Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот инжектопляктор » Пет 19 юни 2015 23:18


kris11 написа:1 път сбърках и купих датчик включватл от Евро 07...

Добре, може и да не е от Евро-то. Купих го от някакъв магазин, струваше 10лв. Предположих, че може да е от там. 60лв за датчик с един термистор не ми се дават. Оригиналният е толкова. Това да не е BMW X5. Не е критично това, ако работи - работи. Ако не работи, пак ще работи. Лесно се сваля. Колкото изкара. Тоя намерих около мен, не ми се движеше на далече с нестабилна кола.
Между другото, точно тоя датчик, който даде фира и заради него толкова време се чудех какво става е правен в Люксембург уж, от скъпите по 50-60лв. И точно тоя ме пързаля. Дори пръстенчето му се мърдаше с жълтото и беше сложено не по-добре, отколкото на тоя за 10лв. Очаквах за 50лв да е по-хубав на изработка.




Светльо213031993
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 21:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот Светльо213031993 » Пон 22 юни 2015 22:08


свещите за този двигател трябва да са с топлинно число 15 това е много важно за паленето
и аз се поинтересувах пробвай !!!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот инжектопляктор » Съб 27 юни 2015 10:38


Като си говорим за свещи и т.н бих искал да попитам на диагностиката може ли да се открие бедна смес? Имам чувството, че в ниските обороти на бензин сместа е бедна. Когато карах с резистор като я запаля натисна газ и пусна оборотите падаха по-плавно, обаче като оправих всичко отиваме на старото пускаш педала рязко и оборотите падат рязко чак с опит да изгасне(това при празен ход). Когато лъжех колата, че е студена - пускала е малко по-богата смес. Въпросът е защо в момента сместа е една идея по-бедна отколкото трябва? Колата иначе върви, но като качи 3000 и нагоре.


krasi76
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
Автомобил: VW
Двигател: 2000 GTI
Местоположение: София

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот krasi76 » Съб 27 юни 2015 12:47


Слабото място на 2Е-дебитомера.С годините на потенциометъра дето се движи по платката има едни писти и те се износват.И аз съм го гледал този филм.Друг варянт е ТПС (тротъл позишън сензор) които е на дросела.А по въпроса ти за свещите-без значение с какви си,стига да са работещи коректно не е проблем.Аз съм карал с бош триполюлюсни,след това пак с бош ама четириполюсни а сега сум с беру четириполюсни-никаква разлика не съм усетил.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот инжектопляктор » Съб 27 юни 2015 14:41


krasi76 написа:Слабото място на 2Е-дебитомера

Значи ако дебитомерът беше за боклука, вероятно нямаше да пали като хората въобще. Проблемът е, че като я излъжа че е студена и обогати сместа, с данните от дебиломера всичко си работи. Когато загрее се получава нещо такова. Напълно съм склонен да сменя платката на дебитомера и да направя ревизия, ако се налага. Нов дебитомер не бих купил, въобще не е икономически изгодно/оправдано за тая кола. Да, за 20 години търкане, както ако е оригинален, възможно е да е износен. Бях обаче опитвал да меря показанията му при местене на клапата му и долу-горе имаше равномерно и плавно изменение на показанията - съпротивление. Не знам как сензора за газта ще играе роля в тоя конкретен сценарий. Де факто като на празен ход дам малко газ и пусна рязко педала, тогава го прави, най-досадно при спиране и тръгване. Все едно клапата за празен ход сработва със закъснение. Нея я чистих. И уж работи, като откача буксата, докато колата работи - изгасва.


krasi76
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
Автомобил: VW
Двигател: 2000 GTI
Местоположение: София

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот krasi76 » Съб 27 юни 2015 16:01


На 100% TPS-а ти е пътник.Дебитомера няма нищо общо с паленето.При паленето играе роля температурният датчик дето е на троиника на главата.А това пропадане на оборотите-като върнеш газта падат до 500-600 първо и после се нормализират на 750-800 е от тпс-а.Казвам ти го от личен опит.И имам два в нас резервни (както и един дебитомер).Ако беше от Сф щях да ти дам за проба.А тпс можеш да си купиш от ogi73. Аз от него си купих и имаше поне 10 броя.25-30 лева беше.Не помня точно.А дебитомер няма как да си купиш нов,щото не се продават.Питал съм в порше-продават само втора употреба рециклирани на цена от ........ 580 лева.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот инжектопляктор » Съб 27 юни 2015 16:09


krasi76 написа:На 100% TPS-а ти е пътник.Дебитомера няма нищо общо с паленето.При паленето играе роля температурният датчик дето е на троиника на главата.А това пропадане на оборотите-като върнеш газта падат до 500-600 първо и после се нормализират на 750-800 е от тпс-а.

Значи когато излъжа голфа, че е студен с резистор, всичко е наред. Когато оправих проблема с температурен датчик и други поразии по ела се върнах на старото положение. Паля, работи, загрее. Давам газ до 1500 и рязко пускам педала. Понякога оборотите пропадат до 500-600 и после се връщат нормално на 800. Разбрах, че пипането на TPS-а е свързано с калибриране, за което не съм компетентен обаче.


krasi76
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
Автомобил: VW
Двигател: 2000 GTI
Местоположение: София

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот krasi76 » Съб 27 юни 2015 16:46


Имах същият проблем и смених тпс-а и оборотите заспаха.Купи си един от ogi73 .На 2Е-то му знам и кътните зъби.Карам го от 2006-та.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 94г. 2E - студена пали трудно

Мнениеот инжектопляктор » Нед 05 юли 2015 11:40


Понеже TPS-а е цяло състояние нов, ама рециклиран, подлежи ли направо на рециклиране и от диагностиката може ли да се разбере за проблем с него и какви блокове трябва да следя при запалена кола?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BobbyTarantino и 260 госта