Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот Vlad777 » Пон 14 сеп 2015 20:39


Брат ми си купи една Бора 1.8 125 к.с. 4motion седан. Сменихме предните дискове и накладки, следват задните. Имам чувството обаче, че единият заден апарат задържа, затова искам заедно със смяната на дисковете и накладките да се профилактират и апаратите и да се смени спирачната течност.

Доста рових във форума, но не намирам тема със снимков материал и упътване как се прави. Намерих за голф 2 такава тема, но не и за Голф 4/Бора/Ауди А3 8L/Octavia I. Убеден съм, че не може да няма. :a045

Та някой ако е срещал такава тема, нека сложи тук линк.

Въпросите ми са няколко:

1. Какъв модел са задните спирачни апарати? Има ли разлика при различните модели от платформата (голф, октавия, а3, леон)?

2. Как се рециклират апаратите - не че не мога да ги занеса на бога на спирачните апарати vaskoto1 :mhihi , но той отсъства тази седмица, а и е мерак да се справя сам с нещо, което не съм правил до сега :Mr Green Fun

3. Как се обезвъдушава с VCDS спирачната система на Golf4 и другите от платформата?

Благодаря за отговорите! Като се спрява с това задължително ще публикувам подробно ръководство в помощ на бъдещи такива опити :deal




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct

Мнениеот hvp800 » Пон 14 сеп 2015 21:03


Апарата си е стандартен Lukas ( освен ако някой не е правил ъпгрейд ) и на всички голфо подобни апаратите са едни и същи. Освен на най-мощните, където дисковете са вентилирани 256мм ( С3, ТТ, Р32 и т.н. ) Това за рециклирането не го разбрах.... няма нищо нестандартно и там, и става точно както в тема за голф 2, дето си разгледал. Купуваш си ремонтен комплект и си в играта. За VCDS нямам идея и никога не съм я ползвал тази екстра


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct

Мнениеот Apokaliptiko » Пон 14 сеп 2015 22:14


Влади и аз имах подобен проблем със задните апарати. Разглобих го, буталцето имаше клеясване, премахнах го по познатия за всички начин малко и лекияко със водна шкурчица. Старателно изчистих шлицовете където влизат опръстените от накип. Най-гадно бе с тия като чопове където са, който са два на брой и са едни дългички /незнам как се казват/ но знам че те доста клеясват. Там се посъветвах с един добър за мен майстор и той си е измислил за него отлично решение. Което е винтоверт, и една метална пръчка която я е сцепил леко, навивам шкурка и действам. И там ги смазах с гъша мас няма да повярваш ама от стари хора са ми казвали, че е най добре за апарати. Смених си гумичките, маншончета, прахоуловители и всичко по реда му и така.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct

Мнениеот Vlad777 » Вто 15 сеп 2015 15:11


Така като ми казахте и реших да се захващам :)

Снабдих се с необходимите части - заложих на TRW:
Дискове DF4052
Накладки GDB1330
Ремонтен комплект ST1160

Накладките си дойдоха с болтове за водачите и пластинки. Ремонтният комплект съдържа 4-те водача и гумичките и смазка.

TRW.jpg
TRW дискове, накладки, ремонтен комплект


П.П. Като гледах едно видео в YouTube и установих, че ще ми трябват и О-пръстени за рециклирането и поръчах и този комплект на ERT 400454. Ще видя какво ще пристигне точно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct

Мнениеот zfa159 » Вто 15 сеп 2015 17:54


Рециклирането на самия апарат принципно може да бъде успешно само ако самия му корпус няма никакви проблеми. Масовите проблеми на тези апарати са изгниване на корпуса отзад при втулката за ръчната и изгниване на корпуса там, където се захваща тръбата / маркуча . Рециклиран в заводски условия апарат, струва около 90лв ако върнеш стария. Марката е TRW, не е някакъв китайски. Корпуса е реновиран т.е. перфектни легла за дихтунгата на тръбата, перфектни резби за пробката и за нипела на маркуча и т.н. Предвид, че читав ремонтен к-т с гумички и бутало, струва около 40лв, ако корпуса не е перфектен, няма смисъл да се занимаваш с рециклиране. Другото, което печелиш, е 2 години пълна гаранция.
По въпроса с водачите и супорта :
ws_serve_pic.jpg


Цена за рециклиран пак TRW - 38лв . За тази цена не си заслужава въобще да се занимаваш да сменяш водачи, гумички и т.н. и т.н. П.п. това, което пристига, е като на снимката - като чисто ново.
:beer

п.п. не оставяй спир. течност да изтече цялата като махаш апаратите (затапваш тръбата с подходяща тапичка), защото ако изпразниш АБС-а, ще ти се разкаже играта.

П.п. забравих да кажа и номерата на частите :
- супорт (държач или основа) - TRW BDA589 и BDA590 (ляв и десен съответно).
- спир. апарат до 2000 година само за предно предаване - TRW BHN276E и BHN275E .


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот gancho » Вто 19 апр 2016 13:03


Имам питане към знаещите:
Защо на Голф4 ,99г водачите на задните спирачни апарати 232мм дискове- Горния водач е на стъпаловидни цилиндри-отвътре е най-малък диаметър и стъпаловидно през 0.2мм се увеличава на четири пъти към болта. Долния водач си е еднакъв диаметър, с 4 надлъжни скосявания за греста.
Не са износени! Първоначално се учудих и помислих, че някой го е сменил, но от двете страни беше еднакво- прав нормален и стъпаловиден... Имам Пасат Б5 и там са еднакви водачите-прави....

Та някой знае ли защо е сложен стъпаловидния водач??? Да търся ли да купувам два прави или....?


pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Вто 19 апр 2016 16:45


колега, карам бора 99 г и моите водачи са същите, така че не ги сменяи с други. правих и аз ремонти видях че са такива но не можах да си го обясня.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот Vlad777 » Вто 19 апр 2016 18:02


И нови водачи като си купиш пак единия е различен. И аз не зная защо е така.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот gancho » Вто 19 апр 2016 18:15


Благодаря за бързите отговори!
Голфа е на близък и ме учиди тази разлика. Както писах , аз съм с Пасат б5 и при мен водачите са еднакви.

Някои инженерни решения нямат логично обяснение, поне за мен. :scare3

П.п.задните накладки на Г4 и Б5 са еднакви, сигурно и Бора и т.н :exclaim
Поздрави на всички.
:beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот samo_pechka » Съб 18 ное 2023 11:10


Имам едно питане във връзка с рециклаж по апарати. Какви са гресите за съответните места ? Водачи , вътре буталцето , екц. механизъм за ръчната?
Спец за буталцето я знам, но за темата ще е добре ако не е описано някъде, на АТЕ има подходяща за целта . За водачи съм ползвал технически вазелин, никакви проблеми досега, но може да не е правилно, та затова питам и за тях.
Благодаря.


Потребителски аватар
caro
Мнения: 556
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот caro » Съб 25 ное 2023 16:10


Аз слагам медна или графитна грес . Смятам си чувал за графитен бронз. Държат на висока температура -дори да се изпари смазката от медта и графита те пак са си смазки ,но вече сухи.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот samo_pechka » Съб 25 ное 2023 22:40


За водачи се оказва, че е добре керамична , за буталцето и вътрешни механизми , на Ате има специална за целта ( има и други от този тип ) , в синя туба е и съвместима със сп.течност.
Не е много добре да се слагат греси на водачите защото се скапват маншончетата и/или се раздуват гумени елементи, кабардисват и заклинват.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот Irnik » Нед 26 ное 2023 15:22


Аз смених държачите на задните апарати /Бора 1.6 АКЛ , 99та/ , старите бяха доста ръждясали . С новите държачи си дават пакетче смазка /TRW Syntheso GLK 1 , 5g / . Водачите си бяха смазани , така че ми останаха 2 пакетчета смазка , занапред при замърсяване . Това е за водачите , за буталото на апарата слагам моторно масло при сглобяване . Десния ми създава проблеми , три пъти го разглобявам и пак загрява , ще го сменям напролет . Не е точно по темата , но да споделя . Размених при спирачната помпа двете маркучета така , че предното буталце на помпата да подава налягане към десния преден апарат /беше към левия / . Помпата има две бутала , на една ос , така е направена , че предното прави по голямо налягане . До десния апарат има спирачна тръбичка над 1 метър /това намалява налягането / , а беше включен към задното бутало. Така апарата работеше с по малко налягане от левия /тръбичката му е 20 сантиметра и е към предното бутало / , загряваше и правеше джантата черна . Апаратите са на кръст /преден ляв и заден десен и обратно /. Понеже предните са основни при спиране , затова им размених буталата на помпата . За размяна трябва железните тръбички на маркучите , които излизат от помпата до АБСа малко да се изкривят , по друг начин от заводския .


Потребителски аватар
caro
Мнения: 556
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот caro » Пон 27 ное 2023 10:28


samo_pechka написа:Не е много добре да се слагат греси на водачите защото се скапват маншончетата и/или се раздуват гумени елементи, кабардисват и заклинват.


Това не са водни съединения за да се разлагат от масло или гориво! Никога не съм имал проблеми с графитната грес. Не само на личния си автомобил ,но съм професионален механик. Ако ползваш италианските ментета Autofreni си е твой проблем. Само ATE.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia

Мнениеот samo_pechka » Пон 27 ное 2023 14:10


caro написа:.. Никога не съм имал проблеми с графитната грес. Не само на личния си автомобил ,но съм професионален механик. Ако ползваш италианските ментета Autofreni си е твой проблем. Само ATE.

Хубаво е човек малко да се информира https://www.autofrenseinsa.com/en/quienes-somos
Италиански ментета... странно. Вие дори не знаете къде се произвеждат, кой ги произвежда , пък ги класифицирате за ментета, че и италиански... Те дори нямат завод в Италия.
И за гресите по спирачни водачи.
Е то Ате си има и за там една паста PLASTILUBE . Не е добре да се ползва графитна, то дори е неправилно точно графитна там, но няма значение моето мнение. Всеки сам си преценя.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 256 госта