Здравейте колеги, колата е VW Bora 2,3 V5 с газов инжекцион.
До скоро нямах никакви ядове, но при едно нормално изпреварване, установих че колата след 3000 оборота не върви така както трябва да върви. Покарах така 600 Км пробвайки на газ на бензин и проблема се усещаше само на газ. Отидох при газаджията, настройваше я в движение докато не ми хареса как върви, след което каза, че проблема идвал от лоша газ. Само че за тези 600 Км които карах с този проблем, бях зареждал на 5 различни Лукойла из страната, но както и да е колата вече вървеше нормално. Същия този ден махнах катализатора (само с една ламбда сонда съм) и на негово място сложих резонатор. Махнах го защото изгорелите газове понамирисваха на развалени яйца което доколкото знам значи, че катализатора вече не работи както трябва. Та махнах катализатора, колата вече си вървеше чудесно и неприятния мирис на развелени яйца го нямаше. Но ден-два след тези събития установих, че сутрин като запаля на бензин нямам нормални обороти на празен ход (на газ са добре). Паля сутрин и понякога се държи добре, друг път прекъсва като че ли някои от цилиндрите не пали, друг път държи твърде ниски обороти (около 500), а някой път направо гасне. А някои път пък като запали първоначално за 2-3 секунди вдига нормални обороти за студен мотор (около 1000-1100) след което започват да падат до 500-600 и преди да загасне без да пипам нищо се вдигат до 800-900.
Гледах с VagCom-а - няма грешки, гледах и температурните показания според сигнала който идва към таблото в този момент температурта на антифриза беше 87°С (показанията на стрелката бяха 90), а според сигнала който отива към ЕКУ-то бяха 85,5°С. Направи ми впечатление обаче, че в Engine-01 канал 11 и в канал 4 има два температурни показателя единия показваше 85,5 а другия 49,5°С. Когато запалих и двата показателя показваха около 46°С. За няколко минути работа на двигателя на място единия качи от 46 на почти 90°, а другия за същото време качи от 46 на 49,5°С. Този втория температурен показател нямам идея какво показва.
От ден два забелязах, че проблема се проявява и при загрял двигател, в по лека степн, но все пак се усеща.
Благодарен съм на всеки който може да помогне с някаква идея.
Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двигател
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
След дълги експерименти и настройки на газовата, се оказа че проблема с оборотите е идвал от не достатъчно прецизна настройка на газовата уредба. Явно докато съм имал катализатор е било достатъчно да се пусне една авто-калибрация на газовата уредба и това е било достатъчно като настройка, за да върви колата прилично, но след като махнах катализатора настройката на газовата вече не е толкова лесна работа и си иска доста занимавка.
След като ми писна многократно да ходя до газаджията и проблема ми да си остава нерешен, си купих кабел за газовата уредба и лично аз се заех с настройката й. В началото гледах като теле, но след като изгледах 10-20 клипа в интернет и изчетох няколко десетки статии по въпроса, сега резултата е безпроблемно работещ двигател, по-добра динамика и малко по-нисък разход. Вече не ми излизат грешки от сорта на - проблем със сместа, проблем със ламбда сондата и други произтичащи от работата на газ. Колата на газ върви като на бензин (засечено на тест-драйв), а бордовия компютър вече отчита реалния разход на гориво.
След като ми писна многократно да ходя до газаджията и проблема ми да си остава нерешен, си купих кабел за газовата уредба и лично аз се заех с настройката й. В началото гледах като теле, но след като изгледах 10-20 клипа в интернет и изчетох няколко десетки статии по въпроса, сега резултата е безпроблемно работещ двигател, по-добра динамика и малко по-нисък разход. Вече не ми излизат грешки от сорта на - проблем със сместа, проблем със ламбда сондата и други произтичащи от работата на газ. Колата на газ върви като на бензин (засечено на тест-драйв), а бордовия компютър вече отчита реалния разход на гориво.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Евала колега браво. Така е най-добре като си правиш всичко сам.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Не ми се занимаваше, но се наложи. Хубавото покрай цялата тази галимация освен положителния краен резултат е, че вече поназнайвам това онова за инжектори, рейки, калибрации и други разни по газовите уредби.
- Hmmmmm
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 21:11
- Автомобил: golf 4 v5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Аз имам същия мотор с газ. Както теб махнах катализатора, смених дебитомера и вече се чудя какво да направя, защото не ще и не ще да върви нормално на газ ';(
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Какъв точно е проблема колега ?
- Hmmmmm
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 21:11
- Автомобил: golf 4 v5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
При натискане на педала по-сериозно (например при изпреварване) - тръгва да набира .. след това спира (все едно си отпуснал газта) после пак опъва .. и така ...
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Изкарай куплунга на темп. датчик и пробвай пак.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Колега на мен също ми го прави, но аз съм бензин без газ, прави абсолютно същото. Аз мислех, че ми го прави от бензиновата помпа, че издава багажа. Може ли от другаде да го прави ? (също съм без катализатор)
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Hmmmmm написа:При натискане на педала по-сериозно (например при изпреварване) - тръгва да набира .. след това спира (все едно си отпуснал газта) после пак опъва .. и така ...
При мен го правеше това между 3000-4000 оборота след като махнах катализатора, но само на газ. Пренастроих газовата и проблема изчезна.
Ако го прави и на бензин, предполагам, че ще е някой датчик, но кой точно диагностиката евентуално ще покаже.
В тази връзка скоро разглобявах корите на двигателя и бях изключил буксата на датчика за положението на разпределителния вал. След като го включих отново и сглобих всичко, двигателя запали веднъж, поработи 15 мин. и загасна. От там на татък не искаше да пали, но на VAG-COM-a не излизаха никакви грешки. Понеже по пътя на логиката не откривах причина да не иска да запали, откачих отново буксата на датчика на разпределителния вал, почистих я (макар да изглеждаше като чисто нова) напръсках с малко контактен спрей и чудо - колата запали от първия път без никакви последващи пробмеми.
Преди време същата работа и с дебитомера - показваше ми грешка, че от време на време не работи. Почистих на глед чистата букса която се включва към него и грешката спря да се появява.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
хмм интересно, значи трябва да закача и мойта на диагностика, но ми се струва, че няма нищо неработещо само нещо което е не на 100% изрядно и нз дали диагностиката ще хване това...
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Аз диагностиката си я правя сам с кабел за десет лева от eBay. Показва си ми текущи даннк и грешки в контролерите, което обикновено е достатъчно, за да ме насочи къде е проблема (не че съм имал много проблеми с този двигател).
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
Колега, тия двата температурни показателя разбра ли на какво са?
От информацията, която намерих, първото е температурния датчик, а втората температура е тази на въздуха в колектора, която се покачва по-бавно.
Аз съм с МАП сензор вместо дебитомер и това най-вероятно е температурата, която мери МАП-а.
Моя вагком няма лейбъл за двигателя ми и не ми изписва подробно, кое за какво е, пише ми само температура, ама, за да резбера на кое е, трябва да търся допълнително информация, на кой канал, какво излиза.
От информацията, която намерих, първото е температурния датчик, а втората температура е тази на въздуха в колектора, която се покачва по-бавно.
Аз съм с МАП сензор вместо дебитомер и това най-вероятно е температурата, която мери МАП-а.
Моя вагком няма лейбъл за двигателя ми и не ми изписва подробно, кое за какво е, пише ми само температура, ама, за да резбера на кое е, трябва да търся допълнително информация, на кой канал, какво излиза.
Последна промяна от freelancer на Пет 20 ное 2015 12:58, променено общо 1 път.
Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига
jordancho написа: Паля сутрин и понякога се държи добре, друг път прекъсва като че ли някои от цилиндрите не пали, друг път държи твърде ниски обороти (около 500), а някой път направо гасне. А някои път пък като запали първоначално за 2-3 секунди вдига нормални обороти за студен мотор (около 1000-1100) след което започват да падат до 500-600 и преди да загасне без да пипам нищо се вдигат до 800-900.
Е точно същите мизерии ми ги прави и на мен. Шкода октавия 2.0 8в мотор - 115 к.с. с електронен дросел и помпа за вторичен възхух. И лятото и зимата, един път пали добре, друг път не. По други причини съм сменил, нова 1-ва ламбда (бош), нови кабели на свещи (ngk), нов температурен датчик (Хела), нови гарнитури на всмукателния колектор. С газова съм, но колата си пали на бензин. Загрее ли, няма ядове. Катализатор, нямам. Купих я и след време разбрах, че катализатора е празен. Беше останала малка част от него и тракаше (пък вероятно и запушваше тръбата, в зависимост как ще се завърти). Изрязах го и сложих права тръба. Вървежа е нормален, но от време на време ,ми се струва сякаш не върви, все едно с леко опъната ръчна карам.
Нямам vcds, но това е следващото което ще купувам. Наистина не ми се даваха пари за това, но всеки месец на диагностики да ходя...
Колата си ме кефи, нарочно не исках турбо мотор, а прост бензинов за газова, а той се оказа мнооооооооого капризен!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта