Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот stonik1969 » Нед 23 яну 2022 16:37


Здравейте! Понеже ми загрява двигателя бавно според мен до към 10-15 км ,четох, че може да са изгорели свещите за подгрев на антифриза. Как да разбера дали имам такива и къде се намират?




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот cecoa1 » Нед 23 яну 2022 17:22


Тая тема нали е твоя - viewtopic.php?f=5&t=489265
...
Нямаш свещи в антифриза.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4254
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот tdi fen » Нед 23 яну 2022 17:27


толкова загрява 10-15 км и то движение, ако стои в задръстванията може и повече,този модел няма допълнителни подгревни свещи на антифриза, като при голф 4 примерно
п.п възвожни решения : обличаш дебели дрехи , инсталираш автономен отоплител webasto или купуваш си една по-евтина бензинова кола за зимата


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот cecoa1 » Нед 23 яну 2022 17:39


Много зависи как се кара, ако се дава газ може и за 3-4км да загрее. Има значение и точно колко е студено навън, както и колко силно духа парното(отнема топлина).


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот stonik1969 » Нед 23 яну 2022 17:49


Може би термостата е станал по- бавен.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот cecoa1 » Нед 23 яну 2022 18:07


Как да е по-бавен?!
При студен мотор термостата трябва да е напълно затворен. Започва да отваря при 87 градуса по Целзий. През зимата при сегашните температури, той на практика не отваря почти никога, освен ако се кара някъде с много газ.
Възможно е, като неизправност, да не затваря напълно, или да отваря по-рано, при по-ниска температура(както и по-късно, или да блокира в някакво положение, което да води до прегряване, но тук със сигурност не е това).
Проверява се с пипане на маркучите и евентуално радиатора.

ПП: При сегашните температури, ако е отворен термостата, няма да стигне стрелката до 90 градуса при каране на градско, дори и да се кара цял ден. То и лятото е така, а за сега вероятно трудно ще отлепва стрелката от началото на скалата...ако въобще успее.


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот stonik1969 » Пон 24 яну 2022 12:36


А как да видя температурата на двигателя със скритото меню на климатроника?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот cecoa1 » Пон 24 яну 2022 14:16


Пиши в ютюб hidden menu climatronic има различни клипове.
Ето един примерен на български - https://youtu.be/FbCRi2HLdE0

ПП: Ето тука кодовете(повечето не ги знам какво означават), случайно ги видях и да ги постна(има ги сигурно някъде из форума също):
Hold down "econ" button, and press the up vent (next to recirculate). Both temp displays will read 00 or 00 0, and you can release the buttons once they do.

Twist the LEFT temp knob clockwise until it reads 19 0.
Twist the FAN knob unti the left temp reads 19 1 (like 19.1).
The right temp display is now a digital speedometer!

For Tachometer turn FAN clockwise untill it reads 19 3.

to cancel just hit the "econ" button again.



This is what the rest of the numbers mean



Main channel: 0 - System data
0 Number program
1 Left ERL
2 Skillful ERL
3 Point of job accensione/avvio
4 I recirculate automatic rifle (motor)/I recirculate automatic rifle Bit
5 Heating from active detention
6 Air Quality (7 = fresh air)
7 Deriving
8 Acronym country
9 Sensor zone head

Main channel: 1 - UIF
0 Inner temperature (°C)
1 Surface Temperature (°C) (I think it means external)
2 Temperature piastrine in platinum (°C)
3 Corrector piastrine in platinum (°C)
4 Uif-Sonnenint
5 Corrector radiation (°C)
6 dynamic corrector (°C)
7 OrrettoreC I recirculate (°C)
8 thermal corrector (°C)
9 Compensation ignition (°C)

Main channel: 2 - Sensor radiation SX
0 Radiation not delayed (W/m2)
1 Corrector radiation for regolator temperature (W/m2)
2 Corrector radiation for impeller (W/m2)
3 Value TO

Main Channel: 3 - Sensor radiation DX
0 Radiation not delayed (W/m2)
1 Corrector radiation for regolator temperature (W/m2)
2 Corrector radiation for impeller (W/m2)
3 Value TO

Main Channel: 4 - External Temperature
0 External temperature (°C)
1 Temp. External line CAN (°C)
2 Temperature inhaled air climate (°C)

Main Channel: 5 - Theoretical temperature SX
0 Theoretical Temp. air in escape SX (°C)
1 Theoretical difference between temp. and temp. effective (°C)
2 Value regulation the sx. (½% )
3 Pi-Stell-Max (½%)
4 Defrost SX

Main channel: 6 - Found temperature SX
0 Temp. Found SX (°C)
1 Temp. Feet SX (°C)
2 Temp. Facade SX (°C)


Main channel: 7 - Theoretical temperature DX
0 Theoretical Temp. air in escape DX (°C)
1 Theoretical difference between temp. and temp. effective DX (°C)
2 Values of regulation regolator (½% )
3 Pi-Stell-Max (½% )
4 Defrost

Main channel: 8 - Found temperature DX
0 Found Temp. air in escape DX (°C)
1 Temp. Feet (°C)
2 Temp. Facade (°C)

Main channel:9 - Theoretical temperature evaporator
0 Theoretical temperature evaporator (°C)
1 Theoretical difference between temp. and temp. effective evaporator (°C)
2 Values of regulation evaporator (5mA/Dig)
3 Modality Regolator evaporator (you see under)

Main channel: 10 - Effective temperature evaporator
0 Effective temperature evaporator (°C)
1 Pressure coolant climate (bar)
2 Medium temperature coolant climate (°C)

Main channel:11 - Climate control compressor
0 Power theoretical electrical worker
1 Power effective electrical worker
2 Power electrical worker max
3 Kompressor PWM (0... 200) (Dig)
4 Power electrical worker offset compressor
5 Values power electrical worker
6 Code disinserito compressor (you see system)

Main channel:12 - Climate control impeller
0 Theoretical tension of the electric impeller (V)
1 Manual regulation
2 Code anomaly
3 Reduction impeller (V)
4 Impeller offset (0.1V)

Main channel: 13 - Temperature bocchette air SX
0 Formattato theoretical value (%)
1 Real theoretical value temp. Bocchette sx.(Dig)
2 Confirmation el. temp. Bocchette sx (Dig.)
3 The maximum limit temp. Bocchette sx. (Dig)
4 Limit min. temp. Bocchette sx. (Dig)

Main channel: 14 - Temperature bocchette air DX
0 Formattato theoretical value (%)
1 Real theoretical value temp. Bocchette dx (Dig)
2 Confirmation el. temp. Bocchette dx (Dig)
3 The maximum limit temp. Bocchette dx (Dig)
4 Limit min. temp. Bocchette dx. (Dig)

Main channel: 15 - Piedi/centrale temperature bocchetta
0 Formattato theoretical value (%)
1 Real theoretical value temp. Bocchetta centers them (Dig)
2 Confirmation el. temp. bocchetta centers them (Dig)
3 The maximum limit temp. bocchetta centers them (Dig)
4 Limit min. temp. bocchetta centers them (Dig)

Main channel:16 - Defrost Shovel
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real Defrost shovel (Dig)
2 Confirmation el. Defrost shovel (Dig)
3 Limit maximum Defrost shovel (Dig)
4 Limit min. Defrost shovel (Dig)

Main channel: 17 - Shovel I recirculate inner
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real shovel I recirculate (Dig)
2 Confirmation el. shovel I recirculate (Dig)
3 Limit maximum shovel I recirculate (Dig)
4 Limit min. shovel I recirculate (Dig)

Main channel: 18 - Shovel cold air
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real Shovel cold air (Dig)
2 Confirmation el. Shovel cold air (Dig)
3 Limit maximum Shovel cold air (Dig)
4 Limit min. Shovel cold air (Dig)

Main channel: 19 - Data Motor
0 Vehicle velocity (km/h)
1 Vehicle velocity (Mph)
2 Motor temperature (°C)
3 Engine speed (RPM)
4 Air con compressor speed (RPM)

Main channel: 20 - Data sent by CAN
0 Additional heating (upon request) (1 = on)
1 Confirmation el. PTC (1 = on)
2 Power el. effective PTC
3 % air demanded from radiating climate (%)
4 Relationship % of radiating peak air (%)
5 No performance demanded to the disp. of heating (1=no performance heating)


Main channel: 21 - Ripartitore of air Climate
0 Defrost (%)
1 Facade (%)
2 Feet (%)
3 Bocchetta areazione (%)
4 I recirculate fresh air/cleaned up (+ bocchetta...) (%)
5 Appraisal sensor (%)

Main channel: 22 - Data timer
0 Period of pause (min)
1 Motor operating time (sec)
2 Operating time with inserted key (Sec)

Main channel: 23 - Special channel
0 Sensor inner lighting system (Dig)
1 Air quality sensor

Main channel:24 - Version software
0 Development state
1 Software version
2 Type SW
3 Keep Frozen (0/1 = Values of refrigeration come maintained ad.eccezione.della Diagnosis )
4 Version K Matrix
5 EEP- Testflags
6 It codifies Vag (2)

Main channel: 25 - Test channels
1 - 9

Main channel: 26 - Parameters for surveys on crystals
0 Delay (sec)
1 Passo/udm (digit)
2 The minimal limit (digit)
3 Limit max. (digit)
4 Passo/udm on HellaKit

Main channel: 26 - Bocchetta direct areazione
0 Formattato theoretical value (%)
1 Theoretical value real Bocchetta direct areazione (Dig.)
2 Confirmation el. Bocchetta direct areazione (Dig.)
3 Limit max. Bocchetta direct areazione (Dig.)
4 Limit min. Bocchetta direct areazione (Dig.)

Main channel: 28 - Umidita
0 Theoretical Umidita (%)
1 Relative Umidita on temperature UIF (%)
2 Temp. Crystals WSS (°C)
3 Temperature condensation point (°C)
4 Difference temperature of the melting point (°C)

Main channel: 29 - Crude values umidita
0 Temp. Crystals, corrected (°C)
1 Temp. Crystals, not corrected (°C)
2 Sensor umidita (%)
3 Temperature sensor (°C)
4 Temperature condensation point (test measure) (°C)
5 Code anomaly

Main channel: 30 - Values indicated to you umidita
0 Value sensor termofilo (Dig.)
1 Temperature rif. termofilo (Dig.)
2 Periodic duration umidita (10 (to the power of -4) sec)
3 Temp. Reference umidita (Dig.)
4 Umidita Rel. on the sensor (%)
5 Temperature sensor umidita (°C)
6 Temperature crystals (not corrected) (°C)


Има и показание кога е включен допълнителен отоплител на канал 20.

Последна промяна от cecoa1 на Пон 24 яну 2022 15:58, променено общо 1 път.


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот stonik1969 » Пон 24 яну 2022 15:56


Ок,мерси.Ще го пробвам.


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот stonik1969 » Пон 24 яну 2022 16:52


Значи при 0 гр. външна темп. за 5 км е вдигнала 49 гр.Маркуча от термостата е студен,значи е затворен.А за печката дава 01,значи и тя работи - да ама в колата си е студено.Те това е! А имам и опел Омега 2,5 тд тдс и загрява за 3-4 км.


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот simo7 » Пон 24 яну 2022 16:57


Аз съм с Джета 1.6ТДИ-2012г.,днес примерно сутринта беше -5гр.Имам излизане от града около 5км и се качвам на магистралата.Чак на 16км от както тръгнах вече бях на магистралата вдигна 90гр.И така си държеше после при включено парно.Това нормално ли да вдигне чак след толкова км.


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот stonik1969 » Пон 24 яну 2022 17:03


Ами нещо подобно е и моята.


powerade
Мнения: 1049
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот powerade » Пон 24 яну 2022 17:09


Е кво да се прави, икономични коли, харчат малко, няма излишна енергия за топлина... А колегата с ТДС-са хич да не го сравнява. Мотора на БМВ е 6 цилиндъра и харчи почти двойно, оттам идва и повече излишна топлина... Освен това е предкамерен дизел


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот stonik1969 » Пон 24 яну 2022 17:11


Да така е.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Има ли подгрев на антифриза Джета 1,9 тди 2009 г?

Мнениеот cecoa1 » Пон 24 яну 2022 17:44


stonik1969 написа:Значи при 0 гр. външна темп. за 5 км е вдигнала 49 гр.Маркуча от термостата е студен,значи е затворен.А за печката дава 01,значи и тя работи - да ама в колата си е студено.Те това е! А имам и опел Омега 2,5 тд тдс и загрява за 3-4 км.

Струва си да видиш тоя ел.подгревател дали наистина работи. Там в другата тема имаше клип, от който се вижда къде се намира и как се проверява.
Това, че го отчита включен, и че щракат релета, не значи, че през нагревателите минава ток. Може косвено да се съди по премигване на фарове, лампи, или с мерене на напрежението, но си е най-добре да си се видят и самите нагреватели(може единия да е изгорял например).
...
На мен редовния ми маршрут до работа беше 3,5км, но леко изкачване и нещо като междуградско, но с 3-4 кръгови кръстовища и още 2-3 Т-образни... Минавах го за 3-4-5 минути, и още на половината разстояние почваше да духа топло(при температури около нулата), а до края стрелката беше малко преди 90. Ама си подавах що-годе газ, пък и леко изкачване. Като бързах понякога, и до 90 стигаше стрелката. Но това с обикновен климатик на Фабия 1,9RS. Има значение, и че е по-малка колата като вътрешен обем. На по-голямата кола като Джета, Голф, Туран и пр, ако парното е сметнато да може да предава повече топлина, заради по-голямото купе, а пък топлината от двигател и ел.отоплението е същата или по-малко(ако не се дава газ като при мен), то тогава е нормално двигателя да загрява бавно. При мен също, ако карах леко, и на равно, плюс парно, ниски температури, искаше 6-7 километра.
Това е положението с тия дизели, добре е поне подгрев на седалките да имаш. А още по-добре дизелова печка, което всъщност го има като опция, но баш в тия модели е калпава.
Иначе в момента карам по-старо TDI с печка Вебасто, и си е голяма благина.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BobbyTarantino и 162 госта