Здравейте колеги. На железния мотор му излезе проблем и направо съм се сбъркал, сряда най-вероятно ще влиза в сервиз за смяна гумички на кпалани и някакъв семеринг(така ми обясниха) и ако не се оправи незнам какво ще правя. Но нека обясня за какво иде реч.
Проблема е от около месец - два. При запалване всичко ок, няма проблем с мощността и не губим антифриз, губим по малко масло. След каране над 4км градско да загрее хубаво почва да мирише яко от ауспуха(който е черен като кюнец) и да хвърля як бял гъст дим. С майстора от сервиза в който ще влиза след дълги разговори се спряхме на смяна гумички и този семеринг( моля който е запознат да обясни за какво служи) и ако не се оправи може да се стигне до сваляне на главата , семеринги на клапани и ... , но и ми казва че проблема може да е малък. От димната завеса тип ''вартбург отзад'' не ми се струва малък, хванал съм се за главата.
Моля по-запознатите да дадат мнение. Да отбележа, че съм купил ново масло 5l liqui moly немското 10w40 както и до сега е карана само с 10W40 полусинтетики ( сегашното е на 6000 км, но карам само къси разстояния градско и мисля че му е време) и също така антифриза ми не е баран никога, доливано е преди 4 години малко, карам си голфа от 2009та и преди това е сменяна само водна помпа. Иска ми се да сменя целия антифриз с нов.
Помощ.
Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Антифриза ти е най-малкия проблем,направо сменяй сегменти, водачи, гумички, семеринги. Това е болката на АБУ. Поне не износват буталата, както АБД, макар че и това се среща. Поне блока е корав
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Първо да ти свалят пласмасата на картерната вентилация да не е запушена, да я почистят и тест. За да сменяш семеринги и гумички означава че гори масло, ако е запушена картерната вентилация вдига налягане избива и гори масло.
П.п И ABU и ABD износват буталата имал съм ги и двата и си тракат по един и същ начин.
П.п И ABU и ABD износват буталата имал съм ги и двата и си тракат по един и същ начин.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
- Автомобил: Skoda Superb 1.8T
- Двигател: AWT 2003
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
При бял дим доколкото знам би трябвало да да вкарва вода в цилиндрите. Може да имаш пукната глава.
- bobie7
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Somi написа:Първо да ти свалят пласмасата на картерната вентилация да не е запушена, да я почистят и тест. За да сменяш семеринги и гумички означава че гори масло, ако е запушена картерната вентилация вдига налягане избива и гори масло.
П.п И ABU и ABD износват буталата имал съм ги и двата и си тракат по един и същ начин.
картерната вентилация? двигателя е моно инжекция. или аз не разбирам достатъчно за какво говориш, каква е тази пластмаса, поясни?
- bobie7
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
bushido71 написа:При бял дим доколкото знам би трябвало да да вкарва вода в цилиндрите. Може да имаш пукната глава.
Ако беше пукната главата щях да губя вода/антифриз. Пак казвам че проблема е като загрее мотора и покарам повечко от 3-4 км та да загрее достатъчно че да почне да мирише и да пуши като подадеш газ до 2500-3000 оборота.
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Маркуча които ти влиза в въздушния филтър за маслените пари тръгва от една пласмасария(картерна вентилация)даже и карборатора я има. Предимно при каране на къси разстояние в нея и маркуча се натрупва пресечено масло и я запушва от там в картера се повишава налягането или другия варянт, от карана кола като в италя с рядка смяна на масло се натрупва черна грес в него.Канал шестограм 5 и 10 мин работа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Ако е запушена вентилацията, да еизбили масло през шеката и семерингите яко.
- bobie7
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Somi написа:Маркуча които ти влиза в въздушния филтър за маслените пари тръгва от една пласмасария(картерна вентилация)даже и карборатора я има. Предимно при каране на къси разстояние в нея и маркуча се натрупва пресечено масло и я запушва от там в картера се повишава налягането или другия варянт, от карана кола като в италя с рядка смяна на масло се натрупва черна грес в него.Канал шестограм 5 и 10 мин работа.
Сега разбирам за кое става въпрос. Да точно този маркуч скоро го чистих тази кутия видях беше пълна с такова твърдо масло едно като нагар. От това ли ми е целия проблем? Не знам как да го сваля но днес ще ходя на майстор и ще пиша после.
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Е при мен си течеше от гарнитурата на капака на клапаните не ми изби от щека и семеринг.И имах завишено потребление на масло.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Провери си картерната вентилация преди да разглобяваш
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Почти съм сигурен, че отворите ли мотора ще стигнете до смяна на всичко, до дъно. Този мотор от друго не разбира
- bobie7
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Somi написа:Е при мен си течеше от гарнитурата на капака на клапаните не ми изби от щека и семеринг.И имах завишено потребление на масло.
Точно тече по малко от гарнитура та на капака.
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Колега, ABU е млако по-особен и затова и аз бих те посъветвал да си изчистиш картерната вентилация като за начало.Представлява едно като буренце което като се запуши стават подобни симптоми, че даже избива и масло то семерингите.Като застанеш отпред пред колата се намира леко в ляво под водната помпа, както е споменал един колега над мен от него излиза един маркуч и влиза в пластмасовия капак на моноинжекцията.Държи се на два болта шестограм, препоръчително е да му смениш и уплътнението.Ето нагледна снимка къде се намира ограденото в червено
PS. Започни първо с картерната вентилация , че както колегата stefarata е споменал веднъж отвориш ли го ще го правиш до дъно(знам го от личен опит).
PS. Започни първо с картерната вентилация , че както колегата stefarata е споменал веднъж отвориш ли го ще го правиш до дъно(знам го от личен опит).
- bobie7
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 ABU проблем с двигателя
Благодаря на всички за полезните коментари :) много помогнахте, иначе утре щях да се ръсна 150лв за нищо с 2 думи и да се стигне до отваряне на целия двигател и още пари. Днес майстора ми отказа да сваля картерната вентилация, казва ми събота обаче на мен не ми се чака и най-вероятно днес или утре ще го направя сам и ще пиша дали целия проблем е бил от това :) Новото масло филтър и една добавка за почистване на клапани Liqui Moly имам, незнам кога да ги сменям, но със сигурност ще е след почистването и теста как е няколко дена.
п.с. ей сега като се прибрах след 25км градско от ауспуха пушеше като нафтова печка, доста притеснително. Силно се надявам от тая вентилация да е цялата хамалогия.
п.с. ей сега като се прибрах след 25км градско от ауспуха пушеше като нафтова печка, доста притеснително. Силно се надявам от тая вентилация да е цялата хамалогия.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта