Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан. (решено)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан. (решено)

Мнениеот dj_nako » Сря 13 сеп 2023 9:57


Колеги, от скоро съм собственик на леко повреден голф 5 с параметри в заглавието на темата.
След замерване на компресия цилиндър 2 е под 2 бара, а всички други са по 10 бара.
Ще се отваря двигателя.
Ще си го правя аз. Любител автомонтьор, но добър инженер с опит при ремонти на лични автомобили.
За демонтажа нямам въпроси, всичко е ок, демонтирам всичко което ми пречи за да извадя главата.
Имам яснота и план кое къде да ревизирам: 1) Клапани и глава в Сливен. 2) Верига комплект нови. 3) инжектор 2 - нов, а другите на стенд в Пловдив.
За зацепването имам комплект.
Въпросите ми сега са свързани с монтажа и сглобяването след отремонтиране:
1) Гарнитурата между глава и блок нова ли трябва да е или мога да ползвам металната стара? Ако нова, какъв и е артикулния номер?
2) Болтовете за главата нови ли да са или старите? Ако са нови, какви са им размерите? На колко Нм да ги стягам?
3) Гарнитура към всмукател има ли? Сменя ли се? С каква?
4) Уплътнения на инжеккторите сменят ли се? С какви?
5) Гарнитура за изпускателя има ли? Сменя ли се? С каква?
6) Капака на ангренажната верига има ли гарнитура или е силикон? Ако да, каква. Ако не, какъв силикон?

Моля за съвети относно ремонта който ми предстои!

Последна промяна от dj_nako на Пон 06 ное 2023 10:20, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 13 сеп 2023 11:23


Предполагам ,че не се шегуваш с форума и пишещите и четящите .Гарнитурата и болтовете трябва да са нови .

03C103383AH - ОЕ номер гарнитура

WHT000912 - OE номер болтове

Капака на ангренажа си има гарнитура в комплекта.
Взимаш талона и с номера на рамата в някой магазин за авточасти ще ти кажат кое колко струва .


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Vlad777 » Сря 13 сеп 2023 11:28


Не си предвидил какво ще правиш ако блока се окаже надран и неизползваем, което е доста вероятно. Също така мисля има и вариатор, който не е малко пари, който вероятно също е за смяна. Валовете също може да са за смяна. Малко е без кръчмар сметката.


chriss
Мнения: 177
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот chriss » Сря 13 сеп 2023 13:51


Сменяй целия мотор . Тия ремонти са с неизвестен резултат .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот radotom » Сря 13 сеп 2023 18:24


Владо е прав за възможните допълнения, ама то това ще се види чак, след като се обезглави/
Относно съвета за смяна на мотор - А защо му е друг? Той един нали вече си има?
Или на другия на втори цилиндър ще си има компресия ?
А на четвърти?
:icon_lol


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот stefan4o » Сря 13 сеп 2023 20:31


Е, инженер с опит пък дали се сменят гарнитурите и уплътненията...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 13 сеп 2023 21:10


И двигател втора ръка ще същия боклук. Ако ще правиш тоя, всичко слагай ново. Въпреки, че с въпроса за гарнитура на главата ми утрепа с права лопата.


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот dj_nako » Чет 14 сеп 2023 9:49


Предполагам ,че не се шегуваш с форума и пишещите и четящите .Гарнитурата и болтовете трябва да са нови .
03C103383AH - ОЕ номер гарнитура
WHT000912 - OE номер болтове

Казаха ми, че гарнитурата е метална и не се сменя. Може би са ме подвели. Благодаря за номерата.

Не си предвидил какво ще правиш ако блока се окаже надран и неизползваем, което е доста вероятно. Също така мисля има и вариатор, който не е малко пари, който вероятно също е за смяна. Валовете също може да са за смяна. Малко е без кръчмар сметката.

Не е надран, на място си прави 7к оборота, не загрява, не пуши, не надува през капачката за масло. Не очаквам проблем с блока. В събота ще се отвори и разбере де.

Сменяй целия мотор . Тия ремонти са с неизвестен резултат .

Цял мотор нов няма. Цял мотор от горяла кола, няма. Само кокали в същото състояние по обявите.

Е, инженер с опит пък дали се сменят гарнитурите и уплътненията...

Както писах по-горе, информацията ми е че е метална, явно мек материал, не нужно за смяна освен ако не е крива спукана главата.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Vlad777 » Чет 14 сеп 2023 11:04


Значи като отвориш главата ще се разбере. Аз говоря от личен опит с Golf 6 1.4 TSI, на който в крайна сметка сменихме блока с друг, 4 чисто нови бутала комплект, пълен ребилд на всичко около тях, глава, клапани, валове, дюзи и т.н. Цената беше доста на фона на цената на колата, но пък колата беше доста запазена и добре оборудвана и си заслужаваше.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 14 сеп 2023 11:59


Нова ОЕ гарнитура в БГ е около 150 лева от чужбина е около 50 долара ,който ти е казал те лъже .Ще е грехота да поправиш ДВГ успешно и в крайна сметка старата гарнитура да те подведе.Да метална е и се сменя .Но първо отвори мотора и виж какво е състоянието на цилиндрите и цялата карантия ....чак тогава взимай решение дали ще правиш основен ремонт

Главата се стяга на 3 стъпки

1-30 Nm
2-90°
3-90°


Volkswangel
Мнения: 614
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Volkswangel » Чет 14 сеп 2023 16:58


След свалянето на главата на първо четене бих проверил първо състоянието на клапаните, конкретно на този цилиндър, пружинките им дали са ок и след това гледам буталната група и стените на цилиндъра. Прегорял клапан или счупена пружина би могло да бъде причина.Компресията е доста ниска, според мен дори и да има надиране на стените на цилиндъра, едва ли ще е 2 бара. Спукано или пробито бутало все може да се види отгоре, но сегментите няма как, трябва да се сваля картера и да се освобождава мотовилката от коляновия вал. Каквато и да е причината, ще бъде отстранена, след това едни хубави гумички на клапаните да се поставят. Нова гарнитура на главата за мен е задължителна. Честно, нови болтове никога не съм слагал, ползвал съм наличните без рекламации. Ивайло, тези 30 Nm затягане са ми в повече. Винаги съм затягал с пределен ( не динамометричен) ключ на 10 Nm и след това още 90 градуса. И не е имало проблеми.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 14 сеп 2023 17:20


Толкова я дават по ELSA ....а новите болтове за 40 лева комплекта ,лично аз не виждам смисъл да се пести точно от дребни детайли защото понякога са препъни камък.Самите болтове са от специфично обработена стомана и имат определена еластичност .

10 Nm и 90° дават за болтовете на капака на клапаните


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 892
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот MamaMy » Чет 14 сеп 2023 18:46


Аз пък гледам упътването което идва с новата гарнитура. Там има схема на реда на затягане и усилието. Болтовете ако се ползват старите е хубаво да се скъсят с по 1-2 мм на шмиргела защото както се разтеглят може да опрат в дъното на резбата и да те подлъжат за усилието на стягане. Случвало ми се е да измъкна резбата от блока поради престягане по същата причина. После разправията е огромна, а на новите чувам, че даже били невъзможно нарязването на нова резба защото нямало достатъчно месо на блока.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Irnik » Чет 14 сеп 2023 20:18


При такава ниска компресия , се сипва в цилиндъра през отвора на свещта една чаена лъжичка масло и пак се мери компресията . Това се прави , за да разбереш от какво е проблема . Ако след сипването на маслото компресията се повиши , значи проблема е в сегменти /цилиндър / . Ако си остане 2 атмосвери /бара/ , значи проблема е в гарнитура /клапани / . При здрав цилиндър , още при измерването на компресията се разбира , компресията се повишава рязко , още при втори , трети такт на сгъстяване тя стига максимума . При липса на компресия , тя се повишава бавно до някаква стойност . За нов /здрав / мотор , уреда трябва да покаже толкова атмосвери /бара / , колкото е степента на сгъстяване на мотора в техническата документация . Гарнитурата на главата задължително се сменя с нова , независимо каква е . Производителите дават минимална стойност на компресията /за мойта 1-6 АКЛ , 8.5 атмосвери /бара/ , при номинал 10.3 / . Между цилиндрите се допуска една атмосвера разлика .


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Irnik » Чет 14 сеп 2023 21:00


Дупките за болтовете в блока трябва да са абсолютно чисти от замърсявания и течности /масло , антифриз / . Блока и главата се почистват най добре с кенарен плат и спирт . С главата трябва да се процедира много внимателно /лесно се подбива от стоманени предмети /. Алуминиева глава не се шлайфа според мене /само в краен случай , подбита или много крива / , защото намалява обема на горивната камера . Тези глави са сравнително меки , като я стегнат болтовете си приляга . Виждам , че подхождаш със самочуствие , не искам да те обезкуражавам , но ако не си правил досега такъв ремонт си вземи помощник , който е правил такива работи . Болтовете се отвиват и завиват при определена последователност , само при студен мотор . Преди завиване задължително болта се намаслява по резбата или се слага малко специална грес . Надявам се имаш динамометричен ключ . Добре е преди да сложиш главата да завиеш болтовете в дупките и да ги отвиеш .



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта