Здравейте.Много се извинявам ако бъркам раздела за темата ми.Някой има ли идея какво е това с 2-те мъркучета?При мен едното си седи свободно и не знам къде му е мястото?Колата е Голф 3 1.6 АЕК .Имам климатик,който не е Диавия,а другия с копчето АС и завъртяната стрелкичка.
http://jamie1.snimka.bg/details/neshto.874575
Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?
- teo_5f
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 04 май 2015 19:40
- Автомобил: VW Golf mk3 GTI 16V
- Двигател: ABF 036469
- Местоположение: Раднево
Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?
Мисля че е за пръскалото на задния прозорец ама не съм сигурен проследи къде отиват маркучите.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?
Това е ел.клапан , когато се отвори се засмукват изпаренията от резервоара и изгарят в двигателя , вид екология.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?
Дотук нито един колега не позна .
Това е клапан, който служи за управление на клапата за вътрешна циркулация (въпросната звъртяна стрелкичка) при заводския климатик на Голф 3. Взима вакуум от маркуча към сервото и го пуска и спира към клапата за вътрешна циркулация, която се намира под таблото на колата (от дясно под ф-ра за купето).
Схемата на вакуумите там е такава - вакуум се взима от маркуча за сервото, оттам има еднопътен клапан и след него тройник - едното маркуче отива в този ел. клапан от снимката, а другото отива в резервоара за вакуум, който се намира в левия подкалник на колата. След ел. клапана, маркуча отива навътре в купето, като влиза между двата маркуча за парното към купето (вижда се, точно в средата над тях е, там има и пластмасова снадка). Отвътре има друг маркуч, който отива до самата клапа.
Закачи си го това и го направи да си работи, защото така губиш ефективност от климатика - вместо да доохлаждаш вече охладения въздух в купето, постоянно вкарваш горещ отвън, а охладения си излиза през клапите в задната част на купето навън т.е. все едно хладилника у вас да го държиш с отворена врата и да чакаш да охлади .
Това е клапан, който служи за управление на клапата за вътрешна циркулация (въпросната звъртяна стрелкичка) при заводския климатик на Голф 3. Взима вакуум от маркуча към сервото и го пуска и спира към клапата за вътрешна циркулация, която се намира под таблото на колата (от дясно под ф-ра за купето).
Схемата на вакуумите там е такава - вакуум се взима от маркуча за сервото, оттам има еднопътен клапан и след него тройник - едното маркуче отива в този ел. клапан от снимката, а другото отива в резервоара за вакуум, който се намира в левия подкалник на колата. След ел. клапана, маркуча отива навътре в купето, като влиза между двата маркуча за парното към купето (вижда се, точно в средата над тях е, там има и пластмасова снадка). Отвътре има друг маркуч, който отива до самата клапа.
Закачи си го това и го направи да си работи, защото така губиш ефективност от климатика - вместо да доохлаждаш вече охладения въздух в купето, постоянно вкарваш горещ отвън, а охладения си излиза през клапите в задната част на купето навън т.е. все едно хладилника у вас да го държиш с отворена врата и да чакаш да охлади .
- jamie1
- Мнения: 542
- Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
- Автомобил: Chevrolet Aveo LT
- Двигател: DOHC
- Местоположение: Сливен
Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?
Благодаря колега за подробното обяснение.Още вчера го направих това и разликата е осезаема.При вече работеща правилно вътрешна циркулация духа по-силно от колкото когато е изключена.Смешното в моя случай е,че така карам колата от както я купих, вече 4-та година и едва онзи ден забелязах,че липсва маркучето.Но явно не съм усетил разликата поради простата причина,че предишната ми кола нямаше климатик.Ако админите и модераторите преценят,че темата ще е от поллза за незнаещите като мен за въпросния клапан,нека темата остане.Благодаря още веднъж
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?
Щом е била изключена значи е имало причина
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 АЕК Какво е това - датчик или клапан?
Да, някой е пипал и е забравил да я закачи или пък маркучето се е цепнало и е изпаднало, защото е седяло там 20 години и т.н. подобни причини. Предвид, че клапата работи, няма причина да я изключват умишлено. Умишлено ги изкключват, когато клапата се спука и оттам двигателя дърпа въздух, ама тогава спира да работи т.е. няма да затваря, така че тази причина отпада :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 228 госта