Здравейте, колеги,
Днес на едно от най-натоварените кръстовища в София (включване на бул. България до Била) ми отказа скоростния лост.
Самата случка:
Както бях на неутрална скорост при зелен сигнал тръгнат да превключа на първа скорост, но лоста "заяде" и не можех да потегля. Не искаше да влиза нито в канала на първа, нито в канала на втора...
Това, което направих е задържах съединителя и включих на 3та, при което върнаха по някакъв начин на втора и дадох газ за да освободя кръстовищете... На паркинга на Била отворих капака и погледнах скоростната кутия, но всичко си беше ок. На таблото нямам никакви грешки, но колата продължи да отказа включвана на 1ва и на 2ра... След това изключих двигателя, натиснах съединителя и включих на задна предавка, на 3та, 4та, 5та, 6та... всичките си "влизаха" нормално, после ка на задна... след няколко такива движения при натиснат съединител, колага започна да включва 2ра а след това и 1ва. Потеглих и сега след няколко светофара има съвсем леко "запъване" при включването на тези предваки.
От какво може да е? Мисля, че е тампон на скоростния лост/шаиба/или спици?
За референция:
ДВГ - 1.6 FSI Със скоростна кутия 0AG.
Благодаря предварително
VW MK5 - Проблем със скоростния лост
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: VW MK5 - Проблем със скоростния лост
Първо махни кожения калъф под топката на скоростния лост- виж там как е механизма- има едни калпави пластмаси- ако се чупят или изскочат така става. А лоста как го усещаш? Да не се движи все едно бъркаш качамак? Ако всичко е нормално с лоста - виж жилата, които отиват към кутията- възможно е едно от двете да е скъсано или разплетено. предполагам е нещо от там някъде...
При загасен мотор нормално ли влизат?
При загасен мотор нормално ли влизат?
- KKamenov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 29 яну 2014 10:36
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI
- Местоположение: София и Перник
Re: VW MK5 - Проблем със скоростния лост
лоста е стабилен и не си променя позицията... иначе влиза еднакво при запален мотор и изгасен
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта