Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
Нямам проблем,но ако може да ми обясните едно нещо ....!Качвам се в колата(Голф 3,1.9Д) подгрявам,лампата изгасва и паля!Обаче започнах да сменям свещи на 6 месеца без значение дали слагам евтини или скъпи!При поредната смяна ми казаха "чакай релето да чатне" ....и наистина ...след изгасването на лампата на свещите,след още няколко секунди се чува едно "тън" ...и тогава паля и тия свещи карат вече почти 3 години!Нещо друго ми направи впечатление обаче ....до преди да цъкне това нещо,ако парното ми е включено след цъкането парното започва да духа по-силно,всичко светещо свети по-слабо,и след "тън"-а свети нормално!ОК,това си го обяснявам,че подгряването ползва напрежението и затова светят и работят по-слабо!ОБАЧЕ,когато запаля,колата работи на 900 оборота...след горе-долу минута тва нещо пак прицъква и качва оборотите на 1000....Ще може ли някой да ми обясни....кое го прави това,къде се намира и защо го има .....и като цяло просто ми е интересно ....
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
Имам същия чепел, но Венто. Свещите греят около минута и след запалването на двигателя.
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
cloud написа:Имам същия чепел, но Венто. Свещите греят около минута и след запалването на двигателя.
ОК ....дори свещите да греят ......ама ако колата е запалена генератора работи ....
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
Паля с обогатител на 950 об/мин празен ход, ако са пуснати и фаровете- работи на 900 об/мин. С 90 ампера обслужен алтернатор съм. Подгревните свещи имат голяма консумация, като спрат да работят и оборотите ми стават 1050 с обогатител и 950 без.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
Означава проблем с дюзи . Особено след катоpeponi написа:Качвам се в колата(Голф 3,1.9Д) подгрявам,лампата изгасва и паля!Обаче започнах да сменям свещи на 6 месеца без значение дали слагам евтини или скъпи
Щото вече "изстиват" ( спира им се тока ) и затуй устискватpeponi написа:При поредната смяна ми казаха "чакай релето да чатне" ....и наистина ...след изгасването на лампата на свещите,след още няколко секунди се чува едно "тън" ...и тогава паля и тия свещи карат вече почти 3 години
Казваме му така, както и смукач ( дори и аз в кавички съм го ползвал ) но не е обогатител , а ръчен авансатор . Т.е. нищо не се обогатява , само се променя аванса и се вдигат изкуствено малко ниските обороти (зад ГНП-ето има едно тънко, дълго болче закачено на планката на аванса и действащо като щангичка в/у едно лостче- ограничител за минималните и максималните ниски обороти )cloud написа:Паля с обогатител
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
peponi,и аз съм бивш собственик на Венто 1.9Д(мотор 1Y-атмосферен),та имаш ли в купето "ръчка" за авансатора или е "автоматичен"?Относно изгаряне на свещи,може ли да опишеш изгорялата свещ-някакви механични деформации има ли или просто е прекъснала?Ако свещите са с пукнатина по върха-да знаеш,че може и вода да има...,при нагрята свещ-направо я сцепва.
Контролерът за подгрев(едно голямо реле е...),ползва сигнал от температурния сензор за водата(оня,с 4 пина,зелен пръстен)-и така определя времето за подгряване.След запалването свещите продължават подгрева още няколко минути-колкото е "казал" сензорът...
При мен имаше и една екстра:като се отключи колата и се отвори шофьорската врата,автоматично се извършва подгрев и като дадеш контакт-повече от 2 сек. не съм чакал.
Колегите споменаха нещо за дюзи,да-може да повредят свещите,когато "пикаят" върху тях.Тогава повредената свещ е като разтопена.
Въпреки,че си сменял скъпи и ефтини,това не гарантира качеството им,цената на 4 броя BOSCH за този мотор е към 60-65лв.Върхът на новите свещи не трябва да е лъскав,да има леко следи от нагряване-това е от фабричния тест.Ако се занимаваш да ги пробваш преди монтаж-трябва да "светнат" върховете(светло-жълто),за около 2 сек. става.Свети ли някъде по средата-"менте".
Контролерът за подгрев(едно голямо реле е...),ползва сигнал от температурния сензор за водата(оня,с 4 пина,зелен пръстен)-и така определя времето за подгряване.След запалването свещите продължават подгрева още няколко минути-колкото е "казал" сензорът...
При мен имаше и една екстра:като се отключи колата и се отвори шофьорската врата,автоматично се извършва подгрев и като дадеш контакт-повече от 2 сек. не съм чакал.
Колегите споменаха нещо за дюзи,да-може да повредят свещите,когато "пикаят" върху тях.Тогава повредената свещ е като разтопена.
Въпреки,че си сменял скъпи и ефтини,това не гарантира качеството им,цената на 4 броя BOSCH за този мотор е към 60-65лв.Върхът на новите свещи не трябва да е лъскав,да има леко следи от нагряване-това е от фабричния тест.Ако се занимаваш да ги пробваш преди монтаж-трябва да "светнат" върховете(светло-жълто),за около 2 сек. става.Свети ли някъде по средата-"менте".
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
С ръчен авансатор съм(аз му викам смукач).Типа,дето ми каза да чакам релето,също ми каза да паля със смукача,и от тогава паля винаги с него без значение дали е топло или студено!Иначе с една изгоряла не се усещаше,че я няма,ама когато заминеше втора при по-хладно време палеше с доста въртене и облак пушек отзад!Иначе свещите,тва там отгоре....нагряващото(не му знам името) е изкривено,всякаш са се стопили!Последно преди около 3 години ги сменях с едни(мисля,че така се казваха,но не съм сигурен) БОРО,бяха по 20 лева бройката!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
Релето,което ги включва/изключва понякога прави парче и не ги изключва на време,в смисъл държи ги включени мн.дълго и така се преиб...т. А това за шоф. врата дето включва свещите при отваряне в студено време е вярно.Малко не мога да я усмисля тази екстра,но щом чичо ханс така я е направил...
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 1.9 д Въпрос за реле,превключващо обороти и т.н
emo-gar написа:При мен имаше и една екстра:като се отключи колата и се отвори шофьорската врата,автоматично се извършва подгрев и като дадеш контакт-повече от 2 сек. не съм чакал.
Да, при мени двата ми ААZ-та го имаше, не знаех, че е екстра , мислех и другите Голфета с този мотор са така. М/у другото е много удобно това
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 210 госта