Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Понякога тези промивки помагат, но крият рискове да скапят някоя гарнитура или друго уплътнение. Някои мотори имат доста тесни участъци на маслените магистрали, а при стари коли всичко е възможно. Аз правя промивка, само когато следващата процедура би била отваряне на мотора. Иначе маслото ти би трябвало да е добро, макар че у нас качеството на почти всички масла и горива е под всякаква критика... И може би това е най-сериозната причина, нашите коли да не работят пълноценно, да горят прекалено много масло и гориво...
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Не е баш така. Използвайки качествено масло,и практикувайки навременна смяна,маслото мие отлагания, шлаки,и подобни боклуци. Два пъти съм свалял главата на мои автомобили,ами свети всичко. Всичко!
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Това е теория и си имал късмет, а знаеш ли колко гаражи у нас се занимават с лепене на етикети, особено на тубичките с масло на водещите марки...
Последна промяна от nikmar на Сря 15 сеп 2021 20:23, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Колко?
Явно си запознат.
Явно си запознат.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Де да знаех, но от няколко места получавам информация от сериозни хора, но никой не смее много да рови, защото животът е един.
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Реших да сложа тази тръбичка , а ако няма ефект или създаде проблем , може да се демонтира за 10 минути и да се завият две тапи(двете дупки и резбите са еднакви) . Тръбата с антифриза ме забави два дни , отрязах вилката с която се държи за болта на тройника , натиснах я малко надолу , и направих планка , с която я закрепих към мотора преди разклонението към вътрешния радиатор(на блока има свободна дупка с резба) . Щуцера завих без проблем . Долу обаче , където е филтъра се чудя този детайл с гарнитура , или със силикон е монтиран(черният "рейнц").Аз съм слагал със силикон картера , всмукателния колектор и тройника (с нови О пръстени , разбира се) .Слагам силикон обилно и проблем не съм имал.Тука обаче са само маслени пътища и парче силикон може да запуши цепнатината в главата(така си мисля).Ще чакам съвети и мнения .
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Явно си решил да експериментираш и по принцип може се прави такова допълнително подаване на масло. Може би единственият проблем би бил дали налягането, респ. дебитът ще са оптимални. Тъй като маслените помпи работят със стандартно зададени параметри, нужните за конкретния мотор се регулират от клапаните и особено от пружинките към тях по маслената магистрала. Макар че са предварително изчислени, често се налага в процеса на създаването на нов мотор някои детайли да се подменят. Така се осигуряват нужното налягане и дебит, а те не трябва нито да са по-малки, нито по-големи, защото и в двата случая не е добре за мотора. Ще ти трябва голям късмет, за да улучиш това, което ще свърши работа...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Благодаря за експертното мнение . До два , три дни , ако не възникне някой проблем ще я направя и ще опиша (и ще кача клип в youtube). Дано силикона не ми създаде проблем.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Ще трябва да направиш много проби при различни температурни режими, обороти и натоварвания, преди да я подкараш истински...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Искаш да кажеш , че трябва внимателно да побръмча в гаража преди да я изкарам на пътя. Така и ще направя.
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Тоя мотор се слага от преди 2000 ,до след 2012 ,и искаш да кажеш ,че не са се сетили ,да му изкарат външна тръба за маслото ,до сега?!
Уверявам те ,това му е най-малкия проблем на тоя мотор..
Уверявам те ,това му е най-малкия проблем на тоя мотор..
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Като изключа смазването на главата , пластмасовата перка на водната помпа (лесно се оправя ,сигурно има и с метално) , това че ламбда сондата е една и е излишна (трябва да са четири ,всяка да си командва дюзата), и воден радиатор с пластмаса и алуминиеви тръбички , според мене двигателя е много хубав и затова се опитвам да го тунингован(ако може така да се каже).Аз си харесвам колата въпреки недостатъците.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Ще трябва да побръмчиш, защото не се знае как ще бъде смазването и можеш да направиш някоя беля...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Така и ще направя. Лятото в горещините ,особено на техническия преглед (средата на август),повече поработи на празен ход и започна да работи нестабилно. Писаха я 1ва категория , а двигателя е здрав (не е за основен ремонт , а сегментите смених , масло не харчи,за 2500 км е паднало с 2 мм).Сигурен съм ,че повдигачи не отварят клапани както трябва (гумички , повдигачи са нови на 4 Хил.)
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Как така не отварят, както трябва? Тогава газоразпределението трябва да не е в ред тотално! Възможно ли е новите повдигачи да се различават от оригиналните? Но май е по-вероятно да са износени гнездата им в главата и оттам да е тракането, както и спада в налягането, което би обяснило и виенето на вала...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 228 госта