Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Пон 24 авг 2020 9:04


Здравейте, колеги!
Колата е Голф 4, 1998г., 1.8Т-150к.с (с чип), код на мотора-AGU, с АГУ монтирана преди 4 години.
От известно време имам следния проблем при палене, в случаите когато колата не е палена 2-3 и повече дни, когато завъртя на припалва, опитва се да задъжи (понякога успява) и угасва. Веднага след това въртя пак и пали от 1/4. След това през целия ден всички е ТОП, дори на следващия, но остане ли повече от един ден, в повечето случаи го прави. Ще съм Ви много благодарен ако някой, който е срещал такъв проблем или има представа къде да ровя да сподели :)




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот vladtod® » Вто 25 авг 2020 7:22


Подай два три пъти на контакт преди да запалиш ако запали от 1/4 , не държи налягане или помпата е "омекнала".


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот Duke_BG » Сря 26 авг 2020 9:40


и при мен го има този проблем пробвах с подаването на контакт - няма голяма разлика


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Чет 27 авг 2020 15:21


Здравейте!
Да и аз го пробвах и нямаше разлика, но и не абсолютно всеки път прави тази мизерия. Има случаи, в които след 3-4-5 дни си пали от раз.


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот alex_7656 » Съб 12 сеп 2020 10:44


И при мен беше подобно.Първо палене, или гасне или неравномерно работеше.Смених бенз.помпа, и проблема се реши.Но при теб ,дали е така.....?


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот ivuchev » Нед 13 сеп 2020 22:50


Имаш пробит маркуч по картерната вентилация.
Имах тема с абсолютно същите симптоми за 1.8 т само че в шаран. ( ПАЛИМ гасне . Паля пак и работи безгрешка и не всеки път) то не беше мерене на помпи налягания и темпод. )И маркучето беше натикано под дросла и сцепено от долу
Аз премахнах това недоразумение картерна вентилация , инженерна мисъл с цел опазване на околната среда за сметка на омазани турбопътища , дросели кулери датчици и колектори. Вече колата диша само чист бензин.


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Пет 25 сеп 2020 9:12


Благодаря колега , ще проверя тази работа!


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот vandu » Съб 26 сеп 2020 6:17


Газовата може да ти бърка адаптациите на бензина.
Н мен ми се случва 2 пъти.
Първия път имах скъсана мембрана на изпарителя (мога да ти обясня как да я провериш, лесно е) .
Сега пак имам проблем със сутрешното палене на бензин. Или изгасва или се дави. Първо ходих на газаджия вика всичко е ОК, после по един друг проблем ходих на диагностика и там ми хванаха че на газ ми преобогатява сместа с 14%.
Три дни като я карах само на бензин спря да ми прави проблеми сега пак я карам на газ-бензин и ми го прави.
Друго което се сещам е да имаш проблем по маркучите на бензина.
ПП: ще се радвам да споделите някой читав газаджия в южните квартали на София (Дружна, Младост, Ст. Град)


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Съб 26 сеп 2020 7:17


Благодаря vandu! Не съм пробвал да карам само на бензин, за да видя дали ще има разлика при паленето. Честно казано от доста време не съм посещавал газаджията, който ми монтира уредбата. Няма да е лошо да отида за една диагностика и профилактика.
Маркучите на бензина смятам, че са ОК, преглеждах ги, а и щеше да мирише около колата :)


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Съб 03 окт 2020 7:12


Здравейте, карането на бензин не даде резултат. Колата продължава да се държи не консистентно при първо палене след поне ден престой...
Ще подменям маркучите на картерната вентилация и ще сложа кеч кен.
https://audibg.com/forum/index.php?/topic/140936-%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%B0%D1%82%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-18%D1%82-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80/ - тук колегата много се е постарал, надявам се за AGU нещата да се припокриват :)


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот vandu » Съб 03 окт 2020 18:02


Гледал ли си EGR-a, той също прави подобни мизерии. На моя голф и с маркуч и без маркуч на картерната вентилация нямаше никаква разлика. Друг вариант е да се удървят маркучите и да губи вакуум когато е студена.


bushido71
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
Автомобил: Skoda Superb 1.8T
Двигател: AWT 2003

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот bushido71 » Съб 03 окт 2020 21:42


И при мен стана така от 5-6 месеца. Престои ли колата 5-6 часа и пали винаги от втория път-иначе пали перфектно.Колата има газова уредба.Карах я цяла седмица на бензин и все тая. Смених и свещите като най-лесна първа стъпка.Огледах я и не видях скъсани маркучи по прословутата картерна вентилация.Кода на двигателя е AWT. Иначе двигателя си работи нормално.Само ми прави впечатление че при много горещо време като че ли става малко по-мудна. Може би охладителя е позадръстен и не охлажда добре въздуха от турбото. А този EGR къде се намира за да го огледам?


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Пон 05 окт 2020 8:51


vandu написа:Гледал ли си EGR-a

Не, този мотор - AGU, няма ЕГР.
vandu написа:Друг вариант е да се удървят маркучите и да губи вакуум когато е студена.

С вакуума имам проблеми, защото и педала на спирачката става на кокал като е угасена колата. Там също съм в процес на подмяна на маркучите.
По въпроса за картерните газове в събота започнах смяната, но се оказа че "Г" образното съеднинение към корпуса на масления филтър е на парчета. Днес ще го взема и ще сглобявам. Ще добавя снимки и малко инфо за процедурата :)


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Чет 08 окт 2020 7:42


Здравейте!
Приключих с подмяната на маркучите по маслената вентилация. Целия процес е работа за няколко часа, стига да имате подготвени частите за смяна, защото аз ги нямах и се наложи да поръчвам и да чакам доставка. Записал съм парт номерата на нещата, които съм купувал, за да мога да улесня някого :)
Започнах разглобяването от горния клапан (който беше доста чист отвътре) и поетапно разглобявах надолу. Като разкачих всичко, което ми пречеше, включително свалих пластината, на която се държи пръчката за маслото и махнах самата пръчка.
Металната тръба се държи с един болт (шестограм) отстрани на блока на мотора - заедно с един тройник за антифриза. Това е единствения болт, който съм свалил - касаещ маслената вентилация. Много тегав момент бяха скобите на долния клапан, който е в един гумен тройник. Едната скоба беше завъртяна към мотора, там достъпа е супер ограничен и доста време ми отне свалянето ѝ.
Следващия кофти момент е "Г" образното съединение, което е на блока на масления филтър. То се захваща с един щифт, аз разбрах че ми е за смяна, когато започнах сглобяването (проверете си го предварително). Моя се разпадна на парчета и едвам извадих всички части, които влизат в дупката на вентилацията. Там има и един "о" пръстен, който трябва да си запазите, моето ново съединение дойде без него.
В крайна сметка, когато свалих всичко:
- Горния клапан изглеждаше чист и нямаше мизерии (не съм тествал как и дали работи) - затапих с една ВИК тапа - 1лв.
ВИК-тапа.JPG
ВИК-тапа.JPG (30.31 KиБ) Видяна 2268 пъти

Обмислям да го тествам и евентуално върна на място, ще видя парт номера и ще го добавя.
- Смених кривката която е в горната част на металната тръба и я свързва с блока на мотора (моята беше супер мека и спукана) - Парт номер - 223513 - 6лв.
- Махнах гумения тройник, в който седи долния клапан и свързах "Г" образното съединение към металната тръба с парче маркуч - 19мм. Ще погледна парт номера на тройника и на клапана, за да ги добавя.
- Както казах смених и "Г" образното съединение - парт номер: 06А 103 213F - 20 лева.
On Oil Filter Housing.JPG
On Oil Filter Housing.JPG (27.03 KиБ) Видяна 2268 пъти

Струва ми се, че това което сложих е бая пластмасово (Китайски), но такова имаха в близкия магазин.
- Маркуча, който излиза отдолу на всмукателния колектор го смених с парче маслоустойчив и затапих с болт М10 и скоба. Той същи влизаше в гумения тройник. - 1м маркуч - 6лв.
При сглобяването е добра идея първо да съедините долната част на металната тръба с "Г" съединиението, да си стегнете всичко и после внимателно да нагласите металната тръба и съединението, защото иначе е твърде тясно, за да ги поставите по местата и да ги съедините. За целта ще трябва да извадите 3-те букси които са точно над "Г" съединението, за да можете да го наддигнете достатъчно, че да влезне на мястото си. При мен беше тегавко поставянето на щифта, защото трябва едновременно да се натиска, и да нацелват улеите.
В крайна сметка единствения отворен край е единия горен на металната тръба, който отиваше в горния клапан. Към него сложих маслоустойчив маркуч 19мм и към момента го изкарах през подкалника - 1.5м маркуч ми стигна идеално - 15лв.
Не съм взел решение дали да сложа кечКен или да възстановя оригинално вентилацията.
Вчера раздвижих за кратко колата - направи ми впечатление доста по-високия моментен разход, когато съм с 50-60км/ч на 4-та и само съм подпрял крака на газта ми показва стойности от порядъка на 7-8л, което е двойно на това, което показваше преди. Тези дни ще покарам повечко да видим.
Прикачени файлове
Reworked-oil-ventilation-MK4AGU.png

Последна промяна от GeorgiPopov на Чет 08 окт 2020 8:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот megatronS » Чет 08 окт 2020 8:32


Проблемът е или в бензиновата помпа или с адаптацията на бензиновия компютър , заради газовата. Второто се проверява много лесно, с ВАГ-КОМ, се нулират адаптациите на бензиновия компютър и след това пробваш да запалиш. Ако колата запали, всичко е ясно. Самоадаптирането при различни марки е различно и карането на бензин, при някои изисква доста километри, затова се използва апаратура. Тези симптоми са масови при колите на газ, защото центровката, колкото и да е добра, на газ, не може да се докара абсолютно перфектно и газовия компютър или обеднява или обогатява, при някои с много, при други с малко, зависи от опита на газаджията, състоянието на колата и газовата система, наличие на консумация, както и възможностите на софтуера за съответната газова за настройка. Когато газовата обеднява, бензиновия компютър обогатява. Когато газовата обогатява, бензиновия обеднява и крайния резултат е налице, сутрин не пали на бензин или пали много трудно. След , като е запалила един път няма проблеми. При единия случай, бензиновия компютър дави от гориво двигателя, при другия липсва достатъчно гориво за запалване. Другото нещо е , че колата е с чип, което допълнително изисква донастройка на газовата уредба, след като е бил записан в бензиновия компютър и след известно каране (около 800-1000км), защото там има изменения, които трябва да се вземат под внимание.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта