Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
golfarski
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 27 фев 2015 22:12
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот golfarski » Съб 18 апр 2015 13:05


Здравейте, искам да сменя моята скоросна кутия понеже започна да ми прави проблеми, а и ми казаха че не била здрава.... Искам да попитам има ли опция да сложа 6 степенна скоростна кутия на този мотор, понеже съм чувал че било възможно и искам да попитам и вас колеги, какво ще ме посъветвате?
Поздрави




Потребителски аватар
persiii11
Мнения: 228
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот persiii11 » Пон 20 апр 2015 22:44


виж тука има малко полезна информация колега :)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=163033


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот pedalchobaba » Вто 21 апр 2015 21:11


Колега, има само две невъзможни неща на този свят - да изстискаш пастата за зъби и да я върнеш обратно и ... другото го знаем. Та на въпроса ти, това което трябва да вземеш, докато стигнеш до възможността да монтираш другите скорости, като жила, маховик, съединител ще ти струва, горе долу толкова, колкото да си направиш твоята кутия вечна. Отделно е сметката за шестстепенната кутия. И не си мисли, че с шест скорости колата ти ще хукне повече или ще харчи по-малко.
Не ме разбирай погрешно. Не съм против да експериментираш, но просто не е финансово оправдано за 15 годишен автомобил.


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот van_kris » Пон 27 апр 2015 7:59


Имам един въпрос към теб pedalchobaba! Тъй като от доста време чета темите за прословутите скоростни кутии на 1,6 SR и специално твоите мнение, забелязах, че си доста наясно с нещата, та: Имам проблем само с трудното влизане на първа и доста рядко, но се случва премерно когато паркирвам при самата процедура първа-задна, първа задна, някакси лоста ми запъва и трябва със сила до освободя скоростта! Сменял съм трансмисионното масло има леки подобрения, но не е това което очаквах! Това симптом ли е, че тръгва да заминава кутията? Дали би имало промяна ако направя ревизия на самата лостова система с тампоните на скоростите? Благодаря за отделеното време :)


Потребителски аватар
persiii11
Мнения: 228
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот persiii11 » Пон 27 апр 2015 18:53


колега съвет от мен ако имаш свободно време източи маслото и отвори капака на ск.кутия от страната на колелото където е емблемата и провери аксиалния лагер ,магистралката на лагера да няма нещо и при мене беше така накрая издаде багажа. Проблема се оказа пукнатина на тази магистрала и счупен акс.лагер!
!!!! - При сглобяване на капака сложи силикон и чакай поне 2-3 часа да изсъхне хубаво,че после ще капи масалце от там !
та мисълта ми , че с такива симптоми започна проблема :)


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот pedalchobaba » Пон 27 апр 2015 19:21


Van_kris, на твое място преди да започна да се шашкам ще се завра под колата, ще смажа втулката под лоста за скоростите и след това ще прегледам цялата лостова система по управлението им. Почти съм сигурен, че някъде имаш доста голям луфт, но така от тук не мога да кажа къде.
Малка, но все пак я има и вероятността да е поизпуснал и някой от тампоните на групата двигател-скорости.
Иначе, ако се плашиш за скъсани нитове, не, това не са симптомите. Там поразията става изведнъж без предварителна подготовка.


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот van_kris » Пон 27 апр 2015 20:03


Благодаря за съветите момчета :beer , в сряда живот и здраве, вкарвам голфа в бокса за смяна на сегменти - генералния ми проблем, като ще кажа на майстора да прегледа въпросната втулка и лостовата система! Филма с нитовете и ремонтния комплект болтове твърдо съм решил, че няма да го играя! Като ме остави на пътя, остави - ще търся скорости след средата на 2001 година!
То тоя голф ми разказа играта :scare3 :scare3 :scare3


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот pedalchobaba » Вто 28 апр 2015 6:44


Ако мислиш, че скорости, правени след 2001 не късат нитове, то някой сериозно те е въвел в заблуждение.


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот van_kris » Пет 01 май 2015 7:45


Ами до колкото разбрах от темите, които прочетох, след средата на 2001 година този проблем е елиминиран, като 9 милиметровите нитове са заменени с по-големи :) Явно информацията ми е грешна!
Иначе вкарах колата в бокса за сегментите и майстора каза, че целия проблем с включването на скоростите идвал от съединителя, че отделял доста отгоре, бил за смяна. Пък аз от както съм я купил колата вече 2 години, тоя съединител там си отделя и съм си го свикнал, още повече, че си дават на голфовете, че си отделя по-горе съединителя! Аз лично мисля, че нямам проблем с него, не ми боксува, само както казах в предните постове имам проблем с първата скорост и на моменти като включа втора като чели влиза с някакво престъргване, без наличието на никакви шумове и вияния на скоростите! Иначе той прегледа и лостовата система на скоростите каза, че всичко си е тип топ :)

Последна промяна от van_kris на Съб 02 май 2015 9:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
persiii11
Мнения: 228
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот persiii11 » Съб 02 май 2015 7:50


pedalchobaba написа:Ако мислиш, че скорости, правени след 2001 не късат нитове, то някой сериозно те е въвел в заблуждение.


те са с по големи нитове !


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот НарКол » Съб 02 май 2015 8:29


van_kris написа:Имам проблем само с трудното влизане на първа и доста рядко, но се случва премерно когато паркирвам при самата процедура първа-задна, първа задна, някакси лоста ми запъва и трябва със сила до освободя скоростта!


Можеш да провериш и семеринга на избирача на скоростите - като не е добре се получава това запъване на първа. :th_up


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот pedalchobaba » Съб 02 май 2015 12:08


persiii11 написа:
Те са с по големи нитове !


Това го знаем, но проблема не е в диаметъра на нитовете, а другаде. И 14 мм да им сложат, пак ще късат.

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=214998&p=4266770#p4266770
.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=417583
.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=426794&p=4195990#p4195990


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.6SR 1998 Смяна скоростна кутия

Мнениеот batmit » Съб 02 май 2015 13:27


Колега всички са така. Не се вкарвай в излишни филми. Масло горят, скорости проблемни и т.н., но евтина подръжка и добър разход. Съединителят 10000 км след смяната започна да отделя пак горе. задна понякога трудно изключва, но след смяната на съединителя малко се подобри. За първа трябва да регулираш лоста, има такава тема, ако не я намериш пиши ще ти обясня как става. Успих!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 56 госта