Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pa4oni » Чет 17 дек 2015 9:05


Здравейте колеги.Купувам си голф 2,8 204 к.с. Проблема е че има неравномерна работа на мотора на ниски обороти.Измервам компресията,на 2-ри цилиндър е 8 а на другите 5 цилиндъра е 14 атмосфери.Отварям мотора като си мисля че е прегорял клапан.Вадя главата и я обръщам като пълня горивните камери с нафта.За цял следобет не мръдна нафтата в нито една камера,това означава че клапаните са здрави и проблема се оказва по надолу.Вадя картера, смъквам второто бутало като се надявам да е счупен сегмент понеже цилиндъра няма износване или надрано.Изкарвам го от блока но всичко е наред сегментите са здрави.Нямам идея от какво е ниската компресия. Сглобявам с нова гарнитура,изпускам всичките 24 повдигача зацепвам веригата и паля.... Всичко е наред,мотора работи гладко но повдигачите цъкат,което е нормално докато маслото не позагрее и не ги напълни.Загасям го,меря компресията 14 на всички цилиндри.Изкарвам го от гаража и го подкарвам.След няколко минути каране спирам и се заслушвам.Мотора е станал тих напълнил е повдигачите но пак няма равни ниски обороти.Меря компресията на втори цилиндър и уви пак е на 8....Вече нямам идея какво става с този мотор...Моля някой ако е имал или се е сблъскал с такъв проблем да помогне.




Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот Mapoka » Чет 17 дек 2015 21:43


Доколкото разбирам се съмняваш че някой от клапаните остава отворен заради повдигачите.
Пробвал ли си да надуваш цилиндъра за да изолираш от къде е теча.
ГМТ на цилиндъра, голяма скорост и ръчна, или блокираш двигателя по някакъв друг начин, и наслушваш от къде съска, ако не друго поне ще имаш идея къде да копаеш.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pe6kata » Чет 17 дек 2015 22:17


Премери пак компресията след като сипеш малко масло във цилиндъра , ще стане ясно откъде се губи


pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pa4oni » Пет 18 дек 2015 7:42


Сипвах масло една спринцовка.Измервам пак ниско налягане около 8,5.Според мене остават натегнати клапаните,Мотора е много тих.Но когато изпусках повдигачите при ремонта,всичките 24 бяха на камара и няма шанс да сложа един и същ пак на втори цилиндър.Познати ми викат че може би повдигачите имали и някакъв си "такт"изпускане от към кобиличките и там имало запушване,или някъде в главата но нямам спомен при разглобяването за отвор в кобилиците а пък принципа проба грешка не ми е много удачен.Разглобяването е голям х..й. тези валове,обтегач,верига с два авансатора и гарнитури са близо 200 лева и труда е убийствен.......Та се надявам някой колега да е имал подобен случай и помогне ....Докато цъкаха и не бяха напомпени повдигачите няколко минути мотора беше с перфектна и гладка работа.....(по време на работа имали такъв момент ,вариант с изпускане на хидр.повдигачи)...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pe6kata » Пет 18 дек 2015 9:21


щом с маслото е дало този резултат, със сигурност проблема е откъм главата, а не долницата.
ако повдигачите са празни, мотора работи, но трака здраво, докато се напълнят.
Ако не могат да се изпразнят, случва се когато един двигател е стоял много дълго време без да се пали, тогава нямаш компресия. Стартерът върти така, все едно си извадил свещите.
Компресията е ниска, но не е прекалено, този цилиндър пак работи. Не ми се вярва на вр6 мотор да усетиш проблем с празния ход от този спад на компресията.
Така както си описал, мисля че ще си за препасване на клапани ( правил съм вр с компресия 3 от това), а прекъсването да се дължи на друго.


pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pa4oni » Пет 18 дек 2015 19:37


100% не са за препасване,при шумен мотор с не напомпени повдигачи защо е гладка работата и е с 14 компресия,и като го подкарах веднага след сглобяването направо не е истина каква тяга имаше първите две дръпки..и като казвам че не работи гладко не е чак да не работи много зле и да тресе,просто се усеща приритване на мотора и по малка тяга естествено.Този мотор трябва да работи много уравновесено,а не да приритва...Ще чакам някой колега е имал този проблем,тогава ще отварям,не може никой да не се е сблъсквал с това


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2042
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот Glove » Пон 21 дек 2015 20:47


А да те питам като свали главата разгледа ли вномателно за пукнатини, има вариант да не се вижда нищо и когато колата затопли да се отваря. Другото което може да е възможно да е криво стъблото на клапана и да задържа и третото е да има повредена пружина на клапаните и да неуспява да затвори и да избута повдигача.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pe6kata » Сря 23 дек 2015 9:27


pa4oni написа:100% не са за препасване,при шумен мотор с не напомпени повдигачи защо е гладка работата и е с 14 компресия,и като го подкарах веднага след сглобяването направо не е истина каква тяга имаше първите две дръпки..и като казвам че не работи гладко не е чак да не работи много зле и да тресе,просто се усеща приритване на мотора и по малка тяга естествено.Този мотор трябва да работи много уравновесено,а не да приритва...Ще чакам някой колега е имал този проблем,тогава ще отварям,не може никой да не се е сблъсквал с това


аз не бих се изказвал толкова категорично.
гарантирам ти, че при малко по-ниска компресия на един цилиндър е абсурд да усетиш каквато и да е разлика във вървене и работа на един вр6!
Със сигурност проблема идва от главата с понижената компресия на този цилиндър, без разглобяване на главата и някакъв ремонт по нея, няма да минеш.
Невървенето и тресенето не е от този цилиндър, има нещо друго.


pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pa4oni » Съб 16 яну 2016 12:03


Колеги проблема се оказа в главата.Потънали легла на клапаните.Опилих кобиличките където натискат клапаните на втори цилиндър с 1мм.и запалих.Всичко е наред работи стабилно има компресия 14.


pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pa4oni » Съб 16 яну 2016 12:17


И така купих мотор с пролопал (3та шийка) колянов вал,за да му взема главата.Вчера разглобявам и виждам че разпредел.валове са без авансатори на тях а моя мотор е с два авансатора на валовете.Вадя валовете на двата мотора с цел смяна и се оказва че главата е същата но не мога да сложа моите валове защото не пасват точно на новата глава(имат разни отвори за маслото за авансаторите които на новата глава ги няма)......Въпроса ми е мога ли да сложа новата глава която е без авансатори на моя мотор....Как ще вържа буксите на датчиците на валовете като на новата глава не са там...Или да търся да взема инсталация за нея глава(мотор)..ще стане ли...Да сменя цялата двигателна ел. инсталация.


pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pa4oni » Съб 16 яну 2016 12:19


Не мога да си обясня защо има авансатори на моя мотор а на другия няма,като и двата са 204кс.По добре главата без авансатори в следствие по малко бъдещи проблеми.Така ли е


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот leonardo_vd » Сря 20 яну 2016 21:16


Нали си оправил проблема, защо ще сменяш главата.... На мен така ми бяга един цилиндър когато колата е студена и я изфорсирам. Ама мотора го взех от един шаран стоял 2 години на слънце и студ.. Като поработи малко нямам ядове.. Ама не ми се е занимавало да го хващам кой е.


pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Re: Голф 4 2,8 204кс.проблем с мотора

Мнениеот pa4oni » Чет 21 яну 2016 18:31


Както казах..имат различни отвори за маслото за авансаторите които на новата глава ги няма.И дефакто съм купил друга лава.Двигателя е пак 204кс.но с друг код на мотора,с различни ангренажни вериги.Мога да сложа новата глава на моя мотор но няма да паснат буксите на датчиците на валовете(съвсем други са)...Та въпроса ми е дали ще мога да преправя кабелите на буксите,дали ще запаля мотора или ще трябва да търся двигателната инсталация на новия мотор.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 30 госта