Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Благодаря за мнението колега!
Прав си, че заради чип-а има доста детайли, които да се вземат под внимание. Ще посетя газаджията, който ми монтира уредбата, за да видим какво се случва.
При мен проблема се появи преди няколко месеца, а не скоро след поставянето на ГИ, възможно ли е адаптациите да се променят с течение на времето, без външна намеса?
Не зная дали е стоково така или заради чип-а, но на бензин колата има подаване на междинна газ при смяна на предавките, което беше проблем при настройките на газовия компютър, защото за едно и също врме (подаването на междинна газ) през газовата ситема преминава много повече гориво отколкото при бензиновата и това давеше мотора.
Ще зачистя адаптациите, ще покарам, ще мина и на диагностика на ГИ и ще ъпдейтна.
Прав си, че заради чип-а има доста детайли, които да се вземат под внимание. Ще посетя газаджията, който ми монтира уредбата, за да видим какво се случва.
При мен проблема се появи преди няколко месеца, а не скоро след поставянето на ГИ, възможно ли е адаптациите да се променят с течение на времето, без външна намеса?
Не зная дали е стоково така или заради чип-а, но на бензин колата има подаване на междинна газ при смяна на предавките, което беше проблем при настройките на газовия компютър, защото за едно и също врме (подаването на междинна газ) през газовата ситема преминава много повече гориво отколкото при бензиновата и това давеше мотора.
Ще зачистя адаптациите, ще покарам, ще мина и на диагностика на ГИ и ще ъпдейтна.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Да, точно така става. Ако центровката на газовата е направена горе долу добре, изменението на адаптацията става доста по-бавно. Ако центровката и се различава коренно с тази на бензина, адаптацията се скапва много бързо. Тук има и един много тънък момент: Центровката на газовата се прави при изключени консуматори на автомобила (така е по учебник), но на практика не е така, защото при нас са задължителни включени фарове. Когато центровката се прави на изключени консуматори и всичко се докара близо до 0, то при включване на фаровете, компютъра започва да обогатява и измества веднага центровката нагоре. Ето това в последствие ще доведе до промяна на адаптацията на бензиновия компютър. Ако по колата има късо съединение, което консумира ток, вентилатора на парното, нагреватели, задържане на ролки и ремъци, лагери и т.н, всичко това, може да накара газовия компютър да лъже адаптациите на бензиновия. По принцип се приема, да се прави центровка с обичайното натоварване на автомобила, което се ползва постоянно и ежедневно, поне като включени фарове. Относно проблема ти, съм сигурен, че е точно от адаптацията на бензина. Апаратурата Ваг-Ком, има опция, която може за 5 секунди да изтрие тази адаптация от бензиновия компютър и да го върне към заводска настройка, с която колата ще запали веднага и без проблеми, докато не натрупа отново грешните адаптации. Бързината на натрупване зависи от това, колко е отклонението от правилната центровка на газовия компютър с която се лъже бензиновия. Играчката с настройката на тези газови е голяма и винаги, късно или рано идва подобен проблем. Решението е направено с пускането на пазара на ОБД2 газов инжекцион, който комуникира с бензиновия и прави корекции в реално време, като по този начин не позволява да се получи това разминаване.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
megatronS написа:Апаратурата Ваг-Ком, има опция, която може за 5 секунди да изтрие тази адаптация от бензиновия компютър и да го върне към заводска настройка, с която колата ще запали веднага и без проблеми, докато не натрупа отново грешните адаптации.
Привет, може ли жокер къде се трият адаптациите? Да не става дума за дроселовата клапа?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Не , не става въпрос за дроселова клапа. Процедурите за анулиране на различни адаптации ги има на страницата на производителя на адаптера vag-com (RossTech). Там е описано всичко за различните модели на VW и Audi. При някои модели има разлики в тези процедури, затова от тяхната страница се взима конкретната процедура.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Аз намерих това Throttle body alignment - затова реших, че говориш за дроселовата...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nment_(TBA)
пускам и това, понеже пише, че е за 1.8T
https://www.ross-tech.com/vag-com/cars/18T.html
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nment_(TBA)
пускам и това, понеже пише, че е за 1.8T
https://www.ross-tech.com/vag-com/cars/18T.html
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Благодаря за изчерпателните отговори!
Скоро имах драма с акумулатора на колата. Беше се окислил, не зная колко време е бил така. Вече е сменен от няколко месеца, но като нищо по твоите думи съдя, че може да е причина за объркване на адаптацията на компа.
Ще изтрия адаптацията на бензиновия и ще видим какво ще стане.
Скоро имах драма с акумулатора на колата. Беше се окислил, не зная колко време е бил така. Вече е сменен от няколко месеца, но като нищо по твоите думи съдя, че може да е причина за объркване на адаптацията на компа.
Ще изтрия адаптацията на бензиновия и ще видим какво ще стане.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Ето тук е описано подробно:
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/ada ... screen.php
Специално внимание тук се обръща на опцията "Reset Learned Values" , както и на Channel 00, който анулира, всички запомнени настройки в конкретния модул. При някои модули, процедурата изтрива важни настройки.
За по стари модели изчистването на грешките (независимо дали има или няма, се натиска бутона Clear, което ще накара компютъра да изчисти адаптациите си) или откачането на клемата на акумулатора за около 20-30 минути, изтрива запаметените адаптации (тук отново отварям скоба, че за различните модели има разлики в процедурите).
Ето на това видео е показан ефекта от изтриването на грешки към анулирането на тримовете (Long and Shrot Trims):
https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68
Добре е да се включи апаратура и да се проверят къде са отишли Long и Short Trim, на живи данни, когато работи на бензин.
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/ada ... screen.php
Специално внимание тук се обръща на опцията "Reset Learned Values" , както и на Channel 00, който анулира, всички запомнени настройки в конкретния модул. При някои модули, процедурата изтрива важни настройки.
За по стари модели изчистването на грешките (независимо дали има или няма, се натиска бутона Clear, което ще накара компютъра да изчисти адаптациите си) или откачането на клемата на акумулатора за около 20-30 минути, изтрива запаметените адаптации (тук отново отварям скоба, че за различните модели има разлики в процедурите).
Ето на това видео е показан ефекта от изтриването на грешки към анулирането на тримовете (Long and Shrot Trims):
https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68
Добре е да се включи апаратура и да се проверят къде са отишли Long и Short Trim, на живи данни, когато работи на бензин.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Евала! И аз благодаря!
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Здравейте!
Положението с колата до вчера беше:
- повишен разход на гориво (по борд на газ и на бензин)
- нормализира паленето (без да пипам адаптациите)
- придърпване при пълна газ на 3-та (на газ)
Тъй като нямах време тези дни да пробвам изтриването на адаптациите на бензиновия компютър с VAGcom, снощи просто махнах + клема на акумулатора, въпреки че паленето се нормализира, но колата не работеше добре на газ.
Тази сутрин пътувах извън града и се получи следното:
- запали нормално, но на място в ниските се претриса и не държи стабилни обороти (особено като докато беше студена). Най-добре се забелязва на ауспуха - газовете излизат неравномерно, в движение не се забелязва.
- на газ се трсе доста повече, сякаш не може да вземе решение и оборотите играят доста повече (не съм опитвал да я карам)
- при пътуването в едната посока ми показа среден разход 10-11л/100км - бензин, което е с 3-4л повече от нормалното по този маршрут (на газ)
- на връщане проблемите с оборотите си бяха същити, но средния разход го показа в приемливи граници
Като се прибрах взех компа, за да видя какво става, въпреки, че в About ми казва, че програмата е активирана, не успях да сетна адаптациите на 00. А в лога за грешките вижте какво си намерих:
Преди време имаше подобно поведение, но много по-грубо и се оказа, че ми е скъсана меката връзка и от таб Ламбда-та правеше мизерията, това по въпроса за "16514/P0130/000304" http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16514/P0130/000304.
00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded - това обаче, дали е възможно да е резултат от манипулациите по системата за маслените изпарения? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00561
Положението с колата до вчера беше:
- повишен разход на гориво (по борд на газ и на бензин)
- нормализира паленето (без да пипам адаптациите)
- придърпване при пълна газ на 3-та (на газ)
Тъй като нямах време тези дни да пробвам изтриването на адаптациите на бензиновия компютър с VAGcom, снощи просто махнах + клема на акумулатора, въпреки че паленето се нормализира, но колата не работеше добре на газ.
Тази сутрин пътувах извън града и се получи следното:
- запали нормално, но на място в ниските се претриса и не държи стабилни обороти (особено като докато беше студена). Най-добре се забелязва на ауспуха - газовете излизат неравномерно, в движение не се забелязва.
- на газ се трсе доста повече, сякаш не може да вземе решение и оборотите играят доста повече (не съм опитвал да я карам)
- при пътуването в едната посока ми показа среден разход 10-11л/100км - бензин, което е с 3-4л повече от нормалното по този маршрут (на газ)
- на връщане проблемите с оборотите си бяха същити, но средния разход го показа в приемливи граници
Като се прибрах взех компа, за да видя какво става, въпреки, че в About ми казва, че програмата е активирана, не успях да сетна адаптациите на 00. А в лога за грешките вижте какво си намерих:
Преди време имаше подобно поведение, но много по-грубо и се оказа, че ми е скъсана меката връзка и от таб Ламбда-та правеше мизерията, това по въпроса за "16514/P0130/000304" http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16514/P0130/000304.
00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded - това обаче, дали е възможно да е резултат от манипулациите по системата за маслените изпарения? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00561
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Грешките сами говорят достатъчно за себе си:
18010 - Проблем с постоянното захранване на клема 30, окъсяващ акумулатор, хлабави или окислени клеми, проблем с алтернатора или неговите връзки.
16514 - Проблем с ламбда сонда или нейното окабеляване
00561 - Ниско налягане на горивото, засмукване на допълнителен въздух, заминали инжектори, проблем в разходомер
Всичко това, може да ти се е явило, заради неправилна центровка на газ. След разкачване на клемата, колата се оставя, да работи на празен ход, докато загрее без да се натиска педала. Може да направиш няколко теста за 10-15 минути на бензин и да провериш отново за грешки. Тези грешки са се явили, като си минал на газ и центровката и е неправилна, което кара бензиновия компютър да ти набива веднага грешките по-горе. След , като си изтрил грешките и си разкачил акумулатора и колата е запалила е ясно, че проблема са грешните адаптации. Сега трябва да спреш да караш известно време на газ, а само на бензин, да кажем 200-300 км и повече. До тогава, бензиновия компютър ще се адаптира правилно и чак тогава, ще ходиш да центроват газовата уредба наново. Ако обаче след изтриване на грешките и каране, само на бензин се явят отново грешките, трябва да се намери проблема и да се отстрани и после да се прави, каквото и да е било друго.
18010 - Проблем с постоянното захранване на клема 30, окъсяващ акумулатор, хлабави или окислени клеми, проблем с алтернатора или неговите връзки.
16514 - Проблем с ламбда сонда или нейното окабеляване
00561 - Ниско налягане на горивото, засмукване на допълнителен въздух, заминали инжектори, проблем в разходомер
Всичко това, може да ти се е явило, заради неправилна центровка на газ. След разкачване на клемата, колата се оставя, да работи на празен ход, докато загрее без да се натиска педала. Може да направиш няколко теста за 10-15 минути на бензин и да провериш отново за грешки. Тези грешки са се явили, като си минал на газ и центровката и е неправилна, което кара бензиновия компютър да ти набива веднага грешките по-горе. След , като си изтрил грешките и си разкачил акумулатора и колата е запалила е ясно, че проблема са грешните адаптации. Сега трябва да спреш да караш известно време на газ, а само на бензин, да кажем 200-300 км и повече. До тогава, бензиновия компютър ще се адаптира правилно и чак тогава, ще ходиш да центроват газовата уредба наново. Ако обаче след изтриване на грешките и каране, само на бензин се явят отново грешките, трябва да се намери проблема и да се отстрани и после да се прави, каквото и да е било друго.
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Благодаря за поредния изчерпателен отговор megatronS!
Днес сутринта ходих на канал и вързах актуатора към N75.
Не знаех, че трябва на празен ход да се остави колата, аз потеглих на 2-3-тата минутка и на няколко пъти я превключвах на газ, но само на място.
После ще я закача пак, не съм карал много днес, но е работила повече от 10-15 мин.(без да превключвам на газ). Ще видя за грешки.
megatronS, можеш ли да ми кажеш от къде да си сваля активирана версия на VAGcom, за да мога да зануля и адаптациите? Защото тази явно само пише, че е активна, дали може проблема да е в това, че я ползвам на Win10?
Благодаря!
Днес сутринта ходих на канал и вързах актуатора към N75.
Не знаех, че трябва на празен ход да се остави колата, аз потеглих на 2-3-тата минутка и на няколко пъти я превключвах на газ, но само на място.
После ще я закача пак, не съм карал много днес, но е работила повече от 10-15 мин.(без да превключвам на газ). Ще видя за грешки.
megatronS, можеш ли да ми кажеш от къде да си сваля активирана версия на VAGcom, за да мога да зануля и адаптациите? Защото тази явно само пише, че е активна, дали може проблема да е в това, че я ползвам на Win10?
Благодаря!
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Ето това е линк за пълна кракната версия на VCDS Lite 1.2. Антивирусната я разпознава за вирус на момента, заради Loder с който се пуска. Затова, трябва да е изключена и след инсталацията, цялата папка да е дадена в изключение в антивирусната.
Изтриването на грешките на тази кола или премахването на акумулатора, зануляват адаптациите на този автомобил, това е напълно достатъчно. Windows 10 е доста мизерна операционна система, под която не работят голяма част от софтуерите за автомобили. Не при всички версии на Windows10 се наблюдават бъгове. Ако създава проблеми, можеш да го зададеш да стартира програмата със съвместимост на Windows7 или Windows XP SP3. По принцип, повечето кракнати програми , краковете не работят за Windows 10.
Ето това е линка към програмата, ще е активен две седмици:
https://dox.abv.bg/download?id=e1b8f9d92d#
Изтриването на грешките на тази кола или премахването на акумулатора, зануляват адаптациите на този автомобил, това е напълно достатъчно. Windows 10 е доста мизерна операционна система, под която не работят голяма част от софтуерите за автомобили. Не при всички версии на Windows10 се наблюдават бъгове. Ако създава проблеми, можеш да го зададеш да стартира програмата със съвместимост на Windows7 или Windows XP SP3. По принцип, повечето кракнати програми , краковете не работят за Windows 10.
Ето това е линка към програмата, ще е активен две седмици:
https://dox.abv.bg/download?id=e1b8f9d92d#
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Много благодаря!
Ще ъпдейта по-късно с резултати. След малко ще махна акумулатора.
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Здравейте, за съжаления ще трябва да търся проблема на друго място - не е от адаптациите.
Закачих акумулатора и на VAGcom показа:
18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low - Което мисля, че е от разкачането на акумулатора.
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Запалих, изчистих грешките- което може би беше грешка, трябваше да изчистя и след това да запаля. Но колата си работеше неравномерно и преди и след чистенето на грешките. След 4-5 минути разтрисане на компа се появи отново:
16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
Някакви съвето, от къде да започна?
Закачих акумулатора и на VAGcom показа:
18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low - Което мисля, че е от разкачането на акумулатора.
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Запалих, изчистих грешките- което може би беше грешка, трябваше да изчистя и след това да запаля. Но колата си работеше неравномерно и преди и след чистенето на грешките. След 4-5 минути разтрисане на компа се появи отново:
16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
Някакви съвето, от къде да започна?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене
Грешката на сондата е заради неправилното изгаряне в системата, което я бърка. Вариантите са няколко, измерване на налягане на горивото (защото помпата може да не прави нужното налягане) Помпата, трябва да прави 3 бара налягане, а в рейката налягането се регулира с клапан на 2.5 бара. Второто нещо е задръстени бензинови дюзи, трябва да се погледнат и те. Третият вариант е да се върне стоковия софтуер на автомобила, за да се види как ще се държи колата с него и дали ще има подобен симптом. Забравих да спомена, сутрин когато пали, на живи данни да се види стойностите на датчика за температура.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: PlamenDimitrov1 и 51 госта