Golf MK7 2014г. 1.2 TSI - луфт в кормилна уредба/рейка?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
igeorgiev42
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 08 юли 2019 10:29
Автомобил:
Двигател:

Golf MK7 2014г. 1.2 TSI - луфт в кормилна уредба/рейка?

Мнениеот igeorgiev42 » Пон 08 юли 2019 12:07


Capture.JPG
Golf 7 steering design
Capture.JPG (34.99 KиБ) Видяна 535 пъти
Привет, форум. Случайно или не, колата ми точно навърши 5 години и започна да скърца и тропа почти изведнъж, появи се и луфт във волана, когато колата е на място - тогава волана потраква доста специфично. Отделно и при шофиране вибрациите от волана при неравности са по-различни от преди.... Скърцането беше заради един сериозен дъжд, така че я заведох в сервиз, на който разчитам и след като са гресирали рейката скърцането изчезна. Тропането обаче си стои и то след смяна на биалетки, външни и вътрешни накрайници и въобще пълна проверка на окачването, след което диагнозата е луфт в рейката или кормилния прът.

Предницата на Голфа тропа в права линия, при път с дребни неравности (особено музикален е по паваж), неравности в завои и въобще всякакви ситни и по-съществени дупки и подрусвания. Представете си стар таксиметров Хюндай, горе долу така звучи. От сервиза ми казаха, че единствения лек е да се рециклира рейката и докато не реша, да си карам така, защото ремонта не е лек (2-3 седмици в бокса + 600-700 пари), а не било опасно :gruebel

Тъй като не специализират в нашата марка, мисля да я карам за второ мнение в Красна Поляна (София) при Auto Mechanic Group. Според първия сервиз, проблемът вероятно е в самата рейка, но аз имам и други предположения, тъй като луфтът е равномерен във всяка позиция на волана, а рейките принципно (поне със старите беше така, с електрическите не съм много запознат, но трябва да е същото) при износване образуват луфт първо в средата. При мен нямаше никакви проблеми до скоро, така че едва ли се е износила рейката първо в средата, по-скоро се чудя дали проблемът не е някъде над нея - в кормилния прът, някое каре или връзка по пътя към волана. Сега се сещам да проверя и самия волан как се мести, ако и тогава дрънчи може да е нещо точно зад волана, но тропането не идва непосредствено зад него, а се чува някъде между рейката и волана. Може би аз така си внушавам, с идеята, че ремонтът няма да е толкова тежък, но ако им дам на тези да ми разглобят половината кола, само за да рециклират евентуално здрава рейка и тракането си остане, няма да ми бъде готино :screwy

Има ли някой със същия проблем (Голф 5 и 6 мисля са със същата кормилна уредба), къде се оказа проблема при вас и имате ли някакви отзиви от този сервиз (Auto Mechanic Group)? Ще пиша как се развиват нещата, но предполагам, че не съм първия с такъв проблем, затова реших първо да се допитам до вас...




Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anrus и 50 госта