Здравейте, наскоро закупих въпросното Голфче за работна кола. Доста е стегнато и съм впечатлен каква хубава машинка са направили немците в онези години. Двигателя е, както му казват "чист дизел" 1.9. Не съм много в час с кодовете на двигателите при VW , но в талона номера на двигателя започва с 1Y. Понеже досега съм карал за лични коли само бензинови атмосферни, а служебни по-нови турбодизели имам няколко въпроса относно колата.
1. Колата загрява доста бавно (или поне така индикира таблото). Сега по жегите стига 90 градуса , чак след около 15км. Перката обаче се включва и след по-малко от 15км. Обикновено седи най-много на чертата между 70 и 90. Четох темите по въпроса и някой съветват термостат да се смени, други твърдят, че таблото прави ядове. Таблото има някакъв проблем, тъй като не отчита правилното нивото на горивото в резервоара. Дайте съвет как да проверя какъв е проблема без да сменям термостат, табло и датчик.
2. Парното работи само на 4та степен и моторчето вие на умряло. Свалях управлението, гледах врътката за степените на парното и ми се струва, че пластинката контактува на всички степени, а защо се включва само на 4та нямам идея. Дунапренчетата са на прах и ще трябва явно да се сваля таблото и да се прави онази процедура с изолирането на клапите, за която има тема + смяна на моторчето за парно, че иде зима и ще трябва да духа много топло.
3. Прави ми огромно впечатление, че има уникално силна моторна спирачка. Витоша я спукам на 4та скорост, че на места и на 5та. Нормално ли е това ? С бензинките съм спускал винаги на 2ра , 3та, а тук ако ръгна 2ра едва движи надолу.
4. Колата доста ме кефи, управлява се страхотно, доста е стегната технически (визуално е курник), но ми пречи, че няма климатик. Някой монтирал ли е климатик на такава кола и струва ли си процедурата ? Има ли смисъл да търся донор, от който да сваля всичко необходимо ?
Колата се кара рано сутрин и късно вечер и само в неделя през деня.
Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
Честито!
Дано нямаш ядове с Голфа
по въпросите:
1. Така са си нафтените печки. Поне тия с роторните дизели.
Минавам Пловдив от единия до другия край и стрелката едвам стига 80*. Ама сутрин, де, на прохладно и без кой-знае колко трафик.
2. Изгорял е термопредпазителя при баластния резистор на степените.
За съжаление, снимка.бг не работи и не мога да покажа с картинка, но е едно блокче, закрепено на тялото на вентилатора, зад жабката.
В него влизат няколко кабела. 4-та степен е директна и не минава през блокчето
Заменяш термопредпазителя с най-обикновен проводник и си караш докато не издъхне вентилатора. Но щом ручи - няма да е много
3 Не знам за какви наклони става дума, но Беклемето го спускам на 4-та с моя трактор.
Ама аз и с Пассата го спусках на 4-та, тъй, чееее...
4. Над 1000 лв ми струваше преди години да монтирам оригинален, от донор, в Пассата.
И го пусках само, когатго возех жената и щерката извънградско, защото съм пушач и си пушех в колата. И настава смрад с клима.
Лично за мен - ако нямаш намерение дълги години да караш този таралясник - не си струва.
Ама па си е благинка, маме му!
Дано нямаш ядове с Голфа
по въпросите:
1. Така са си нафтените печки. Поне тия с роторните дизели.
Минавам Пловдив от единия до другия край и стрелката едвам стига 80*. Ама сутрин, де, на прохладно и без кой-знае колко трафик.
2. Изгорял е термопредпазителя при баластния резистор на степените.
За съжаление, снимка.бг не работи и не мога да покажа с картинка, но е едно блокче, закрепено на тялото на вентилатора, зад жабката.
В него влизат няколко кабела. 4-та степен е директна и не минава през блокчето
Заменяш термопредпазителя с най-обикновен проводник и си караш докато не издъхне вентилатора. Но щом ручи - няма да е много
3 Не знам за какви наклони става дума, но Беклемето го спускам на 4-та с моя трактор.
Ама аз и с Пассата го спусках на 4-та, тъй, чееее...
4. Над 1000 лв ми струваше преди години да монтирам оригинален, от донор, в Пассата.
И го пусках само, когатго возех жената и щерката извънградско, защото съм пушач и си пушех в колата. И настава смрад с клима.
Лично за мен - ако нямаш намерение дълги години да караш този таралясник - не си струва.
Ама па си е благинка, маме му!
-
- Мнения: 1048
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
1. Термостат, тества се като почне да отлепя стрелката горния маркуч на радиатора трябва да е студен. Ако е топъл значи термостат.
2. Парното има така наречения резистор реостат и т.н. би трябвало да е при перката на парното вътре, едно зелено е. Изгоряло му е термозащитата, едно като съпротивление. Или го сменяш или с един кабел го шунтираш. По добре го смени.
3. Нормално, по висока компресия.
4. Едва ли има смисъл.
2. Парното има така наречения резистор реостат и т.н. би трябвало да е при перката на парното вътре, едно зелено е. Изгоряло му е термозащитата, едно като съпротивление. Или го сменяш или с един кабел го шунтираш. По добре го смени.
3. Нормално, по висока компресия.
4. Едва ли има смисъл.
- PlamenDimitrov1
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
- Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
- Двигател: ABF 95 _ 1Y 93
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
Един съвет ако искаш по-бързо топло през зимата е да си намериш - https://www.megaparts.bg/product/1322133092 - подгрев антифриз, но това само в случай, че го караш достатъчно за да си зареди акумулатора след това.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
1Y е предкамерен дизел. Та няма много общо с поведението на TDI.
1. Вероятно е таблото, щом включва вентилатора карай и си свиркай. Ако искаш да си сигурен най-бързо и лесно е да се погледне с ония термометри с насочване.
2. За парното са казали... също не пречи да си го караш така.
3. Спускането е нормално, степента на сгъстяване е по-голяма от на TDI, а и понеже е слаб предавките са с големи числа.
4. Не си струва разправията.
Според мен, щом е работна си я карай така, и просто следващата работна си я вземи в нужнотото ти състояние и с нужните ти екстри. Примерно https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=l4yqim
1. Вероятно е таблото, щом включва вентилатора карай и си свиркай. Ако искаш да си сигурен най-бързо и лесно е да се погледне с ония термометри с насочване.
2. За парното са казали... също не пречи да си го караш така.
3. Спускането е нормално, степента на сгъстяване е по-голяма от на TDI, а и понеже е слаб предавките са с големи числа.
4. Не си струва разправията.
Според мен, щом е работна си я карай така, и просто следващата работна си я вземи в нужнотото ти състояние и с нужните ти екстри. Примерно https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=l4yqim
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
Благодаря за бързите отговори. Довечера ще тествам маркуча дали е топъл. Парното ..явно ще се сменя резистора и моторното. От климата се отказвам.
Може ли повече информация за подгрява на антифриза ? Нещо като печката ли е ?
Друго,което забравих да попитам. Седалките са яко изгорели от времето и слънцето. Мога твърди и неудобни. Дунапрена явно е изчезнал. Имате ли идея от какъв модел мога да присъда седалки без да се разправям да сменявам и препращам шини? Нещо по-удобно, че с тези голфовите всякаш седя на пейка (добре,че го карам малко,че иначе кръста се обажда).
Може ли повече информация за подгрява на антифриза ? Нещо като печката ли е ?
Друго,което забравих да попитам. Седалките са яко изгорели от времето и слънцето. Мога твърди и неудобни. Дунапрена явно е изчезнал. Имате ли идея от какъв модел мога да присъда седалки без да се разправям да сменявам и препращам шини? Нещо по-удобно, че с тези голфовите всякаш седя на пейка (добре,че го карам малко,че иначе кръста се обажда).
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
Допълнителен подгрев на антифриза не е нужен при тоя двигател. Този подгрев е за дизели с директно впръскване. Т.е. при теб топлина си има, но ако клапите на парното са хептен сдали багажа, пак може да не те топли много добре през зимата.
Седалки има различни, май стават и от следващия Голф, запознатите ще кажат.
Седалки има различни, май стават и от следващия Голф, запознатите ще кажат.
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
Тръгнах да сменявам термостата, то си еб*ло мамата... Доста играчка си е да се смени и се отказах. Пипнах горния маркуч като се отлепи стрелката от таблото (както посъветва колегата) и си беше студен, така че май термостата е Ок. Сега имам един за продаване :D
За седалките се отказах засега.
Други въпроси възникнаха. Тъй като ще правя клапите, ще сменя и моторчето на парното. За ново ми искат 110лв., което няма как да се случи. Ще търся втора ръка. Някой може ли да ми каже каталожен номер на частта или снимка? Гледах ги в една онлайн морга и не мога да се ориентирам, кое ще ми пасне.
https://youtu.be/gvvKqABK8y общо взето това е процедурата с клапите, нали?
За седалките се отказах засега.
Други въпроси възникнаха. Тъй като ще правя клапите, ще сменя и моторчето на парното. За ново ми искат 110лв., което няма как да се случи. Ще търся втора ръка. Някой може ли да ми каже каталожен номер на частта или снимка? Гледах ги в една онлайн морга и не мога да се ориентирам, кое ще ми пасне.
https://youtu.be/gvvKqABK8y общо взето това е процедурата с клапите, нали?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
Щом не си успял със смяната на термостат, едва ли ще пребориш клапите...
Re: Няколко въпроса и проблема за Golf 3 1.9d oт нов собственик
С термостата не ми се занимава, защото отнема доста време, а моя на 80% е ОК. По-добре да дам 20-30лв. на майстор с условия, който да го смени за 20, 30 минути, вместо да се чудя как да се завирам отдолу, да подлагам трупчета, крикове и все щуротии.
Живо ме интересува моторчето на парното.
Другия въпрос, който забравих е относно генерацията. Изгнила е и трябва да се сменя от-до. Ще търся от морга цялата. Какви са възможните донори или само от 1.9д ми върши работа?
Живо ме интересува моторчето на парното.
Другия въпрос, който забравих е относно генерацията. Изгнила е и трябва да се сменя от-до. Ще търся от морга цялата. Какви са възможните донори или само от 1.9д ми върши работа?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 298 госта