Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
- zdravinqk
- Мнения: 68
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 20:00
- Автомобил: vw golf 3 Gt yachting henri lloyd
- Двигател: AEK
- Местоположение: pleven
Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Здравей те колеги. От няколко месеща имам Голф 3 комби 1.6 101 к.с. АЕК мотор. Почти всекидневно се минават около 100 км. извънградско.В семейството имаме и Голф 3 101 к.с. но АФТ мотор и Венто 1.8 90 к.с. При 120 км. в час АЕК мотора е на 3500-3600 оборота,а другите два автомобила са на едва 2900-3000 оборота.
Въпроса ми е как да сваля оборотите ? Да търся друга скоростна кутия и от какъв мотор ще ми стане? Дайте някакви съвети и мнения.
Поздрави.
Въпроса ми е как да сваля оборотите ? Да търся друга скоростна кутия и от какъв мотор ще ми стане? Дайте някакви съвети и мнения.
Поздрави.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Оборотите са му нормални,понеже кутията му е с къс диференциал.Би трябвало и на АФТ-то да е на същите обороти,понеже АЕК И АФТ ги дават с еднакви кутии.
Имаш два варианта.Да смениш кутията с такава от 1.8 моно,но е възможно да не станат чашките на полуоските.Това не е проблем,понеже можеш да ги замениш с твоите.Иначе съединителя ти става на тая кутия.
Другия вариант е да намериш кутия от 2.0/115 коня.Там задължително ще трябва да смениш чашките и феродовия диск със твоите от 1.6 Иначе всичко друго им е съвместимо.
Има и едно друго нещо.Понеже на 1.6 101 коня са му нужни повечко обороти за да върви,е възможно след смяната с друга кутия да стане по-спънат.И ще ти отчита с 10км/ч по-малко.
Имаш два варианта.Да смениш кутията с такава от 1.8 моно,но е възможно да не станат чашките на полуоските.Това не е проблем,понеже можеш да ги замениш с твоите.Иначе съединителя ти става на тая кутия.
Другия вариант е да намериш кутия от 2.0/115 коня.Там задължително ще трябва да смениш чашките и феродовия диск със твоите от 1.6 Иначе всичко друго им е съвместимо.
Има и едно друго нещо.Понеже на 1.6 101 коня са му нужни повечко обороти за да върви,е възможно след смяната с друга кутия да стане по-спънат.И ще ти отчита с 10км/ч по-малко.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Здравейте,
Голф 3 вариант, двигател АЕК(1,6), на 5-та скорост при:
- 100 km/h около 3000 об/мин;
- 130 km/h около 4000 об/мин;
- 160 km/h около 5000 об/мин.
Повече ме съм го напъвал, това са скоростите по километраж и с гуми 15" 195/50 - реалните са доста по различни.
Бих добавил че първа скорост е много къса някъде до 45-50 km/h(по километраж).
Скоростната ми кутия е "CJF", това са предавателните и числа и типа - 02K 5-Gang 10/94 - 05/96 3,455 1,944 1,286 1,032 0,850 3,941.
След 5000 об/мин изключва компресора на климатика. И някъде след 2500-600об/мин. на 5-та започва да усилва звука на радиото при оригинално такова.
Поздрави!
Голф 3 вариант, двигател АЕК(1,6), на 5-та скорост при:
- 100 km/h около 3000 об/мин;
- 130 km/h около 4000 об/мин;
- 160 km/h около 5000 об/мин.
Повече ме съм го напъвал, това са скоростите по километраж и с гуми 15" 195/50 - реалните са доста по различни.
Бих добавил че първа скорост е много къса някъде до 45-50 km/h(по километраж).
Скоростната ми кутия е "CJF", това са предавателните и числа и типа - 02K 5-Gang 10/94 - 05/96 3,455 1,944 1,286 1,032 0,850 3,941.
След 5000 об/мин изключва компресора на климатика. И някъде след 2500-600об/мин. на 5-та започва да усилва звука на радиото при оригинално такова.
Поздрави!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Bai Sando написа:Имаш два варианта.Да смениш кутията с такава от 1.8 моно,но е възможно да не станат чашките на полуоските.Това не е проблем,понеже можеш да ги замениш с твоите.Иначе съединителя ти става на тая кутия.
Bai Sando,като бивш водач на Пасат В4,с АБС двигател,мога да кажа,че изброените по-горе обороти и скорости съвпадат абсолютно точно с посочения от мен автомобил.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Можеш да смениш само 5-та предавка с такава 0.740, но ще се получи дупка между 4 и 5 предавки, което може да е неприятно при ежедневно шофиране.
- zdravinqk
- Мнения: 68
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 20:00
- Автомобил: vw golf 3 Gt yachting henri lloyd
- Двигател: AEK
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Колега искаш да кажеш да сменя само зъбното колело на 5-та?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Този оборотомер сигурно ли е, че е верен? А километража? Щото не се сещам с коя кутия ще има такива показания.
- zdravinqk
- Мнения: 68
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 20:00
- Автомобил: vw golf 3 Gt yachting henri lloyd
- Двигател: AEK
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Да колега,верни са. При 120 км.ч. оборотите са 3600, при 100 са 3000. За това търся колега или майстор от Плевен или региона да помага да реша проблема.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Ааа, сега видях, че на 100 са 3000. Да, така са на АФТ и АЕК. Аз кАарам Поло Комби с АФТ и сложих по-дълга 5-та, но я махнах. С оригиналната карам спокойно из града, а градското ми е 75%. С дългата не става да ускоря добре на пета и затова я свалих.
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Аз съм със същия мотор (АЕК) и съответно скоростна кутия.карам колата предимно градско и съм доволен, вече за извънградско определено държи високи обороти.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
muns61 написа:Ааа, сега видях, че на 100 са 3000. Да, така са на АФТ и АЕК. Аз кАарам Поло Комби с АФТ и сложих по-дълга 5-та, но я махнах. С оригиналната карам спокойно из града, а градското ми е 75%. С дългата не става да ускоря добре на пета и затова я свалих.
Как става това слагане на по-дълга пета?
- zdravinqk
- Мнения: 68
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 20:00
- Автомобил: vw golf 3 Gt yachting henri lloyd
- Двигател: AEK
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Става ли ми кутия от тди 90 1Z мотор?
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Ще върви като 40 коня със скорости от тди, дори и да стават.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Не сменяй кутията, смени само петата скорост. Динамиката ти ще падне, разходът също малко ще е надолу. За сметка на това, четвъртата си остава старата и ще можеш да изпреварваш нормално. Ако сложиш дизелова с по-бърз диф, ще е тегаво набирането.
Аз не виждам драми с оригиналната кутия, колата върви добре и гори нормално. На връщане от морето на газ вдигна 190 по километраж, 184 реални.
Аз не виждам драми с оригиналната кутия, колата върви добре и гори нормално. На връщане от морето на газ вдигна 190 по километраж, 184 реални.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 3 АЕК високи обороти на 5 скорост
Тия общи съвети от рода"сложи от 1,8" и "като бивш водач на Пасат 1,8" не вървят.Моя Б4 1,8 вариант е с 3000об. на 90км.
По принцип на комбитата се слагат по-къси кутии.Значи не е важно от какъв мотор са,а от какво купе.Предполагам,че другия ти Голф не е комби.
За това,щом искаш други обороти-много просто.Поглеждаш кода на скоростната кутия на другата кола и си намираш такава.При кране предимно извънградско е оправдано дълги скорости,в града пък обратното.
По принцип на комбитата се слагат по-къси кутии.Значи не е важно от какъв мотор са,а от какво купе.Предполагам,че другия ти Голф не е комби.
За това,щом искаш други обороти-много просто.Поглеждаш кода на скоростната кутия на другата кола и си намираш такава.При кране предимно извънградско е оправдано дълги скорости,в града пък обратното.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта