Брат ми си купи една Бора 1.8 125 к.с. 4motion седан. Сменихме предните дискове и накладки, следват задните. Имам чувството обаче, че единият заден апарат задържа, затова искам заедно със смяната на дисковете и накладките да се профилактират и апаратите и да се смени спирачната течност.
Доста рових във форума, но не намирам тема със снимков материал и упътване как се прави. Намерих за голф 2 такава тема, но не и за Голф 4/Бора/Ауди А3 8L/Octavia I. Убеден съм, че не може да няма.
Та някой ако е срещал такава тема, нека сложи тук линк.
Въпросите ми са няколко:
1. Какъв модел са задните спирачни апарати? Има ли разлика при различните модели от платформата (голф, октавия, а3, леон)?
2. Как се рециклират апаратите - не че не мога да ги занеса на бога на спирачните апарати vaskoto1 , но той отсъства тази седмица, а и е мерак да се справя сам с нещо, което не съм правил до сега
3. Как се обезвъдушава с VCDS спирачната система на Golf4 и другите от платформата?
Благодаря за отговорите! Като се спрява с това задължително ще публикувам подробно ръководство в помощ на бъдещи такива опити
Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct
Апарата си е стандартен Lukas ( освен ако някой не е правил ъпгрейд ) и на всички голфо подобни апаратите са едни и същи. Освен на най-мощните, където дисковете са вентилирани 256мм ( С3, ТТ, Р32 и т.н. ) Това за рециклирането не го разбрах.... няма нищо нестандартно и там, и става точно както в тема за голф 2, дето си разгледал. Купуваш си ремонтен комплект и си в играта. За VCDS нямам идея и никога не съм я ползвал тази екстра
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct
Влади и аз имах подобен проблем със задните апарати. Разглобих го, буталцето имаше клеясване, премахнах го по познатия за всички начин малко и лекияко със водна шкурчица. Старателно изчистих шлицовете където влизат опръстените от накип. Най-гадно бе с тия като чопове където са, който са два на брой и са едни дългички /незнам как се казват/ но знам че те доста клеясват. Там се посъветвах с един добър за мен майстор и той си е измислил за него отлично решение. Което е винтоверт, и една метална пръчка която я е сцепил леко, навивам шкурка и действам. И там ги смазах с гъша мас няма да повярваш ама от стари хора са ми казвали, че е най добре за апарати. Смених си гумичките, маншончета, прахоуловители и всичко по реда му и така.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct
Така като ми казахте и реших да се захващам :)
Снабдих се с необходимите части - заложих на TRW:
Дискове DF4052
Накладки GDB1330
Ремонтен комплект ST1160
Накладките си дойдоха с болтове за водачите и пластинки. Ремонтният комплект съдържа 4-те водача и гумичките и смазка.
П.П. Като гледах едно видео в YouTube и установих, че ще ми трябват и О-пръстени за рециклирането и поръчах и този комплект на ERT 400454. Ще видя какво ще пристигне точно.
Снабдих се с необходимите части - заложих на TRW:
Дискове DF4052
Накладки GDB1330
Ремонтен комплект ST1160
Накладките си дойдоха с болтове за водачите и пластинки. Ремонтният комплект съдържа 4-те водача и гумичките и смазка.
П.П. Като гледах едно видео в YouTube и установих, че ще ми трябват и О-пръстени за рециклирането и поръчах и този комплект на ERT 400454. Ще видя какво ще пристигне точно.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Oct
Рециклирането на самия апарат принципно може да бъде успешно само ако самия му корпус няма никакви проблеми. Масовите проблеми на тези апарати са изгниване на корпуса отзад при втулката за ръчната и изгниване на корпуса там, където се захваща тръбата / маркуча . Рециклиран в заводски условия апарат, струва около 90лв ако върнеш стария. Марката е TRW, не е някакъв китайски. Корпуса е реновиран т.е. перфектни легла за дихтунгата на тръбата, перфектни резби за пробката и за нипела на маркуча и т.н. Предвид, че читав ремонтен к-т с гумички и бутало, струва около 40лв, ако корпуса не е перфектен, няма смисъл да се занимаваш с рециклиране. Другото, което печелиш, е 2 години пълна гаранция.
По въпроса с водачите и супорта :
Цена за рециклиран пак TRW - 38лв . За тази цена не си заслужава въобще да се занимаваш да сменяш водачи, гумички и т.н. и т.н. П.п. това, което пристига, е като на снимката - като чисто ново.
п.п. не оставяй спир. течност да изтече цялата като махаш апаратите (затапваш тръбата с подходяща тапичка), защото ако изпразниш АБС-а, ще ти се разкаже играта.
П.п. забравих да кажа и номерата на частите :
- супорт (държач или основа) - TRW BDA589 и BDA590 (ляв и десен съответно).
- спир. апарат до 2000 година само за предно предаване - TRW BHN276E и BHN275E .
По въпроса с водачите и супорта :
Цена за рециклиран пак TRW - 38лв . За тази цена не си заслужава въобще да се занимаваш да сменяш водачи, гумички и т.н. и т.н. П.п. това, което пристига, е като на снимката - като чисто ново.
п.п. не оставяй спир. течност да изтече цялата като махаш апаратите (затапваш тръбата с подходяща тапичка), защото ако изпразниш АБС-а, ще ти се разкаже играта.
П.п. забравих да кажа и номерата на частите :
- супорт (държач или основа) - TRW BDA589 и BDA590 (ляв и десен съответно).
- спир. апарат до 2000 година само за предно предаване - TRW BHN276E и BHN275E .
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
Имам питане към знаещите:
Защо на Голф4 ,99г водачите на задните спирачни апарати 232мм дискове- Горния водач е на стъпаловидни цилиндри-отвътре е най-малък диаметър и стъпаловидно през 0.2мм се увеличава на четири пъти към болта. Долния водач си е еднакъв диаметър, с 4 надлъжни скосявания за греста.
Не са износени! Първоначално се учудих и помислих, че някой го е сменил, но от двете страни беше еднакво- прав нормален и стъпаловиден... Имам Пасат Б5 и там са еднакви водачите-прави....
Та някой знае ли защо е сложен стъпаловидния водач??? Да търся ли да купувам два прави или....?
Защо на Голф4 ,99г водачите на задните спирачни апарати 232мм дискове- Горния водач е на стъпаловидни цилиндри-отвътре е най-малък диаметър и стъпаловидно през 0.2мм се увеличава на четири пъти към болта. Долния водач си е еднакъв диаметър, с 4 надлъжни скосявания за греста.
Не са износени! Първоначално се учудих и помислих, че някой го е сменил, но от двете страни беше еднакво- прав нормален и стъпаловиден... Имам Пасат Б5 и там са еднакви водачите-прави....
Та някой знае ли защо е сложен стъпаловидния водач??? Да търся ли да купувам два прави или....?
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
колега, карам бора 99 г и моите водачи са същите, така че не ги сменяи с други. правих и аз ремонти видях че са такива но не можах да си го обясня.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
И нови водачи като си купиш пак единия е различен. И аз не зная защо е така.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
Благодаря за бързите отговори!
Голфа е на близък и ме учиди тази разлика. Както писах , аз съм с Пасат б5 и при мен водачите са еднакви.
Някои инженерни решения нямат логично обяснение, поне за мен.
П.п.задните накладки на Г4 и Б5 са еднакви, сигурно и Бора и т.н
Поздрави на всички.
Голфа е на близък и ме учиди тази разлика. Както писах , аз съм с Пасат б5 и при мен водачите са еднакви.
Някои инженерни решения нямат логично обяснение, поне за мен.
П.п.задните накладки на Г4 и Б5 са еднакви, сигурно и Бора и т.н
Поздрави на всички.
- samo_pechka
- Мнения: 8394
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
Имам едно питане във връзка с рециклаж по апарати. Какви са гресите за съответните места ? Водачи , вътре буталцето , екц. механизъм за ръчната?
Спец за буталцето я знам, но за темата ще е добре ако не е описано някъде, на АТЕ има подходяща за целта . За водачи съм ползвал технически вазелин, никакви проблеми досега, но може да не е правилно, та затова питам и за тях.
Благодаря.
Спец за буталцето я знам, но за темата ще е добре ако не е описано някъде, на АТЕ има подходяща за целта . За водачи съм ползвал технически вазелин, никакви проблеми досега, но може да не е правилно, та затова питам и за тях.
Благодаря.
- caro
- Мнения: 556
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
Аз слагам медна или графитна грес . Смятам си чувал за графитен бронз. Държат на висока температура -дори да се изпари смазката от медта и графита те пак са си смазки ,но вече сухи.
- samo_pechka
- Мнения: 8394
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
За водачи се оказва, че е добре керамична , за буталцето и вътрешни механизми , на Ате има специална за целта ( има и други от този тип ) , в синя туба е и съвместима със сп.течност.
Не е много добре да се слагат греси на водачите защото се скапват маншончетата и/или се раздуват гумени елементи, кабардисват и заклинват.
Не е много добре да се слагат греси на водачите защото се скапват маншончетата и/или се раздуват гумени елементи, кабардисват и заклинват.
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
Аз смених държачите на задните апарати /Бора 1.6 АКЛ , 99та/ , старите бяха доста ръждясали . С новите държачи си дават пакетче смазка /TRW Syntheso GLK 1 , 5g / . Водачите си бяха смазани , така че ми останаха 2 пакетчета смазка , занапред при замърсяване . Това е за водачите , за буталото на апарата слагам моторно масло при сглобяване . Десния ми създава проблеми , три пъти го разглобявам и пак загрява , ще го сменям напролет . Не е точно по темата , но да споделя . Размених при спирачната помпа двете маркучета така , че предното буталце на помпата да подава налягане към десния преден апарат /беше към левия / . Помпата има две бутала , на една ос , така е направена , че предното прави по голямо налягане . До десния апарат има спирачна тръбичка над 1 метър /това намалява налягането / , а беше включен към задното бутало. Така апарата работеше с по малко налягане от левия /тръбичката му е 20 сантиметра и е към предното бутало / , загряваше и правеше джантата черна . Апаратите са на кръст /преден ляв и заден десен и обратно /. Понеже предните са основни при спиране , затова им размених буталата на помпата . За размяна трябва железните тръбички на маркучите , които излизат от помпата до АБСа малко да се изкривят , по друг начин от заводския .
- caro
- Мнения: 556
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
samo_pechka написа:Не е много добре да се слагат греси на водачите защото се скапват маншончетата и/или се раздуват гумени елементи, кабардисват и заклинват.
Това не са водни съединения за да се разлагат от масло или гориво! Никога не съм имал проблеми с графитната грес. Не само на личния си автомобил ,но съм професионален механик. Ако ползваш италианските ментета Autofreni си е твой проблем. Само ATE.
- samo_pechka
- Мнения: 8394
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Рециклиране задни спирачни апарати Golf 4/A3 8L/Leon/Octavia
caro написа:.. Никога не съм имал проблеми с графитната грес. Не само на личния си автомобил ,но съм професионален механик. Ако ползваш италианските ментета Autofreni си е твой проблем. Само ATE.
Хубаво е човек малко да се информира https://www.autofrenseinsa.com/en/quienes-somos
Италиански ментета... странно. Вие дори не знаете къде се произвеждат, кой ги произвежда , пък ги класифицирате за ментета, че и италиански... Те дори нямат завод в Италия.
И за гресите по спирачни водачи.
Е то Ате си има и за там една паста PLASTILUBE . Не е добре да се ползва графитна, то дори е неправилно точно графитна там, но няма значение моето мнение. Всеки сам си преценя.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iliqn93 и 159 госта