голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа студено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ediz_golf5
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:41
Автомобил:
Двигател:

голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа студено

Мнениеот ediz_golf5 » Вто 25 авг 2015 14:18


здрте колеги,колата ми е голф 5 1.9 тди 2006,проблема ми е че климатика не духа студено.В началото на лятото компресора ми се развали и след това си купих друг употребяван компресор марка Зексел отначало работеше идеално но на 3 ти ден спря да духа студено,като си пусна климатика компресора си работи проверихме фреона всичко си е ок но не духа студено ,от какво може да е това и какво ще ми посъветвате благодаря ви предварително :)




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа сту

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 25 авг 2015 21:59


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549

Свържи се с този човек.


ediz_golf5
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:41
Автомобил:
Двигател:

Re: голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа сту

Мнениеот ediz_golf5 » Вто 25 авг 2015 22:59


Благодаря Ви колега но нямам вазможност да ходя до София :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа сту

Мнениеот zfa159 » Съб 29 авг 2015 12:21


ediz_golf5 написа:Благодаря Ви колега но нямам вазможност да ходя до София :)

По принцип за да не се получава така, добави в профила си от кой регион на България си, за да не те пращат на другия край, примерно. Имаме доста колеги, които са в час с климатичните системи и може да са ти по-близо. Тези коли са по-специфични откъм климатична с-ма и електрониката и и съответно е нужно човека, който се занимава с диагностиката и, да знае какво прави и да е навътре в нещата. В случая може да съм ти далеч, но това не значи, че не може да напишеш едно ЛС или да се обадиш на посочените в темата телефони или да пишеш в skype, за да ти кажем какво може да видиш сам, преди да ходиш, където и да било или където ходиш, какво точно да се гледа и в каква последователност.
По самата тема - когато ткаъв компресор се повреди механично, както явно е станало с твоя, е задължително системата да се почисти и да се смени ф-р дехидратора, преди да се сложи следващия компресор, без значение дали ще е нов или 2-ра употреба. Ако това не е направено, пак много е изкарал (3 дни). По принцип ресурса на тези компресори е определен от производителите горе-долу на 150-200 000км като компресора се върти постоянно от двигателя без значение дали ползваш климатика или не и съответно амортизирането му си тече (затова живота му е на км, а не на часове работа). Поради тази причина, най-добре е да се сложи нов, когато се счупи стария, защото компресор 2-ра употреба може да е към края на ресурса си и съответно да умре след седмица, месец или година, което не е особено добро решение, защото започваш пак от начало - друг компресор, пак почистване, пак дехидратор, пак смяна. Да, може и да не се случи, ама няма как да знаеш. Новите компресори за тези коли са около 350-400лв китайски и около 500-650лв оригинални Денсо-та, което прави не особено смислено да си купиш 2-ра ръка за 200-250лв, който може да изкара 1 седмица, пък и дори да работи, заради износванията си не работи като новия (има не малка разлика в доставената температура на духалките между такъв компресор на 150 000км и чисто нов).
Иначе е важно да уточниш какво разбираш под "компресора работи" , защото този компресор можеш да го видиш дали работи само с тестване на наляганията на системата, понеже това, че клапана му харчи ток (което се вижда през комп. диагностиката) или това, че се върти оста му, по никакъв начин не значи, че механиката му вътре работи и създава нужното налягане в системата. Той се върти постоянно от двигателя т.е. това, че се върти не е белег дали работи или не, а пък клапана му е прост електромагнитен клапан и съответно това, че харчи ток, означава само, че ел. бобината му е здрава, ама дали вътре се случва това, което трябва с механиката, не се знае. Също така при тази система, е много важно какво точно налягане се създава от компресора, защото ако не е в нужните граници, макар да има разлика при спрян и пуснат компресор, пак няма да духа студено. Също така е важно какви точно са стойностите на наляганията, защото ако има запушване по системата, пак няма студено, макар компресора да работи и да си има фреон :)
:beer


ediz_golf5
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:41
Автомобил:
Двигател:

Re: голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа сту

Мнениеот ediz_golf5 » Съб 29 авг 2015 20:11


Майстора при който ходих смени само компресора и напълни с фреон нищо друго,не е измистил системата не ми казал че трябва да сменя дехидратора (даже за пръв път я чувам)иначе компресора който съм го купил е от кола на 70 000 км,защото купих от Белгия там няма как да играят с километрите.Иначе аз живея в Пловдив тук имали някакъв професионален сервиз който да ми предложите ?И подледният ми въпрос е комресора който ми се "развали" е марка Зексел вазможно ли да я сменя с компресор маркс Санден сащо свален от голф 5 1.9 ,защото един " майстор" ми каза че не спасва,трябвало да е задължително същата марка:) лека вечер благодаря вниманието и отговори , ПОМОЩ !!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа сту

Мнениеот zfa159 » Нед 30 авг 2015 8:51


Така не се прави, трябва да се почисти всичко преди да се сложи другия, защото ако от стария има механични боклуци, попадат в новия. Дехидратора на този автомобил не е особено голям и лесно се задръства, затова задължително трябва да се смени при монтажа на друг компресор. Ако действително е на 70 000км, има още ресурс, ако е бил читав и ако все още е здрав. Такъв сервиз за Пловдивд не бих могъл да препоръчам, но може да попиташ други колеги от града, да те насочат.
За компресорите - на Голф 5 се слагат 4 марки - Санден, Зексел, Денсо и Делфи. И 4-те стават взаимозаменяемо на колата - корпусите и изводите за тръбите са им еднакви т.е. можеш да сложиш всеки, без значение с какъв е излезнала колата от завода. Крепежите отговарят, изводите за тръбите отговарят, шайбите за ремъците отговарят. Трябва само да гледаш да е от такъв двигател или поне да е от подобен тип, защото примерно от TSI двигател, компресора не става на TDI двигател - различни са коренно.
Пробвал съм и няма да имаш проблем. Свалям Делфи или Зексел и слагам на негово място ново Денсо за Голф 5 без никакъв проблем и всичко си пасва безупречно.
Преди да го сменяш пак, трябва да се види какво му е, защото може причината да не работи да е друга.


ediz_golf5
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:41
Автомобил:
Двигател:

Re: голф5 1.9 тди климатик, компресора работи но не духа студено

Мнениеот ediz_golf5 » Сря 27 яну 2016 19:03


Колеги да ми предлагате про. майстор в Пловдив които разбира от климатизацията на тая кола ,че омразна ми да си купя компресори :@



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 179 госта