За хидравличните рейки на голф 4, бора...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

За хидравличните рейки на голф 4, бора...

Мнениеот pav4omed » Съб 21 мар 2015 12:18


Здравейте колеги бих ислал да попитам какъв им е проблема на тия рейки, че направо ме отказват от любимата марка. Вече 4та рейка слагам и все се надявам да е последна. Имам вероятна теория: пърта на рейката ръждясва и разбива семерината в десния край на рейката. Въпроса е защо ръждясва тоя прът и при напълно здрави и добре стегнати маншони. В лявата част няма промени, пинеже при въртене на волана тази част се смазва обилно с грес. Имате ли идеи кака да предотвратим ръждясването на дясната част понеже това е причината да сменям 4та рейка? Мисля си при пълен десен цялата дясна част на рейката е прибрана и се къпе в масло. Ако се спира винаги на пълен десен дали ще ме спаси от нова смяна на рейка? Или направо да изхвърлям колата?




Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: За хидравличните рейки на голф 4, бора...

Мнениеот Scarchu » Нед 22 мар 2015 11:05


Здравей колега,
Аз карам Бора и нямам такива ръжди, каквито описваш! Един път ми се прецака левият семеринг, но това си беше по моя вина (скъсал се маншона и вътре бе станало мазало с пясък и вода).

П.С.: вече пета година карам с лек луфт в рейката, породен от възрастта й, но въпреки това нямам никакви други ядове, освен лекото причукване по волана по павета.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За хидравличните рейки на голф 4, бора...

Мнениеот zfa159 » Пон 23 мар 2015 20:07


Приятно четене (в долната част на темата) :) :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=432552


pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За хидравличните рейки на голф 4, бора...

Мнениеот pav4omed » Вто 24 мар 2015 7:04


Теорията ми се оказва вярна. Обаче... Все още не разбирам как влиза вода в маншона при положение, че са стегнати много зверски със метални скоби с винт, от двете страни. От друга страна тоя въздух в маншона ,като се свива рейката трябва да излиза от някъде...
Другото което е написано е,че рейки с ръждясали пъртове са безперспективни дори и да се смени семерината. Е то тогава защо е протекла тая рейка, ако ръжда не е прецакала семерината?

Днес сложих чисто нова рейка...надявам се последно да разхвърлям колата по този начин. Почвам да паркирам на пълен десен и да проверявам редовно маншоните за проникнала вода.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За хидравличните рейки на голф 4, бора...

Мнениеот zfa159 » Сря 25 мар 2015 12:26


Вода влиза, защото едното е метал, другото е плалстмаса. Никога не лягат плътно едно към друго, каквото ще да правиш. Затова писах, че си им е заводски недостатък. Не случайно други марки коли (от висок клас) с пластмасови маншони, имат О-пръстени на това място (както съм показал на снимката). Също така по белите страни няма такива грамадни локви по улиците, за да стига вода до там, колата не е мислена за нашите условия.
По въпроса защое протекла - има ред причини, различни от ръждата - дефектно уплътнение, изтънен прът, разбита втулка, което води до хлопане на пръта и съответно издънва уплътнението, лошо добрано уплътнение при предишен ремонт и т.н. и т.н. Случвало ни се е чисто нова втулка с уплътнение на такава рейка да се издъни след 4км . Съответно се сменя с ново още един път и няма повече проблеми - дефектните части стават все повече....
При спирането на пълен десен няма да решиш проблема, защото ще започне да се прецаква от ляво. Греста добре, ама грес + вода, не е по-добре от само вода, а тая грес ще я вкараш и вътре по целия прът и червяка и т.н.
По въпроса със скобите - не трябва да са за водно съединение с винт, защото те не стягат плътно маншона точно там, където и е винта. Трябва да са заводските за стягане на тези маншони, както и маншоните да са наистина качествени :
Изображение

Новата рейка ако не си я взел оригинална, вероятно ще е по-зле от рециклирана стара (моят опит с новите поне това показва). С паркирането на пълен десен, ще съсипеш пък маншоните на каретата и спирачните маркучи за 0 време. Предвидени са да са рядко в крайно положение и предимно да са в право състояние, което им е състоянието на покой.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта