Колеги, от скоро съм собственик на леко повреден голф 5 с параметри в заглавието на темата.
След замерване на компресия цилиндър 2 е под 2 бара, а всички други са по 10 бара.
Ще се отваря двигателя.
Ще си го правя аз. Любител автомонтьор, но добър инженер с опит при ремонти на лични автомобили.
За демонтажа нямам въпроси, всичко е ок, демонтирам всичко което ми пречи за да извадя главата.
Имам яснота и план кое къде да ревизирам: 1) Клапани и глава в Сливен. 2) Верига комплект нови. 3) инжектор 2 - нов, а другите на стенд в Пловдив.
За зацепването имам комплект.
Въпросите ми сега са свързани с монтажа и сглобяването след отремонтиране:
1) Гарнитурата между глава и блок нова ли трябва да е или мога да ползвам металната стара? Ако нова, какъв и е артикулния номер?
2) Болтовете за главата нови ли да са или старите? Ако са нови, какви са им размерите? На колко Нм да ги стягам?
3) Гарнитура към всмукател има ли? Сменя ли се? С каква?
4) Уплътнения на инжеккторите сменят ли се? С какви?
5) Гарнитура за изпускателя има ли? Сменя ли се? С каква?
6) Капака на ангренажната верига има ли гарнитура или е силикон? Ако да, каква. Ако не, какъв силикон?
Моля за съвети относно ремонта който ми предстои!
Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан. (решено)
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан. (решено)
Последна промяна от dj_nako на Пон 06 ное 2023 10:20, променено общо 2 пъти.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Предполагам ,че не се шегуваш с форума и пишещите и четящите .Гарнитурата и болтовете трябва да са нови .
03C103383AH - ОЕ номер гарнитура
WHT000912 - OE номер болтове
Капака на ангренажа си има гарнитура в комплекта.
Взимаш талона и с номера на рамата в някой магазин за авточасти ще ти кажат кое колко струва .
03C103383AH - ОЕ номер гарнитура
WHT000912 - OE номер болтове
Капака на ангренажа си има гарнитура в комплекта.
Взимаш талона и с номера на рамата в някой магазин за авточасти ще ти кажат кое колко струва .
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19703
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Не си предвидил какво ще правиш ако блока се окаже надран и неизползваем, което е доста вероятно. Също така мисля има и вариатор, който не е малко пари, който вероятно също е за смяна. Валовете също може да са за смяна. Малко е без кръчмар сметката.
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
- Автомобил: VW MK4
- Двигател: ATD PD TDI
- Местоположение: Русе
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Сменяй целия мотор . Тия ремонти са с неизвестен резултат .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Владо е прав за възможните допълнения, ама то това ще се види чак, след като се обезглави/
Относно съвета за смяна на мотор - А защо му е друг? Той един нали вече си има?
Или на другия на втори цилиндър ще си има компресия ?
А на четвърти?
Относно съвета за смяна на мотор - А защо му е друг? Той един нали вече си има?
Или на другия на втори цилиндър ще си има компресия ?
А на четвърти?
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Е, инженер с опит пък дали се сменят гарнитурите и уплътненията...
-
- VW експерт
- Мнения: 12821
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
И двигател втора ръка ще същия боклук. Ако ще правиш тоя, всичко слагай ново. Въпреки, че с въпроса за гарнитура на главата ми утрепа с права лопата.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Предполагам ,че не се шегуваш с форума и пишещите и четящите .Гарнитурата и болтовете трябва да са нови .
03C103383AH - ОЕ номер гарнитура
WHT000912 - OE номер болтове
Казаха ми, че гарнитурата е метална и не се сменя. Може би са ме подвели. Благодаря за номерата.
Не си предвидил какво ще правиш ако блока се окаже надран и неизползваем, което е доста вероятно. Също така мисля има и вариатор, който не е малко пари, който вероятно също е за смяна. Валовете също може да са за смяна. Малко е без кръчмар сметката.
Не е надран, на място си прави 7к оборота, не загрява, не пуши, не надува през капачката за масло. Не очаквам проблем с блока. В събота ще се отвори и разбере де.
Сменяй целия мотор . Тия ремонти са с неизвестен резултат .
Цял мотор нов няма. Цял мотор от горяла кола, няма. Само кокали в същото състояние по обявите.
Е, инженер с опит пък дали се сменят гарнитурите и уплътненията...
Както писах по-горе, информацията ми е че е метална, явно мек материал, не нужно за смяна освен ако не е крива спукана главата.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19703
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Значи като отвориш главата ще се разбере. Аз говоря от личен опит с Golf 6 1.4 TSI, на който в крайна сметка сменихме блока с друг, 4 чисто нови бутала комплект, пълен ребилд на всичко около тях, глава, клапани, валове, дюзи и т.н. Цената беше доста на фона на цената на колата, но пък колата беше доста запазена и добре оборудвана и си заслужаваше.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Нова ОЕ гарнитура в БГ е около 150 лева от чужбина е около 50 долара ,който ти е казал те лъже .Ще е грехота да поправиш ДВГ успешно и в крайна сметка старата гарнитура да те подведе.Да метална е и се сменя .Но първо отвори мотора и виж какво е състоянието на цилиндрите и цялата карантия ....чак тогава взимай решение дали ще правиш основен ремонт
Главата се стяга на 3 стъпки
1-30 Nm
2-90°
3-90°
Главата се стяга на 3 стъпки
1-30 Nm
2-90°
3-90°
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
След свалянето на главата на първо четене бих проверил първо състоянието на клапаните, конкретно на този цилиндър, пружинките им дали са ок и след това гледам буталната група и стените на цилиндъра. Прегорял клапан или счупена пружина би могло да бъде причина.Компресията е доста ниска, според мен дори и да има надиране на стените на цилиндъра, едва ли ще е 2 бара. Спукано или пробито бутало все може да се види отгоре, но сегментите няма как, трябва да се сваля картера и да се освобождава мотовилката от коляновия вал. Каквато и да е причината, ще бъде отстранена, след това едни хубави гумички на клапаните да се поставят. Нова гарнитура на главата за мен е задължителна. Честно, нови болтове никога не съм слагал, ползвал съм наличните без рекламации. Ивайло, тези 30 Nm затягане са ми в повече. Винаги съм затягал с пределен ( не динамометричен) ключ на 10 Nm и след това още 90 градуса. И не е имало проблеми.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Толкова я дават по ELSA ....а новите болтове за 40 лева комплекта ,лично аз не виждам смисъл да се пести точно от дребни детайли защото понякога са препъни камък.Самите болтове са от специфично обработена стомана и имат определена еластичност .
10 Nm и 90° дават за болтовете на капака на клапаните
10 Nm и 90° дават за болтовете на капака на клапаните
- MamaMy
- Мнения: 896
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Аз пък гледам упътването което идва с новата гарнитура. Там има схема на реда на затягане и усилието. Болтовете ако се ползват старите е хубаво да се скъсят с по 1-2 мм на шмиргела защото както се разтеглят може да опрат в дъното на резбата и да те подлъжат за усилието на стягане. Случвало ми се е да измъкна резбата от блока поради престягане по същата причина. После разправията е огромна, а на новите чувам, че даже били невъзможно нарязването на нова резба защото нямало достатъчно месо на блока.
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
При такава ниска компресия , се сипва в цилиндъра през отвора на свещта една чаена лъжичка масло и пак се мери компресията . Това се прави , за да разбереш от какво е проблема . Ако след сипването на маслото компресията се повиши , значи проблема е в сегменти /цилиндър / . Ако си остане 2 атмосвери /бара/ , значи проблема е в гарнитура /клапани / . При здрав цилиндър , още при измерването на компресията се разбира , компресията се повишава рязко , още при втори , трети такт на сгъстяване тя стига максимума . При липса на компресия , тя се повишава бавно до някаква стойност . За нов /здрав / мотор , уреда трябва да покаже толкова атмосвери /бара / , колкото е степента на сгъстяване на мотора в техническата документация . Гарнитурата на главата задължително се сменя с нова , независимо каква е . Производителите дават минимална стойност на компресията /за мойта 1-6 АКЛ , 8.5 атмосвери /бара/ , при номинал 10.3 / . Между цилиндрите се допуска една атмосвера разлика .
Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)
Дупките за болтовете в блока трябва да са абсолютно чисти от замърсявания и течности /масло , антифриз / . Блока и главата се почистват най добре с кенарен плат и спирт . С главата трябва да се процедира много внимателно /лесно се подбива от стоманени предмети /. Алуминиева глава не се шлайфа според мене /само в краен случай , подбита или много крива / , защото намалява обема на горивната камера . Тези глави са сравнително меки , като я стегнат болтовете си приляга . Виждам , че подхождаш със самочуствие , не искам да те обезкуражавам , но ако не си правил досега такъв ремонт си вземи помощник , който е правил такива работи . Болтовете се отвиват и завиват при определена последователност , само при студен мотор . Преди завиване задължително болта се намаслява по резбата или се слага малко специална грес . Надявам се имаш динамометричен ключ . Добре е преди да сложиш главата да завиеш болтовете в дупките и да ги отвиеш .
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта