Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Anton_VWG4
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 04 апр 2015 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?

Мнениеот Anton_VWG4 » Пон 04 май 2015 16:30


Ще го изяде докато си стигне нормалното за мотора масло или цялото?




valkata29
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 13 яну 2010 16:12
Автомобил: golf 4
Двигател: AHV 98
Местоположение: plovdiv

Re: Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?

Мнениеот valkata29 » Пон 11 май 2015 18:59


Колега колата ти ще харчи масло докато не и смениш сигментите и гумичките. Аз имам такава от 5 години същите проблеми 4 години само и наливах масло без да го сменям , накрая почнах да го карам с 15/40 и пак го харчише реших се и му направих ремонт на мотора . след ремонта колата се оправи и вече не гори масло.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?

Мнениеот megatronS » Пон 11 май 2015 20:18


За да гори това количество масло е за сегменти гарантирано. С тях ще смениш и гумичките на клапаните, ще почистиш клапаните и след това ще караш без абсолютно никакви проблеми дълго време, ако се направи всичко както трябва. С това количество масло, което ти гори предполагам, че ключа на сегментите е между 1.8мм и 2мм.


Creativex
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 10 мар 2014 17:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?

Мнениеот Creativex » Пон 18 май 2015 14:18


Стига сте плашили човека за смяна с нов двигател и безсмисленост от ремонт. Друже, не се притеснявай, до този момент всеки човек с 1.4 16v ще ти каже, че е играл този мач, а много малко са тези, които са се разминали. Каква точно е фантастиката в този ремонт? Сегментите се спичат, буталото обикновено има една малка дупка, която събира маслото и го връща обратно в картера и когато е запушена, всичкото ти масло ще отива именно в атмосферата, катализатора и навсякъде другаде, където не трябва да бъде. Подозирам, че си го взел от Италия, където маслото се сменя най-често от българин, когато си я купи "перфектна". Лечението е комплект сегменти, шлайф на главата с нови гумички и зачистване на стария блок, ако това е възможно. По пътя може да са заминали биелни лагери, основни лагери и евентуално маслена помпа, ако е успяла хубаво да се запуши. Препоръчително е да си видиш компресията, преди да започнеш да търсиш нов мотор. Ремонт може да се направи и при износване на двигателя, ама тогава вече наистина ще е много скъпо удоволствието - ще купуваш и бутала, които рядко падат под 1000 лева комплект. Моето сервизиране на двигател с подмяна на всички сегменти, шлайф на главата, нови повдигачи (само на мястото на счупените) и труд ми костваха около 1000 лева. Резултатът? В момента гори по-малко бензин, хвърчи като ново и гори точно 0 грама масло. Ако ти се дават излишни пари, действай смело и не се занимавай с допълнителни нерви като търсене на добавки за почистване, по-плътно масло и така нататък. Консултирай се с някой майстор, ако ти се занимава, а иначе си потърси някакъв друг мотор от катастрофирал голф и толкова. Принципно вече нищо не е скъпо, въпросът е колко точно ти се занимава.


keephope
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 13 окт 2014 9:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?

Мнениеот keephope » Вто 14 юли 2015 13:48


Колегата горе в общи линии е казал необходимото по темата. за Справка ще спомена че и аз минах по този път. 1.6 APF


keephope
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 13 окт 2014 9:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?

Мнениеот keephope » Вто 14 юли 2015 14:00


Колегата над мен общо взето е казал нужното по темата. За справка ще спомена, че и аз го играх този филм след покупка на голф 1.6 APF. Колата гореше 1л на 1000км. Не беше трудно да се сети човек че нещата отиват в най-добрия случай към частичен основен ремонт. Смяна на гарнитура, сегменти, биелни лагери, семеринги на валовете и гумички. Разбира се и шлайф на глава. За мое щастие след изваждането на буталата положението в цилиндрите беше добре. Та цялата работа отиде 400 лв части и 200 лв труд при познат.

Като допълнение мога да добавя прочетеното от мен в интернет синтезирано в една статия относно причините за загуба на масло а те не са никак малко :)




Кога двигателя харчи масло и кои са причините за повишения разход на масло

1.Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това Ще се опитаме да отговорим на въпроса, кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.
2.Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!
3.Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!
4.Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.
5.Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.
6.Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.
7.Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.
8.Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.
9.Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.
10.Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.
11.Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.
12.Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна – всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.
13.Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
14.На практика обаче, най-често срещаната причина за повишен разход на масло в двигателя се явяват гумичките на клапани и износените сегменти! Уплътнителните гумички на клапаните са уязвима част, предвид средата в която работят. От маслото и високата температура губят своята еластичност, втвърдяват се и започват да пропускат масло в горивната камера. Основно, когато двигателя работи в режим на принудителен празен ход спускане по наклон на скорост с отнета газ подналягането вакуума в смукателния колектор се повишава понеже дроселовата клапа е напълно затворена и се създава възможност за засмукване на масло през уплътнителите на клапаните!

Статията я четох в axm-auto.com

Ако колегите имат забележки могат да коригират или да допълнят.

П.С. Дано съм бил полезен :)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 1.4 16V 75HP нормално ли е да гори толкова масло?

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 14 юли 2015 15:48


keephope написа:
П.С. Дано съм бил полезен :)


:th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта