Здравейте колеги,
Проблема е следния. ( На дълго и широко)
Преди зимата имах проблем с ел. стъклата на колата и беше умряло стъпковото моторче.
Закарах я по спешност в сервиз в Студ. град заради ел.стъклото, че ми падна в един порой и умря и карах с отворен чадър придържайки го :D Голям цирк беше.
Попитах въпросния майстор, дали може да ми каже, защо колата ми гасне при намаляване преди завой и той погледна стъпковото моторче и заключи, че е от него.
Попита ме дали имам 150 лева за смяна и като му казах, че нямам в момента каза следното: "Споко ше го опрайме временно ей ся"
Аз попринцип се плаша много от фразата "споко ше го опрайме" от майстори за каквото и да било, но в случая се доверих...
Кара ме да включвам на контакт, да паля, да давам газ, нещо въртя по някакви места по двигателя и вдигна оборотите на колата малко.
Няма да си кривя душата, че наистина колата спря да гасне, но и ще добавя, че си остави ръцете ... и краката. (Това, че ми обърна бутоните дясно/ляво и единия не свети след поправката и едвам сложи кората на вратата и каза, че "важното е,че работят и се вдигат" - няма да наблягам на него).
След като си намерих читав майстор, сменихме стъпковия мотор, той я беше закачал на диагностика и каза, че имало грешка някаква, която отчитала дросел клапата като постоянно отворена или нещо такова и каза, че я е изчистил тая грешка.
След смяна на моторчето, колата при палене вдига 1100-1200 ~ оборота и за 10-15 секунди плавно падат до 900. После докато загрее на 90 градуса по светофарите ми играе 900 до 7-800 падат, аха да загазсне, вибрация и пак ги вдига, понякога и нагоре отиват и падат пак така.
Всичко това е докато не загрее на 90. След това е бетон, пали от половин оборот.
Говорих с майстора ми, каза че, ако не ме удря по джоба с разход, не би искал много много да пипа по клапата. (беше доста съветващ отговор)
Проблема е, че наистина не ме бие по джоба видимо, но е адски дразнещо.
Има и още нещо усетих го при газта. Не знам дали ще го обясня правилно:
Преди всичките тия перипетии, само като погалех педала и колата го отчиташе плавно и леко, мека газ и спокойно можех да я задържа на колкото оборота си искам.
Сега педала не е толкова чувствителен и като го "погаля" както преди не отчита нищо, като натисна малко повече и качва оборотите все едно я форсирам, абсурд да застопоря 1400-1500 оборота на място например.
В движение става, не се усеща, но на място се усеща. Преди направо все едно не беше запален двигателя, толкова беше тиха сега с тия вибрации направо ме боли сърцето.
Въпросите ми са следните:
Може ли, ако калапта е пипана да се върне както си е била фабрично в начално състояние ?
Да пробвам ли с почистване ? Възможно ли да е умрял и ТПС-а ?
Трябва ли да сменям цялата клапа ? Видях цените на нова и изпаднах в депресия...
Кой и къде могат да я свалят, да я зачистят качествено без да я повредят още повече ? Във Фолксваген или някъде другаде ? Препоръчайте, ако знаете моля. Просто искам колата да си работи, както преди
Golf MK3 1.6 АЕК вероятно рабазикана дросел клапа
- AlExAnDeRsOn
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 18:29
- Автомобил: Golf 3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
Re: Golf MK3 1.6 АЕК вероятно рабазикана дросел клапа
Здраве,колега.Аман от "майсторчета"...Кой знае какво е направил...Както и да е.Вземи си един спрей за почистване на карбуратори.Свали внимателно маркуча между дебитомера и дросела.Вземи един обезмаслител,напръскай го хубаво от вътре и го измий с топла вода.Вземи спрея и напръскай хубаво клапата.С памучен парцал я почисти внимателно.Може да се наложи няколко пъти да го повториш това упражнение.На ръка отвори клапата и напръскай хубаво вътре и около нея.Не жали материала.После вземи и почисти стъпковото моторче и филтътчето към него.Филтъра е капсулован.Взимаш обезмаслител и пръскаш вътре в него.Изчакваш 5 мин и го измиваш с топла вода.След като хубаво го измиеш ще се наложи да го изчакаш да изсъхне(поне 24 часа).Слагаш го някъде на топло с отворите нагоре да се изпари водата.После взимаш спрея и пръскаш в стъпковото моторче.Там чакаш около час.Спрея бързо се изпарява.За педала на газта може и потенциометъра да е заминал.Той стои отстрани на клапата.По добре не го пипай.След тази процедура ако продължи да го прави,трябва да се закара при читав диагностик да ти каже какво е.Знам добър сервиз,където ще ти свършат работа.Пиши да кажеш какво е станало