Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Здравейте, колеги!
Колата е Голф 4, 1998г., 1.8Т-150к.с (с чип), код на мотора-AGU, с АГУ монтирана преди 4 години.
От известно време имам следния проблем при палене, в случаите когато колата не е палена 2-3 и повече дни, когато завъртя на припалва, опитва се да задъжи (понякога успява) и угасва. Веднага след това въртя пак и пали от 1/4. След това през целия ден всички е ТОП, дори на следващия, но остане ли повече от един ден, в повечето случаи го прави. Ще съм Ви много благодарен ако някой, който е срещал такъв проблем или има представа къде да ровя да сподели :)
Колата е Голф 4, 1998г., 1.8Т-150к.с (с чип), код на мотора-AGU, с АГУ монтирана преди 4 години.
От известно време имам следния проблем при палене, в случаите когато колата не е палена 2-3 и повече дни, когато завъртя на припалва, опитва се да задъжи (понякога успява) и угасва. Веднага след това въртя пак и пали от 1/4. След това през целия ден всички е ТОП, дори на следващия, но остане ли повече от един ден, в повечето случаи го прави. Ще съм Ви много благодарен ако някой, който е срещал такъв проблем или има представа къде да ровя да сподели :)
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Подай два три пъти на контакт преди да запалиш ако запали от 1/4 , не държи налягане или помпата е "омекнала".
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
и при мен го има този проблем пробвах с подаването на контакт - няма голяма разлика
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Здравейте!
Да и аз го пробвах и нямаше разлика, но и не абсолютно всеки път прави тази мизерия. Има случаи, в които след 3-4-5 дни си пали от раз.
Да и аз го пробвах и нямаше разлика, но и не абсолютно всеки път прави тази мизерия. Има случаи, в които след 3-4-5 дни си пали от раз.
- alex_7656
- Мнения: 359
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
И при мен беше подобно.Първо палене, или гасне или неравномерно работеше.Смених бенз.помпа, и проблема се реши.Но при теб ,дали е така.....?
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Имаш пробит маркуч по картерната вентилация.
Имах тема с абсолютно същите симптоми за 1.8 т само че в шаран. ( ПАЛИМ гасне . Паля пак и работи безгрешка и не всеки път) то не беше мерене на помпи налягания и темпод. )И маркучето беше натикано под дросла и сцепено от долу
Аз премахнах това недоразумение картерна вентилация , инженерна мисъл с цел опазване на околната среда за сметка на омазани турбопътища , дросели кулери датчици и колектори. Вече колата диша само чист бензин.
Имах тема с абсолютно същите симптоми за 1.8 т само че в шаран. ( ПАЛИМ гасне . Паля пак и работи безгрешка и не всеки път) то не беше мерене на помпи налягания и темпод. )И маркучето беше натикано под дросла и сцепено от долу
Аз премахнах това недоразумение картерна вентилация , инженерна мисъл с цел опазване на околната среда за сметка на омазани турбопътища , дросели кулери датчици и колектори. Вече колата диша само чист бензин.
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Благодаря колега , ще проверя тази работа!
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Газовата може да ти бърка адаптациите на бензина.
Н мен ми се случва 2 пъти.
Първия път имах скъсана мембрана на изпарителя (мога да ти обясня как да я провериш, лесно е) .
Сега пак имам проблем със сутрешното палене на бензин. Или изгасва или се дави. Първо ходих на газаджия вика всичко е ОК, после по един друг проблем ходих на диагностика и там ми хванаха че на газ ми преобогатява сместа с 14%.
Три дни като я карах само на бензин спря да ми прави проблеми сега пак я карам на газ-бензин и ми го прави.
Друго което се сещам е да имаш проблем по маркучите на бензина.
ПП: ще се радвам да споделите някой читав газаджия в южните квартали на София (Дружна, Младост, Ст. Град)
Н мен ми се случва 2 пъти.
Първия път имах скъсана мембрана на изпарителя (мога да ти обясня как да я провериш, лесно е) .
Сега пак имам проблем със сутрешното палене на бензин. Или изгасва или се дави. Първо ходих на газаджия вика всичко е ОК, после по един друг проблем ходих на диагностика и там ми хванаха че на газ ми преобогатява сместа с 14%.
Три дни като я карах само на бензин спря да ми прави проблеми сега пак я карам на газ-бензин и ми го прави.
Друго което се сещам е да имаш проблем по маркучите на бензина.
ПП: ще се радвам да споделите някой читав газаджия в южните квартали на София (Дружна, Младост, Ст. Град)
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Благодаря vandu! Не съм пробвал да карам само на бензин, за да видя дали ще има разлика при паленето. Честно казано от доста време не съм посещавал газаджията, който ми монтира уредбата. Няма да е лошо да отида за една диагностика и профилактика.
Маркучите на бензина смятам, че са ОК, преглеждах ги, а и щеше да мирише около колата :)
Маркучите на бензина смятам, че са ОК, преглеждах ги, а и щеше да мирише около колата :)
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Здравейте, карането на бензин не даде резултат. Колата продължава да се държи не консистентно при първо палене след поне ден престой...
Ще подменям маркучите на картерната вентилация и ще сложа кеч кен.
https://audibg.com/forum/index.php?/topic/140936-%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%B0%D1%82%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-18%D1%82-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80/ - тук колегата много се е постарал, надявам се за AGU нещата да се припокриват :)
Ще подменям маркучите на картерната вентилация и ще сложа кеч кен.
https://audibg.com/forum/index.php?/topic/140936-%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%B0%D1%82%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-18%D1%82-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80/ - тук колегата много се е постарал, надявам се за AGU нещата да се припокриват :)
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Гледал ли си EGR-a, той също прави подобни мизерии. На моя голф и с маркуч и без маркуч на картерната вентилация нямаше никаква разлика. Друг вариант е да се удървят маркучите и да губи вакуум когато е студена.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
- Автомобил: Skoda Superb 1.8T
- Двигател: AWT 2003
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
И при мен стана така от 5-6 месеца. Престои ли колата 5-6 часа и пали винаги от втория път-иначе пали перфектно.Колата има газова уредба.Карах я цяла седмица на бензин и все тая. Смених и свещите като най-лесна първа стъпка.Огледах я и не видях скъсани маркучи по прословутата картерна вентилация.Кода на двигателя е AWT. Иначе двигателя си работи нормално.Само ми прави впечатление че при много горещо време като че ли става малко по-мудна. Може би охладителя е позадръстен и не охлажда добре въздуха от турбото. А този EGR къде се намира за да го огледам?
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
vandu написа:Гледал ли си EGR-a
Не, този мотор - AGU, няма ЕГР.
vandu написа:Друг вариант е да се удървят маркучите и да губи вакуум когато е студена.
С вакуума имам проблеми, защото и педала на спирачката става на кокал като е угасена колата. Там също съм в процес на подмяна на маркучите.
По въпроса за картерните газове в събота започнах смяната, но се оказа че "Г" образното съеднинение към корпуса на масления филтър е на парчета. Днес ще го взема и ще сглобявам. Ще добавя снимки и малко инфо за процедурата :)
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Здравейте!
Приключих с подмяната на маркучите по маслената вентилация. Целия процес е работа за няколко часа, стига да имате подготвени частите за смяна, защото аз ги нямах и се наложи да поръчвам и да чакам доставка. Записал съм парт номерата на нещата, които съм купувал, за да мога да улесня някого :)
Започнах разглобяването от горния клапан (който беше доста чист отвътре) и поетапно разглобявах надолу. Като разкачих всичко, което ми пречеше, включително свалих пластината, на която се държи пръчката за маслото и махнах самата пръчка.
Металната тръба се държи с един болт (шестограм) отстрани на блока на мотора - заедно с един тройник за антифриза. Това е единствения болт, който съм свалил - касаещ маслената вентилация. Много тегав момент бяха скобите на долния клапан, който е в един гумен тройник. Едната скоба беше завъртяна към мотора, там достъпа е супер ограничен и доста време ми отне свалянето ѝ.
Следващия кофти момент е "Г" образното съединение, което е на блока на масления филтър. То се захваща с един щифт, аз разбрах че ми е за смяна, когато започнах сглобяването (проверете си го предварително). Моя се разпадна на парчета и едвам извадих всички части, които влизат в дупката на вентилацията. Там има и един "о" пръстен, който трябва да си запазите, моето ново съединение дойде без него.
В крайна сметка, когато свалих всичко:
- Горния клапан изглеждаше чист и нямаше мизерии (не съм тествал как и дали работи) - затапих с една ВИК тапа - 1лв.
Обмислям да го тествам и евентуално върна на място, ще видя парт номера и ще го добавя.
- Смених кривката която е в горната част на металната тръба и я свързва с блока на мотора (моята беше супер мека и спукана) - Парт номер - 223513 - 6лв.
- Махнах гумения тройник, в който седи долния клапан и свързах "Г" образното съединение към металната тръба с парче маркуч - 19мм. Ще погледна парт номера на тройника и на клапана, за да ги добавя.
- Както казах смених и "Г" образното съединение - парт номер: 06А 103 213F - 20 лева.
Струва ми се, че това което сложих е бая пластмасово (Китайски), но такова имаха в близкия магазин.
- Маркуча, който излиза отдолу на всмукателния колектор го смених с парче маслоустойчив и затапих с болт М10 и скоба. Той същи влизаше в гумения тройник. - 1м маркуч - 6лв.
При сглобяването е добра идея първо да съедините долната част на металната тръба с "Г" съединиението, да си стегнете всичко и после внимателно да нагласите металната тръба и съединението, защото иначе е твърде тясно, за да ги поставите по местата и да ги съедините. За целта ще трябва да извадите 3-те букси които са точно над "Г" съединението, за да можете да го наддигнете достатъчно, че да влезне на мястото си. При мен беше тегавко поставянето на щифта, защото трябва едновременно да се натиска, и да нацелват улеите.
В крайна сметка единствения отворен край е единия горен на металната тръба, който отиваше в горния клапан. Към него сложих маслоустойчив маркуч 19мм и към момента го изкарах през подкалника - 1.5м маркуч ми стигна идеално - 15лв.
Не съм взел решение дали да сложа кечКен или да възстановя оригинално вентилацията.
Вчера раздвижих за кратко колата - направи ми впечатление доста по-високия моментен разход, когато съм с 50-60км/ч на 4-та и само съм подпрял крака на газта ми показва стойности от порядъка на 7-8л, което е двойно на това, което показваше преди. Тези дни ще покарам повечко да видим.
Приключих с подмяната на маркучите по маслената вентилация. Целия процес е работа за няколко часа, стига да имате подготвени частите за смяна, защото аз ги нямах и се наложи да поръчвам и да чакам доставка. Записал съм парт номерата на нещата, които съм купувал, за да мога да улесня някого :)
Започнах разглобяването от горния клапан (който беше доста чист отвътре) и поетапно разглобявах надолу. Като разкачих всичко, което ми пречеше, включително свалих пластината, на която се държи пръчката за маслото и махнах самата пръчка.
Металната тръба се държи с един болт (шестограм) отстрани на блока на мотора - заедно с един тройник за антифриза. Това е единствения болт, който съм свалил - касаещ маслената вентилация. Много тегав момент бяха скобите на долния клапан, който е в един гумен тройник. Едната скоба беше завъртяна към мотора, там достъпа е супер ограничен и доста време ми отне свалянето ѝ.
Следващия кофти момент е "Г" образното съединение, което е на блока на масления филтър. То се захваща с един щифт, аз разбрах че ми е за смяна, когато започнах сглобяването (проверете си го предварително). Моя се разпадна на парчета и едвам извадих всички части, които влизат в дупката на вентилацията. Там има и един "о" пръстен, който трябва да си запазите, моето ново съединение дойде без него.
В крайна сметка, когато свалих всичко:
- Горния клапан изглеждаше чист и нямаше мизерии (не съм тествал как и дали работи) - затапих с една ВИК тапа - 1лв.
Обмислям да го тествам и евентуално върна на място, ще видя парт номера и ще го добавя.
- Смених кривката която е в горната част на металната тръба и я свързва с блока на мотора (моята беше супер мека и спукана) - Парт номер - 223513 - 6лв.
- Махнах гумения тройник, в който седи долния клапан и свързах "Г" образното съединение към металната тръба с парче маркуч - 19мм. Ще погледна парт номера на тройника и на клапана, за да ги добавя.
- Както казах смених и "Г" образното съединение - парт номер: 06А 103 213F - 20 лева.
Струва ми се, че това което сложих е бая пластмасово (Китайски), но такова имаха в близкия магазин.
- Маркуча, който излиза отдолу на всмукателния колектор го смених с парче маслоустойчив и затапих с болт М10 и скоба. Той същи влизаше в гумения тройник. - 1м маркуч - 6лв.
При сглобяването е добра идея първо да съедините долната част на металната тръба с "Г" съединиението, да си стегнете всичко и после внимателно да нагласите металната тръба и съединението, защото иначе е твърде тясно, за да ги поставите по местата и да ги съедините. За целта ще трябва да извадите 3-те букси които са точно над "Г" съединението, за да можете да го наддигнете достатъчно, че да влезне на мястото си. При мен беше тегавко поставянето на щифта, защото трябва едновременно да се натиска, и да нацелват улеите.
В крайна сметка единствения отворен край е единия горен на металната тръба, който отиваше в горния клапан. Към него сложих маслоустойчив маркуч 19мм и към момента го изкарах през подкалника - 1.5м маркуч ми стигна идеално - 15лв.
Не съм взел решение дали да сложа кечКен или да възстановя оригинално вентилацията.
Вчера раздвижих за кратко колата - направи ми впечатление доста по-високия моментен разход, когато съм с 50-60км/ч на 4-та и само съм подпрял крака на газта ми показва стойности от порядъка на 7-8л, което е двойно на това, което показваше преди. Тези дни ще покарам повечко да видим.
Последна промяна от GeorgiPopov на Чет 08 окт 2020 8:32, променено общо 1 път.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Проблемът е или в бензиновата помпа или с адаптацията на бензиновия компютър , заради газовата. Второто се проверява много лесно, с ВАГ-КОМ, се нулират адаптациите на бензиновия компютър и след това пробваш да запалиш. Ако колата запали, всичко е ясно. Самоадаптирането при различни марки е различно и карането на бензин, при някои изисква доста километри, затова се използва апаратура. Тези симптоми са масови при колите на газ, защото центровката, колкото и да е добра, на газ, не може да се докара абсолютно перфектно и газовия компютър или обеднява или обогатява, при някои с много, при други с малко, зависи от опита на газаджията, състоянието на колата и газовата система, наличие на консумация, както и възможностите на софтуера за съответната газова за настройка. Когато газовата обеднява, бензиновия компютър обогатява. Когато газовата обогатява, бензиновия обеднява и крайния резултат е налице, сутрин не пали на бензин или пали много трудно. След , като е запалила един път няма проблеми. При единия случай, бензиновия компютър дави от гориво двигателя, при другия липсва достатъчно гориво за запалване. Другото нещо е , че колата е с чип, което допълнително изисква донастройка на газовата уредба, след като е бил записан в бензиновия компютър и след известно каране (около 800-1000км), защото там има изменения, които трябва да се вземат под внимание.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта