Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан. (решено)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот dj_nako » Пон 23 окт 2023 12:44


Такааа.....
До момента бе извършен ремонт по подмяна на прегорелия изпускателен клапан както следва:
1) Подменени 8 бр. всмукателни клапани.
2) Подменени 2 бр. изпускателни клапани.
3) шлайф на главата.
4) дифтунги
6) гумички
7) водачи.
Сменени бяха:
1) гарнитура глава
2) гарнитура всмукател.
3) всмукателни пръстени
4) изпускателна гарниутура
5) гарнитура турбо - катализатор.
6) гарнитура капак верига.
7) верига с банани и обтегач.

По процеса на сглобяване извърших следните дейности:
1) стегнах главата на 4 стъпки по 20, 40, 60нм + 2х90 градуса.
2) направих центровка с шаблон за разпределителни валове, с горна мъртва точка на 1-ви цилиндър с индикаторен часовник, като за да елиминирам хлабината на веригата между колянов вал и изпускателен разпределителен, охлабих колелото на разпределителния, а между разпределителните валове охлабих дефазатора. След опъване на веригата стегнах колелата.

След посочените дейности и подменени части имам този резултат и проблем:
При първото палене видя много зор. Въртя доста докато започне да пали.
Сега пали нормално, но при подаване на гас или изгасва или глъгхне, хълца, кюфка и изгасва.
След демонтаж на тръбата на въздушния филтър не изгасва но продължава на хълца до 2500 оборта.
Ако я задържа и достигне 3000 оборота ръмжи добре но достига максимум 3500 оборота.

Вижда се че не се върти шайбата на първия турбо компресор. Тя трябва да се зацепи с магнитен съединител, ама явно не зацепва. Ще сменям водна помпа със съединител, тъй като на буксата имам ток, но съединителя не зацепва. Преди ремонта явно работеше тоя съединител.

Възможно ли е проблема ми да е неправилна центровка?
https://youtu.be/9hjHwD1hbKw




kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот kalin09 » Пон 23 окт 2023 13:18


Какво значи "центровка със шаблон" ? Този мотор си има приспособление за зацепване ,без него е въпрос на късмет...


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот dj_nako » Пон 23 окт 2023 13:54


kalin09 написа:Какво значи "центровка със шаблон" ? Този мотор си има приспособление за зацепване ,без него е въпрос на късмет...

Да, използвах същото за целта приспособление.
Изображение


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот kalin09 » Пон 23 окт 2023 14:00


Закачи му една диагностика ,той ще си каже.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Irnik » Сря 25 окт 2023 19:36


Не може да палиш мотора с разкачени въздуховоди . Има датчици за въздуха /дебит , температура , а при тебе и налягане , предполагам / , така няма да подават нормални сигнали на електронния блок . Затова колата работи така .


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4253
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот tdi fen » Сря 25 окт 2023 20:28


закачи всички маркучи пусни една диагностика


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот dj_nako » Съб 04 ное 2023 18:40


Така, колата се сглоби всичко кат си трябва, но проблем има сега.
Грешки няма [с VCSD 23], но не пуска 1вия компресор [Supercharger].
На място вдига 4000 оборота.
На ход набира трудно но вдига над 4000 оборота.
Няма грешки в никой модул освен на фаровете, но защото съм откачил халогените.
Как да оправя колата?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4253
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот tdi fen » Съб 04 ное 2023 19:34


доколкото знам той се активира посредством магнитен съединител, ако работи би трябвало да се върти ремъка на компресора


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот dj_nako » Съб 04 ное 2023 20:19


Сложих нова помпа, с нов съединител.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4253
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот tdi fen » Съб 04 ное 2023 21:11




Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот dj_nako » Пон 06 ное 2023 9:39


Такааа, колата вече е на ход и е отремонтирана.
В резюме: За подмяната на прегорелия изпускателен клапан бяха извъшени следните дейности със съответните стойности:
Ревизия на главата - Подмяна на 8 всмукателни и 2 изпускателни клапана + шлайф на главата, водачи, гумички - 700лв (Васано Пловдив).
Нова верига с обтегач и банани - 180лв.
Нов инжектор - 250лв
Гарнитури, семеринги и тнт - 150лв
Нова водна помпа с магнитен съединител - 300лв.

Трудностите по ремонта бяха:
Неправилно зацепване поради липса на контра клещи при стягане на разпределитените валова. Наложи се второ отваряне и зацепване.
Подпирането на двигателя бе трудно тъй като правих ремонта на канал и подпирах с греда. След махане на тампона, купето отива нагоре и после е труден монтажа на тампона.

Особенности за демонтаж:
Наложи се разглобяване на всичко отпред, без да се откача климатичния радиатор.

Проблеми след сглобяване:
След като сглобихме всичко и зацепихме както трябва двигателя, колата нямаше 1-во турбо (supercharger). Оказа се, че тъй като ми бяха счупени буксите на N75 и G249, като съм ги запоявал съм им разменил местата. Хванах го като с VCSD вадих букси и четях грешките. Вадя N75 даваше грешка 249. След правилното окабеляване проблемите изчезнаха.
Турбо 1 се включва само под товар, на скорост. Без скорост колата е ограничена до 3800 оборота и не върти първия компресор.

В темата се появиха коментари за адаптация на магнитния съединител и въздушната клапа. При мен ги нямаше като вариант, поради това, че двигателя се чете с CAN протокол, а тези опиции са налични при UDS/UDE протокол.
След смяна на магнитния съединител с помпата не ми изискваше калибрация. Новия инжектор също не искаше калибрация.

Ако в бъдеще някой има нужда от съвет при отваряне на двигател TSI моля да не се колебае да се свърже с мен!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 206 госта