Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jamie1
Мнения: 542
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
Автомобил: Chevrolet Aveo LT
Двигател: DOHC
Местоположение: Сливен

Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Мнениеот jamie1 » Пет 24 юли 2015 22:14


Здравейте.Много се извинявам ако бъркам раздела за темата ми.Някой има ли идея какво е това с 2-те мъркучета?При мен едното си седи свободно и не знам къде му е мястото?Колата е Голф 3 1.6 АЕК .Имам климатик,който не е Диавия,а другия с копчето АС и завъртяната стрелкичка.

http://jamie1.snimka.bg/details/neshto.874575




Потребителски аватар
teo_5f
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 04 май 2015 19:40
Автомобил: VW Golf mk3 GTI 16V
Двигател: ABF 036469
Местоположение: Раднево

Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Мнениеот teo_5f » Съб 25 юли 2015 12:14


Мисля че е за пръскалото на задния прозорец ама не съм сигурен проследи къде отиват маркучите. :neutral


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Мнениеот drotomir » Съб 25 юли 2015 13:07


Това е ел.клапан , когато се отвори се засмукват изпаренията от резервоара и изгарят в двигателя , вид екология.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Мнениеот zfa159 » Нед 26 юли 2015 12:39


Дотук нито един колега не позна :mhihi .
Това е клапан, който служи за управление на клапата за вътрешна циркулация (въпросната звъртяна стрелкичка) при заводския климатик на Голф 3. Взима вакуум от маркуча към сервото и го пуска и спира към клапата за вътрешна циркулация, която се намира под таблото на колата (от дясно под ф-ра за купето).
Схемата на вакуумите там е такава - вакуум се взима от маркуча за сервото, оттам има еднопътен клапан и след него тройник - едното маркуче отива в този ел. клапан от снимката, а другото отива в резервоара за вакуум, който се намира в левия подкалник на колата. След ел. клапана, маркуча отива навътре в купето, като влиза между двата маркуча за парното към купето (вижда се, точно в средата над тях е, там има и пластмасова снадка). Отвътре има друг маркуч, който отива до самата клапа.
Закачи си го това и го направи да си работи, защото така губиш ефективност от климатика - вместо да доохлаждаш вече охладения въздух в купето, постоянно вкарваш горещ отвън, а охладения си излиза през клапите в задната част на купето навън т.е. все едно хладилника у вас да го държиш с отворена врата и да чакаш да охлади :mhihi .
:beer


Потребителски аватар
jamie1
Мнения: 542
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
Автомобил: Chevrolet Aveo LT
Двигател: DOHC
Местоположение: Сливен

Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Мнениеот jamie1 » Нед 26 юли 2015 13:01


Благодаря колега за подробното обяснение.Още вчера го направих това и разликата е осезаема.При вече работеща правилно вътрешна циркулация духа по-силно от колкото когато е изключена.Смешното в моя случай е,че така карам колата от както я купих, вече 4-та година :biggrin и едва онзи ден забелязах,че липсва маркучето.Но явно не съм усетил разликата поради простата причина,че предишната ми кола нямаше климатик.Ако админите и модераторите преценят,че темата ще е от поллза за незнаещите като мен за въпросния клапан,нека темата остане.Благодаря още веднъж :bowdown


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Мнениеот drotomir » Нед 26 юли 2015 20:55


Щом е била изключена значи е имало причина


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?

Мнениеот zfa159 » Пон 27 юли 2015 8:45


Да, някой е пипал и е забравил да я закачи или пък маркучето се е цепнало и е изпаднало, защото е седяло там 20 години и т.н. подобни причини. Предвид, че клапата работи, няма причина да я изключват умишлено. Умишлено ги изкключват, когато клапата се спука и оттам двигателя дърпа въздух, ама тогава спира да работи т.е. няма да затваря, така че тази причина отпада :)
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 252 госта