Колеги колага е 2002г - на около 260к реални, има следните проблеми който се появиха след като минаха 3-4к км от покупката -
1. Прекъсване от 1700 до 1900/1950 оборота, прилича на придръпване все едно сте на 4 скорост с 800 оборота и се мъчите да ускорите по наклон. Странното е че колата има мощност, и се случва само в тоя диапазон.
- Палене на бензин - замисляне в оборотите и опит да изгасне но в последствие задържа на 1300об.
- На газ никакви проблеми. Освен че придръпването го има и на двете горива - на бензин по-малко?!
2. Лампата на маслото - вече свети, след като се изгаси колата не се включва винаги, а след по-високи обороти и продъжително каране по магистрала.
Колата е напълно обслужена и има газова..BRC.
Не пуши и прочие - разход на масло не е замерен още..
Golf Mk4 1.4 - прекъсване и лампа на маслото
Re: Golf Mk4 1.4 - прекъсване и лампа на маслото
Свещи , масло 15/50 на мотул .
Последна промяна от Somi на Вто 01 сеп 2015 12:37, променено общо 1 път.
Re: Golf Mk4 1.4 - прекъсване и лампа на маслото
Май съм минал по целия ти път, ама нека почнем отначало. Виж си свещите, а след това провери бобината, кабелите и всичко останало за проверката на оборотите. При мен започна да прекъсва и се оказа, че точно там е проблемът.
Маслото е доста зловещ проблем и ще трябва да замерваш компресия, да видиш и колко точно гори, след това започва сагата с маслена помпа, биелни лагери, маслени пътища и каквото още се сетиш. В най-добрия случай може да се окаже, че е датчик, ала когато ти свети на магистралата е по-възможно да е ниска компресия, износени сегменти и каквото още можеш да се сетиш. Проблемът се решава с малко по-плътно масло 15-ка (аз карам с Valvoline и съм доволен) някаква добавка - руска или немска. След това вече може да се оправят нещата, ала това си е сериозен проблем с всяка 1.4-ка, която идва от Италия. Колкото и странно да ти се струва, няма как да започне да пуши, моята беше без никакъв катализатор, когато свалих, ама все пак нямаше и грам пушек. Нека някой провери и дросел клапата, защото тя като се зацапа и понякого не затваря като хората. Това са му болките, другото е вятър. :)
Маслото е доста зловещ проблем и ще трябва да замерваш компресия, да видиш и колко точно гори, след това започва сагата с маслена помпа, биелни лагери, маслени пътища и каквото още се сетиш. В най-добрия случай може да се окаже, че е датчик, ала когато ти свети на магистралата е по-възможно да е ниска компресия, износени сегменти и каквото още можеш да се сетиш. Проблемът се решава с малко по-плътно масло 15-ка (аз карам с Valvoline и съм доволен) някаква добавка - руска или немска. След това вече може да се оправят нещата, ала това си е сериозен проблем с всяка 1.4-ка, която идва от Италия. Колкото и странно да ти се струва, няма как да започне да пуши, моята беше без никакъв катализатор, когато свалих, ама все пак нямаше и грам пушек. Нека някой провери и дросел клапата, защото тя като се зацапа и понякого не затваря като хората. Това са му болките, другото е вятър. :)
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Golf Mk4 1.4 - прекъсване и лампа на маслото
Относно прекъсването колегите са те насочили.По проблема с лампата за масло,първото е да се замери налягането на маслото при загрял двигател.Замерването да се направи с манометър.Износените сегменти имат връзка с компресията в цилиндрите и горенето на маслото,но не и с поддържане на налягането на маслото.
Ако на загрял двигател не поддържа предписаното налягане,вероятни причини са:
-Не качествено масло
-Износена маслена помпа
-Износени биелни и основни лагери/износени легла на разпределителния вал.
Големите хлабини не позволяват на помпата да поддържа налягане когато маслото загрее.
Може да започваш със смяна на маслото,но не с 15W.... както често съветват някои колеги.Първия индекс на маслото указва неговия вискозитет при температура 20 градуса.Масла с вискозитет 15W40 10W40 5w40 при температура 100 градуса имат еднакъв вискозитет.Може да погледнеш форумния магазин предлага Мотул има също и съветник за това какво масло е подходящо за теб.Масла от типа 15W40 15W50 при ниски температури са доста гъсти.Може да се пробваш с масло 10W50 или 5W50.Аз правих скоро ремонт на моя двигател и като видях какви финни отвори има за мазане на буталния болт както и разпръсквачите които обливат дъното на буталата,няма да сложа никога 15Wхх.В момента съм с 0W40 и на 10 000км разхода е 1л.
Ако на загрял двигател не поддържа предписаното налягане,вероятни причини са:
-Не качествено масло
-Износена маслена помпа
-Износени биелни и основни лагери/износени легла на разпределителния вал.
Големите хлабини не позволяват на помпата да поддържа налягане когато маслото загрее.
Може да започваш със смяна на маслото,но не с 15W.... както често съветват някои колеги.Първия индекс на маслото указва неговия вискозитет при температура 20 градуса.Масла с вискозитет 15W40 10W40 5w40 при температура 100 градуса имат еднакъв вискозитет.Може да погледнеш форумния магазин предлага Мотул има също и съветник за това какво масло е подходящо за теб.Масла от типа 15W40 15W50 при ниски температури са доста гъсти.Може да се пробваш с масло 10W50 или 5W50.Аз правих скоро ремонт на моя двигател и като видях какви финни отвори има за мазане на буталния болт както и разпръсквачите които обливат дъното на буталата,няма да сложа никога 15Wхх.В момента съм с 0W40 и на 10 000км разхода е 1л.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf Mk4 1.4 - прекъсване и лампа на маслото
Благодаря много на включилите се, ще бъде замерен двигателия и ще пиша,
Другия проблем който го има е тракането, прилича на дизел и си мисля че е от повдигачи, но проблема е че утихва чак след 10-12 мин движение, т.е трябва хубаво да загрее и чак тогава позатихва..но не много.
Трети проблем е - при преминавне през неравноти колага скърца като на гума в пластмаса или нещо от сорта. Много странен звук от предницата, при прегледа са казали че няма нищо разбито..
Другия проблем който го има е тракането, прилича на дизел и си мисля че е от повдигачи, но проблема е че утихва чак след 10-12 мин движение, т.е трябва хубаво да загрее и чак тогава позатихва..но не много.
Трети проблем е - при преминавне през неравноти колага скърца като на гума в пластмаса или нещо от сорта. Много странен звук от предницата, при прегледа са казали че няма нищо разбито..
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Golf Mk4 1.4 - прекъсване и лампа на маслото
StS написа:
Трети проблем е - при преминавне през неравноти колага скърца.
Скърцането е от тампони на стаб. щанга. Сменят се с нови от по-новия Голф, след 2002 година, и всичко струва с труда 35лева.
А чукането на двигателя, може да е и от предишния проблем, не добро смазване и ниска компресия!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта