Golf МК3 1.4mi ABD 55hp - двигателят загрява много РЕШЕНО
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Golf МК3 1.4mi ABD 55hp - двигателят загрява много РЕШЕНО
Здравейте, при изкачване на баир дори и малък колата минава 90 градуса и отива към 100. Не съм я оставял да стига 100 градуса до сега, винаги включвам парното и гледам да я охладя в най-кратък срок. По табло перката се включва точно на 90 градуса както трябва да бъде, антифриз има, капачката на разширителният съд съм я сменил, както и радиатора на парното. Какви биха могли да бъдат причините за това прегряване? Водна помпа, гарнитура на глава, запушен радиатор? На първо време си мисля, че най-лесно ще ми е да си промия радиатора и да сменя антифриза.
EDIT: Сега четох, че и доста други колеги със същият мотор имат сходни проблеми. Дали са нормални тези температури при този двигател, може би защото е малък и при високите температури навън и баири му идват в повече и позагррява?
EDIT: Сега четох, че и доста други колеги със същият мотор имат сходни проблеми. Дали са нормални тези температури при този двигател, може би защото е малък и при високите температури навън и баири му идват в повече и позагррява?
Последна промяна от aleksandurg на Нед 05 юли 2015 19:27, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
Няма такъв филм - малък мотор, горещо време и леки баири - загрява.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
Тоест са нормални тези температури за този мотор и да не се вкарвам във филма така ли
- bigboy_kn
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 20 юли 2014 22:29
- Автомобил: vw golf mk3 1.4
- Двигател: ABD 1993
- Местоположение: Кюстендил
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
Абсолютно нормално за този мотор.. Това е един от минусите на този двигател. Аз съм също с ABD, когато съм извън града няма ядове, поддържа си 87-88 градуса. Но в баир или в градски условия (при задръстване най- вече) си грее, няма зима, няма лято
- Golfan_93
- Мнения: 330
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 20:08
- Автомобил: Golf MK III
- Двигател: ABD 1992
- Местоположение: София
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
И аз карам АБД но стрелнката нито в града нито извън града нито където и както да я карам не мърда от 90 те градуса.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
При мен в градски условия по задръствания редовно си минава 90, на дълго ако няма баири е ок 85-87. На големия баир на Бяла като изляза горе съм на 95 поне и включвам парното за да не ударя 100-така... .Зимата, есента и пролетта се ядват температурите. При колко градуса има опасност за мотора? До сега не ми се е случвало да ми кипне антифриза или да стигна 100 градуса гледам да я охладя, но си е та*ак да гледам постоянно температурата
- bigboy_kn
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 20 юли 2014 22:29
- Автомобил: vw golf mk3 1.4
- Двигател: ABD 1993
- Местоположение: Кюстендил
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
След 110 вече е доста опасно. Наблюдавай най- вече дали се включва перката. Аз на моя парно не му включвам, но гледам при всяка добра възможност да го пускам по инерция.. Кофти е ама няма начин, смених сума ти термостати, но причината не е в тях.
ПП: Имам един приятел пак с голф 3, само че 1.6 ABU, който е даже с хидравлика и климатик за разлика от ABD, при него е същата работа, да не кажа и по зле..
ПП: Имам един приятел пак с голф 3, само че 1.6 ABU, който е даже с хидравлика и климатик за разлика от ABD, при него е същата работа, да не кажа и по зле..
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
нищо общо няма с големината на мотора,има си някакъв проблем,покарал съм всякакви видове двигатели и който си има проблем си го има тоя проблем.....трябва да се отстрани,в някой по голям баир и претоварен автомобил е нормално да вдигне малко над нормата но перките се справят веднага,при мен с дизел 2.2 ЦДИ на един и същ баир вдига с 5-10 градуса и като премина си е бетон...но съм много претоварен(бус),личната ми е АБД и не е загрявала повече от първа степен на перката и веднага се охлажда до 90,но това е нормално....няма нищо драматично така си е 9 години вече и е супер
Последна промяна от luboveliki на Съб 13 юни 2015 16:58, променено общо 1 път.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
Пробивате 1-2 дупки на термостата и ви държи 80-85 градуса.Ако пак подминава 90-95,значи дебита от водната помпа е малък или има запушване на радиатора.
Не е нормално в баир да минава 100.
Иначе най-лесния начин е да си изкараш едно цк.ключе на таблото и като почне баира си пускаш вентилатора и следиш какво се случва с температурата
Не е нормално в баир да минава 100.
Иначе най-лесния начин е да си изкараш едно цк.ключе на таблото и като почне баира си пускаш вентилатора и следиш какво се случва с температурата
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
Перката си включва редовно на 90 и до сега 100 градуса не съм стигал ( тя втората степен е май на 102 градуса или повече). Вероятно е "нормално" за кола на 20 години като се има предвид, че водната помпа и радиатора са може би оригинални, за 10-те години, в които я карам аз не съм ги сменял поне. Вероятно ако взема да промивам радиатора ще протече и ще се наложи да го сменям и май ще карам така пък ще гледам да не минавам 100-така.
Re: Golf МК3 1.4mi ABD 55hp АГУ - двигателят загрява много
Колега тези проблеми се получават от счупени лопатки на водната помпа (намалена цирколация) освен ако не лъже датчика . Преди да точиш антифризи премери реалната температура , свали решетката на радятора и виж по цялата си част дали е топъл.И като свалиш за смяна водната помпа махни термостата и промии всичко за да изпаднат чарковете от лопатките.
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Re: Golf МК3 1.4mi ABD 55hp АГУ - двигателят загрява много
Какви са тия легенди, че 1.4 ABD съвсем нормално си прегрявал, защото е малък мотор.... , баща ми е с 1.4 ABD, и нито веднъж не е вдигала температура повече от 90 градуса. Аз също съм я карал, понякога душманската и натоварена на баири освен да падна до 2-3 предавка(зависи пак от баира, но ми се е случвало), не ми е вдигала повече от 90 градуса...по скоро колегата има някакъв проблем с охладителната система
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: МК3 1.4mi, ABD, 55 коня, АГУ - двигателят загрява много
aleksandurg написа:като се има предвид, че водната помпа и радиатора са може би оригинални, за 10-те години, в които я карам аз не съм ги сменял поне.
Повече аз поне няма какво да кажа,като се препоръчва при смяна на ангренажен ремък да се смени и помпата.
Ако изобщо и ремъците са сменяни за тия 10 години
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: Golf МК3 1.4mi ABD 55hp АГУ - двигателят загрява много
Ами ремъка го смених преди няколко месеца и понеже четох и аз, че се сменя и помпата с ремъка, казах на майстора. Той вика ще погледна и ще ти кажа кво е положението и каза в крайна сметка, че само ремъка ще смени.
Вчера като я оглеждах под капака след като беше работила, забелязах че е капало антифриз под нея, не много но едно 30 мл е имало. Оказа се че е от фланеца, който влиза в главата (тройник, таралеж). Запалих я и зачаках да видя от къде точно ще тече, но нищо не потече. Угасих я и зачаках пак с надеждата, че след като се охлади ще се свие я уплътнение, я маркуч и ще закапе, но пак нищо. Май ще се хвана тези почивни дни да източа и промия системата и да сменя фланеца и ще пиша после какъв е резултата.
Вчера като я оглеждах под капака след като беше работила, забелязах че е капало антифриз под нея, не много но едно 30 мл е имало. Оказа се че е от фланеца, който влиза в главата (тройник, таралеж). Запалих я и зачаках да видя от къде точно ще тече, но нищо не потече. Угасих я и зачаках пак с надеждата, че след като се охлади ще се свие я уплътнение, я маркуч и ще закапе, но пак нищо. Май ще се хвана тези почивни дни да източа и промия системата и да сменя фланеца и ще пиша после какъв е резултата.
Re: Golf МК3 1.4mi ABD 55hp АГУ - двигателят загрява много
Колега ти си мазухист проблема е в водната помпа защо си губиш времето.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 139 госта