Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда - Решен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mkotsev
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 12:58
Автомобил: Golf 4
Двигател: BCB 2003

Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда - Решен

Мнениеот mkotsev » Сря 20 май 2015 18:08


Здравейте, от няколко дни ми свети чек енджина пуснах диагностики и тнт изкара тази грешка. Колага е с ГИ а на бордовия компютър свети emission workshop
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.LBL
Controller: 036 906 034 DR
Component: MARELLI 4MV 5957
Coding: 00031
Shop #: WSC 30660
WVWZZZ1JZ3W246782 VWZ7Z0B6046355
1 Fault Found:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000


Не съм забелязал с колата да има проблеми, нито се менят обороти нито нищо, понякога е леко мудна - до днес. От днес един път ми придърпа на 3-та между 1500-2500 оборота, също като дам газ и отпусна рязко се1 някой дърпа колата назад( не знам как по-точно да го обясня). След консултация с няколко майстора ми казаха следното

Майстор 1: Изгоряла е ламбдата понеже е с ГИ, от газта е проблема и тнт. Предложи да я ИЗКЛЮЧИ СОФТУЕРНО- ГОВОРИМ ЗА 1 Л.С ( колегата zografski каза, че такова начинание е невъзможно за 1 Л.с, само 2-рата Л,с може да се изключи софтуерно)

Майстор 2(същия който слага ГИ): Изгорял е подрева на Л.С и от там дава грешка, замерва напрежения и други работи и каза, че работи, но имало "импулси" отговарящи за подгрева и ако някой "не минавал" давало грешка и светвал чека. Нямало вариант да се поправи. Пръскахме с електроконтактен спрей но не помогна. Провери и релето което снабдява 2-те Л.С с ток дали не е повредено но щяло "да изкара грешка и на 2-рата л.С.

Решение 1: да карам колата с светнат чек енджин докато не почне да прави проблеми да тресе на ниски обороти(на изключена от скорост) но разхода мисля, че ми е завишен 9-9.5 смесен

Решение 2: Чисто нова Л.с NGK 275.45лв. Но първия майстор каза, че дори да купя нова Л.с след 6-8 месеца пак щяло да даде същия проблем.

Тест с ВАГ-КОМ: колегата zografski ми прати начина за тестване. На канала който изкарва двоичен код за двете Л.С
на първата беше 000(умряла) на втората 110. След триене на грешката и загряване на колата пак пуснах тест на канал 30 и беше съответно 111(B1S1) и 110(B2S2). Пуснах тест за 2-рата Л.С на канал 36 изкара - ок .Като пробвах да пусна тест и за първата Л.С "Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor" с натискане на спирачката нищо не стана.

Затова искам да се допитам до вашето мнение, ако някой е препатил( в което не се и съмнявам) да сподели опит. Изчетох доста теми свързани с Л.С и мисля, че съм за смяна. Ще почакам няколко дни да видя вашите мнения, и в крайна сметка ако се наложи ще дам 300лв и това е. Ламбда сондата е с 5 кабела широколентова ако има значение това.
Благодаря на всеки отзовал се! И благодарности на колегата zografski :beer

Последна промяна от mkotsev на Сря 10 юни 2015 15:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот KBK » Чет 21 май 2015 8:05


Еми колега да, заминал ти е подгрева, това се опрвя с нова сонда. Между другото мисля че на доста добра цена си я намерил сондата. Тук по магазини без отстъпка я предлагат за около 340, а в UK около 97 paunds. Не съм съгласен обаче че като я смениш след 6 месеца ГИ пак ще я прецака. А това за софтуерно изключване на първата сонда ....


Потребителски аватар
zoovanka
Мнения: 641
Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
Двигател: 2016 1395 TGI метан
Местоположение: Бургас

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот zoovanka » Чет 21 май 2015 11:55


Нямаш други варианти колега и аз съм минал по същия път.Учудваме ме само факта,че сонда за МК4 е на същата цена,на която е и за МК5.Още един сигурен довод заради който разкарах четворката.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот javor_bg » Чет 21 май 2015 14:36


Колега , минах по подобен път и нервите ми се изхабиха. Подгрева на широколентовите ламбда сонди е ПОСТОЯНЕН. Първо премери какво е съпротивлението с мултицет между 3то и 4то краче. Би трябвало да е 5-10 ома. За целта откачаш буксата и мериш на 3то и 4то краче на кабела, където отива към сондата. Ако няма съпротивление то или кабелите към сондата може да са скъсани , или при буксата на сондата може да са скъсани както беше при мене или най-гадния случай изгорял подгрев , което е малко вероятно.

Ако има съпротивление подгрева откачи реле номер 30 при бушоните и му презапой спойките. Това при мене оправи нещата.

Защо разхода е висок - ами защото при проблем с подгрева сондата се игнорира и мотора работи в авариен режим с удължени времена на впръскване.


mkotsev
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 12:58
Автомобил: Golf 4
Двигател: BCB 2003

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот mkotsev » Чет 21 май 2015 18:13


Аз с мултицет не мога да работя, но ще намеря начин да го измеря. Другото което ме учудва е следното: На 2-3 пъти вече ми се случва да паля колата и чека да не свети. Все едно няма проблем и е нямало. След определено време около 2-5 мин обаче се включва пак по същия начин. Благодаря Ви много за отговорите, поне ме насочихте в някаква посока, а не да си хвърля парите на празно и да се окаже, че е било реле или някакъв кабел. Като има развитие по случая ще пиша в темата, надявам се да е полезна и на тези, който ще "патят" след мен :beer


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот javor_bg » Чет 21 май 2015 23:37


също провери и релето за бензиновата помпа. При мене грееше страшно и го смених. то също има връзка с подгрева.


BiserNedelev
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 06 ное 2014 16:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот BiserNedelev » Съб 23 май 2015 9:35


Колега би ли споделил начина,по който си тествал сондите,понеже и аз имам същия проблем.На мен майстора ми каза,че е изгоряла от газта и дори да я сменя след 2 месеца пак ще изгори.


mkotsev
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 12:58
Автомобил: Golf 4
Двигател: BCB 2003

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот mkotsev » Съб 23 май 2015 12:09


Ето това е правилния начин за софтуерно тестване на сондите през VCDS
In order to test your MAF, O2 sensors and catalytic converter, check out the following blocks in the "Engine" control module with your VAG-COM. Blocks 002, 030, 032 and 033 are done in "Measuring Blocks" while blocks 036, 034 and 046 are done in "Basic Settings". Let me know if you have any questions about how to run the tests. (NOTE: The following tests are MKIV VR6 specific. If you have a 1.8T or 2.0 engine, the procedure from running the automated tests is slightly different. For a 1.8T engine, see this THREAD for instructions on how to initiate the tests. I'm not positive about the initiation procedure with a 2.0 engine, but from what I've found, with an AEG engine you manually raise the engine speed to between 1800 and 2200 RPMs, and with the AVH and AZG engines, you derpress the accelerator to the WOT (wide open throttle) position to raise the engine speed to ~2000 RPMs.

Block 002 - Load Registration
- Check the MAF airflow reading at idle. Make sure the car is running and warmed up and the A/C is off. Go to Block 002 and look in Field 4. The value at idle should be between 1 and 25 g/s. If it's lower than 1 g/s, then there is probably a leak in the intake tubing between the MAF and manifold.

Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.

Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.

Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.

Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.

Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.

Block 046 - Catalytic Converter
NOTE: The test in Block 034 must be done just before this test or it will NOT initiate!
- Go to Block 046 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to start the automated cat. test (last approx. 100 secs - the cat needs to be warmed up above a certain threshold for an accurate reading - the threshold is usually 400°C). The engine RPMs (Field 1) should raise to around 1400. Field 2 is the cat. temp. This will also rise during the test. Field 3 is the cat. conversion efficiency. If the cat is good, the value should be below 0.50 at the end of the test. Field 4 will indicate if the cat is good (CAT B1 - OK) or bad (CAT B1 - NOT OK). Release the brake pedal after the test finishes.


Ако не разбираш нещо пиши на ЛС да ти обясня, при мен на канал 034 не работи теста, заради сондата но на студена кола виж двоичния код на първата ако са 000 ясна работата. Но при мен ту се мени 000 ту 111 и не мога да го хвана от къде е пък проблем с работата на колата нямам 100км смесено - 7.20лв газ :11 . Затова ще гледам да намеря начин да тествам с мултицет както ме посъветваха колегите по-нагоре и чак тогава като се убедя, че всички варианти са изчерпани ще сменя сондата. Но няма начин за 2 месеца пак да изгори говорих с много хора само 1 "разбирач" каза, че ще имам проблем след 6-8месеца заради газта и той беше същия, който ми каза, че първата Ламбда може да се изолира софтуерно :newsm66 :dummy . Баща ми кара около 160хил км и не е имал проблем :gruebel
Това са вариантите за сега, както казах ако имаш нужда от помощ или не знаеш английски ползвай преводача, що годе е точен превода. :love.vwclub


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот javor_bg » Съб 23 май 2015 23:56


Все още не съм ги качил снимките, но ще ги кача. Значи първата сонда влиза на изпускателния колектор. При мене първата сонда е с пет кабелен гофриран куплунг. При голф 4 май са бели кабелите от нея за подгрева. При мене на Сеата не са. Откача се буксата на сондата. Гледа се буксата, която идва от сондата. На 3то и 4то краче е свързан реотана за подгрева. Мултицета се настройва на съпротивление обхват 200 ома. Няма значение дали черната или червената сонди са на 3 то или 4 то краче. Допират се сондите на 3то и четвърто краче и се гледа съпротивлението. Ако е до 10 ома добрата новина е че подгрева не е прекъснат. Тогава се загрява добре колата и се отваря кутията с бушоните и се пипат релетата едно по едно и ако някое е страшно горещо тогава може да се смени, въпреки че реле 30 само му презапоих спойките на платката и повече проблем с подгрева не съм имал.

Иначе горното обяснение е хубаво !


BiserNedelev
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 06 ное 2014 16:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот BiserNedelev » Нед 24 май 2015 8:28


Благодаря колега,ако има нещо ще драсна! :)


mkotsev
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 12:58
Автомобил: Golf 4
Двигател: BCB 2003

Мнениеот mkotsev » Нед 24 май 2015 14:16


Така днес взех мултимер и пробвах да измеря съпротивлението. Извадих буксата но на никое не отчете нищо. Пробвах на всички крачета да не съм объркал нещо сменях и сондите (черна червена) но пак нищо. Ето и снимките, който направих
11297825_1009308042435994_15633082_n.jpg

11355491_1009308049102660_295798042_n.jpg

11356059_1009308055769326_1525881419_n.jpg

Жиците който са на сондата са - Синя/Жълта/Бяла/Сива/Черна.
Мисля, че подгрева е заминал.Вторник отива на доктор и тогава сигурно ще се смени и самата Ламбда.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот javor_bg » Вто 26 май 2015 8:47


Колега, ако наистина си изпробвал всичките 10 комбинации от две жици и няма съпротивление то тогава или подгрева е заминал или има проблеми при куплунга - някоя жица да е скъсана например. Лошото е че ако подгрева е заминал тогава и цялата сонда е за смяна.


mkotsev
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 12:58
Автомобил: Golf 4
Двигател: BCB 2003

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот mkotsev » Нед 31 май 2015 14:15


Днес майстора ми звънна, все още си го има проблема. Интересното е, че подгрева отчита съпротивление от 9ома и го покачва до 13 ома и след това показва грешката. Чистил е ЕГР клапана и дросела и тук почва интересната част, качвам се аз паля колата, таблото свети като коледна елха :bishop . Изписа ми ENGINE WORKSHOP и светна EPC и Жълтия триъгълник за EPS. Той незнаеше на какво се дължи но беше пряко свързано с дросела и егр клапана. Каза, че ламбдата и егр-а са свързани по някакъв начин и сигурно заради това качва оборотите, адаптира дросела какво ли не прави, нищо не стана :dummy :dummy , преди това да му закарам колата такова нещо нямаше :scare3 :scare3 . Някой имал ли е такъв проблем, и дали всичко се дължи на ламбдата. Тази седмица ще взимам една втора употреба за проба, даже на добра цена ми я дават. Ще пиша какво е станало.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот javor_bg » Нед 31 май 2015 16:29


здрасти колега! При мене стига до 7 ома.Презапои ли релето? Кълна се окакто прузапоих релето и наместих това за бунзина повече такава грешка не ми се е появявала. Може майстора ти да не е закачил куплунг някой добре без да иска. EPC ако искаш вярвай или не ми свутеше, когато ми беше изгоряла крушката на стопа.

Сега при мене има друг проблем. Сондата регулира на 25процента сместа на празен ход, а в оборати дори стига и до над 40. Дебитомера според мене е наред.Показва си 2.8грама за секунда на празен ход. Като го изключа и пак същото. Ще вземам и аз сонда. Егр-а като го изглюча и пак 25 процента минимум.


mkotsev
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 12:58
Автомобил: Golf 4
Двигател: BCB 2003

Re: Golf MK4 2003 BCB - смяна на първа ламбда сонда

Мнениеот mkotsev » Пон 01 юни 2015 9:48


javor_bg написа:здрасти колега! При мене стига до 7 ома.Презапои ли релето? Кълна се окакто прузапоих релето и наместих това за бунзина повече такава грешка не ми се е появявала. Може майстора ти да не е закачил куплунг някой добре без да иска. EPC ако искаш вярвай или не ми свутеше, когато ми беше изгоряла крушката на стопа.

Сега при мене има друг проблем. Сондата регулира на 25процента сместа на празен ход, а в оборати дори стига и до над 40. Дебитомера според мене е наред.Показва си 2.8грама за секунда на празен ход. Като го изключа и пак същото. Ще вземам и аз сонда. Егр-а като го изглюча и пак 25 процента минимум.


Да презапоил го е всичко било наред, гледал цялата верига дори и с осцилоскоп, сега ако намери друг голф подобен ще сравни резултатите. Но от всичко ме притеснява, защо почна всичко друго да свети след чистене на ЕГР-а
11101280_1013022772064521_889483084_n.jpg

11280281_1013022745397857_1015427975_n.jpg


Вече е като коледна елха. Надявам се с смяна на сондата всичко да си дойде на мястото.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: villystyle и 205 госта