Здравейте! Нов съм във форума, прди години карах Golf 1 и сега пак се връщам на марката. Купих колата през април и като цяло съм доволен за стара кола. Учудих се на разхода за 979,7 км налях 46,22 л, което ще рече 4,71/100, като 550 км са извън градско а останалите са смесен цикъл.
И т.к. акумулатора започна да завърта трудно сутрин на студено исках да разбера дали му е време за смяна. Ходих да го мернат с вилка и човекът каза, че е добре. Ще го сложа да се зареди, като това е първото което трябва да направя з/о колата я карам малко, само при необходимост. Искам да попитам, като сваля акумулатора освен часовника и евентуално дневния километраж може ли да очаквам и някакви други изненади? С тези нови техники и електроники вече не знам какво може да ме изненада.
Акумулатора е Kriger. Казаха ми че марката е производство на Монбат. Ако погледнем към форума viewtopic.php?f=59&t=191878 разчитането на кода предполагайки че е производство на Монбат следва:
677034175
6-вид плочи
77- съдържание-> 7 минусови и 7 плюсови
0-? незнам
3- ден от седмицата
41-седмица от годината
7 - година
4- смяна
излиза че е произведен 15.10.2017 ако не греша в сметките.
И още един въпрос. Дизел карам за първи път и се учудвам защо парното загрява по-бавно от бензинките които съм карал досега. Ходих в сервиза и те ми казаха, че за този двигател това е нормално, термостата ми е добре. Гледам да карам на режим Econ заради компресора, незнам защо германецът го е направил само в режим Econ компресора е изключен. И още нещо ми направи впечатление, при загрял двигател от дюзите духа топло, но не горещо. Нагласил съм температурата на 23 градуса и днес грееше слънце, но си беше студено, дали климатроника се съобразява с температурата в купето за да духа по-слабо?
И последно питане, при изключен климатроник постъпващия въздух влияе ли се от зададените 23 градуса, т.е. да се отвори калпата за топъл въздух?
Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
За акумулатора , което знам е че за 50 - 70 амперчаса , допустим ток на утечка ( колата е на паркинг или в гаража) е 30 мили ампера. Откачаш масовия кабел и с мултицета мериш , или закарай да ти премерят. Не би трябвало да ти създава проблем при откачане на акумулатора. Тези електроники смучат като остареят повече ток и ако не я караш всеки ден , е възможно акумулатора да създава проблеми. При откачени кабели трябва да показва над 12,60 волта (напълно зареден). При зареждане се откачат и двата кабела , тока на заряд да е не повече от 1/10 та от капацитета(60 амперчаса до 6 ампера ток). Хубаво е зарядното да има амперметър.
- tdi fen
- Мнения: 4250
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
според мен стартера е за профилактика, аз имах същото съмнение за акумулатора измериха го беше добре, свалих и разглобих стартера ,който видимо не беше пипан смених втулки бендикс и четки и сега няма никакво замисляне сутрин
- NikMar55
- Мнения: 209
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Забравих да напиша параметрите на АБ 75AH 670A.
Зареждането го правя в мазата, така че кабелите ще са откачени. Не разбирам някои хора как си зареждат АБ без да я свалят от колата, ами ако стане нещо със зарядното нали ще има доста фоерверки!
Колкото до стартера трудността е при вече студените сутрини, след това при вече възбудена АБ нямам никакви проблеми, пали само с чукването, както казват на четвърт оборот.
Зареждането го правя в мазата, така че кабелите ще са откачени. Не разбирам някои хора как си зареждат АБ без да я свалят от колата, ами ако стане нещо със зарядното нали ще има доста фоерверки!
Колкото до стартера трудността е при вече студените сутрини, след това при вече възбудена АБ нямам никакви проблеми, пали само с чукването, както казват на четвърт оборот.
- NikMar55
- Мнения: 209
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Сутринта направих един стар номер преди да запаля. Включих фаровете за около половин минута за да се възбуди АБ и шока от стартера да не е толкова голям, запали без проблем, без затруднение. Престраших се и го свалих, сега се зарежда, пък да видим какво ще стане после. При закачането на зарядното, имам волт и ампермер на него, ми показа 12.9 В и зареждането започна от 3.5 А, напълно нормално. Всъщност се учудих на тези 12.9 В, но го отдавам на започналото зареждане от генератора.
- NikMar55
- Мнения: 209
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Всико е наред. Изгубих настройките на радиото, часовника и дневния километраж. Забравих да напиша, че като свалих АБ окото му си беше в зелената зона, значи не е за изхвърляне, имаше малко окис по плюса, който зчистих и намазах с грес, като старите майстори.
Остават въпросите за топлото.
Остават въпросите за топлото.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Не натискай "Econ", и може да ти дойде по-бързо топлото.
Компресора си се включва и изключва при определени условия, не го мисли. При сегашните температури ще се включва основно ако избереш принудително да духа на предното стъкло(така са много коли за подсушаване на въздуха, против запотяване на стъклото).
По-същественото е, че тия коли имат система за допълнително подгряване, в случая на антифриза. Т.е. имаш подгревни свещи греещи антифриза, който влиза в парното. Свещите са три, и общата им мощност е няколкостотин вата, но все пак оказват доста влияние. Включването им се осъществява от едни силови релета, които ги управлява компютъра. Има разни условия кога как и колко да ги включва тия свещи, и на 99% съм сигурен, че едно от тях е и да НЕ е включен режим "ECON". Поне така е и при други модели на VAG, включително когато вместо свещи има направо ел. нагреватели на влизащия в купето въздух(намират се до радиаторчето за парно обикновенно). Същото е и на моделите, при които има вградена нафтова печка, която да работи като доподгревател - "ECON" забранява включването на такива системи консумиращи допълнително мощност, респективно гориво.
Има разбира се, и вариант да не е оборудвана колата с такава система, в зависимост за кой пазар и в каква комплектация е била поръчана. Сравнително малко е вероятно да я нямаш, но просто погледни под капака. Понеже не знам на тоя мотор дали се виждат лесно тия подгреви, просто виж алтернатора, ако е 120А значи трябва да ги имаш. Работата на системата се вижда и при диагностика с VCDS. Но най-добре просто пробвай с изключване на ECON дали ще има разлика. Ако я има системата може после да се провери и изправността и.
Другото е, че за топло при дизела си трябва подаване на повечко газ.
Е, ако ти е важно да имаш много топло много бързо налично, а още по-добре предварително, то тогава можеш да си сложиш нафтова печка топлеща антифриза(повечето са около 5kW). Така ще имаш възможност да се качваш в предварително загрята кола, с топъл мотор, и въобще да имаш друго ниво на комфорт в това отношение(пък и за мотора е полезно), но съответно това си струва също едни пари.
Компресора си се включва и изключва при определени условия, не го мисли. При сегашните температури ще се включва основно ако избереш принудително да духа на предното стъкло(така са много коли за подсушаване на въздуха, против запотяване на стъклото).
По-същественото е, че тия коли имат система за допълнително подгряване, в случая на антифриза. Т.е. имаш подгревни свещи греещи антифриза, който влиза в парното. Свещите са три, и общата им мощност е няколкостотин вата, но все пак оказват доста влияние. Включването им се осъществява от едни силови релета, които ги управлява компютъра. Има разни условия кога как и колко да ги включва тия свещи, и на 99% съм сигурен, че едно от тях е и да НЕ е включен режим "ECON". Поне така е и при други модели на VAG, включително когато вместо свещи има направо ел. нагреватели на влизащия в купето въздух(намират се до радиаторчето за парно обикновенно). Същото е и на моделите, при които има вградена нафтова печка, която да работи като доподгревател - "ECON" забранява включването на такива системи консумиращи допълнително мощност, респективно гориво.
Има разбира се, и вариант да не е оборудвана колата с такава система, в зависимост за кой пазар и в каква комплектация е била поръчана. Сравнително малко е вероятно да я нямаш, но просто погледни под капака. Понеже не знам на тоя мотор дали се виждат лесно тия подгреви, просто виж алтернатора, ако е 120А значи трябва да ги имаш. Работата на системата се вижда и при диагностика с VCDS. Но най-добре просто пробвай с изключване на ECON дали ще има разлика. Ако я има системата може после да се провери и изправността и.
Другото е, че за топло при дизела си трябва подаване на повечко газ.
Е, ако ти е важно да имаш много топло много бързо налично, а още по-добре предварително, то тогава можеш да си сложиш нафтова печка топлеща антифриза(повечето са около 5kW). Така ще имаш възможност да се качваш в предварително загрята кола, с топъл мотор, и въобще да имаш друго ниво на комфорт в това отношение(пък и за мотора е полезно), но съответно това си струва също едни пари.
- NikMar55
- Мнения: 209
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Днес климатроника ме ошашави. Показва ми градусите по фаренайн и при отворена клапа на външния въздух не включва неутралното положение, сменя Auto и Econ. При затворена клапа т.е. да върти вътешния въздух неутралното го има. Като сложих АБ завчера не обърнах внимаие на него, днес я карах за пъри път. Какво му става? Явно си има свое мнение по въпроса.
- NikMar55
- Мнения: 209
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Намерих как да сменя Фаренхайт с Целзий - комбинация от калвишите Auto и Econ. https://www.youtube.com/watch?v=2dAkCAvpgkw Остава си потенето за неутралното положение при отворена клапа за външен въздух. В интерес на истината досега не съм объщал внимание дали е имало тази функция.
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Ако Econ свети предния прозорец ще ти се запотява.
- NikMar55
- Мнения: 209
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Golf 4 TDI 1.9/101 к.с 2003 г. Въпрос за акумулатор
Извинявам се за предния си пост направил съм глупава грешка "Остава си потенето за неутралното положение " трябваше да бъде ПИТАНЕТО, а не "потенето".
Тази заран май научих как е най-добре да работя с топлото при начално тръгване. С отворена клапа за външен въздух и Auto за около 300-400 м започна да духа топло на стъклото. Стрелката за температурата почти не беше мръднала.
Тази заран май научих как е най-добре да работя с топлото при начално тръгване. С отворена клапа за външен въздух и Auto за около 300-400 м започна да духа топло на стъклото. Стрелката за температурата почти не беше мръднала.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 264 госта