф 5.
Опитно обаче се установява, че с нея и без нея, разлика в работата на двигателя практически почти не се забелязва.
На първите Четворки 1.6 SR лостовата система на клапата е отстрани на колектора, както е на снимките ти, а на последните екземпляри е отдолу по средата и не се вижда.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот siso_k » Сря 18 мар 2015 9:49


pedalchobaba написа: Управлението се подава от ECU-то на електромагнитния клапан, като той отваря пътя на вакуума, който издърпва механично клапата вътре. Целият пиниз, разбира се, няма никаква връзка с това колко е натоварен двигателя.


T.e. би трябвало да сработва при достигане на определени обороти,така ли да разбирам?

И щом при мен не работи, а вакуума е здрав, то трябва да търся проблема в електромагнитния клапан?

И последно, как може да се провери, дали електромагнитния клапан е изправен - предполагам като му се пусне ток от акумулатора би трябвало да щракне нещо вътре?


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот pedalchobaba » Сря 18 мар 2015 11:40


Нищо не му пускай. Ако клапана не работи, веднага набива грешка. При мен заради ГУ този клапан е през реле и когато съм на газ не работи. За това винаги при диагностика имам тази грешка.
Той не сработва при определени обороти, а когато оборотите рязко променят своята стойност от ниски към високи.
Не мисли, че отместването на лостовия механизъм е кой знае колко голямо. Вътре клапата мърда не повече от 10-15°.
Лично аз на твое място не бих се занимавал с глупости.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот stefan4o » Сря 18 мар 2015 13:57


pedalchobaba написа:При рязко подаване на газ, клапата в колектора механично се притваря и намалява притока на въздух, което от своя страна прави сместа малко по-богата за по-бързо достигане на желаните обороти.

Целият пиниз, разбира се, няма никаква връзка с това колко е натоварен двигателя.

Напълно си противоречиш. Няма как да дадеш рязко газ на ниски обороти и в същия момент да казваш, че нямало значение, колко е натоварен моторът - та той тогава се товари най-много. Само дето от клипчето не разбрах какво точно прави тоя клапан - отваря или затваря клапа в колектора при пълно натоварване?
Някой по-горе спомена нещо за Ванос - доколкото зная тя просто променя времето за отваряне-затваряне на клапаните, а не играе с въздуха към мотора:
VANOS is a variator system that varies the timing of the valves by moving the position of the camshafts in relation to the drive gear. The relative timing between inlet and exhaust valves is changed.

Подобни неща видях в един 4-ен карбуратор Кейнин от пистов мотор производство 80-те години. Пред всеки дросел има механизъм с мембрана, която движи една клапа с цел в някои режими да се редуцира въздуха за сметка на повече гориво. На япончетата тези идеи са им в главите доста повече отпреди да отидат при немските инженери :mhihi


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот pedalchobaba » Сря 18 мар 2015 19:13


Да поясня на Стефанчо, че не е все едно дали подаваш газ на място от празен ход и дали катериш магистралата към тунела Траянова врата с 180?
Ако пак не си разбрал, искал съм да кажа, че ако катериш баир с 4000 оборота, например, този механизъм изобщо няма да сработи, защото функцията му е друга.
Иначе на втория ти въпрос - ел. клапана къса вакуума, който чрез мембраната механично издърпва клапата в колектора, която в нормално положение е напълно отворена. При сработване на механизма тя се притваря леко и намалява количеството въздух в сместа за съвсем кратко време.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор

Мнениеот stefan4o » Сря 18 мар 2015 19:40


pedalchobaba написа:Да поясня на Стефанчо, че не е все едно дали подаваш газ на място от празен ход и дали катериш магистралата към тунела Траянова врата с 180?
Ако пак не си разбрал, искал съм да кажа, че ако катериш баир с 4000 оборота, например, този механизъм изобщо няма да сработи, защото функцията му е друга.

Няма нужда да ми обясняваш като на малоумник. Пределно ми е ясно, че идеята на тоя механизъм не е да притваря колектора при високи обороти. Изобщо не коментирах празен ход тук, но няма значение. Предполагам идеята е да обезпечи мотора с по-богата смес за сметка на намален въздух при някои режими на работа (примерно преходните - от ниско към средно или ниско към високо натоварване на мотора).
Такава клапа имам и аз на 2ЕЕ карбуратора (само че е позиционирана над дросела - ползва се за и за смукач, което е нормално предвид къде се осъществява смесването на гориво и въздух) - управлява се от ЕКУ и се притваря в някои режими/натоварване на мотора. Нещо такова ли имат и AFT двигателите или се бъркам?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта