Здравейте, колеги!
Голфарата беше в сервиз за поправка и боя на задна броня, изведнъж десен заден стоп индикира проблем. Още при запалването, за да си я взема се появи чек на таблото с лампичката и удивителна - Rear right turn signal not working. Прегледахме стоповете - мигач, аварийки - работеха. Чекът изчезна, след 10мин каране отново се появи, спрях и наистина при подаване на десен мигач не светеха оранжевите диоди.
Въпросът, е че няма изгорели отделни оранжеви диоди - или работят, или не. При шофирнае ту изчезва чека, ту се появява, но не винаги, ако свети на таблото, има проблем. Т.е. може да си свети чекът, но мигачът отзад си работи - така не знам кога реално съм с мигач и кога не.
Проверихме буксите - изглеждат ок, но ме съмняват кабелите, второ ме съмнява при де/монтажа да не е станало нещо (ремонтът беше по Каско и не знам доколко се внимава с колите.. ).
Някой с подобен проблем или предположение, различно от това, че диодите си отиват? Реално решението е да взема нови стопове, но все пак.
Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Лампите /диодите/ на мигачите си отиват след тези на габаритите и стоповете /по малко време светят / . По скоро майсторите са пипали нещо по ел. инсталацията .
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Не знам как точно електронния блок индикира неизправност , но предполагам че по веригата на задния десен мигач има включен токов датчик . Той следи големината на тока консумиран от диодите и когато тока не е в норма подава сигнал на блока . В този ред на мисли аз бих проверил първо куплунга /буксата / на десния стоп , а след това диодите на платката /добре ли са залепени /, здрави ли са . По принцип този ток може да се премери и да се сравни с тока на левия стоп , или да се знаят заводските стойности .
- Dils
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 ное 2021 11:56
- Автомобил: Golf 5 GTI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Irnik, благодаря.
Казаха ми, че стопът е капсулован, т.е. няма как да се отвори, за да се достъпят тези диоди/платка. Четох, че някои режат стопа и после се лепи, което не ми се иска. Четох из форума и за стабилизатор на тока - може би това имаш предвид за подаването на ток.
Доколкото ми позволява сивото вещество, видях буксите, но това гледане не знам доколко ми помогна :) Изглеждат ок, за разлика от другите зелени кабели:
https://drive.google.com/file/d/1FVQT0K ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1F_AHIo ... sp=sharing
Ето и как се държи:
https://drive.google.com/file/d/1ExQ0RD ... sp=sharing (примигването на червените е някакъв ефект при заснеман на видеото)
https://drive.google.com/file/d/1F1JVsx ... sp=sharing
Казаха ми, че стопът е капсулован, т.е. няма как да се отвори, за да се достъпят тези диоди/платка. Четох, че някои режат стопа и после се лепи, което не ми се иска. Четох из форума и за стабилизатор на тока - може би това имаш предвид за подаването на ток.
Доколкото ми позволява сивото вещество, видях буксите, но това гледане не знам доколко ми помогна :) Изглеждат ок, за разлика от другите зелени кабели:
https://drive.google.com/file/d/1FVQT0K ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1F_AHIo ... sp=sharing
Ето и как се държи:
https://drive.google.com/file/d/1ExQ0RD ... sp=sharing (примигването на червените е някакъв ефект при заснеман на видеото)
https://drive.google.com/file/d/1F1JVsx ... sp=sharing
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Доколкото разбрах стопа се захранва от зелените кабели . Тези клеми трябва да ги смениш /ръждясали са/ .Отбележи си кабелите , кой със кой е свързан на клемата , да не ги объркаш . Добре е кабелите да се накалайдисат /1 см/ в края за клемата . Видях невключен кабел . Това , че контролната лампа на таблото понякога мига с по голяма честота означава , че в тоя момент мигача не работи , по малка консумация на ток . Според мен , проблема е в клемите .
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
А според мен нещата стоят малко по иначе-Лампите(без значение диодни или не)мигат по-бързо когато има занижена консумация и съответно кондензатора се зарежда по-бързо.Направи ми впечатление,че мигачите мигат ускорено когато мигат и стоповете,а когато работят с нормална честота-стоповете не мигат а светят постоянно.Т.е. в един момен захранването на стопа изчезва и се захранва заедно с мигача.Причината-може би лоша маса,лоша връзка или объркани кабели.
Последна промяна от apolon на Пет 21 юли 2023 9:23, променено общо 1 път.
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Когато сменях лампите с жичка със светодиодни на мойта /Бора 2000/ , забелязах че светодиодните мигат по често от обикновенните /по малка консумация , вдига напрежението / . Същия ефект се получава при изгоряла лампа на мигача . Разбира се тази кола е по нов модел , капсуловани стопове /може да има и електроника в тях /.
- Dils
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 ное 2021 11:56
- Автомобил: Golf 5 GTI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Irnik написа:Това , че контролната лампа на таблото понякога мига с по голяма честота означава , че в тоя момент мигача не работи , по малка консумация на ток .
Точно това е интересното - не винаги, когато мига учестено, не работи мигачът. Може да си мига така, но мигачът ми работи. Сякаш е избирателно, не мога да хвана общ случай.
Благодаря за мненията, за съжаление чак след седмица ще сме на 'лекар', така че като има развръзка, ще впиша и решението.
PS дотогава не псувайте Голфове без десни мигачи
- Dils
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 ное 2021 11:56
- Автомобил: Golf 5 GTI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK5 GTI 2.0 - проблем с диоден стоп
Темата е решена - сменям стоповете, не е ел. проблемът, уви.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 244 госта